Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

Reply

Thread Tools
Old 09-05-2014, 10:21   #9941   link
rooz
volhardend verontwaardigd

rooz's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jonah View Post
Je vindt een serie goed omwille van een of ander moreel principe dat erin voorkomt? Vindt je dan The Wire slecht omdat daar au fond iedereen een opportunistische egoïst is?
Ik vind de sfeer en personages goed, de plot en muziek ook.
The Wire schijnt ook heel goed te zijn maar kon me niet boeien vanaf het begin.
Ik wacht nog altijd op de 3 series en ik hoop dat je niet breaking bad zegt. The Office kan, maar is niet te vergelijken.

PS : The sopranos vertoeft gewoon op eenzame hoogte, beetje zoals Juventus in de serie A.
Old 09-05-2014, 10:30   #9942   link
Jonah
Senior Member

Jonah's Avatar

Send a message via MSN to Jonah
Ik vind Breaking Bad lichtjes overroepen, maar zou het nog altijd boven SoA plaatsen. Net als Rome, Deadwood, Mad Men en Treme, bijvoorbeeld.
't Is trouwens niet heel consequent om eerst een serie bij de beste van de laatste 10 jaar te rekenen, en daar dan meteen aan toe te voegen dat het "niet te vergelijken is" met andere series . Ben je dan enkel binnen de, eh, gangsterseries aan het kijken of zo? Sfeer, personages, plot en muziek lijken mij toch vrij universele kenmerken van elke serie te zijn.
Old 09-05-2014, 16:00   #9943   link
Anton
lil carl hoefkens

Anton's Avatar

Quote:
Originally Posted by ijsboerke View Post
Ik wacht nog altijd op de 3 series en ik hoop dat je niet breaking bad zegt. The Office kan, maar is niet te vergelijken.

PS : The sopranos vertoeft gewoon op eenzame hoogte, beetje zoals Juventus in de serie A.
in vlaamse velden

"It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends upon his not understanding it!" - Upton Sinclair
Anton is offline   Reply With Quote
Old 09-05-2014, 20:36   #9944   link
Theremin
cool happy genius hero

Theremin's Avatar

Quote:
Originally Posted by ijsboerke View Post

The Wire (behalve misschien s5) zit toch echt wel een paar niveautjes hoger dan The Soprano's en zou daar zelfs de woorden "objectief gezien" ergens willen tussengooien want het is niet eens close. Ik ben voor alle duidelijkheid ook fan van Tony en co maar als je een beetje eerlijk bent moet je gewoon toegeven dat die serie het voor een niet onaanzienlijk deel moest hebben van de cool en het charisma van een beperkt aantal acteurs (Tony, Paulie) en dat er meer filler episodes inzaten dan in veel recentere topreeksen waaronder b.v. Breaking Bad (als daar een beduidend mindere episode inzat zoals die met die vlieg dan viel dan direct in negatieve zin hard op).

The Soprano's lijkt me toch voor een groot stuk te profiteren van het feit dat die reeks draaide in een tijd dat het niet cool was om in televisie-series met een serieus thema te investeren, eind jaren 90 werden er daarvoor nog effectief megabudgetten gespendeerd in Hollywood en waren praktisch alle gewaardeerde, veelbesproken en lang lopende reeksen sitcoms of animatieseries. The Soprano's had dus feitelijk nauwelijks concurrentie. Respect voor hun pionierswerk (want The Soprano's was uiteraard wel belangrijk in de rivival van de serie) maar die mythische, ongenaakbare status is toch wat overdreven.
Theremin is offline   Reply With Quote
Old 09-05-2014, 23:34   #9945   link
Mr.Ei
Senior Member

Mr.Ei's Avatar

Send a message via MSN to Mr.Ei Send a message via Skype™ to Mr.Ei
'24' S9 Live another day... Jack's back!
Old 09-05-2014, 23:40   #9946   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

any good? of is't weer hete dochter die zo achterlijk is dat ze zichzelf 3x laat kidnappen op 1 dag en blijkt dat er toch weer een mol zit in de administratie?

(s1 - 7 samengevat, 8 heb ik niet meer gezien, 9 wil ik wel een kans geven als't terug met atoombommen is)
Teki is offline   Reply With Quote
Old 10-05-2014, 10:36   #9947   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jonah View Post
Ik vind Breaking Bad lichtjes overroepen, maar zou het nog altijd boven SoA plaatsen.
Met Breaking Bad zijn we wat gestrand in S4. Binnenkort nog eens verder kijken.

SoA had een moeilijke start in S1, maar werd steeds beter.
Tegen het einde van S3 was ik semi-weggeblazen en in S4 gingen ze gewoon verder in stijgende lijn.

Al zou ik, als ik er nu wat over nadenk, Soprano's en Madmen er ook wel boven plaatsen (Pine barrens was echt wel awesome). Dingen zoals Rome en Deadwood er onder. Bij Walter White ben ik er nog niet uit.
Old 10-05-2014, 16:09   #9948   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Niemand die zich al gewaagd heeft aan Fargo? Voor mij sowieso de beste nieuwe serie in pakweg de laatste 3 jaar. Kijken!
Talos is offline   Reply With Quote
Old 10-05-2014, 23:23   #9949   link
Belgatom
Granpa Shrimp aka Neut

Belgatom's Avatar

Saving it up. Ik heb een voorgevoel dat het een uitblinker zal zijn en zo komen er niet elke week uit. Ook, ik kijk graag in 1 trek een seizoen uit.

Net zoals Game of Thrones. Seizoen 4 nog niet aangeraakt, wel sinds een paar dagen herbegonnen met seizoen 1 (samen met Belga junior). Plan is om gewoon door te kijken en tegen dat we seizoen 4 bereiken, gewoon door te kunnen zien. Is trouwens één van de eerste niet comedy series die ik opnieuw bekijk en elke minuut is nog steeds genieten. Om nog te zwijgen van de momenten dat mijn kennis van de karakters extra inzicht kweekt. Bvb: Jamie Lanister in aflevering 1E02 die zegt dat hij liever dood zou zijn dan kreupel.
Old 11-05-2014, 09:43   #9950   link
Corax
Senior Member

Corax's Avatar

Quote:
Originally Posted by Turtle View Post
Met Breaking Bad zijn we wat gestrand in S4. Binnenkort nog eens verder kijken.

SoA had een moeilijke start in S1, maar werd steeds beter.
Tegen het einde van S3 was ik semi-weggeblazen en in S4 gingen ze gewoon verder in stijgende lijn.

Al zou ik, als ik er nu wat over nadenk, Soprano's en Madmen er ook wel boven plaatsen (Pine barrens was echt wel awesome). Dingen zoals Rome en Deadwood er onder. Bij Walter White ben ik er nog niet uit.
SOA heeft een aantal heel sterke seizoenen gehad, maar het laatste (behalve een paar afleveringen) was gewoon platte kak tot en met. Ze hadden ermee moeten kappen na dat seizoen met die FBI lesbo. Ik voorspel 15 seizoenen.
Corax is offline   Reply With Quote
Old 11-05-2014, 11:28   #9951   link
Bregt
Senior Member

Bregt's Avatar

Quote:
Originally Posted by Theremin View Post
b.v. Breaking Bad (als daar een beduidend mindere episode inzat zoals die met die vlieg dan viel dan direct in negatieve zin hard op).
You shut your whore mouth, Theremin. Fly was top.
Bregt is offline   Reply With Quote
Old 11-05-2014, 16:05   #9952   link
Theremin
cool happy genius hero

Theremin's Avatar

Bah neen, deed zowat alles fout. Ten eerste al het feit dat Fly compleet los stond van de rest van de serie, Breaking Bad evolueerde soms wel traag maar er zat altijd een zeker momentum in de overkoepelende plot - behalve dus in Fly. Is zo een trucje die je in mindere series waar de inspiratie aan het opdragen is wel vaker ziet: steek 2 personages in een beperkte ruimte en laat ze wat in het ijle palaveren zodat de serie-overspannende plot een tijdje in de koelkast kan.
Maar los daarvan was het ook voor zo'n "bottle episode" erg slecht uitgewerkt: dwaze, weinig subtiele metaforen (die vlieg op het einde, komaan zeg), personages die zich plots malloot en inconsistent met de rest van de seriebeginnen te gedragen met een vaag excuus (insomnia), slechte slapstick scenes in een gefaalde poging om er toch wat schwung in te krijgen... Neen, makkelijk de zwakste episode in gans de serie imo.
Theremin is offline   Reply With Quote
Old 11-05-2014, 19:56   #9953   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Wordt the blacklist nog wa interessant of blijft het 45 mins baddie van de week catchen en 5 mins "ohjo, tzit ier een verhaal ze, maar we zeggen niks"?
Zwoep is offline   Reply With Quote
Old 11-05-2014, 20:05   #9954   link
Prumpy
Pro-shrimper

Prumpy's Avatar

Leuk ja, hoogstaand nee. Aan te raden, bwah ja.
begets Destruction as Destruction begets...
Prumpy is offline   Reply With Quote
Old 12-05-2014, 16:44   #9955   link
Jonah
Senior Member

Jonah's Avatar

Quote:
Originally Posted by Theremin View Post
The Wire (behalve misschien s5) zit toch echt wel een paar niveautjes hoger dan The Soprano's en zou daar zelfs de woorden "objectief gezien" ergens willen tussengooien want het is niet eens close. Ik ben voor alle duidelijkheid ook fan van Tony en co maar als je een beetje eerlijk bent moet je gewoon toegeven dat die serie het voor een niet onaanzienlijk deel moest hebben van de cool en het charisma van een beperkt aantal acteurs (Tony, Paulie) en dat er meer filler episodes inzaten dan in veel recentere topreeksen waaronder b.v. Breaking Bad (als daar een beduidend mindere episode inzat zoals die met die vlieg dan viel dan direct in negatieve zin hard op).
Ik ben nog geen enkele serie tegengekomen waarin de karakteruitdieping, de interpersoonlijke relaties en het gebruik van verhaalmotieven en symbolen om die twee weer te geven zo complex en zo langlopend (dus over de hele reeks) zijn uitgewerkt als in The Sopranos. Oók niet The Wire, om de simpele reden dat The Wire zijn verhaal op een totaal andere manier brengt - in de documentaire stijl die daar gehanteerd wordt is daar weinig tot geen plaats voor. Dat Gandolfini met zijn charisma (en zuiver talent) een stevig aandeel heeft in wat The Sopranos zo geweldig maakt is zeker waar, maar de kwaliteit van de reeks gaat echt wel veel verder dan "coole personages". Een van de indrukwekkende zaken aan The Sopranos is net dat kleine karaktertrekken (bv. Tony's dierenliefde) over heel lange tijd op allerlei subtiele en minder subtiele manieren worden aangebracht, en dat er heel weinig inconsistenties zitten in hoe personages zich gedragen en met elkaar omgaan. Dat is voor series een heel zeldzaam gegeven.
Old 12-05-2014, 19:59   #9956   link
SaveTheWhale!
Senior Member

SaveTheWhale!'s Avatar

ge kunt idd op theremin ingaan, maar in sé heeft hij gelijk. Technisch staat the wire erboven, maar dat maakt het niet voor mij. Gequit halfweg het laatste seizoen van the wire, kon die journalist zijn smoel echt niet meer zien. Niets verslaat Tony & co. Moest the sopranos pas dit jaar voor het eerst uitkomen het zou even mythisch & ongenaakbaar worden.
Old 12-05-2014, 21:56   #9957   link
Jonah
Senior Member

Jonah's Avatar

Quote:
Originally Posted by SaveTheWhale! View Post
ge kunt idd op theremin ingaan, maar in sé heeft hij gelijk. Technisch staat the wire erboven
Ik zeg bewust niks over de technische kant, omdat ik daar te weinig over ken. Ik herinner me The Sopranos wel als een visueel heel sterke reeks, net als The Wire, elk op hun eigen manier.
Old 13-05-2014, 00:18   #9958   link
Sepulfly
Tleger waser

Sepulfly's Avatar

Quote:
Originally Posted by Belgatom View Post
Net zoals Game of Thrones. Seizoen 4 nog niet aangeraakt, wel sinds een paar dagen herbegonnen met seizoen 1 (samen met Belga junior). Plan is om gewoon door te kijken en tegen dat we seizoen 4 bereiken, gewoon door te kunnen zien. Is trouwens één van de eerste niet comedy series die ik opnieuw bekijk en elke minuut is nog steeds genieten. Om nog te zwijgen van de momenten dat mijn kennis van de karakters extra inzicht kweekt. Bvb: Jamie Lanister in aflevering 1E02 die zegt dat hij liever dood zou zijn dan kreupel.
Niet alleen dat soort zaken. Gewoon het feit dat je plots in staat bent om conversaties tussen personages waarin een hele berg namen en plaatsen worden vermeld, kan volgen, maakt dat herbekijken een fantastische zaak.
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
Sepulfly is offline   Reply With Quote
Old 13-05-2014, 04:53   #9959   link
DM
Senior Member

DM's Avatar

Send a message via MSN to DM
Quote:
Originally Posted by Teki View Post
any good? of is't weer hete dochter die zo achterlijk is dat ze zichzelf 3x laat kidnappen op 1 dag en blijkt dat er toch weer een mol zit in de administratie?

(s1 - 7 samengevat, 8 heb ik niet meer gezien, 9 wil ik wel een kans geven als't terug met atoombommen is)
Voor de moment is het vooral Chloe die weer haar boze bakkes trekt.
DM is offline   Reply With Quote
Old 13-05-2014, 10:45   #9960   link
Cage
Reetman

Cage's Avatar

Hello Ladies met en van Stephen Merchant. Gênante komedie, like it
Cage is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

Thread Tools

Posting Rules