Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software > Design & Development

Reply

Thread Tools
Old 09-01-2017, 12:56   #1   link
Cali
God

Cali's Avatar

Smartphone app Android met data hosting en cumputing.

Aller eerst zou het een Android app moeten worden maar uiteindelijk, indien mogenlijk cross-platform kunnen werken met gebruik van dezelfde data.

De interface moet simpel en intuitief zijn, estetisch is voor later. (Gebruiksvriendelijk maw)
Tijdverloop is heel belangrijk en moet gelijklopend zijn voor elke gebruiker. Bv zoals bij veilingsites.
Het is NIET de bedoeling dat mensen moeten betalen, noch voor de aankoop van de app of in-app aankopen.

Ads moeten, heel structureel worden ingebracht, met name op vraag/toestemming van de gebruiker, deze vrijwillige ads geven een voorafbepaalde perk of bonus.
Maw, de revenue komt van ads en niet in-app aankopen. De hoofdreden is dat ik zo veel mogelijk gebruikers wil aantrekken zonder een gambling licence hoeven te hebben. +Plus, de hoofddoegroep zal sowieso minderjarigen zijn. Ook al is dit niet bewust gekozen.

Het toelaten van addons en/of data-sharing met andere apps zou héél welkom zijn, alhoewel daar nog geen concrete plannen voor zijn. De mogenlijkheid tot zou al een heel stuk helpen zonder achteraf de broncode te hoeven herschrijven.

Ik ben bereid voor de hulp en ontwikkeling te betalen en/of een winstmarge overeen te komen.

Eens er een proof of concept is/alpha versie ben ik met het idee aan het spelen om een crowdfunding te doen, En het gaat dan nog over zeer weinig geld 2000 - 4000 euro om de startup te bekostigen.
Ik heb enkel wat schrik dat mijn idee gestolen wordt omdat het project eigenlijk héél simpel is. Moest ik de kennis zelf hebben zou ik het zelf doen, mja...
Old 09-01-2017, 13:37   #2   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

dit is een klassieke red flag voor elke developer, het is waarschijnlijk ook niet zo'n fantastisch idee
frenzal is offline   Reply With Quote
Old 09-01-2017, 13:42   #3   link
Cali
God

Cali's Avatar

oh?
Dat was zeker mijn bedoeling niet.

Hoe kan ik mijn vraag beter/geloofwaardiger maken? Want ik meen het wel serieus.
't Is mijn eerste keer dat ik, tegen vergoeding, hulp van buitenaf vraag.

Het concept bestaat eigenlijk al op een paar websites, Ik wil het gewoon mobiel maken en met meer revenue.
Op die sites kan je adblock gebruiken en ze bestaan nog steeds. Ik heb al tal van android apps gebruikt, en zelf zonder dat ik moest keek ik toch naar de ads voor de extra's & perks.
De 'extras' hier zijn gratis games/software of Gift cards (itunes, google play, etc)
In een soort raffle systeem, ik wil enkel betaling uitsluiten vanwege gambling praktijken en dat het dan ook 18+ moet zijn.

Samen met een kennis hebben we al een 1000+ database aan free Steam games (inclu AAA titles), zelf een paar software paketten die meer dan 300 euro waard zijn.

Edit, allemaal legit aangekocht of verkregen.
't is net omwille dat we zo veel gerief te geef hebben dat we niet van 0 moeten beginnen, we hebben enkel een platform nodig.

Last edited by Cali; 09-01-2017 at 14:05.
Cali is offline   Reply With Quote
Old 09-01-2017, 14:01   #4   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

De geheimzinnigheid droppen is al een goede stap een succesvolle site/app is vaak meer dan alleen de technische uitwerking.

Is dit een database van steam keys of gewoon spellen die gratis op steam door iedereen te vinden zijn?
Old 09-01-2017, 14:12   #5   link
Cali
God

Cali's Avatar

Quote:
Originally Posted by frenzal View Post
De geheimzinnigheid droppen is al een goede stap een succesvolle site/app is vaak meer dan alleen de technische uitwerking.

Is dit een database van steam keys of gewoon spellen die gratis op steam door iedereen te vinden zijn?
Het zijn grotendeels steam keys, geen gratis games (tenzei ze ondertussen gratis geworden zijn ofc, ik kan geen duizenden dingen dagenlijks checken.
Maar er zitten ook niet-steam games bij. ie echt dure software. We willen uiteindelijk ook developpers aantrekken die bv 50 copies van hun game aanbieden via ons platform. De overeenkomsten zijn bespreekbaar ofcourse.
Deel van revenue, of ze geven kortingsbonnen ofzo wat uiteindelijk ook sales voor betekenen.

Qua addons, dat is nog een ver idee, bvb een game waar ze punten mee kunnen verdienen om deze dan in te ruilen in de raffles.

Ik deed gewoon wat 'geheimzinnig' omdat, zoals ik zei, het concept an sich is simple, en ik wil zo weinig mogenlijk co,curentie
Old 09-01-2017, 14:25   #6   link
Cali
God

Cali's Avatar

We hebben zelf games in onze inventory die je niet eens meer kan kopen.
Maar je kan ze wel nog steeds spelen als je ze redeemed!

Last edited by Cali; 09-01-2017 at 14:30.
Old 09-01-2017, 15:05   #7   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Dus je hebt 2000 euro voor een proof of concept te laten maken?

Je pakt dit echt klassiek als een shady businessman aan die mensen niet naar waarde kan/wil schatten. Speel open kaart, leg uit wat je wil en voorzie een deftig budget.
Zwoep is offline   Reply With Quote
Old 09-01-2017, 20:21   #8   link
Cali
God

Cali's Avatar

Nee dat startkapitaal zou voor webhosting, cloudcumputing enzo zijn bij opstart. (en evt marketing, zoals een eigen ad die te zien is in andere apps)
Om eerlijk te zijn heb ik daar echt weinig verstand van. Maar bij Appy Pie bvb kost dat niet eens zo veel, enkel werken zij vooral met prefab templates en dat staat mij nie echt aan.
Wat ze wel aanbieden is dat ze je app cross-platform (kunnen) maken.
+ andere beperkingen (zoals welke ads ze aanbieden. Of je kan je app hosting niet zomaar naar ergens anders verhuizen.)

Anyway, het is een open vraag/aanbod.
Alle verdere hulp of tips zijn uiteraard welkom!

Volgens mij, als leek, kan de app bijna volledig in HTML5 geschreven worden.
De syntax kan ik ietwat lezen, maar zelf iets in elkaar boksen... is een beetje mijn hoedje te boven.

Last edited by Cali; 09-01-2017 at 20:37.
Old 09-01-2017, 21:04   #9   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

Het concept is niet zo duidelijk.

Dus iemand is gemotiveerd genoeg om de app te installen en kan meedoen met "raffles" om een key te winnen + extra kansen door ads te bekijken? Heb je een idee wat ads opbrengen?

Of wat is een voorbeeld van een van de bestaande sites?
Old 09-01-2017, 21:29   #10   link
Cali
God

Cali's Avatar

Iets zoals dit
(en zoals je kan zien heb ik er zelf al voor meer dan 1000 euro aan games weggegeven.
Hoewel ik er al een tijdje mee gestopt ben ofc.
De site draait 100% op ads en promoties van developpers die hun game willen promoten.

https://www.steamgifts.com/user/Rakly

In eerste instantantie is het (nog) niet de bedoeling dat gebruikers zelf games kunnen aanbieden (met uitzondering van developers)
Mijn kompaan en ikzelf hebben zowieso al voor duizenden euros aan steamkeys.
En het zijn verre van allemaal 1 - 5 euro games.

CORRECTIE
Het is niet GameMaker bundle maar ClickTeam Fusion 2.5 (. zie screenshots + info in nieuwe post.

Door naar ads te kijken krijg je bvb 5 credits ofzo, die je dan kan gebruiken om deel te nemen aan een raffle naar keuze.
Ik hoor al problemen en of bezw<aren afkomen, maar dit is het concept. De bedoeling is dat het via de ads en marketing (twitter, facebook, evt youtube) rendabel wordt.

Uiteinelijk zou ik het verder will uitbreiden dan enkel steam, bvb de google app store, itunes, Desura, gametime (bv voor WoW)

Edit: verkeerde steam url

Last edited by Cali; 09-01-2017 at 22:48.
Old 09-01-2017, 21:55   #11   link
Cali
God

Cali's Avatar

Neem nu bvb deze raffle.
Om er aan deel te nemen cost het 10 punten. (credits)
https://www.steamgifts.com/giveaway/N3vds/nuclear-dawn
Er zijn atm 1100+ entries, dat zou in mijn voorbeeld 2200+ ad views waard zijn. (2 per persoon)
Punten kan je opsparen natuurlijk, op deze website max 300, vandaar dat ik het ook mogenlijk wil maken om addons/plugins toe te laten om alternatieve/nieuwe manieren van punten/credits verdienen toe te voegen.

Credits KOPEN moet uitgesloten zijn wegens, zoals eerder vermeld, gambling licencing en dus ook verboden onder 18 jaar.

Last edited by Cali; 09-01-2017 at 21:59.
Old 09-01-2017, 22:34   #12   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

dus na 500 giveaways heb je je eerste miljoen adviews
heb je al opgezocht wat dat gaat opleveren?
Old 09-01-2017, 22:54   #13   link
Cali
God

Cali's Avatar

Quote:
dus na 500 giveaways heb je je eerste miljoen adviews
heb je al opgezocht wat dat gaat opleveren?
je gaat er van uit dat 1 giveaway = 1 a 2 ad views zijn.
Sommige givaways kosten bvv 1 credit, andere 50.
op steamgifts zie er vaak die 50 - 60 punten kosten, sommige zelf 100+
Zij hanteren 1€ nieuwprijs = 1 credit.
Dus een game dat 60€ kost, moet je 60 credits/punten voor inleggen.
Niet dat ik regelrecht datzelfde qsysteem zou gebruiken, maar afhankelijk van de waarde van de giveaway zal de inleg ook hoger zijn.

Last edited by Cali; 09-01-2017 at 22:59.
Old 09-01-2017, 22:58   #14   link
Cali
God

Cali's Avatar

Het is niet GameMaker bundles dat ik heb, het is Clickteam Fusion 2.5

dit is wat er bij zit (screen van mijn eigen account)

-
-

Dit is wat ik nog over heb (De Developper addon bevat de Android, iOS en UWP (Windows) -exporters.
Fusion Shapes kan je niet op Steam zelf kopen, maar is een pack die ze op hun eigen website aanbieden: http://clickstore.clickteam.com/fusion-shapes

Het is ook niet dat er 1 raffle per dag is eh. En je krijgt bv x aantal dagen om je credits in te leggen voor de loting valt.
Samen met mijn kompaan hebben we al een hele vooraad keys te geef. (geschatte nieuwwaarde 5000 - 6000 euro samen. (Clickteam Fusion niet meegerekend.)
Ik gaf ze vroeger sowieso gratis weg.
Al meer dan een jaar wacht ik op goedkeuring voor mijn eigen Kinguin shop, maar ze laten nog steeds geen nieuwe toe omdat ze er al te veel hebben. En dit lijkt mij een veel leuker project + ik hoef me geen zorgen te maken over prijsconcurrentie.

Last edited by Cali; 09-01-2017 at 23:27.
Old 09-01-2017, 23:39   #15   link
Cali
God

Cali's Avatar

Games die met Fusion gemaakt zijn (Althans beweren ze)

De complexiteit van wat ik wil is maar een fractie van wat die games zijn.
80%+ van wat ik wil is gewoonweg interface.
Old 09-01-2017, 23:56   #16   link
Cali
God

Cali's Avatar

On-topic
Spriter pro + other shit voor 1 eurokes!! (55€ waarde) Is trouwens ook van clickteam.
https://www.humblebundle.com/game-de...oftware-bundle

en voor 10 eurokes + alle addons, en some other dev shit! 200€+ (?) waarde.

Edit:

Om Steamgifts terug als vb te gebruiken, inleg is 60 punten voor deze raffle per persoon
https://www.steamgifts.com/giveaways/search?q=spriter
Natuurlijk, hoe langer je entries toe laat, hoe meer entries je bijeen sprokkelt.
Sommige geven je 1 uur tijd, andere een week en alles ertussen.

deze bv, op een dag tijd al 230 entries, time remaining, 4 weeks.
https://www.steamgifts.com/giveaway/Vg3NN/spriter-pro

Voor dit item alleen al zijn er atm 3 paginas raffles aan de gang, goe voor een aantal duizen entries. en dat x12 aan ad views. (tegen we 4 weken verder zijn zal dit aantal zeker vermeervoudiggen, althans uit eigen ervaring met deze site in questie.)
In DIT geval zijn 1000 entries = 12000 adviews.
Zelf aan 0.01 euro per ad inkomsten is dit al 120€ waard.

Ik ben ook niet zo naief dat ik dit als een fool proof success zie, maar ik wil het zeker een reëel project maken.
Als het flopt, so be it. Op z'n minst heb ik het geprobeerd en evt uit geleerd.

Ge zou eens moeten weten hoeveel ik al 'verloren' heb door te investeren in crowdfunding startups. De paar die het tot noch toe goed doen hoop ik op termijn wel iets uit te halen.

Last edited by Cali; 10-01-2017 at 02:59.
Old 10-01-2017, 09:49   #17   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

heb je een ad provider gevonden die €0.01 per view zal betalen?
is het nog een goed idee als dat maar €0.0001 zou zijn?
Old 10-01-2017, 10:14   #18   link
Cali
God

Cali's Avatar

Quote:
heb je een ad provider gevonden die €0.01 per view zal betalen?
is het nog een goed idee als dat maar €0.0001 zou zijn?
Concrete prijzen zijn precies moeilijk te vinden.
Dit is wel een mooi/goed artikel ivm hoe, wat, do's - don'ts enzo. voor mobiele apps.
Ik verwacht hier nu ook niet miljonair mee te worden hé
https://dazeinfo.com/2016/02/12/glob...evenue-inmobi/

Op youtube 'verdien' je -ongeveer- 1 dollar per 1000 views per maand.
Ze zijn onlangs wel overgestapt naar viewtime ipv viewcount, daarvan weet ik de cijfers niet. Ook, mensen met adblock = no moneys.
Voor android apps zal dit idd wel minder zijn.

Anyway, Frenzal, us opmerkingen zijn zeer gegrond, maar ik heb nog niet eens een app. Dat is waar ik eigenlijk hulp over kom vragen )

Last edited by Cali; 10-01-2017 at 10:36.
Old 10-01-2017, 10:31   #19   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

https://monetizepros.com/cpm-rate-guide/mobile/
http://www.mobyaffiliates.com/blog/a...sing-cpm-apps/

cpm/rpm is dus per miljoen dus als dat een gunstige $2 is dan is dat $0.000002 per view

ik heb trouwens geen ervaring met apps en ads, dit is puur van even te googlen.
Old 10-01-2017, 10:39   #20   link
Cali
God

Cali's Avatar

Quote:
https://monetizepros.com/cpm-rate-guide/mobile/
http://www.mobyaffiliates.com/blog/a...sing-cpm-apps/

cpm/rpm is dus per miljoen dus als dat een gunstige $2 is dan is dat $0.000002 per view

ik heb trouwens geen ervaring met apps en ads, dit is puur van even te googlen.
thanks, ik wist niet dat dat CPM heette.

En mss lees ik het verkeerd maar ik zie daar toch telken per duizend staan
$2.5-$5.0 range per 1,000 impressions.
$2.5 per a thousand impressions
lowest eCPM rates for Android OS, equaled to $1.25 per 1,000 mobile banner impressions.
$8 per 1,000 views.
etc

"The highest end of Android eCPM belongs to AdMob ad network as well. As of July 2016, 1,000 mobile banner impressions costed about $6. Since April of 2015 to July of 2016 the Android eCPM rate is being fracturing around $5 point.

Last edited by Cali; 10-01-2017 at 10:48.
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software > Design & Development

Thread Tools

Posting Rules