Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Reply

Thread Tools
Old 11-06-2011, 17:26   #41   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Windows superior
CSM is offline   Reply With Quote
Old 11-06-2011, 21:02   #42   link
El_Barto
Junior Member

Quote:
Originally Posted by Belgatom View Post
Wat perfect uitlegt waarom je voor een windows skin gaat...
Eigenlijk welk, Ubuntu LTS is 3 jaar ondersteuning, voeg daar een Windows interface aan toe en je hebt een KDE look alike. Het menu heeft eigenlijk veel van KDE3 weg maar ik heb ondertussen de indruk dat iedereen iets van elkaar leent en elkaar ondertussen van plagiaat beschuldigt om origineel te lijken.
El_Barto is offline   Reply With Quote
Old 04-07-2011, 15:03   #43   link
De Doortastende
Member

De Doortastende's Avatar

Welke software gebruiken jullie om je bankverrichtingen/administratie wat bij te houden?
Ik heb gnucash eens bekeken, maar dat lijkt te uitgebreid en moeilijk (om het dan ook nog eens aan m'n vriendin uit te leggen..). Zijn er goede alternatieven?
De Doortastende is offline   Reply With Quote
Old 05-07-2011, 09:37   #44   link
Ceeke
Jouw maandaggevoel

Ceeke's Avatar

Moet het perse een offline applicatie zijn ?
Zelf gebruik ik www.yunoo.nl om mijn bankzaken op te volgen.
Ceeke is offline   Reply With Quote
Old 14-10-2011, 08:27   #45   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Nieuwe Linux is uit, iets met O.
De site wist me niet meteen te vertellen wat de geweldige nieuwigheden waren dus ik ga ervan uit dat het slechts bugfixes zijn. Jammer.
acku is offline   Reply With Quote
Old 14-10-2011, 10:12   #46   link
straks
Senior Member

straks's Avatar

Send a message via ICQ to straks Send a message via MSN to straks
'Nieuwe Linux'... Meent ge dat nu, Bavo? Echt? Moet ge u voordoen als mongool? Want ge zijt sterk bezig. Het is niet 'Nieuwe Linux', het is 'Nieuwe versie van Ubuntu'. Dat is een gigantisch verschil! Voor iemand die er prat op gaat dat hij veel van IT en Linux weet, zijn er toch maar een paar rare uitspraken, soms.

En voor ge begint te melken dat ik het weer op u gemunt heb: had iemand anders die in IT werkt en constant met Linux werkt die opmerking gemaakt, had ik juist hezelfde gepost.
"Programmers are in a race with the Universe to create bigger and better idiot-proof programs, while the Universe is trying to create bigger and better idiots. So far the Universe is winning." - Rich Cook
straks is offline   Reply With Quote
Old 14-10-2011, 10:35   #47   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Dan had hij u waarschijnlijk ook maar een zaag gevonden
Old 14-10-2011, 10:39   #48   link
rastaman
Banned

rastaman's Avatar

Quote:
Originally Posted by straks View Post
'Nieuwe Linux'... Meent ge dat nu, Bavo? Echt? Moet ge u voordoen als mongool? Want ge zijt sterk bezig. Het is niet 'Nieuwe Linux', het is 'Nieuwe versie van Ubuntu'. Dat is een gigantisch verschil! Voor iemand die er prat op gaat dat hij veel van IT en Linux weet, zijn er toch maar een paar rare uitspraken, soms.

En voor ge begint te melken dat ik het weer op u gemunt heb: had iemand anders die in IT werkt en constant met Linux werkt die opmerking gemaakt, had ik juist hezelfde gepost.
Ey zullen we het anders over GNU/Linux hebben ipv Linux? OK? BEDANKT HE.
rastaman is offline   Reply With Quote
Old 14-10-2011, 12:48   #49   link
Eposhark
Master i/d Japanologie

Eposhark's Avatar

linucks is out

opensolaris is in
Old 14-10-2011, 13:07   #50   link
Shai-Hulud
The slightly odd

Quote:
Originally Posted by Eposhark View Post
opensolaris is in
Ah tiens, bestaat dat nog? Ik dacht dat Oracle dat uit z'n lijden had verlost.
Shai-Hulud is offline   Reply With Quote
Old 14-10-2011, 23:42   #51   link
logion
Senior Member

logion's Avatar

Quote:
Originally Posted by straks View Post

Linux kernel 3.0, nieuwe linux dus.
u mad?

Zelf ben ik momenteel te lui om te upgraden, misschien als ik een SSD steek dat ik overstap. Zit nog op 10.11(met gnome 2) en dat voldoet ruimschoots.
logion is offline   Reply With Quote
Old 15-10-2011, 00:22   #52   link
straks
Senior Member

straks's Avatar

Send a message via ICQ to straks Send a message via MSN to straks
Quote:
Originally Posted by logion View Post
Linux kernel 3.0, nieuwe linux dus.
u mad?
http://tweakers.net/nieuws/75774/lin...30-is-uit.html

Quote:
De wijzigingen in de nieuwe kernel zijn minder groot dan het versienummer doet vermoeden: de belangrijkste wijziging is deze keer het versienummer zelf.

...

Aanvankelijk stond Linux 3.0 zelfs als 2.6.40 op de planning, maar Torvalds vond dat het versienummer daarmee te hoog zou oplopen. De eerste Linux 2.6-versie kwam ruim zeven jaar geleden uit en sindsdien werd het volgnummer telkens opgehoogd.
22/07... niet gisteren/eer-gisteren.

Daarnaast verwijst onze beste Bavo naar 'iets met een O'... (Oneiric Ocelot)
"Programmers are in a race with the Universe to create bigger and better idiot-proof programs, while the Universe is trying to create bigger and better idiots. So far the Universe is winning." - Rich Cook
straks is offline   Reply With Quote
Old 15-10-2011, 10:05   #53   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Beste Bavo zegt 'wacht er nog maar even mee', want het ding heeft me al paar uur werk gekost wegens crashes van de grafische shell.
Old 15-10-2011, 11:22   #54   link
logion
Senior Member

logion's Avatar

@straks: twas nen troll :sadface:
@Bavo: M'n neef heeft dan weer goede ervaringen met 11.10, ik zie nog wel.

Ondertussen een paar interessante links:
* tweakers.net review
* 10 Things To Do After Installing Ubuntu 11.10
* Ubuntu 11.10 Released – See What’s New
* Ubuntu 11.10 GNOME Shell Guide (als je gnome 3 wilt uitproberen i.p.v. unity)
Old 15-10-2011, 11:28   #55   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Iedereen heeft goede ervaringen als ie bij de groep zit waar er niets fout loopt. Het is voor mijn team wel de tweede keer een update die enkele uren werk kost aan fixes.
Old 15-10-2011, 12:31   #56   link
logion
Senior Member

logion's Avatar

Niemand verplicht u om over te upgraden he, zeker niet in een professionele omgeving. Zou het zelfs afraden eigenlijk, om de 2 jaar overstappen op de nieuwe LTS lijkt mij voldoende.
Old 15-10-2011, 12:44   #57   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

ah oei ik was niet verplicht. Dan is het een goeie release.
Old 15-10-2011, 13:48   #58   link
De Doortastende
Member

De Doortastende's Avatar

Ubuntu wordt altijd gereleased als betaware. Het is tenslotte een aftreksel van debian testing.
Klagen bij elke nieuwe versie van ubuntu dat er grote bugs zijn, is gewoon idioot. Serieus, wat had je nu verwacht? Het is eigen aan het ding.

Dat uw 'team' dan debain stable installeerd? Maar dat zal niet bleeding edge genoeg zijn zekers?
De Doortastende is offline   Reply With Quote
Old 15-10-2011, 13:55   #59   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Ik verwacht dat een major release die via de update manager naar u geduwd wordt reeds getest is, enigzins. Nuja, je kan natuurlijk heel hip en trendy zijn zoals Google en alles beta houden tot in de eeuwigheid, zodat ge altijd een excuus voorhanden hebt.
Waarmee ik niet Ubuntu wil veroordelen als slechte software, maar deze huidige release wel als onstabiel en te mijden.
Old 15-10-2011, 17:05   #60   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Wat echt zonde is. Moesten ze dat nu eens echt deftig maken ze zouden wel eens een heel goed os op de markt kunnen brengen.
kar is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Thread Tools

Posting Rules