Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Reply

Thread Tools
Old 24-03-2009, 18:53   #81   link
Trojan
Karl Marx

Trojan's Avatar

Die laatste meterstand kan evengoed zijn van uw voorgangers toen die er pas zijn ingetrokken.
Old 24-03-2009, 18:56   #82   link
Wannes
Work In Progress

Wannes's Avatar

Die van ons is door de wc-bril gezakt....

iemand een idee in antwerpen centrum waar ik snel zo iets kan gaan kopen? Enkel de bril...
Ik kan alleen Van Marcke bedenken op de noorderlaan, maar dan moet ik al bijna met de auto gaan en een wc-bril vervoeren op de fiets door a'pen centrum lijkt me wel geinig

bovendien toegegeven dat het niet altijd zonneklaar is waar ik ernstig ben of mezelf wat entertain. maar het onderscheid is er, en ik herken het immer.
Wannes is offline   Reply With Quote
Old 24-03-2009, 18:57   #83   link
Snuff
Verlicht Despoot

Snuff's Avatar

Did she put on a few?
Ik kan qua winkels enkel den Brico in de Quellinstraat bedenken.
Cave Johnson: Alright, let's get started! First test involves something the lab boys call "Repulsion Gel". You're not part of the control group, by the way. You get the gel. Last poor son of a gun got blue paint! Ha ha ha! ...all joking aside, that did happen. Broke every bone in his legs. Tragic, but informative! Or so I'm told.
Snuff is offline   Reply With Quote
Old 24-03-2009, 19:00   #84   link
Wannes
Work In Progress

Wannes's Avatar

ochot ja tuurlijk.. Brico to the rescue.
thx

bovendien toegegeven dat het niet altijd zonneklaar is waar ik ernstig ben of mezelf wat entertain. maar het onderscheid is er, en ik herken het immer.
Wannes is offline   Reply With Quote
Old 26-03-2009, 10:36   #85   link
Eposhark
Master i/d Japanologie

Eposhark's Avatar

heeft er iemand een idee waar ik een scootertje kan kopen en wat voor rijbewijs daarvoor nodig is.

In mijn hoofd is het zo dat je zo van die crap max 25km/u kunt kopen zonder rijbewijs, en dat je voor zo van die 45km/u rijbewijs A nodig hebt. Mag je met een rijbewijs B ook met die brommers rijden dan?

zo'n rijbewijs A halen, is dat hetzelfde als rijbewijs B? (zie boven, kunt dan evengoed B halen, no?)

Last but not least: wat kost zo'n scooterding? tmag wa barak zijn, of 2de hands, I don't care. alsook, wat verbruikt zo'n ding zoal? 3L/100km benzine ofzo? is electrische shit al betaalbaar?
Old 26-03-2009, 11:05   #86   link
tknomel
<insert lachband>

tknomel's Avatar

Vespa 125cc is the way to go, met je B rijbewijs mag je daarmee rond scooten en tis iets meer dan een "brommer"!
tknomel is offline   Reply With Quote
Old 26-03-2009, 11:18   #87   link
bokkepoot
Il duce

bokkepoot's Avatar

Voor B-klasse brommer moet je een A3 rijbewijs hebben, maar als je een rijbewijs B hebt mag je er ook mee rijden (staat aan de achterkant van je rijbewijs).
Als je je rijbewijs B 2 jaar hebt mag je ook een moto tot 125cc en max 11Kw (14.6pk) besturen, maar dan enkel in België. Rijbewijs A is enkel nodig als je die criteria wil overschrijden.

2 takt verbruikt zeer veel, dus best uitkijken naar 4 takt.
bokkepoot is offline   Reply With Quote
Old 26-03-2009, 11:40   #88   link
straks
Senior Member

straks's Avatar

Send a message via ICQ to straks Send a message via MSN to straks
Quote:
Originally Posted by tknomel View Post
Vespa 125cc is the way to go, met je B rijbewijs mag je daarmee rond scooten en tis iets meer dan een "brommer"!
Als ge interesse hebt in vespa's: http://villavespa.be
"Programmers are in a race with the Universe to create bigger and better idiot-proof programs, while the Universe is trying to create bigger and better idiots. So far the Universe is winning." - Rich Cook
straks is offline   Reply With Quote
Old 26-03-2009, 12:51   #89   link
Eposhark
Master i/d Japanologie

Eposhark's Avatar

ik zocht eigenlijk vooral iets scooterachtig zonder rijbewijs, maar toch wa meer als 10km/u

iemand?
Old 26-03-2009, 12:53   #90   link
ran
Senior Member

ran's Avatar

Nen opgefokte Camino 120+ kph wel zorgen dat ge niet op de rollen moet, lol.
It's extraordinary how we go through life with eyes half shut, with dull ears, with dormant thoughts. Perhaps it's just as well; and it may be that it is this very dullness that makes life to the incalculable majority so supportable and so welcome. Nevertheless, there can be but few of us who had never known one of these rare moments of awakening when we see, hear, understand ever so much — everything — in a flash — before we fall back again into our agreeable somnolence.
ran is offline   Reply With Quote
Old 26-03-2009, 12:55   #91   link
Mahershalalhash
lil frank raes

Mahershalalhash's Avatar

Epo op een scooter, lulz
Ik zal maar meteen weerleggen dat hoogbegaafd zijn ook bij dikkertjes kan. Met mijn score kan ik zeggen dat jullie de 99.5% zijn. Daardoor dat ik enorm snel dingen opneem, nooit iets vergeet dat ik relevant vind. De meest bizarre hersenkronkels maak. Eigelijk vrij associaal ben irl en niet in de belangstelling wil staan. Ook onzeker wel over alles wat ik doe want ik doe het meestal drie keer zo snel als anderen.

En ik doe aan modelbouw en ik verzamel CE van games.
Mahershalalhash is offline   Reply With Quote
Old 26-03-2009, 13:18   #92   link
bokkepoot
Il duce

bokkepoot's Avatar

Zonder rijbewijs = A-klasse scooter, max 25km/u, helm verplicht, max 49cc cilinderinhoud. Kan je nog beter met je fiets rijden.

Scooters zijn wel duur in vergelijking met mobiletten. Kijk gewoon eens op kapaza/2ehands of ga langs bij je lokale fietsenmaker.
bokkepoot is offline   Reply With Quote
Old 26-03-2009, 13:24   #93   link
Goofy666
Senior Member

Goofy666's Avatar

Send a message via ICQ to Goofy666
http://forum.shrimprefuge.be/showthr...380#post362380

Klasse A: max 25 km/h, geen rijbewijs nodig (een helm is ook verplicht sinds enkele jaren, fyi). Maar dan neem je beter de fiets.

Klasse B: max 45 km/h, rijbewijs A3 nodig (dus niet de 'gewone', of zelfs kleine A, da's voor moto's >125cc en <125cc, respectievelijk - en het vermogen moet ook navenant zijn, maar soit)

Die A3; theorie examen doen, en op 't gemeentehuis het voorlopig rijbewijs gaan halen, waar ge tegenwoordig slechts minimum 1 maand mee moet rondrijden (met een 'L' op de brommer en ook tussen bepaalde uren niet rjiden zoals met de auto, dacht ik - in principe, allemaal), maximum 1 jaar. Dan praktijkexamen, en de 'echte' A3 gaan halen. Als alles u van de eerste keer lukt is 't +-50 euro in totaal, al moet je voor het praktijkexamen dan al wel zelf een brommer/scooter hebben.

Wat die brommers/scooters zelf betreft. Heb twee 2-takters gehad waar ik effectief mee rondreed (Honda PX, Wallaroo, allemaal B's) die een kleine 4L verbruikten - 2-takt, geen gewone benzine dus, toch ietwat duurder zelfs als je zelf mengt.

Die (tweedehandse) Wallaroo kostte 450 euro bij een motoshop. Zeer tevreden van de betrouwbaarheid van dat ding voor een klein jaar, tot een wijf me met haar BMW vol in de flank nam (en dan nóg lag dat ding rustig te tuffen, 30m asfalt verder <3). Momenteel rijd ik met een Honda Zoomer (klasse B), 4-takt, die verbruikt nu ongeveer 2.5L, en is in principe nog aan het inrijden.

/edit: En inderdaad, voor alle klassen geldt een maximum cilinderinhoud van 50cc (die 49cc zie je doorgaans op de papieren van 't voertuig staan). Die Belgische portaalsite zegt eigenlijk alles . Had die pas gebruikt voor te zien hoe het nu met een A zat, tof om te zien dat het er wel wat duidelijker op geworden is.

Last edited by Goofy666; 26-03-2009 at 13:30.
Goofy666 is offline   Reply With Quote
Old 26-03-2009, 13:24   #94   link
Mahershalalhash
lil frank raes

Mahershalalhash's Avatar

Koop u nen dax. Das nog lolliger.
Ik zal maar meteen weerleggen dat hoogbegaafd zijn ook bij dikkertjes kan. Met mijn score kan ik zeggen dat jullie de 99.5% zijn. Daardoor dat ik enorm snel dingen opneem, nooit iets vergeet dat ik relevant vind. De meest bizarre hersenkronkels maak. Eigelijk vrij associaal ben irl en niet in de belangstelling wil staan. Ook onzeker wel over alles wat ik doe want ik doe het meestal drie keer zo snel als anderen.

En ik doe aan modelbouw en ik verzamel CE van games.
Mahershalalhash is offline   Reply With Quote
Old 26-03-2009, 14:28   #95   link
Magnum_
.

Magnum_'s Avatar

Als je je rijbewijs B al meer dan 2 jaar hebt, mag je ook met een 125cc rondcrossen. Ik zou dat dan aanraden, want als ik het goed voor heb moet je met een klasse B brommer tegenwoordig ook op de rijweg rijden, en mag je niet meer op de fietspaden. Dan rij ik liever met een 125cc die een beetje mee kan met het verkeer, dan een brommer tegen 40-45 denk ik.

Nuja, ik hou het zelf nog 't liefst op 4 wielen qua gemotoriseerde voertuigen :D
Magnum_ is offline   Reply With Quote
Old 26-03-2009, 19:17   #96   link
Prophex
Know your enemy ...

Prophex's Avatar

Send a message via MSN to Prophex
Gewoon kopen Epo.
Prophex is offline   Reply With Quote
Old 26-03-2009, 20:29   #97   link
Trojan
Karl Marx

Trojan's Avatar

Heeft er iemand een idee van welk lied sofie lemaire gisteren (denkik) een stukje lied horen. Ze omschreef het als "djoebie djoeba".
Old 26-03-2009, 20:37   #98   link
Niels
Chav

Niels's Avatar

Quote:
Originally Posted by bokkepoot View Post
2 takt verbruikt zeer veel, dus best uitkijken naar 4 takt.
Mijn mobilet deed 2l/100km.
Niels is offline   Reply With Quote
Old 26-03-2009, 21:31   #99   link
DaHitch
Resident Curmudgeon

DaHitch's Avatar

Quote:
Originally Posted by Epo View Post
ik zocht eigenlijk vooral iets scooterachtig zonder rijbewijs, maar toch wa meer als 10km/u
Waarom? Je hebt toch een rijbewijs voor de auto? Dan mag je met elke 2-wieler rijden tot 125cc.

I don't mean to sound bitter, cold, or cruel, but I am, so that's how it comes out.
Racing is life. Everything else is just waiting.
Racing, competing, is in my blood. It's part of me, it's part of my life; I've been doing it all my life. And it stands up before anything else.
Accelerated movement sharpens the senses, dulls reality, heightens perception, quickens the mind, slows time, purifies travel, transports my being into another world - the place I want to live.
DaHitch is offline   Reply With Quote
Old 26-03-2009, 22:07   #100   link
Goofy666
Senior Member

Goofy666's Avatar

Send a message via ICQ to Goofy666
Quote:
Originally Posted by Magnum_ View Post
Als je je rijbewijs B al meer dan 2 jaar hebt, mag je ook met een 125cc rondcrossen. Ik zou dat dan aanraden, want als ik het goed voor heb moet je met een klasse B brommer tegenwoordig ook op de rijweg rijden, en mag je niet meer op de fietspaden. Dan rij ik liever met een 125cc die een beetje mee kan met het verkeer, dan een brommer tegen 40-45 denk ik.
Er zijn nog genoeg bordjes met 'B verplicht' (althans meer dan 'B verboden, hier in de buurt), al dacht ik dat je wel op het fietspad mag als er niets staat aangegeven. Zo doe ik het toch, wat de wet ook zegt, want als ik het waag van met de brommer op de baan te rijden waar een fietspad is, lachen de automobilisten daar niet mee op zijn zachtst gezegd. Ben eigenlijk wel benieuwd of ze daar ooit echt iemand voor zouden tegenhouden, mocht dat illegaal zijn...
Goofy666 is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules