Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 08-11-2017, 21:38   #781   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Ik plan/hoop een speksteen te installeren in ons nieuw - te verbouwen - huis. Het moet wat uw ding zijn, maar met droog en fijn hout is dat een uiterst zuinige én gezellige verwarming voor de volledige living + keuken.
Old 08-11-2017, 21:53   #782   link
-Tarantula-
Member

Quote:
Originally Posted by BlaCkBirD View Post
Wij hebben nu ook een zeer recente nieuwbouw, E-peil van 19.
(raming, eventueel blowerdoortest nog te doen)

Het enige dat ik eigenlijk echt mis, is een houtkachel.
Dikwijls ga ik naar mijn ouders, en dan in een goeie zetel zitten op een zondag met de houtkachel volle bak, dat is een lazy Sunday :P

Helaas bijna niet te combineren in nieuwbouw. (en we hebben ook te kleine kindjes)

Volgende keer (mocht ik landelijker gaan) zou ik overwegen voor
Pelletkachel voor CV/Sanitair (met een voorraadkamer die ze 1 keer per jaar opvullen). + een houtkachel en zoveel zonnepanelen als mogelijk (dat uw verbruik 0 is).
Ventilatiesysteem schrap ik ook, we hebben nu D ventilatie en ja dat werkt, maar ik zet 's nachts graag mijn raam open, wat nu - in de winter - "niet mag".

Ik wil daar gerust wat e-punten voor opgeven + boete.

Ga je bouwen voor de rest van uw leven zoals ze zeggen, u niet laten doen door alle ecologische toestanden, het is vaak te duur en niet rendabel. Gewoon uw zin doen.

ohja, pellets & hout = 6% btw, elektriciteit 21%
Waarom zou je een raam niet mogen open zetten met een D systeem? Ge kan dat wel maar het spreekt voor zich dat het huis zal afkoelen en ge koude lucht de woning binnen trekt. Hetzelfde zoals een huis zonder D systeem dus

Is ook niet echt nodig aangezien ge continu ventileert. Een C systeem is dan misschien beter voor jou, dan trek je koude lucht in de kamer ipv warme lucht

In ieder geval geen zonneboiler plaatsen want dat is een klucht ivm kost vs baten
-Tarantula- is offline   Reply With Quote
Old 08-11-2017, 21:58   #783   link
BlaCkBirD
Senior Member

BlaCkBirD's Avatar

Quote:
Originally Posted by -Tarantula- View Post
Waarom zou je een raam niet mogen open zetten met een D systeem? Ge kan dat wel maar het spreekt voor zich dat het huis zal afkoelen en ge koude lucht de woning binnen trekt. Hetzelfde zoals een huis zonder D systeem dus

Is ook niet echt nodig aangezien ge continu ventileert. Een C systeem is dan misschien beter voor jou, dan trek je koude lucht in de kamer ipv warme lucht

In ieder geval geen zonneboiler plaatsen want dat is een klucht ivm kost vs baten
Klopt ivm D vandaar dat ik zei "niet mag". Je kan gerust alles terug open zetten zoals vroeger, maar dan heb je eigenlijk teveel betaald voor niets

C+ was inderdaad een optie, maar die roosters in de ramen zijn zo lelijk
Old 08-11-2017, 21:59   #784   link
ndPix
Senior Member

ndPix's Avatar

2 jaar terug: Ons e peil is van 41 naar 32 gezakt door die test. Premie kwam daardoor op €2300 (€1500 sub0 + €100 per punt) maar dat is nu anders denk ik. De test zelf kostte €300 (wel betaald voor bouwfirma omdat ze ons sub 40 beloofd hadden bij verkoop)
ndPix is offline   Reply With Quote
Old 08-11-2017, 22:16   #785   link
-Tarantula-
Member

Quote:
Originally Posted by BlaCkBirD View Post
Klopt ivm D vandaar dat ik zei "niet mag". Je kan gerust alles terug open zetten zoals vroeger, maar dan heb je eigenlijk teveel betaald voor niets

C+ was inderdaad een optie, maar die roosters in de ramen zijn zo lelijk
Vind het persoonlijk een dom systeem omdat ge uw huis dan isoleert en dan toch lucht van -1 of kouder naar binnen trekt via die roosters tijdens de winter...
-Tarantula- is offline   Reply With Quote
Old 06-12-2017, 21:05   #786   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

Iemand die bij Electrabel zit voor elektriciteit/aardgas?

Ik vermoed dat wij teveel voorschot betalen (135 EUR/m, we zijn met 2 in een nieuwbouw en we zijn beiden niet echt veel thuis behalve in 't weekend), dus vraag me af wanneer die afrekening gebeurt... en wanneer ge terug krijgt indien dat ook zo is. Iemand ervaring mee?
Jaak is offline   Reply With Quote
Old 06-12-2017, 21:33   #787   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

1x per jaar, haja
frenzal is online now   Reply With Quote
Old 06-12-2017, 21:42   #788   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

Ja maar kbedoel: hoe snel die terugbetalen. Als dat is gelijk mijn belastingen waar dak een jaar op mag wachten.... (n)
Old 06-12-2017, 21:54   #789   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

niet voor de feestdagen vrees ik, dr oetker pizzas met kerst dit jaar
frenzal is online now   Reply With Quote
Old 06-12-2017, 22:01   #790   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

ok
Old 07-12-2017, 08:54   #791   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jaak View Post
Ja maar kbedoel: hoe snel die terugbetalen. Als dat is gelijk mijn belastingen waar dak een jaar op mag wachten.... (n)
vroeger indienen is vroeger behandeld is rapper betaald

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is offline   Reply With Quote
Old 07-12-2017, 10:18   #792   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jaak View Post
Dat gaat vrij snel hoor. Je krijgt je daaropvolgende vervaldag een creditnota ipv factuur. Betaling in de weken erna.

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules