Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 26-07-2009, 00:11   #81   link
PearlChoco
Senior Member

PearlChoco's Avatar

Quote:
Originally Posted by Robin View Post
Hm, zit nog vast met die kaart.

Waarvoor ik al dacht dat hij diende: bosdoolhof, maar dan snap ik niet echt hoe met 'back' te beginnen. M'n broer zei me dat ik ergens in het midden van het bos moet beginnen, juist?
Anders kan ik me enkel inbeelden dat ik hem voor die safe bij shopkeep zou moeten gebruiken?
"back" is ook een vaste richting...
PearlChoco is offline   Reply With Quote
Old 28-07-2009, 13:25   #82   link
Robin
Redactie

Robin's Avatar

Zit nu terug effe vast op schip

Vermoed dat ik me vroeg of laat moet afschieten met kanon, maar daarvoor eerst eens in slaap moet sukkelen (zoals in die diary staat), dus ben op zoek naar een recept voor soep (aangezien Guybrush dat ook zegt als ge voor die kookpot staat)... Ben ik op een heel verkeerd spoor?
Robin is offline   Reply With Quote
Old 28-07-2009, 13:42   #83   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Tijd om ingrediënten te zoeken dan. In de keuken kan je alvast een surprise vinden, mocht het niet al in je inventory steken.
Alex is offline   Reply With Quote
Old 28-07-2009, 13:42   #84   link
PearlChoco
Senior Member

PearlChoco's Avatar

Quote:
Zit nu terug effe vast op schip

Vermoed dat ik me vroeg of laat moet afschieten met kanon, maar daarvoor eerst eens in slaap moet sukkelen (zoals in die diary staat), dus ben op zoek naar een recept voor soep (aangezien Guybrush dat ook zegt als ge voor die kookpot staat)... Ben ik op een heel verkeerd spoor?

Volledig op het juiste spoor.
Old 28-07-2009, 16:07   #85   link
Robin
Redactie

Robin's Avatar

Hm, kan je ooit dingen mis doen waardoor je moet laden? Zit net op Monkey Island, en heb 3 bananen aan die aap gegeven die daar rondtoert, denkende dat die mij dan wat verder ging volgen. Die staat nu terug hyperkinetisch te doen en ik kan aan geen nieuwe bananen komen?
Robin is offline   Reply With Quote
Old 28-07-2009, 17:03   #86   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Quote:
Hm, kan je ooit dingen mis doen waardoor je moet laden?
Nee

Je volgt de juiste redenering, maar je hebt nog niet genoeg bananen. Er staan nog bananen aan de andere kant van het eiland, maar daar zal je eerst nog moeten geraken op een andere manier want wandelen over de bergklif gaat niet.
Old 29-07-2009, 23:21   #87   link
jefpet
Sir-Tech Worshipper

jefpet's Avatar

*Eindelijk* Gob2 uitgespeeld
Vet spel, op 't laatste had ik meestal wel door na een paar keer wat te doen. Maar een paar keer echt ferm vastgezeten... Fucking castle entry! Nu Gob3 onder handen nemen, heb ik helaas niet legaal, ergens op ebay zien rondslingeren.

Nooit gedacht dat ik dit laatste level ging zien. Zalig!
Old 30-07-2009, 10:33   #88   link
jefpet
Sir-Tech Worshipper

jefpet's Avatar

Beneath a Steel Sky Remastered voor iPhone announced

Quote:
"Yes, you can jailbreak your phone and play the game for free. But if you like the game and like the kind of games we make, then pay us a little bit of money and, if it's a big enough success, we can reinvest the funds. We can start to look at a potential BASS sequel. You know, I think a massive part of the piracy problem is due to a broken-down relationship between game makers and consumers. There's no respect between the two parties anymore. So I'm very excited at the prospect of repairing the relationship. I think this is the model we'll take with our future games. If you like adventures and like what we write, then please work with us. We're looking at ways of including fans names in future games and so on. It's more exciting than ever before. It reminds me of the early eighties where anything seemed possible for smaller game-makers."
Eurogamer preview: http://www.eurogamer.net/articles/be...stered-preview
Holy shit, waar kwam dat van! In de toekomst mogelijke ports naar DSiWare, WiiWare, ...
En ik moet nog atlijd Broken Sword Wii halen... Goed bezig Revolution Soft!

Ik denk dat het enorm succes van LucasArts' re-release op Steam hier wel iets mee te maken heeft.
Old 30-07-2009, 10:41   #89   link
Takeshi
ALPPALP

Takeshi's Avatar

Send a message via MSN to Takeshi
Jeej BaSK. Beetje kort maar heel tof en grappig adventure.

Ik ben trouwens verheugd dat ik blijkbaar toch veel van MI1 ben vergeten, dus ik kan terug wat puzzelen

Valt mij trouwens wel op dat MI2 een pak moeilijker is en de puzzels veel minder voor de hand liggen.

Nu nog hopen dat ze met de Kyrandia reeks van Westwood wat gaan doen. Met Trine graphics

Last edited by Takeshi; 30-07-2009 at 10:55.
Takeshi is offline   Reply With Quote
Old 16-08-2009, 17:22   #90   link
PearlChoco
Senior Member

PearlChoco's Avatar

Kan er iemand eens een subtiel hintje geven hoe je in monkey island achter de bergkam geraakt?
Old 16-08-2009, 17:34   #91   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Boot

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 16-08-2009, 17:41   #92   link
PearlChoco
Senior Member

PearlChoco's Avatar

Quote:
Originally Posted by lapino View Post
Boot

Sorry, had dat ondertussen zelf al bedacht; heb al een heel spelverloop uitgedokterd hoe ik denk dat ik in dat monkey ding geraak, maar er is één schakel die nog ontbreekt, dus ga mijn vraag anders stellen:

Kan je eens een subtiele hint geven hoe ik die dam weg krijg?

Merci!
Old 16-08-2009, 17:46   #93   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Buskruit

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
Old 18-08-2009, 02:19   #94   link
ran
Senior Member

ran's Avatar

Net een paar uur met Nikopol, secrets of the immortals bezig geweest, en het is wat ik ervan verwacht had Een tamelijk goed adventure game, blijkbaar van de maker van Syberia (Sokal), met hier en daar een minder logische puzzel maar overall goeie variatie in puzzels en meesten hebben een goeie moeilijkheidsgraad.

Maar het belangrijkste is natuurlijk dat het geweldig is om eens in het Parijs van Bilal te kunnen rondlopen. Zijn strips zijn als schilderijen - en hebben ook het effect dat je ervan kan wegkijken als je wilt. Maar in een game - al is het een point&click adventure, komt het claustrofobische van die werelden echt enorm goed over.

Eigenlijk een game dat elke bilal-fan, maar ook elke stripfan of scifi fan gespeeld moet hebben.

It's extraordinary how we go through life with eyes half shut, with dull ears, with dormant thoughts. Perhaps it's just as well; and it may be that it is this very dullness that makes life to the incalculable majority so supportable and so welcome. Nevertheless, there can be but few of us who had never known one of these rare moments of awakening when we see, hear, understand ever so much — everything — in a flash — before we fall back again into our agreeable somnolence.
ran is offline   Reply With Quote
Old 19-08-2009, 08:35   #95   link
jefpet
Sir-Tech Worshipper

jefpet's Avatar

Ben ik nu niet de coolste van de hééle wereld?

Dat dacht ik ook al.
Old 19-08-2009, 21:58   #96   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Morgen deel twee van de nieuwe Monkey Island!

Old 22-09-2009, 19:34   #97   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Iemand heeft zich bezig gehouden met Monkey Island 2 een nieuwe look te geven in CryEngine (het project is nog niet af):

I smell lawyers.
Old 22-09-2009, 21:34   #98   link
Peephole
Destroyer of forums

Peephole's Avatar

Quote:
Originally Posted by Alegis View Post
Iemand heeft zich bezig gehouden met Monkey Island 2 een nieuwe look te geven in CryEngine (het project is nog niet af):
Sommige mensen moeten minder drugs pakken.
Old 27-10-2010, 22:29   #99   link
Flyby
Senior Member

Flyby's Avatar

Send a message via ICQ to Flyby Send a message via MSN to Flyby
Er is een actie op Impulse over Amnesia: The Dark Descent (8€)
http://www.impulsedriven.com/amnesiatdd
Reviews zijn positief alhoewel vrij kort (+- 8u)
Heeft er iemand ervaring mee?
Old 28-10-2010, 11:10   #100   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Quote:
Originally Posted by Alegis View Post

I smell lawyers.
Holy fucking crap, ziet er awesome sfeervol uit! Ze zouden die mens een contract moeten geven!
Maniac is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules