Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Bordspellen

Reply

Thread Tools
Old 06-04-2018, 10:12   #81   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

, ik begin binnenkort er weer eens aan.
Old 06-04-2018, 10:45   #82   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

Ik ook. Intercessors paintset, Death Guard paintset en introductieboek voor Warhammer40k (inclusief peetje) gekocht. Kan ik al wat beginnen sukkelen. Als ik deze sets, samen met mijn oude Warhammer, allemaal gepaint heb, zal ik hopelijk de basis toch al een beetje onder de knie hebben.

De rest koop ik dan wel in stukjes verder aan. Het zou niet mijn eerste hobby zijn waar ik me ten volle instort, om het dan na enkele weken/maanden te laten liggen.
HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Old 06-04-2018, 10:46   #83   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Quote:
Originally Posted by HeLLBirD View Post
Ik ook. Intercessors paintset, Death Guard paintset en introductieboek voor Warhammer40k (inclusief peetje) gekocht. Kan ik al wat beginnen sukkelen. Als ik deze sets, samen met mijn oude Warhammer, allemaal gepaint heb, zal ik hopelijk de basis toch al een beetje onder de knie hebben.

De rest koop ik dan wel in stukjes verder aan. Het zou niet mijn eerste hobby zijn waar ik me ten volle instort, om het dan na enkele weken/maanden te laten liggen.
Dat zal exact het geval zijn bij mij als ik begin aan Star Wars: Legion
Old 06-04-2018, 17:26   #84   link
andu

andu's Avatar

Ik heb net Triumvirate of the Imperium set gekocht, ga Saint Celestine schilderen om een campaign mee af te sluiten voor een van m'n d&d groepen. M'n eerste mini groter dan 25mm, kijk er naar uit om mezelf niet scheel te moeten staren. ^^

andu is offline   Reply With Quote
Old 06-04-2018, 22:30   #85   link
McBucket
Member

McBucket's Avatar

Een maand geleden ook gestart met mini's painten via collega en lokale GW.

Ik ben gestart met de Age of Sigmar: Citadel Essentials kit, een 15-tal paints en de Start Collecting doos van de Kharadron Overlords (Steampunk dwarves ).

Wel tevreden van het eerste resultaat:

die shades doen echt wonderen
McBucket is offline   Reply With Quote
Old 06-04-2018, 22:35   #86   link
andu

andu's Avatar

Liquid talent.
Old 07-04-2018, 02:33   #87   link
HeLLBirD

HeLLBirD's Avatar

Knap! Ik krijg hier al veel te hoge verwachtingen.
En inderdaad, die shades ... Daar wist ik 20 jaar geleden niets van, dus ik denk dat ik mijn geschilderde mini's van toen gewoon eens moet shaden en dat het resultaat plots stukken beter zal zijn.

@Andu: Toon het resultaat dan maar eens. Ben benieuwd.

Last edited by HeLLBirD; 07-04-2018 at 03:04.
Old 07-04-2018, 10:26   #88   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Knap gedaan. Ik heb eigenlijk best wel hoge verwachtingen maar dat is omdat ik veel geduld heb en anderzijds wel besef dat ik nog veel te oefenen/leren heb

Dat goud en zilver ziet er "dik" en korrelig uit. Voeg je daar een drupje water op een palet aan toe en werk je in lagen?
Old 08-04-2018, 08:35   #89   link
McBucket
Member

McBucket's Avatar

Quote:
Originally Posted by Tyrael View Post
Dat goud en zilver ziet er "dik" en korrelig uit. Voeg je daar een drupje water op een palet aan toe en werk je in lagen?
Verf heb ik eerst steeds verdund op een palet. Ik merk wel dat het verdunnen van de verf nog wat inconsistent verloopt, en ik vind het nog moeilijk om in te schatten hoeveel water ik best toevoeg.
Wat betreft het werken in lagen hangt het eigenlijk af van welke verf ik gebruik. Voor deze mini heb ik nogal veel base paints gebruikt die heel goed dekken bij eerste laag, waardoor het meestal bij 1 laag bleef. Bij andere paints heb ik wel met meerdere lagen gewerkt.
McBucket is offline   Reply With Quote
Old 20-04-2018, 09:14   #90   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Quote:
Originally Posted by McBucket View Post
Verf heb ik eerst steeds verdund op een palet. Ik merk wel dat het verdunnen van de verf nog wat inconsistent verloopt, en ik vind het nog moeilijk om in te schatten hoeveel water ik best toevoeg.
Wat betreft het werken in lagen hangt het eigenlijk af van welke verf ik gebruik. Voor deze mini heb ik nogal veel base paints gebruikt die heel goed dekken bij eerste laag, waardoor het meestal bij 1 laag bleef. Bij andere paints heb ik wel met meerdere lagen gewerkt.
Normaal 1 drupje bij een beetje verf . In meerdere lagen werken schijnt beter te zijn.
Old 20-04-2018, 15:42   #91   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

DarthJabbaBoulet's Avatar

En een wet palette gebruiken. Tupperware doos, water, keukenrol en bakpapier :

Houdt je verf de hele sessie verdund. Op een gewoon palet droogt dat snel uit.

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
DarthJabbaBoulet is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2018, 19:24   #92   link
andu

andu's Avatar

Dit weekend Saint Celestine in elkaar geplakt.

Omdat het toch maar een beetje imposant was om daar meteen mee te beginnen en ik nog stukjes moet vijlen en gaatjes moet bijvullen, dan maar een Stormcast Liberator in elkaar geplakt en geschilderd als test model.

Niet geheel ontevreden (pics zijn erg hard ingezoomed), maar misschien toch nog maar eentje oefenen voor ik aan dat duur model begin.
Old 17-06-2018, 17:56   #93   link
HeLLBirD

HeLLBirD's Avatar

Zal toch best meevallen zonder close up? En die Saint Celestine ziet er wel een fantastische minifigure uit. 'k Zou er ook niet aan durven beginnen.

Zelf hier wel content met de eerste resultaten, al is mijn edge highlight painting nog verre van perfect. Ik durf dus ook nog niet aan m'n grote doos te beginnen, denk dat ik eerst nog ergens een kleinere set ga zoeken om nog wat te oefenen.
'k Amuseer me wel, dat is het belangrijkste.
Old 18-06-2018, 09:56   #94   link
andu

andu's Avatar

Bajaat, op tabletop afstand ziet ie er goed uit, lekker shiny.

Maar ja, je wilt het toch altijd beter doen hé.

Post jouw resultaten ook eens?

Last edited by andu; 18-06-2018 at 09:59.
Old 18-06-2018, 22:10   #95   link
HeLLBirD

HeLLBirD's Avatar

'k Kan ermee leven. Kleurverschil komen in't echt wel wat beter uit dan op de foto precies. Hier en daar moet ik de blauwe highlight nog wat bijwerken, en goud en zwart moeten nog gebeuren. Binnenkort verlof.

Ik verlies wel enorm veel tijd aan details, waar ik achteraf met moeite het effect van zie. Dus daar moet ik wat in leren minderen.

mod: Wat een gigaformaat van foto. Morgen eens verkleinen.

Last edited by HeLLBirD; 19-06-2018 at 17:05.
Old 19-06-2018, 08:20   #96   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Andu: dat goud ziet er vrij korrelig uit. Heb je het aangelengd met water of...? Zelf nog altijd niet begonnen door t warme weer en een tamelijk drukke agenda. Gisteren Star Wars Legion gespeeld. Damn, wat een leuke skirmish met veel potentieel door terrain en expansies . Het ziet er ook een leuke uit om te schilderen.
Old 19-06-2018, 11:09   #97   link
andu

andu's Avatar

Metallic paint op grote vlakken ziet er altijd korrelig uit ingezoomed, daar zitten nu eenmaal vlekjes reflecterend materiaal in. Enige manier om dat op te lossen is om non-metallic metal te verven of om zo hard te verdunnen dat je met glaze consistentie tientallen laagjes moet doen AFAIK. En ik heb de tijd niet om 10+ uur per model te doen, zit nu al met een backlog van meer dan 200 onbeschilderde dingen. Heb wel voor de eerste keer retributor armor spray gebruikt als undercoat, kan zijn dat die iets te dik is, was er niet bepaald fan van. In het algemeen zijn zo'n spray cans best wel ruk om te gebruiken hier met hoe vochtig de lucht is, pakt altijd kleine drupjes water mee wat vaak tot spikkeltjes kan leiden.
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Bordspellen

Thread Tools

Posting Rules