Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Sport

Reply

Thread Tools
Old 14-07-2009, 12:10   #61   link
kleine klootzak
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

kleine klootzak's Avatar

zoeken op dirty-pages.net/forum bij te koop, komen er wel een paar af en toe
kleine klootzak is offline   Reply With Quote
Old 14-07-2009, 12:45   #62   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Ik wil ook een nieuwe velo.
Zijn dat gewone pedalen Vrieskou?
Zwoep is offline   Reply With Quote
Old 14-07-2009, 14:22   #63   link
Vrieskou
Greven

Vrieskou's Avatar

Combi, bovenkant gewoon, onderkant klikpedaals. Kwestie van geen aparte schoenen te moeten aandoen voor naar de bakker te rijden

Quote:
PEEPHOLE druuuuuuuuuuugs toxic epo wtfBBQ kmoekakn editen lijpoog pur pijpegale
Vrieskou is offline   Reply With Quote
Old 14-07-2009, 14:24   #64   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Volgende week ga ik trouwens naar het zuiden van Frankrijk en de koersfiets gaat mee. Eens keer proberen de Ventoux op te rijden (geen idee of het uberhaupt gaat lukken maarkom)
Talos is offline   Reply With Quote
Old 14-07-2009, 14:54   #65   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Quote:
Originally Posted by Vrieskou View Post
Combi, bovenkant gewoon, onderkant klikpedaals. Kwestie van geen aparte schoenen te moeten aandoen voor naar de bakker te rijden
Ik fiets dagelijks naar het werk met gewone schoenen en klikpedalen. Totaal geen last van.

Talos, steekt uwen triple al?
Old 14-07-2009, 14:56   #66   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Quote:
Originally Posted by SirZwoep View Post
Talos, steekt uwen triple al?
Jep, heb een triple genomen voor te beginnen sowieso omdat je daar meer mee kan. Als ik ooit nog eens een fiets koop weet ik iets beter wat mij ligt.
Old 14-07-2009, 15:05   #67   link
Magnum_
.

Magnum_'s Avatar

Ik vraag mij af of dat wel voordelig is, zo'n triple blad op een koersvelo (tenzij misschien om de ventoux te doen, maar ik spreek hier over vlaanderen en de ardennen).

Het bereik op de 2 buitenste bladen (de mogelijkheden waarbij je een perfecte kettinglijn hebt) is toch kleiner dan wanneer je maar 2 bladen hebt, omdat die 2 buitenste niet mooi gecentreerd staan maar iets meer naar buiten? Is dat wel aan te raden? Het lijkt mij ook vooral terug te komen op goedkopere modellen, is het dan eerder iets voor amateurs (zoals ik?) / zware klimmen, of hoe zit dat juist?
Magnum_ is offline   Reply With Quote
Old 14-07-2009, 20:33   #68   link
Roswell
Senior Member

Roswell's Avatar

Triple is inderdaad handig voor zware klimmen. Ik heb er bij aankoop van mijn nieuwe fiets eigenlijk niet genoeg bij stil gestaan (op slag verliefd op de look ervan en er niet verder bij nagedacht ).
Nu, ik heb die fiets nu een half jaar en als ik 10km gedaan heb op kleinste tandwiel vooraan is het veel... zwaarste bergen doe ik vooraan op middenblad en achteraan zo licht als nodig, meestal is dat 2e of 3e grootste blad. Ivm de ideale lijn: om van kleinste naar grootste blad te schakelen moet ik 3x schakelen, dus op middenblad heb ik 2 mogelijkheden, naargelang waar ik vanachter schakel. Het hangt er dus wat van af denk ik.

Weet iemand trouwens waar je het best een fiets + bijhoren te koop zet?
Ik heb een volledig geïnstalleerde Decathlon Sport 3 staan, (ongeveer 2j oud, maar staat al 0,5j stil), met praktisch nieuwe velgen (Gipiemme Phantom), een nieuwe cassette achteraan,... En ook nog een Polar CS100. Beide zijn stof aan het verzamelen, maar zijn in feite perfect voor een beginnend fietser.
Old 14-07-2009, 21:08   #69   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

wielertoerist.be worden er best veel verkocht denk ik.

Net weer 50 kilometer en een klets gereden, zalig fietsweertje. Niet te warm en niet te koud, toch nog liggen zweten gelijk een varken maarkom
Old 14-07-2009, 21:17   #70   link
Magnum_
.

Magnum_'s Avatar

Idem, ook iets meer dan 50km, grotendeels baan, met de MTB. En weer ferm voorbijgereden door wielertoeristen Dan jeukt het om ook een koersfiets te kopen, must resist.
Magnum_ is offline   Reply With Quote
Old 14-07-2009, 22:06   #71   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Hoeveel zou je nog willen voor die handel Roswell?
Old 14-07-2009, 22:37   #72   link
kleine klootzak
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

kleine klootzak's Avatar

wielertoeristen rijden mij niet voorbij

kleine klootzak is offline   Reply With Quote
Old 14-07-2009, 23:17   #73   link
Roswell
Senior Member

Roswell's Avatar

Quote:
Originally Posted by SirZwoep View Post
Hoeveel zou je nog willen voor die handel Roswell?
Decathlon Sport 3 kost nieuw 700, velgen waren 200 als ik me niet vergis (+ originele velgen worden gratis meegegeven), cassette achteraan is Compagnolo Record (nieuwprijs was 180), staat ook nog standaard kilometriekske op en normaal heb ik nog wel look-pedalen liggen. Ik zou hem wel eens een schoonmaak beurtje moeten geven en wat foto's nemen.
Ik had gehoopt nog 5-600 te krijgen voor het complete pakket, maar ik weet niet of dat haalbaar is?

CS100 kost nog 70 euro nieuw dacht ik, dus die kan buiten voor 40 ofzo. Komt met kilometriek ook (dat ander ding stond er op om ook op de rollen snelheid/afstand bij te houden).

Morgen in de namiddag normaal proberen om op het gemak een 100-tal km te doen en donderdag een geplande route van 150km doen: Heuvelland in, Kemmelberg, Rodeberg, Zwarteberg, dan Frankrijk binnen voor de Casselberg en daarna terug naar België om langs de Ijzer tot in Diksmuide te rijden alvorens terug naar huis te keren

@ kleine klootzak: coole foto, kans is klein dat je op zo'n ondergrond wielertoeristen tegen komt
Old 15-07-2009, 21:56   #74   link
Roswell
Senior Member

Roswell's Avatar

Quote:
Originally Posted by Roswell View Post
Morgen in de namiddag normaal proberen om op het gemak een 100-tal km te doen
"Op het gemak" is anders uitgedraaid. Eerste 50-60 km met wind achter of zijwind gedaan, 30.5 avg, maar dan begon de terugrit... Gezien ik via gps alles via kleine baantjes had gepland was er niets om achter te schuilen, dus praktisch constant volle bak wind op kop. Zwaar afgezien.
2 banden mogen vervangen, eerst in een nagel gereden en daarna denk ik slechte band, want rond het ventiel was het op 4 plaatsen aan het scheuren... morgen eens mee naar fietsenwinkel, zien wat hij zegt. Ik heb zoiezo terug 2 reserves nodig
Old 15-07-2009, 22:09   #75   link
logion
Senior Member

logion's Avatar

Jij hebt echt wel veel pech.
Ik rijd nu al zo'n 3000km rond met de zelfde bandjes, gaat nog altijd goed =)

Vandaag ook een ritje gedaan(50tal km), eerste keer met de nieuwe GPS. Ging goed; al moet ik zeggen dat het parcours niet zo uitdagend was: groot stuk langs de Leie tussen Deinze & Kortrijk.

Hoe zet jij trouwens een route op de edge, Roswell?
Teken je deze eerst volledig uit in Mapsource waarna je ze naar de GPS doorstuurt of teken je ze online uit(bikely,gpsies,bikeroutetoaster) laad je ze dan in in Mapsource & stuur je ze dan door naar de GPS?
Het probleem met de 2e methode is dat de online kaarten(google) niet volledig overeenkomen met die van Garmin, waardoor je soms waypoints hebt die naast de straat liggen. Die websites werken wel veel handiger in het tekenen dan die lompe mapsource vind ik.
Advies gevraagd!
logion is offline   Reply With Quote
Old 15-07-2009, 22:52   #76   link
Roswell
Senior Member

Roswell's Avatar

Zwijg er mij van... Met vorige fiets had ik ook amper platte banden of amper pech in het algemeen. Laatste maanden rij ik wel veel meer (gps sinds 24/5 ofzo en al 1700km in de kuiten ermee), dus meer kans om plat te rijden zeker

Ik ben zelf nog volop aan het leren hoe die kaarten werken, rit van vandaag & morgen zijn beide gemaakt via www.mapmyride.com: startpunt ingeven, klikken waarheen je wil, de route saven en daarna de .gpx gewoon manueel op gps zetten... Ik heb ergens (ik denk op deze site) gelezen dat je met een Edge 705 van Mapsource moet wegblijven.
Ook al enkele keren een .gpx gedownload die door andere mensen gemaakt is en daar merk ik dat je die route exact moet volgen, terwijl diegene die ik zelf maak zich herrekenen zoals een normale gps (denk ik, kan ook zijn dat dat enkel in laatste stuk was, toen ik de route geannuleerd heb en gewoon "naar huis" vroeg ).
Wat ik dus eigenlijk zoek is een manier om te zeggen: "ik wil hier vertrekken en punt A, B, C, D, ... aandoen", de manier hoe ik tussen die punten rij wil ik zélf bepalen. Ttz: hij mag zeggen rij hier rechts, maar als ik rechtdoor rij, moet hij gewoon herrekenen en niet zagen dat ik een U-turn moet doen.
Old 20-07-2009, 16:25   #77   link
Kreek
Member

Kreek's Avatar

Deze morgen ook de Garmin Edge 705 aangekregen en juist een ritje mee gemaakt.. Nice! Veel boeiende informatie
Een vraagje wel, kan ik op elk moment niet mijn hartslag zien? Als ik naar de geschiedenis ga kijken, dan zie ik wel mijn gemiddelde hartslag en maximum hartslag, maar kan ik deze tijdens de rit zelf niet bekijken?
Kreek is offline   Reply With Quote
Old 20-07-2009, 16:28   #78   link
]as]e
↑ psychopaat

]as]e's Avatar

Quote:
Originally Posted by Talos View Post
Volgende week ga ik trouwens naar het zuiden van Frankrijk en de koersfiets gaat mee. Eens keer proberen de Ventoux op te rijden (geen idee of het uberhaupt gaat lukken maarkom)
Zolang ge een klein verzet hebt ist goed te doen, heb het op mijn 12 jaar nog gedaan (met nen veel te zware mountainbike die we ginder gehuurd hebben)
]as]e is offline   Reply With Quote
Old 20-07-2009, 17:59   #79   link
Mahershalalhash
lil frank raes

Mahershalalhash's Avatar

Ha, ik ook. Verplicht door de papa, direkt vertrekken uit de villa in Malaucène dien fucking berg op. Ik mocht niet stoppen want ze hadden speciaal iedereen in een auto gestoken om het te filmen en ons te volgen voor energy-eten en water. En nee, die footage komt NOOIT op het net. Ik voelde mij wel god op aarde als ik boven was, hoogst waarschijnlijk een combinatie van te weinig zuurstof en bijna bewusteloos vallen.
Ik zal maar meteen weerleggen dat hoogbegaafd zijn ook bij dikkertjes kan. Met mijn score kan ik zeggen dat jullie de 99.5% zijn. Daardoor dat ik enorm snel dingen opneem, nooit iets vergeet dat ik relevant vind. De meest bizarre hersenkronkels maak. Eigelijk vrij associaal ben irl en niet in de belangstelling wil staan. Ook onzeker wel over alles wat ik doe want ik doe het meestal drie keer zo snel als anderen.

En ik doe aan modelbouw en ik verzamel CE van games.
Mahershalalhash is offline   Reply With Quote
Old 20-07-2009, 18:09   #80   link
rooz
volhardend verontwaardigd

rooz's Avatar

hoelang doet ge daar eigenlijk over?

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Sport

Thread Tools

Posting Rules