Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 25-05-2016, 23:42   #4981   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Nee kloppen totaal niet. Er zitten er bij die in de buurt zitten, maar er zitten er bij die soms een derde van de werkelijke prijs zijn Laat het geen indicatie zijn. Beste manier is, en zal altijd zijn, om vergelijkingspunten te zoeken in uw omgeving. Huizen met een gelijkaardig perceel, gelijkaardige afwerkingsgraad en gelijkaardig bewoonbaar oppervlakte.

/mod
Voor een woonhuis dus. Een opbrengsteigendom ga je anders berekenen

Last edited by Nieker; 25-05-2016 at 23:48.
Nieker is offline   Reply With Quote
Old 26-05-2016, 07:48   #4982   link
boogie_man
Senior Member

Realo schatte mijn huis op 205.000 euro (of daaromtrent), finaal verkocht voor 290.000. Had voor de verkoop mijn huis eens ook op Realo opgezocht. Ik werd toch wat zenuwachtig toen ik die prijs zag.

Net nog eens mijn oud adres opgezocht en nu is het wel bijgesteld naar 275.000 euro, wat al wat aanvaardbaarder en meer realistisch is.
boogie_man is offline   Reply With Quote
Old 26-05-2016, 08:10   #4983   link
Horla
Senior Member

Ze stellen het bij als ze de verkoopprijs krijgen. Het mijne stond voor ik het kocht op 335.000 en heb het gekocht voor 275k. Na de renovatie is het volgens mij nu die 335k waard maar nu staat het opeens op 277k

Het huis heeft twee jaar te koop gestaan (in het begin voor 399k) en o.a. daarop wordt de schatting ook berekend.
Horla is offline   Reply With Quote
Old 26-05-2016, 08:34   #4984   link
CyberMonkey
Senior Member

CyberMonkey's Avatar

het is een automatische berekening op basis van geadverteerde (lees: niet de echte) verkoopsprijzen en in veel locaties een veel te kleine dataset. Wat denk je nu zelf
CyberMonkey is offline   Reply With Quote
Old 26-05-2016, 17:32   #4985   link
B0Yke
Senior Member

B0Yke's Avatar

Ja, klinkt logisch. Had ik evengoed zelf op kunnen komen
B0Yke is offline   Reply With Quote
Old 27-05-2016, 14:36   #4986   link
boogie_man
Senior Member

Quote:
Originally Posted by boogie_man View Post
Nieuwe woning grenst aan klein appartementsgebouw (2 bouwlagen, appartement of 4/5). Die appartementen hebben een doorsteek naar achterliggende garages. Beetje geasfalteerd en voor de rest helemaal niet aangelegd.

Vandaag eens gebeld naar (grond)eigenaar met de vriendelijke vraag om eens bij elkaar te komen en te zien of en hoe we afspraken konden maken om occasioneel eens gebruik te maken van die uitweg. Ik wil dat gerust allemaal officieel maken, acteren wat kan en niet kan, plaatsbeschrijvingen, whatever (lees: zelf voor betalen)

"jamaja vint, we moeten wieder daar eigeniljk niet te véle van weten wè." Dan een verwijzing naar de dramatische verhouding met de vorige eigenaars van mijn woning en hoe moeilijk dat deze mensen wel niet deden bij hun vergunningsaanvraag.

"mevrouw, die mensen zijn dood, ik ben de nieuwe eigenaar""

"we zien wieder heel dat boeltje kotsebeu, ge weet niet hoe da wieder afgezien hebben"

"maar mevrouw, meen je dat nu"

"als wieder iets vrager wilt er nooit iemand iets doen, blijkbaar is dat de gewente van vandoage. Awel, wieder doen dat dan ook niet meer"

".................. zegt u nu dat u zelf niet zal toestaan dat mijn kinderen met hun fietsje daar gebruik van kunnen maken"

"zucht, bel mij vrijdag nog een keer terug op"

Dan eens gaan horen bij de bewoner van het aangrenzend pand. "Ach , je hebt al kennis gemaakt met de eigenares "madam Tatcher", onmogelijk mens die niemand iets gunt. Wordt nog plezant. :-/
Wat een vreselijk klotewijf. Ik heb nog niet veel meegemaakt dat ik iemand door de telefoon wil sleuren maar hoe dat die er mee rammelt, niet normaal. Na weer 5 min proberen overhalen om eens samen te komen om te bespreken finaal gezegd dat ik voor de verbouwing wel zonder die uitweg zal maar dat het wel leuk is voor de kinderen als ze gewoon met hun fiets naar achteren kunnen.

"ik ga dat nooit toestaan". Maar waarom? "omdak het zeg, daarom"

dat kalf woont er zelf niet eens.

Morgen ter plaatse en eens met de overige bewoners gaan praten en het statuut van die grond eens gaan bekijken. Ik hoop dat het ook in mede-eigendom zit (ook al laat ze uitschijnen van niet, maar iets zegt me dat ze dat uitschijnen met een reden) en dan maar via VME gaan zeker.

Soit, ze bestaan dus oudjes die niemand iets gunnen en met heel de straat in ruzie liggen.
Old 27-05-2016, 14:56   #4987   link
Rufus
PimpMeister

Quote:
Wat een vreselijk klotewijf. Ik heb nog niet veel meegemaakt dat ik iemand door de telefoon wil sleuren maar hoe dat die er mee rammelt, niet normaal. Na weer 5 min proberen overhalen om eens samen te komen om te bespreken finaal gezegd dat ik voor de verbouwing wel zonder die uitweg zal maar dat het wel leuk is voor de kinderen als ze gewoon met hun fiets naar achteren kunnen.

"ik ga dat nooit toestaan". Maar waarom? "omdak het zeg, daarom"

dat kalf woont er zelf niet eens.

Morgen ter plaatse en eens met de overige bewoners gaan praten en het statuut van die grond eens gaan bekijken. Ik hoop dat het ook in mede-eigendom zit (ook al laat ze uitschijnen van niet, maar iets zegt me dat ze dat uitschijnen met een reden) en dan maar via VME gaan zeker.

Soit, ze bestaan dus oudjes die niemand iets gunnen en met heel de straat in ruzie liggen.

Als die er niet woont wat is dan het probleem? Laat u kinderen dat gewoon gebruiken. T'is niet dat die oprit er door verslijt ofzo.
Old 27-05-2016, 15:01   #4988   link
vAmP
Señor

vAmP's Avatar

Is het niet ook zo dat ze daarmee haar eigendom van dat stuk uitholt? Of dat ze daar in ieder geval bang voor is? Als er een contractje bestaat of zelfs gewoon maar een afspraak dat jij daar langs naar buiten mag komen/gebruik mag maken van dat stuk, dan kan zij daar opeens niet meer een afsluiting plaatsen of die garages afbreken om een tuin aan te leggen of een ander gebouw zetten.
vAmP is offline   Reply With Quote
Old 27-05-2016, 15:06   #4989   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Is gewoonweg iemand die ambetant wil doen, dat zie je toch zo? Eén van onze buren zijn dertigers en de madam is anders ook wel een toffe. Toen we hier afsluiting aan het plaatsen waren (denk acht jaar geleden), stond madam (toen begin de 20) ineens aan mijn deur te reclameren dat "die draad niet recht loopt en zeker stuk op hun grond staat. En wie dat dit ging betalen" enz enz. Plan efkes bij gehaald en bleek dat we onze afsluiting eigenlijk net iets teveel op ONZE grond hadden gezet, waardoor zij eigenlijk een (ocharme vierkante meter of zo) 'extra' tuin had. Was ineens gedaan met zagen. Sommige mensen...

Gelukkig zijn onze andere buren véél toleranter. Buur die 2 braakliggende stukken heeft naast ons. "Ey Geert, we gaan misschien zwembad leggen en moeten dan paar dagen met camions hier geraken. Kan dat op jouw grond?". "Tuurlijk da, waarom niet? Zorg gewoon dat als het gedaan is, de boel min of meer terug even proper ligt", "Zeker maat, die fles champagne drinken we dan later samen uit aan de pool"," Yep, cya mate". ZO hoort het te zijn.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 27-05-2016, 15:14   #4990   link
boogie_man
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Rufus View Post
Als die er niet woont wat is dan het probleem? Laat u kinderen dat gewoon gebruiken. T'is niet dat die oprit er door verslijt ofzo.
Al gesproken met 1 eigenaar. Het is gewoon een onmogelijk mens dat in het gebouw nog 1 "spionnetje" heeft , die daar ook met iedereen ambras zit te maken. (in de trant van zijn staande klok die daar staat te denderen voor alle buren 'snachts niet willen stil zetten omdat hij daar nu eenmaal eerst was en die klok blijft daar staan zo lang dat hij leeft en niemand heeft daar iets over te zeggen)

Enfin, als ik het al zou riskeren om daar een poortje te maken zonder dat het officieel in orde is staat er daar op dag 1 een deurwaarder voor een vaststelling en wordt er op dag 2 een dagvaarding voor de vrederechter afgegeven.

Het zal via de VME moeten gebeuren of tzal njet zijn. En aangezien iedereen blijkbaar bang is van "madam Tatcher" zoals ze genoemd wordt, heb ik geen goed ook in een goede afloop.
Old 27-05-2016, 15:18   #4991   link
boogie_man
Senior Member

Quote:
Originally Posted by vAmP View Post
Is het niet ook zo dat ze daarmee haar eigendom van dat stuk uitholt? Of dat ze daar in ieder geval bang voor is? Als er een contractje bestaat of zelfs gewoon maar een afspraak dat jij daar langs naar buiten mag komen/gebruik mag maken van dat stuk, dan kan zij daar opeens niet meer een afsluiting plaatsen of die garages afbreken om een tuin aan te leggen of een ander gebouw zetten.
Ik vraag geen altijddurende erfdienstbaarheid he. Ze mag voor mij daar zo veel voorwaarden als ze wil inzetten maar gewoon "nee, omdat ik het zeg" dat is toch een kleutermentaliteit die aan het ongelooflijke grenst.

ik heb er nu twee keer 10 minuten mee gebeld en de dwaasheid die daar uitkomt , grenst aan het ongelooflijke.

"ik zou eens vragen om van uw inrit gebruik te mogen maken".

"maar ik heb geen inrit"

"ewel ja, van uw garage"

als we zo beginnen te vergelijken kunt ge alles wegredeneren natuurlijk.
Old 28-05-2016, 08:33   #4992   link
ibaun
dr. Nuclear Scientist

ibaun's Avatar

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience.”
-- dingske Twain
ibaun is offline   Reply With Quote
Old 06-06-2016, 12:07   #4993   link
Wolf
Oh no

Wolf's Avatar

"Kijk mevrouw, ofwel gaat ge akkoord, ofwel moet ge er nog veel meer tijd in steken dan nu want dan gaan we naar de vrederechter."
Old 06-06-2016, 12:41   #4994   link
Rufus
PimpMeister

Quote:
Originally Posted by Wolf View Post
"Kijk mevrouw, ofwel gaat ge akkoord, ofwel moet ge er nog veel meer tijd in steken dan nu want dan gaan we naar de vrederechter."
Wat heeft een vrederechter hiermee te maken? Het is haar eigendom daar kan een vrederechter niets aan veranderen. Jij hoeft geen toegang te geven, behalve als dit ruimtelijk zo bepaald is. Bijvoorbeeld een boer die alleen via die weg op zijn veld geraakt enz....
Old 06-06-2016, 13:59   #4995   link
makila
Senior Member

Quote:
Enfin, als ik het al zou riskeren om daar een poortje te maken zonder dat het officieel in orde is staat er daar op dag 1 een deurwaarder voor een vaststelling en wordt er op dag 2 een dagvaarding voor de vrederechter afgegeven.
Gewoon elke dag iets doen wat van haar niet mag, om te testen of ze dan 365 dagvaardingen zal sturen (voor elke dag ééntje, een jaar lang).
Ok ik weet ook wel dat je dat nooit zal doen, maar eigenlijk zou ne mens dat WEL moeten doen zodat de rechter zo'n grote stapel op zijn desk heeft liggen dat die denkt: WTF is dit?

Gelukkig kom ik met alle buren nu goed overeen (Al ga ik er geen wijntje mee drinken ) Toen ik nog in de sociale wijk woonde was het alle dagen ruzie.

Quote:
Originally Posted by Rufus View Post
Jij hoeft geen toegang te geven, behalve als dit ruimtelijk zo bepaald is. Bijvoorbeeld een boer die alleen via die weg op zijn veld geraakt enz....
Heb je dat artikel een tijdje terug in de krant niet gelezen? Een buurman had de enige weg naar het veld van een boer afgesloten. Die boer is toen naar de vrederechter gegaan maar de vrederechter gaf verrassend de buur gelijk ipv de boer.
Zoiets kan dus enkel in dit Apenland ..

Last edited by makila; 06-06-2016 at 14:07.
makila is offline   Reply With Quote
Old 06-06-2016, 19:26   #4996   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

APENLAND
CSM is offline   Reply With Quote
Old 06-06-2016, 19:35   #4997   link
Wolf
Oh no

Wolf's Avatar

Quote:
Originally Posted by frenzal View Post
Oplevering eind 2017 dus zal nog even duren, ik kan de bouw volgen door uit mijn raam te zien. Helaas betekent dat ook betalen voor er inkomsten zijn.
Dag buurman
Old 06-06-2016, 20:08   #4998   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

ah? proficiat welk appartement?
frenzal is online now   Reply With Quote
Old 07-06-2016, 05:51   #4999   link
Kurkhoer
Zaadvragend

Kurkhoer's Avatar

Bij de eerste keer tekenen zeiden de huidige bewoners dat ze er na het verlijden van de akte nog een maand of 2-3 in wouden blijven. Nu blijkt daar niets van in het contract te staan en weet mijn notaris ook van niets...
Ik denk dat ik best dat gezin kan contacteren en hopen dat ze het vergeten zeggen zijn tegen hun notaris want anders moet ik tegen de 24ste nog een nieuwe huurder zoeken en de verhuis regelen

Alleszins: als iemand op zoek is om iets te huren op de Vlaamsekaai, PM maar.
He spared the child and spoiled the rod. I have not sold myself to God.
Kurkhoer is offline   Reply With Quote
Old 08-06-2016, 11:13   #5000   link
Wolf
Oh no

Wolf's Avatar

Quote:
Originally Posted by frenzal View Post
ah? proficiat welk appartement?
Mja nee ik woon gewoon in de buurt niet specifiek in 't Groen Kwartier

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules