Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Reply

Thread Tools
Old 08-01-2007, 13:00   #1   link
DyNaRaX
Senior Member

DyNaRaX's Avatar

welke provider?

In april verhuis ik normaal naar mijn nieuw appartement. Tot op heden zijn we thuis altijd tevreden Telenet klant geweest en mijn eerste idee was om ook Telenet te nemen in mijn appartement.
Toevallig kwam ik bij edpnet.be uit en hun aanbod doet me twijfelen http://www.edpnet.be/cms.aspx?S=ADSLMax6dyn

Zijn hier mensen die ervaring hebben met Edpnet?

Andere tips zijn steeds welkom.
DyNaRaX is offline   Reply With Quote
Old 08-01-2007, 14:30   #2   link
jmke
★★[M]★★

jmke's Avatar

sinds Oktober klant bij EDPnet, veel valt er niet te zeggen, speed hangt af hoever je van centrale zit, ik haal iets van een 650Kb/s , wat niet slecht is, en voor €40 per maand heb je 60GB download limiet, dus wel een heel pak voordeliger dan Telenet.

Grootste prob die ik heb gehad in het begin was met Belgacom die geen werkende telefoon lijn tot aan men huurhuis konden krijgen, eens dat gefixed was, zat met adsl signaal dagje later op de lijn & kon ik syncen met men adsl routertjen.

Online factuur betalen verloopt perfect, alsook hun website admin en email admin is verzorgs; je kan dezelfde traffiek meter gebruiken als die van bij telenet (naam effe kwijt) die laat u handig uw limiet checken; op de edpnet site zelf kan je ook overzicht krijgen van laatste 30 dagen en 12 maanden. De meter word op 0 gereset op uw factuur datum, die verschillend is voor iedereen, zo heb je geen last van "end of the month" rushes.

Er is een nachttarief ala telenet, tussen 0 en 9 (? don't shoot me if I'm wrong) telt u traffiek voor de helft. voor meer info & user experience kan je hier terecht: http://www.userbase.be/forum/viewforum.php?f=44
jmke is offline   Reply With Quote
Old 08-01-2007, 14:56   #3   link
reutel
stoere taal

reutel's Avatar

JMke heeft zowat alles al gezegd, hier ook geen enkel probleem en maximale snelheid van +-620KB/s

de nachttrafiek geldt wel maar tot 7u 's morgens tho'

www.dommel.be is een alternatief: voor 33€ heb je 50GB limiet (geen nachttarief) en 1Mbit "smallband"
het hangt er dus vanaf wat je zelf wil
Old 08-01-2007, 14:59   #4   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

Best geen telenet nemen, veel te duur voor wat het is, en 10GB is er zo door. Belachelijk in deze tijden met demo's die al anderhalve GB inpakken.
Dommel ziet er wel interessant uit. Ik denk erover om over te stappen.
Jack The Ripper is offline   Reply With Quote
Old 08-01-2007, 15:10   #5   link
reutel
stoere taal

reutel's Avatar

dommel en edpnet zijn op ALLE vlakken beter dan telenet en skynet, dus overstappen is zeker en vast aan te raden
Old 08-01-2007, 15:13   #6   link
Eposhark
Master i/d Japanologie

Eposhark's Avatar

Welke regio? Indien Brussel/Leuven kan ik alvast Chello aanraden.
Eposhark is offline   Reply With Quote
Old 08-01-2007, 15:28   #7   link
Boemenenoekinzoe
Senior Member

Boemenenoekinzoe's Avatar

Sinds kort is Scarlet One ook wat interessanter geworden.

6mbps download
640kbps upload
50GB limiet
+
Telefoon, gratis naar elke vaste lijn.

€50/maand
Boemenenoekinzoe is offline   Reply With Quote
Old 08-01-2007, 18:11   #8   link
DyNaRaX
Senior Member

DyNaRaX's Avatar

Regio Merchtem

Jmke, bedankt voor de uitgebreide info.

@Boemenenoekinzoe, ik heb nogal wat negative zaken gehoord over Scarlet, vooral dat hun support op niks trekt.
DyNaRaX is offline   Reply With Quote
Old 08-01-2007, 18:20   #9   link
Boemenenoekinzoe
Senior Member

Boemenenoekinzoe's Avatar

Support is inderdaad nogal zwakjes om het licht uit te drukken. Maar als ge geen problemen hebt, is't dik inorde. (Nogal logisch natuurlijk, maar soit.)
Boemenenoekinzoe is offline   Reply With Quote
Old 09-01-2007, 17:39   #10   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Al 2 jaar Tele2 (vorig jaar nog Versatel)

Nu All In, daarvoor Versatel weetikveel

5mbit down, 512kbit up

continu 500kb up, 60kb down

Geen limieten.
Teki is offline   Reply With Quote
Old 09-01-2007, 19:01   #11   link
jmke
★★[M]★★

jmke's Avatar

"5mbit down, 512kbit up
continu 500kb up, 60kb down"

uhm... omgekeerd zekers?
Old 09-01-2007, 19:18   #12   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

uiteraard
Teki is offline   Reply With Quote
Old 10-01-2007, 05:12   #13   link
eniac
Senior Member

Ik heb dommel, nu een half jaartje, en enorm content van. Smalband is geen smalband, het nieuwsgroepabbo is ook erg goed (giganews account, max 12 threads van elk +- 30KB/s, 90+d retentie), gebruikt zelfde netwerk als Belgacom ADSL gedoe (dus met de stabiliteit zit het ook dik okee), en de helpdesk is heel responsief.
eniac is offline   Reply With Quote
Old 10-01-2007, 07:06   #14   link
A-star
Hardcore Father

A-star's Avatar

Send a message via Skype™ to A-star
Quote:
Originally Posted by Epo
Welke regio? Indien Brussel/Leuven kan ik alvast Chello aanraden.
Hou er wel rekening mee dat chello is overgenomen door telenet en dat niemand nu weet wat er ons te wachten staat.
A-star is offline   Reply With Quote
Old 10-01-2007, 11:24   #15   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

Ge zijt zeker verplicht om een gewoon telefoonabonnement te hebben als ge ADSL hebt?
Wij hebben onze telefoon opgezegd(was bij telenet dat we waren, ervoor belgacom), omdat we allemaal ne gsm hebben.
Wsl ligt die lijn er wel nog
Kga het aan mijn pa toch eens voorstellen om over te stappen,10GB limiet sux, en telenet vraagt ook veel teveel voor extra traffiek(bij andere providers vragen ze maar 0,25euro als ge erover gaat, bij telenet 1€ per GB, schandalig)
Jack The Ripper is offline   Reply With Quote
Old 10-01-2007, 11:37   #16   link
eniac
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Jack The Ripper
Ge zijt zeker verplicht om een gewoon telefoonabonnement te hebben als ge ADSL hebt?
Bij dommel alleszins wel, maar een zware kost is dat niet bepaald. Discovery line abbo kost je 6 euro per maand.
eniac is offline   Reply With Quote
Old 10-01-2007, 11:49   #17   link
DeathKnight
Voorzitter CSOLT

DeathKnight's Avatar

Send a message via ICQ to DeathKnight
Over providers gesproken, als je gewoon de goedkoopste breedbandoplossing wilt, en je geeft niet al te veel om limieten (5GB is meer dan genoeg bijvoorbeeld), wat is dan de beste oplossing?
DeathKnight is offline   Reply With Quote
Old 10-01-2007, 11:49   #18   link
deev´
feel the music.

deev´'s Avatar

Al veel goeds gehoord over Dommel.

Zelf blijf ik bij Skynet omdat het hier maar 10 euro ofzo kost.

De Wereld Morgen
deev´ is offline   Reply With Quote
Old 10-01-2007, 11:56   #19   link
jmke
★★[M]★★

jmke's Avatar

Quote:
Originally Posted by DeathKnight
Over providers gesproken, als je gewoon de goedkoopste breedbandoplossing wilt, en je geeft niet al te veel om limieten (5GB is meer dan genoeg bijvoorbeeld), wat is dan de beste oplossing?
probleem is dat goedkoopste modellen echt wel serieus gekortwiekt zijn, zowel kwa volume als speed, en het maar miniem meerwaarde is over telefoon, telenet light is maar 300Mb volume per maand ofzo... met €20 per maand heb je een comfortable breedband, zij het telenet/adsl
Old 10-01-2007, 12:35   #20   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Betreffende stabiliteit van product is Telenet algemeen gezien vrijuit de beste keuze. Ik kom letterlijk in contact met duizenden internet aansluitingen door geheel Vlaanderen van allerlei providers.
Belgacom is op het gebied van professionele service héél sterk, Telenet doet naar mijn ervaring véél minder, maar hun producten zijn wel superieur met véél overschot.
Ik zou bij Telenet blijven., indien je appartementengebouw geen rijgnet is
PC gaming: Asus ROG PG348Q - 34" UltraWide G-SYNC UWQHD (3440x1440), Intel i7-6700K @4.7Ghz, NVIDIA GTX1080, G.Skill 16GB DDR4-3200, Intel 750 PCIe 400GB SSD, Corsair K70 RAPIDFIRE Mechanical Gaming Keyboard — Cherry MX
Home Theater: Samsung LED 55" 8 Series 1000hz (UE55F8000SL), B&W 604, 603 & LCR6 surround set + B&W ASW-610 Subw, Onkyo TX-DS787 THX
Virtual Reality: HTC VIVE & Oculus Rift + Oculus Touch | Console: XBOX ONE | Mobile: Samsung Galaxy S8+ & Oculus Gear VR
Cybdm is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Thread Tools

Posting Rules