Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Sport

Reply

Thread Tools
Old 15-06-2009, 15:15   #41   link
kleine klootzak
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

kleine klootzak's Avatar

kleine klootzak is offline   Reply With Quote
Old 15-06-2009, 15:26   #42   link
Erhilion
fka Kermit

Erhilion's Avatar

Quote:
Originally Posted by Talos View Post
Heeft dat nut van uw hartslag laag te houden? Ik rijd meestal zo snel/vlot als ik kan en zit dan rond de 175bpm
Als je over je overslagpols gaat sporten ga je voornamelijk suikers verbranden. Als je wil afvallen moet je hartslag lager, zodat je vetreserves worden aangesproken.
Erhilion is offline   Reply With Quote
Old 15-06-2009, 15:59   #43   link
Lion
N°1 Music Spammer

Lion's Avatar

Quote:
Originally Posted by Magnum_ View Post

Ivm ketting smeren : ik was mijn ketting wekelijks (of na een vuile rit) af met wasbenzine en een vod+afwasborsteltje, zo is die volledig ontvet en ziet die er weer gloednieuw uit. Idem voor tandwielen. Nadien spuit ik de ketting weer in met teflonspray, ook gekend als PFTE spray (!=siliconenspray). Naar't schijnt blijft daar minder vuil en stof in plakken.

Haal je de ketting daarvoor van de fiets, of niet? Ik zoek iets om mijn ketting uit elkaar (en mss ook terug ineen) te krijgen om ze eens in een emmertje wasbenzine te leggen. Zo vuil da ze is.

Iedereen heeft zijn veloke al gepost blijkbaar.

Hierzie: Garry Fisher Tassajara Genesis model 2005 (niet in die kleur)

Frame & Fork
Frame Construction TIG-welded
Frame Tubing Material Gold Series 6061 T6 aluminum
Fork Brand & Model Manitou Axel Elite, 100mm
Fork Material Aluminum, single crown
Rear Shock Not applicable

Components
Component Group Mountain Mix
Brakeset Promax aluminum brakes, aluminum levers
Shift Levers Shimano Deore RapidFire
Front Derailleur Shimano Deore
Rear Derailleur Shimano Deore LX
Crankset Bontrager Select, 22/32/44 teeth
Pedals Aluminum platform
Bottom Bracket ISIS GigaPipe
BB Shell Width Unspecified
Rear Cogs 9-speed, 11 - 34 teeth
Chain Shimano CN-HG73, 1/2 x 3/32"
Seatpost Bontrager Sport, 27.2mm diameter
Saddle Bontrager Select WSD
Handlebar Bontrager Crowbar Sport
Handlebar Extensions Not included
Handlebar Stem Bontrager Sport
Headset 1 1/8" threadless Aheadset

Wheels
Hubs Front: Shimano HB-M525, Rear: Shimano FH-M525
Rims WTB Dual Duty
Tires 26 x 2.20" Bontrager Jones XR
Spoke Brand Stainless steel, 14ga. (2.0mm) straight gauge

Ik zou mijn gewone remmen graag vervangen door schijfremmen. Is dat een dure zaak?

Last edited by Lion; 15-06-2009 at 16:19.
Lion is offline   Reply With Quote
Old 15-06-2009, 18:01   #44   link
Roswell
Senior Member

Roswell's Avatar

Quote:
Originally Posted by Lion View Post
Ik zoek iets om mijn ketting uit elkaar (en mss ook terug ineen) te krijgen om ze eens in een emmertje wasbenzine te leggen.

Ik zou mijn gewone remmen graag vervangen door schijfremmen. Is dat een dure zaak?
Is kleine tool waarmee je een pinnetje uit een van de schakels kan duwen. Best even langs fietsenmaker (of Decathlon ofzo) lopen daarvoor. Je hebt dan ook zo'n nieuw pinnetje nodig, je duwt dat erdoor en moet dat dan afkraken. Belangrijk is ook te weten welk type ketting je hebt.

Voor schijfremmen moeten je kader+wielen daarop aangepast zijn dacht ik.
Old 15-06-2009, 18:14   #45   link
Magnum_
.

Magnum_'s Avatar

Ik heb ze er nog niet afgehaald (fiets is nog bijna nieuw, en heeft nog geen modderbad gehad ), maar dat is zeker niet slecht om af en toe eens te doen!

Een set schijfremmen kost al gauw >250 euro. Als uw wielen er niet op voorzien zijn, heb je nieuwe nodig, die kosten ook nog eens zoveel. Als uw kader er niet op voorzien is, is het denk ik onmogelijk.

Ik denk dat het met uw wielen wel moet lukken :
http://techdocs.shimano.com/media/te...9830647981.pdf
+
http://www.paul-lange.de/produkte/sh...FH/FH-M525.pdf

De vork is er ook op voorzien denk ik, dus als er achteraan op uw kader plaats is, komt dat wel goed denk ik.
Magnum_ is offline   Reply With Quote
Old 15-06-2009, 18:22   #46   link
kleine klootzak
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

kleine klootzak's Avatar

gebruik je hem veel om te MTB'en of eerder licht gebruik? anders geen problemen maken en bij V-brakes blijven.. Schijfremmen zijn overbodig, zwaar en onderhoudeisend, dus steek er in dat geval uw geld niet in.

Onlangs zelf Hope M6 gemonteerd:
Remmen beter dan een moto maar ik zou dan ook volledig afraden om zoiets op uw fiets te steken.

En bij de keuze mechanisch <-> hydraulisch moet je natuurlijk ook even stilstaan, groot prijsverschil
Old 15-06-2009, 18:27   #47   link
Lion
N°1 Music Spammer

Lion's Avatar

Ik ga wel regelmatig fietsen, maar niet altijd 'echt' MTB'en.. Misschien toch maar bij gewone remmen blijven. Ze doen wat ze moeten doen. Maar schijfremmen zien er zoveel sportiever uit he.
Old 15-06-2009, 18:31   #48   link
kleine klootzak
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

kleine klootzak's Avatar

Er zijn wel sets te vinden aan +/- €110, hangt er van af hoeveel geld je er wil insteken

http://www.chainreactioncycles.com/M...?ModelID=38418

http://www.chainreactioncycles.com/M...?ModelID=35241
Old 17-06-2009, 14:53   #49   link
Magnum_
.

Magnum_'s Avatar

Upgrades aan een bike zijn altijd duur, ik heb zo het idee dat als je echt ingrijpende veranderingen doet, dat je bijna beter van bike wisselt

Als je even nagaat hoeveel een XT groep apart kost, incl schijfremmen, een Reba SL of dergelijks, en een set wielen en banden, en je kijkt dan naar een fiets zoals een Cube of een Bulls die met die onderdelen is uitgerust, moet je eigenlijk bijna niets opleggen. Zeker als je die zaken dan nog moet LATEN monteren kom je er niet aan uit. Die fabrikanten krijgen daar duidelijk enorm goeie prijzen op: als je de som van de onderdelen apart maakt krijg je de kader er bijna gratis bij, bij wijze van spreken

Nuja, ik ga waarschijnlijk mijn schijfremmen (magura Julie, een goedkope reeks) ook wel upgraden van zodra die versleten zijn. Ze werken wel vrij goed tot op heden, maar ik denk dat een set shimano XT nog beter zal werken, als het budget het toelaat misschien zelfs uitkijken naar XTR.
Old 21-06-2009, 11:45   #50   link
BOERteun
Senior Member

BOERteun's Avatar

Gisteren een eindje gaan fietsen langs knooppunten (dijleland/hageland in Vlaams Brabant), uitgestippeld met fietsnet.be, dat viel me erg tegen. Daar waar de routes in Limburg allemaal over verharde wegjes lijken te lopen, waren dat hier hoofdzakelijk zand/grindwegen en kasseien waar ik vaak zelfs niet met een gewone fiets over zou willen rijden. Gezien ik mij/mijn fiets niet om zeep wou helpen is het een zeer trage rit geworden incl lekke achterband. De bordjes zijn ook een stuk minder duidelijk, verweerd en soms overwoekerd. Alsook een paar achterlijke fietspaden, welke idioot voorziet een fietspad van een rechte borduur van 10cm of meer.

Last edited by BOERteun; 21-06-2009 at 11:49.
BOERteun is offline   Reply With Quote
Old 21-06-2009, 11:48   #51   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Gisteren eens naar mijn ouders gereden, slechte fietspaden niet te doen. Ook een stuk trager gereden dan anders gewoon omdat het niet anders ging.
Talos is online now   Reply With Quote
Old 21-06-2009, 15:21   #52   link
logion
Senior Member

logion's Avatar

Kasseien vind ik ook een hel, tenzij het zo van die heel kleintjes zijn gelijk. (ik den dat de uitloper van de kwaremont er liggen heeft, kan wel fout zijn)

Over een slechte baan gesproken langs het jaagpad van de schelde tussen Gent en Oudenaarde is er ook zo'n pijnlijk stuk nabij Eke. De wortels hebben het asfalt naar boven laten komen, waardoor ge er aan 15per uur over moet op 5cm van de rand. Sneller en niet langs de rand is gewoon pijnlijk en slecht voor de fiets.
Nu hebben ze daar bordjes gezet, verplicht af te stappen. Fix dan die baan eens ipv bordjes te zetten ;(
logion is offline   Reply With Quote
Old 21-06-2009, 15:22   #53   link
Magnum_
.

Magnum_'s Avatar

Ik doe vrij veel baan, en ben eigenlijk blij dat ik dat met de mtb doe. Sommige fietspaden zijn denk ik bijna onbereidbaar tegen een redelijke snelheid met smalle tubes. Anderzijds zijn er heel wat die wel bereidbaar zijn, en die niet gebezigd worden. Ik woon op een steenweg met langs 2 kanten een breed betonnen fietspad dat imho wel bruikbaar is, maar de asfalt rijdt blijkbaar beter, zo vindt 1 op 2 fietsers.
Old 28-06-2009, 21:01   #54   link
Roswell
Senior Member

Roswell's Avatar

Daarnet 4x de Kemmelberg beklommen (2x langs elke kant) en telkens met schrik in het hart afgedaald, dat gaat zo hard naar beneden dat zelfs voor en achter remmen amper helpt. Iedere keer dat ik beneden kwam was ik blij van nog heel te zijn. Op de terugweg naar huis was het iets minder, aan iets van 35 een bobbel in de baan gepakt, mijn stuur kwijt geraakt en zowaar over kop de braambessen langs de kant van de weg in 'gevlogen'. Zowat elk lichaamsdeel dat niet bedekt was zit vol schrammen en ik zat echt vol van stekels overal rond. Om een idee te geven, ik had een platte band door 1 van de stekels... En als laatste wel blij dat ik helm aan had, want ik ben ergens tegenaan gegaan met mijn kaak, want die zit ook lichtjes dik.
Benieuwd wat dat vannacht gaat geven
Old 29-06-2009, 14:30   #55   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Na een paar weken mijn koersfiets te hebben begint hij toch een beetje vuil te worden precies.
Kuisen zal wel gaan met een klein beetje dreft in lauw water veronderstel ik? Maar het smeren, waarmee kan ik dat doen? En kan ik dat dan ergens online bestellen?
Old 29-06-2009, 14:37   #56   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Ga naar een velowinkel.
Zwoep is offline   Reply With Quote
Old 29-06-2009, 14:50   #57   link
Lion
N°1 Music Spammer

Lion's Avatar

Quote:
Originally Posted by Talos View Post
Na een paar weken mijn koersfiets te hebben begint hij toch een beetje vuil te worden precies.
Kuisen zal wel gaan met een klein beetje dreft in lauw water veronderstel ik? Maar het smeren, waarmee kan ik dat doen? En kan ik dat dan ergens online bestellen?
Brico. Siliconenspray. Easy.
Old 29-06-2009, 15:13   #58   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Quote:
Originally Posted by SirZwoep View Post
Ga naar een velowinkel.
Moet ik sowieso nog eens doen voor de eerste van mijn gratis onderhoudsbeurten, maar moet er wel geraken binnen de openingsuren
Old 14-07-2009, 12:03   #59   link
Vrieskou
Greven

Vrieskou's Avatar

Na 5 jaar met mijn (goeie!) Fondriest te rijden, toch nog maar eens nieuwe vélo gekocht.

Quote:
PEEPHOLE druuuuuuuuuuugs toxic epo wtfBBQ kmoekakn editen lijpoog pur pijpegale
Vrieskou is offline   Reply With Quote
Old 14-07-2009, 12:04   #60   link
Kolb
Alles is fixbaar

Kolb's Avatar

Heeft iemand nog een 58" frame liggen?
Ga mij een fixie maken.

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Sport

Thread Tools

Posting Rules