Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Reply

Thread Tools
Old 18-03-2009, 13:14   #1   link
Gino Belino
Sletjongen

Gino Belino's Avatar

Heeft er iemand een idee...

Situatie: je bent op zoek naar een of ander random 'ding' en je denkt: 'hey, iemand op SR zal wel weten waar ik dat kan vinden'.

Probleem: je weet niet in welk topic je je vraag moet zetten, tenzij er een draai aan te geven zodat het bij verheugd of geërgerd terecht komt.

Mogelijke oplossing: dit topic... Voor alles waar je wat goede raad voor wil hebben, of als je gewoon wil weten waar je dit of dat kan vinden: vuur uw vraag hier af.

Ik geef alvast het startschot...
Iemand een idee waar ik plastic zakjes vind, zoals die vroeger in de GB hingen voor uw aankopen in te steken? Vroeger was dat met de KAJ gewoon eens in de GB langs de kassa passeren en daar een pak meesleuren, maar tegenwoordig zijn die zakjes er dus niet meer.
Gino Belino is offline   Reply With Quote
Old 18-03-2009, 13:20   #2   link
Jonah
Senior Member

Jonah's Avatar

Send a message via MSN to Jonah
In de GB zelf tiens .
In elke supermarkt verkopen ze toch plastic zakken, doorgaans bedoeld als vuilniszakjes?
Old 18-03-2009, 13:23   #3   link
eye
Senior Member

eye's Avatar

Ze liggen achter de kassa, en je betaalt er nu € 0,03 voor.
eye is offline   Reply With Quote
Old 18-03-2009, 13:23   #4   link
Lacroix
Forty-Two

Lacroix's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jonah View Post
In de GB zelf tiens .
In elke supermarkt verkopen ze toch plastic zakken, doorgaans bedoeld als vuilniszakjes?
Waar ga jij nog naar de supermarkt? Tegenwoordig zijn dat toch alleen maar herbruikbare, stevige, plastieken zakken, waar je dan 10 cent ofzo voor betaald?
Lacroix is offline   Reply With Quote
Old 18-03-2009, 13:25   #5   link
ran
Senior Member

ran's Avatar

wel gek hoe "ze verkopen dat daar" toch verkeerd geinterpreteerd kan worden als "ze geven dat daar gratis weg aan de kassa"
It's extraordinary how we go through life with eyes half shut, with dull ears, with dormant thoughts. Perhaps it's just as well; and it may be that it is this very dullness that makes life to the incalculable majority so supportable and so welcome. Nevertheless, there can be but few of us who had never known one of these rare moments of awakening when we see, hear, understand ever so much — everything — in a flash — before we fall back again into our agreeable somnolence.
ran is offline   Reply With Quote
Old 18-03-2009, 13:30   #6   link
Mahershalalhash
lil frank raes

Mahershalalhash's Avatar

Vroegen gaven ze dat ook gratis weg Sinds een paar jaar moet je er voor betalen, milieucrap. Of mensen zo proberen duurbare zakken te laten kopen. Maar op een gemiddelde aankoop van 40 euro in de supermarkt zie ik 3 cent niet direkt als een heavy load, ook al is een herbruikbare zak uiteindelijk goedkoper.
Ik zal maar meteen weerleggen dat hoogbegaafd zijn ook bij dikkertjes kan. Met mijn score kan ik zeggen dat jullie de 99.5% zijn. Daardoor dat ik enorm snel dingen opneem, nooit iets vergeet dat ik relevant vind. De meest bizarre hersenkronkels maak. Eigelijk vrij associaal ben irl en niet in de belangstelling wil staan. Ook onzeker wel over alles wat ik doe want ik doe het meestal drie keer zo snel als anderen.

En ik doe aan modelbouw en ik verzamel CE van games.
Mahershalalhash is offline   Reply With Quote
Old 18-03-2009, 13:30   #7   link
tknomel
<insert lachband>

tknomel's Avatar

bij kleinere winkels kunde die nog wel gratis krijgen, nachtwinkels, groenten en fruitwinkels. ook een goede bron van "vuilzakken" zijn die doorzichtige zakken die ze bij de groenten en fruitafdeling van de supermarkt hebben, alleen zijn die ewa klein.
tknomel is offline   Reply With Quote
Old 18-03-2009, 13:34   #8   link
Matthias
*snore*

Marktkramers zijn ook een goede bron. Die kopen die dingen op van faillissementen en stopzettingen.

Last edited by Matthias; 18-03-2009 at 13:40.
Matthias is offline   Reply With Quote
Old 18-03-2009, 13:52   #9   link
Oban
[b]1337[/b]

Oban's Avatar

Het lollige aan die herbuikbare zakken is dat ze belastender zijn voor het milieu, aangezien ze zowat 10 maal moeten gebruikt worden om te compenseren voor de extra vervuiling bij productie, en de mensen dat telkens vergeten mee te brengen. Mijn kasten puilen uit van die herbuikbare zakken
Old 18-03-2009, 13:58   #10   link
Tjahzi
Senior Puntmuts

Tjahzi's Avatar

Bij uw plaatselijke beenhouwer/groentenboer/ev. bakker. (dus niet de AD Delhaize of zo, maar de "kleine" zelfstandige)
Tjahzi is offline   Reply With Quote
Old 18-03-2009, 14:01   #11   link
Fieldy
Senior Member

Fieldy's Avatar

In winkels, in de rekken, liggen ook gewoon zakken die ge in uw vuilnisbak steekt thuis. Zo van die rollen kunt ge ook kopen.
Fieldy is offline   Reply With Quote
Old 18-03-2009, 14:09   #12   link
ran
Senior Member

ran's Avatar

Ik heb er ook een: waar koop je een lamp voor
...

In elk geval al niet in Brico of Delhaize...
It's extraordinary how we go through life with eyes half shut, with dull ears, with dormant thoughts. Perhaps it's just as well; and it may be that it is this very dullness that makes life to the incalculable majority so supportable and so welcome. Nevertheless, there can be but few of us who had never known one of these rare moments of awakening when we see, hear, understand ever so much — everything — in a flash — before we fall back again into our agreeable somnolence.
ran is offline   Reply With Quote
Old 18-03-2009, 14:12   #13   link
ecko
since 09 Feb, 2001

ecko's Avatar

Ikea? :/
Old 18-03-2009, 14:13   #14   link
sprinkler
faster than some bacteria

sprinkler's Avatar

Send a message via MSN to sprinkler
Leenbakker, Blokker
Old 18-03-2009, 14:41   #15   link
SkY
Senior Member

SkY's Avatar

Quote:
Originally Posted by SkY View Post
Ik zit mij al enkele weken af te vragen wat die vier zuilen zijn die ik al aan enkele NMBS stations gezien heb (Denderleeuw en Zottegem). Zo'n betonnen plaat met vier zuilen op (roze, groen, blauw en geel als ik mij niet vergis) maar rond de zuilen zit nog zwarte plastiek. Iemand een idee waarvoor die er staan?
Iemand?
SkY is offline   Reply With Quote
Old 18-03-2009, 18:04   #16   link
Blowiieh.
Senior Member

Yeh idd, in Mechelen staan ze ook.. Dacht dat ze er hesp gingen tegen plakken.
Blowiieh. is offline   Reply With Quote
Old 18-03-2009, 18:11   #17   link
.fanny
Banned

zo een cassette met een aux-kabel voor in een cassettedeck te steken en die dan aan te sluiten op een ipod of iets dergelijks. ik wil de originele installatie van mijn nieuwe bolide niet vernaaien door daar zo een high tech ding in te laten zetten, maar ik luister toch ook graag naar iets anders dan cassettes.
.fanny is offline   Reply With Quote
Old 18-03-2009, 18:12   #18   link
tknomel
<insert lachband>

tknomel's Avatar

heb normaal nog wel een exemplaar in de kelder liggen, kzal eens kijken straks...
tknomel is offline   Reply With Quote
Old 18-03-2009, 18:25   #19   link
Takeshi
ALPPALP

Takeshi's Avatar

Send a message via MSN to Takeshi
Quote:
Originally Posted by Oban View Post
Het lollige aan die herbuikbare zakken is dat ze belastender zijn voor het milieu, aangezien ze zowat 10 maal moeten gebruikt worden om te compenseren voor de extra vervuiling bij productie, en de mensen dat telkens vergeten mee te brengen. Mijn kasten puilen uit van die herbuikbare zakken
Vind ik dus ook. Ik plan mijn Delhaize bezoekjes geen dagen op voorhand en vaak spring ik eens een supermarkt binnen tussen 2 klantenbezoeken door als ik er eentje voorbijrijd. Meestal neem ik dan de 10 cent stevige plastiek zak waardoor ik er al hopen en hopen liggen heb. Dan moet je er maar aan denken om regelmatig er een paar in de auto te gooien, maar dat is nu niet meteen iets waar je aan denkt.

Dus gebruik ik al die zakken als vuilzakje. Eens vol kap ik dat in de grote vuilzak. Nu is het volgens mij toch veel milieuvriendelijker om van die biologisch afbreekbare zakjes gratis weg te geven en die dan als vuilzak te gebruiken of gewoon weg te gooien dan van die dikke plastic dingen die uiteindelijk ook bij het vuilnis komen.
Takeshi is offline   Reply With Quote
Old 18-03-2009, 18:33   #20   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Over die palen: heb ze ook al gezien. Dendermonde Gent en mechelen hebben ze ook. Oranje, groen blauw en roze trouwens. En ze houden ze goed verborgen want in mechelen was vorige week helemaal vanboven aan de oranje paal een stukje los gekomen en 2 dagen later hadden ze het opnieuw vast geplakt. Waarschijnlijk wel ergens reclam van de nmbs ofzo. Wel vreemd aangezien hun nieuwe huisstijl (die ze heel stilletjes overal aan het implementeren zijn) enkel wit en fluo oranje bevat. (en een beetje donkerblauw voor het logo)
kar is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules