Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 08-04-2008, 13:01   #21   link
Karel
Senior Member

Karel's Avatar

Heeft er hier al iemand naar het buitenland gekeken? Prijzen vergeleken in Frankrijk, Nederland, Engeland, enz?
Karel is offline   Reply With Quote
Old 08-04-2008, 13:01   #22   link
Oban
[b]1337[/b]

Oban's Avatar

Mijn broer volgt die aanpak en die is reeds 4 jaar met zijn huis bezig in elk vrij ogenblik. Er zit al 200K in en hij heeft nog geen behang of licht in zijn living. Niet mijn droom Ik werk ook helemaal niet zo graag met handen, dus jah, dat is een beetje hel dan.
Old 08-04-2008, 13:08   #23   link
Vrieskou
Greven

Vrieskou's Avatar

Ik heb natuurlijk nul de ballen ervaring met vastgoed, Bavo, maar was jij ook niet van mijn streek?

Volgens hoe ik de mensen steeds hoor praten over vastgoedprijzen in deze contreien denk ik dat we toch bij de duurdere streken zitten. Dacht dat Knack een paar maanden geleden zo'n kaart met de gemiddelde prijzen per dorp/stad gepubliceerd heeft, daarin stonden gemeenten waar de prijs beduidend lager was (bvb. Ronse, al is dat te begrijpen). Maar nogmaals, ik heb er niets de ballen ervaring mee.

Quote:
PEEPHOLE druuuuuuuuuuugs toxic epo wtfBBQ kmoekakn editen lijpoog pur pijpegale
Vrieskou is offline   Reply With Quote
Old 08-04-2008, 13:19   #24   link
Oban
[b]1337[/b]

Oban's Avatar

Ja, die editie van Knack was erg handig. Het is vrij logishc waar het duur is en waar niet: rond de grote steden zoals Antwerpen, Gent, Brussel duur, aan de kust ook, de rest redelijk. Naar Limburg en Wallonie toe goedkoop.
We hebben echter geen keuze, het moet in de regio Dendermonde zijn gezien werk, familie en vrienden. Familie is ook heel belangrijk voor kinderopvang
Old 08-04-2008, 13:20   #25   link
ibaun
dr. Nuclear Scientist

ibaun's Avatar

Ik ga nu niet moeilijk doen, maar ik vind wel dat je jezelf er een beetje makkelijk vanaf maakt. Moet je je droom niet een beetje aanpassen? Wat is er juist mis met een rijwoning, en sinds wanneer is wat moeite doen door te zoeken in een krant o.i.d. te veel moeite?

'Goedkoop' een huis vinden zal enkel lukken als je goed spaart, je dromen half opbergt en half afstemt op de huidige markt en ook zelf wat werk doet in je eigen huis.

Maar ik heb gemakkelijk praten natuurlijk, ik weet van mezelf ook dat mijn dromen redelijk onrealistisch zijn. Maar ach. Ik spaar wel al!
ibaun is offline   Reply With Quote
Old 08-04-2008, 13:31   #26   link
Oban
[b]1337[/b]

Oban's Avatar

Als je een lening van 200-250K aangaat terwijl je al 50K op de bank hebt staan, dan mag het toch wel eens voldoen aan je behoeften denk ik dan.
Mocht ik nu vragen achter iets van 150K ofzo, nja.

Met een rijwoning is niet mis an sich, het kan mooi zijn, maar toch wil ik die extra ruimte voor zoveel geld
Old 08-04-2008, 13:39   #27   link
Wannes
Work In Progress

Wannes's Avatar

sja wat je wilt != wat je kan krijgen voor dat geld

ons appartement van 110m² heeft 280k gekost. 300k als je de autostaanplaats meetelt. Daar was dan wel 0,0 werk aan. gewoon verse lik verf en het was in orde.

Langs de andere kant heeft een goede maat van me voor 105k een app van 90m² gekocht, pal in't centrum van antwerpen. Nieuwe keuken&badkamer gestoken, zelf bezetten/schilderen, vloer opschuren etc en voor +-125k heeft die een proper ding nu, dat een marktwaarde heeft van +-175k. heeft daar misschien hoop en al 100uur werk ingestoken

bovendien toegegeven dat het niet altijd zonneklaar is waar ik ernstig ben of mezelf wat entertain. maar het onderscheid is er, en ik herken het immer.
Wannes is offline   Reply With Quote
Old 08-04-2008, 13:40   #28   link
Cakeman
the cake is a lie

Cakeman's Avatar

Ik vind de gedachte van een rijwoning enorm benauwend. Misschien is dat omdat ik altijd al in een halfopen en een open bebouwing gewoond heb. Ik ben het gewoon om langs de zijkant van het huis naar de tuin en de achterdeur te kunnen wandelen.
Cakeman is offline   Reply With Quote
Old 08-04-2008, 13:47   #29   link
Lady Xsanto
Duvel addict.

Lady Xsanto's Avatar

Ik begrijp u volledig Cakeman, maar is het nog realistisch om in deze maatschappij met die trends op het gebied van kopen, die "eisen" of verlangens te hebben?

Iedereen verklaart mij gek als ik zeg dat een rijhuis benauwend is
Lady Xsanto is offline   Reply With Quote
Old 08-04-2008, 14:10   #30   link
Vantham
Senior Member

Vantham's Avatar

een rijhuis is niet perse benauwend. ok het gemak van langs de zijkant naar je tuin te kunnen mis ik wel enorm, te meer omdat wij achteraan onze tuin ook geen uitgang hebben, en dat is écht lastig, maar voor de rest heb ik er geen problemen mee.
alleszins zal ons volgend huis (binnen een jaar of 10) zeker een open bebouwing zijn met voldoende tuin aan, ....
Vantham is offline   Reply With Quote
Old 08-04-2008, 14:14   #31   link
flexium
Sr member, jr poster

Same here, ik zou ook doodgraag zoiets (halfopen dus) vinden, maar, ik zou graag in de buurt van Leuven blijven (werk, vrienden, hobby's) en ben alleenstaand; met hulp van de ouders, dat wel.
Dat maakt de zoektocht redelijk lastig, plus dat ik graag een oprit en/of garage zou hebben en er worden véél meer huizen zonder dan met verkocht..

Dit maar om te zeggen dat ge niet alleen zijt in de huizenzoektocht en al de bijhorende miserie of is het
flexium is offline   Reply With Quote
Old 08-04-2008, 14:24   #32   link
Oban
[b]1337[/b]

Oban's Avatar

Halfopen en open bebouwing heeft ook een voordeel qua lichtinval, je kan je hele zijkant verlichten. Na wat studie ben ik erop uit gekomen dat vele gesloten bebouwingen daarom een L-vorm hebben, en geen rechthoek.
Old 08-04-2008, 14:40   #33   link
Awoujol
Ancien

Awoujol's Avatar

Momenteel een halfopen huis gevonden met de optie om het huis dat ertegen staat binnen enkele jaren er ook bij te nemen.

Eerst wat kleine renoveringen doorvoeren en het leefbaar maken en dan op termijn grotere werken doorvoeren en misschien van de 2 huizen 1 maken. Maar zover zijn we nog niet.

Zoeken is de boodschap bavo.
Awoujol is offline   Reply With Quote
Old 08-04-2008, 15:57   #34   link
easypanic
Always lookin' for love

easypanic's Avatar

En geduld hebben, zo hebben wij ook "goekoop" een halfopen bebouwing kunnen bemachtigen.

Met zo'n budget kunt ge alhier toch al een woning vinden naar uw gedacht, spijtig dat ge in de verkeerde streek woont :/.
Old 08-04-2008, 16:45   #35   link
Takeshi
ALPPALP

Takeshi's Avatar

Send a message via MSN to Takeshi
Quote:
Originally Posted by Talos View Post
Tschijnt storten de vastgoedprijzen toch in binnen een paar jaar dus gewoon ff wachten en wa minder verdienen.
Dat zeggen ze al jaren en jaren.
Enige wat waar is dat de grote prijsstijging gaat minderen. Stijgingen durven in sommige regio's nu draaien rond de 10% per jaar, dat gaat wel wat 'normaliseren' naar rond de 5%. We moeten maar naar Nederland, UK of andere buurlanden kijken om te zien dat er nog veel marge is. Prijzen in Antwerpen bvb zijn nog spotgoedkoop in vergelijking met Nederland.
Takeshi is offline   Reply With Quote
Old 08-04-2008, 16:54   #36   link
deev´
feel the music.

deev´'s Avatar

Verdienen die ollanders dan azo veel meer of huurt bijna iedereen daar?

De Wereld Morgen
deev´ is offline   Reply With Quote
Old 08-04-2008, 16:59   #37   link
Oban
[b]1337[/b]

Oban's Avatar

De prijzen in het buitenland zijn voor mij een extra reden om nu iets degelijk te kopen, in plaats van te sparen en te hopen voor later.
Old 08-04-2008, 17:04   #38   link
Takeshi
ALPPALP

Takeshi's Avatar

Send a message via MSN to Takeshi
Nog een hint: zoek koppels die gaan scheiden en waar geen van beide de andere kan uitkopen!
Ja, aasgier, ja

En ja, een eigen woonst wordt in Vlaanderen vaak als iets 'normaals' beschouwd. In vele landen en voor veel mensen geldt dit niet.
Takeshi is offline   Reply With Quote
Old 08-04-2008, 18:23   #39   link
starman
heeft een onfris idee

Ik ben toch niet van plan te kopen/bouwen.

Waarom zou nen mens zich in godsnaam 30 jaar vastzetten met een zware lening. En dan nog eens gedragen door 2. Tegen da uw huis afbetaald is en ge financieel er weer vlotjes bijzit moogde op pensioen. Of erger, onenigheid in de relatie en weg met de jaren fijntjes sparen.
Dan leef ik liever 30 jaar goed en huur ik iets. Eigenlijk zette gewoon nen grote grafkelder, want meer dan voor uw tv zitten en doodgaan zal er niet meer bijzijn eenmaal ge van de lening af zijt.

Kopen/bouwen was fijn voor onze ouders. Die kosten een huis zetten met 1 loon.
starman is offline   Reply With Quote
Old 08-04-2008, 18:24   #40   link
Cakeman
the cake is a lie

Cakeman's Avatar

Quote:
Originally Posted by deev´ View Post
Verdienen die ollanders dan azo veel meer of huurt bijna iedereen daar?
In Nederland lenen ze anders. Daar wordt de lening bijvoorbeeld doorgegeven aan de kinderen.
Cakeman is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules