Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 27-11-2017, 12:46   #5161   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

door in de hoeken te pissen?
Old 27-11-2017, 13:52   #5162   link
Lacroix
Forty-Two

Lacroix's Avatar

Is't een rijke cougar Rooz?
Lacroix is offline   Reply With Quote
Old 27-11-2017, 15:49   #5163   link
onbewust
the king of the divan

onbewust's Avatar

Update pls.
[00:37:26] <blumcole> ik ben ooit eens rond 9 wakker geworden in mijne zetel en der lag nen drol in de wc maar geen wc papier
onbewust is offline   Reply With Quote
Old 30-11-2017, 10:39   #5164   link
Freddie Wasbak
ministerial typist

Freddie Wasbak's Avatar

hoeveel staan de leningen nu ongeveer?

voor Q90%, 300 k€

rodv is pas laatst geupdatet sinds september
Freddie Wasbak is offline   Reply With Quote
Old 30-11-2017, 11:09   #5165   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Zeer wisselvallig. Enerzijds zitten we nog steeds uitzonderlijk laag, anderzijds verstrengen banken hun beleid, zijn de ingrepen van de ECB nadeling voor de rentevoeten en zorgt de hervorming van het KI voor onzekerheid.
Old 30-11-2017, 20:21   #5166   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Bon, ons huis komt weldra op de markt. Ondertussen twee makelaars over de vloer gehad voor een vrijblijvende schatting. Beide schattingen sluiten aan bij wat ik zelf ongeveer in gedachte had. Ik was aanvankelijk helemaal niet aan het twijfelen om via een makelaar te werken, de tweede man gaf echter een heel solide en professionele indruk.

Wat heeft verenigd Shrimp zoal gedaan?
Old 30-11-2017, 20:24   #5167   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

makelaars zijn de prefab desktops van de vastgoedwereld
wat gaat het kosten?
frenzal is offline   Reply With Quote
Old 30-11-2017, 21:03   #5168   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Yeah, da's ook altijd mijn gedacht geweest. Commissie zou 2% bedragen, wat uiteraard marktconform is. Dat zou op een €5000 komen, wat ik veel geld vind. Terwijl ik niet tegen het werk opkijk om de verkoop zelf te arrangeren. Anderzijds ben ik er wel van overtuigd dat zo'n makelaar een veel ruimer publiek kan aanspreken en de kans op een iets hogere verkoopprijs verhoogt. Maar dat ben ik dan weer kwijt aan het ereloon, lijkt me dan.
Old 30-11-2017, 21:29   #5169   link
FuNeo
darcore 460

FuNeo's Avatar

Send a message via MSN to FuNeo
to-taal onnodig. niet overtuigd van dat een makelaar per se een hogere verkoopprijs zal realiseren dan als je het zelf doet.. prijs is veelal marktgedreven uiteindelijk.

of ge moet idd met plezier 5k euro willen geven aan iemand om wat simpele dingen te regelen voor u (en dan nog, uiteindelijk moet ge ook zelf nog steeds bij de notaris langsgaan etc...)
wat houdt het uiteindelijk in?
paar deftige fotootjes (laten desnoods) maken, op immoweb zetten, foldertjes leggen bij uw lokale winkels/apotheek/frietkot/...
mensen inplannen op dezelfde dag(en) zodat het visibel is dat er (hopelijk) veel vraag is. zien dat de woning er proper (niet te vol vooral) bijligt zodat mensen kunnen inbeelden wat ze er zelf mee kunnen doen...
is dat jou zoveel geld waard om door een ander te laten doen?
(worst case probeer je het 1-2 weken zelf te verkopen en als er echt geen interesse lijkt te zijn kan je nog gaan naar een makelaar..)
my 2c
Old 30-11-2017, 21:44   #5170   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

zie https://forum.shrimprefuge.be/showthread.php?t=21644 voor het verloop bij ons. Is uiteindelijk 30K meer gegaan (+12%) dan de gemiddelde geschatte prijs van de makelaars. En ze gingen daar 3% op vragen, dus 14% meer dan we via hen zouden hebben. Hefet wel wat voorbereiding gekost, maar was een we te koop gezet hebben op een week rond
Old 08-12-2017, 10:39   #5171   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Dit weekend gaan we de verkoop definitief plannen, jouw thread was heel boeiend Bavo

> Alles opruimen & fotoklaar maken
> Heldere, duidelijke foto's fabriceren
> Alle noodzakelijke documenten regelen/plannen
> Onze notaris contacteren

Eenmaal dat rond is (hopelijk binnen een handvol dagen): ImmoWeb + Facebook bombing. We zijn niets aan het vergeten?
Old 02-01-2018, 12:07   #5172   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Onze elektrische installatie moet herkeurd worden voor verkoop (ook al zal niet alles in orde zijn). De organisatie kan pas 16/01 langskomen, terwijl de één van deze dagen onze advertentie wilden plaatsen. Is dat toegestaan? Ik vind enkel terug dat het attest noodzakelijk is voor de verkoop, is dat dan bij opstellen van de notariële akte of moet dat ook al bij de onderhandse verkoopovereenkomst klaar liggen?
Old 02-01-2018, 12:55   #5173   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Het lijkt mij redelijk straf mocht tegen dan de compromis al moeten getekend worden Veel kwaad kan het niet, je moet vermelden dat het in aanvraag is.
Nieker is offline   Reply With Quote
Old 05-01-2018, 14:07   #5174   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Allez, we zijn vertrokken. Spannend.

https://www.immoweb.be/nl/myselect.e...idbien=7322565
Old 05-01-2018, 16:45   #5175   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

53m2 is uw totale perceelsoppervlakte?

Ik snap de wiskunde wel niet goed achter bewoonbare oppervlakte. Wij hielden ons aan de strenge normen, die enkel binnenafmetingen gebruikt en enkel verwarmde ruimtes.
In uw geval is elke benadering onmogelijk want met drie bouwlagen op 53m2 kan je maximaal zelfs 159m2 dekken ipv 160m2 zoals geadverteerd.
Met dat je een terras hebt op eerste verdiep van 12m2, reken ik dat uw bouwlagen 53+41+41 maximaal zijn, dus nog 135m2 maximaal. Als je dan uw garage aftrekt, wat moet, is het nog 120m2, en dan uw schuine dakranden onder 1 meter tellen niet mee, daar verlies je nog een deel. Laat staan uw binnenmuren.

Denk niet dat het aangeraden is het op de letter te volgen als andere adverteerders het ook niet doen, maar hoe je van 53 naar 160 geraakt is toch aan vraagstuk die menigen zullen hebben
Old 05-01-2018, 16:56   #5176   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Geopunt zegt ruwweg dat uw gebouw 64m2 is, maar uw perceel idd 53m2
https://www.geopunt.be/kaart?viewer_...60c740a4fa002a
Old 05-01-2018, 16:56   #5177   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Geen idee, dat gedeelte hebben we gewoon overgenomen uit de advertentie van de makelaar die het ons enkele jaren geleden heeft verkocht. Ik rekende (hihi) er op dat die info enigszins correct is.
Old 05-01-2018, 17:09   #5178   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Het heeft in elk geval een erg mooie ligging met die straat die waarschijnlijk enkel voor bewoners is, en de groene achterkant
Old 05-01-2018, 17:44   #5179   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Yeah, het is met best veel spijt dat we het verkopen. Ooit dachten we het wel van de hand te doen, geen tuin en een eerder kleine leefruimte waren onze enige echte nadelen. Met twee stoorde de kleinere leefruimte echter niet. Daarnaast is het terras best ruim (en inderdaad met zicht op groen).

Een toevallige buitenkans om, vroeger dan gepland, groter en meer in't groen te gaan wonen (wat ook tof zal zijn, zeker met klein mannen) waren voldoende. Maar Mechelen ga ik fameus missen.
Old 06-01-2018, 13:26   #5180   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

(Het gaat alleszins vlot, al 3 kandidaten over de vloer gehad, waarvan 2 heel geïnteresseerd leken. Straks nog 1 kandidaat en nog met 3 aan het afspreken. Jeeeej!)

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules