Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 14-05-2018, 12:02   #1621   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Quote:
Originally Posted by blumcole View Post
Ik zou mijn voorgevel willen laten kaleien. De oorspronkelijke kleur verandert hierdoor. Moet ik daarvoor een bouwvergunning aanvragen bij de gemeente (Bonheiden)?
Bij ons in Genk alvast wel.
Erik701 is offline   Reply With Quote
Old 14-05-2018, 12:10   #1622   link
Arne
Senior Member

Arne's Avatar

Bij mij in Brugge ook. Maar ik denk steden met een Unesco status daar wel "moeilijker" over doen. Logisch ook.
Arne is offline   Reply With Quote
Old 14-05-2018, 12:21   #1623   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

Quote:
Originally Posted by Kolb View Post
Hier zijn we op zoek naar een nieuwe voordeur.

Al op een 3-tal plaatsen prijs gevraagd, zo tussen de 2500-3500 euro. Zo een uitgefreesd handvat is blijkbaar duur. Zit ik goed qua prijs?
Wij hebben gelijkaardige deur en die was ook ongeveer €3000.

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is offline   Reply With Quote
Old 14-05-2018, 12:26   #1624   link
TheBelgianChickenGuy
Timothy

TheBelgianChickenGuy's Avatar

Quote:
Originally Posted by blumcole View Post
Ik zou mijn voorgevel willen laten kaleien. De oorspronkelijke kleur verandert hierdoor. Moet ik daarvoor een bouwvergunning aanvragen bij de gemeente (Bonheiden)?
"Of voor uw project een omgevingsvergunning nodig is, hangt ook af van de lokale voorschriften en plannen. Voor sommige projecten volstaat een melding. Doe daarom altijd eerst navraag bij de gemeente.

Voor het bouwen van een nieuwe woning hebt u altijd een omgevingsvergunning nodig. Voor andere werken aan en rond de woning kan een vergunningsplicht, meldingsplicht of een vrijstelling gelden."

Van: https://www.vlaanderen.be/nl/bouwen-...ingsvergunning

Geldt voor elke gemeente dus. Ga eens langs en vraag het na.

Lees ook: https://www.bonheiden.be/product/321...ige-vergunning
Old 14-05-2018, 12:38   #1625   link
blumcole
Chairman of the bored

Send a message via MSN to blumcole

Kzal die ouw mensen van bonheiden maar niet teveel stressen met onaangekondigde werken. Alhoewel, tis wel nostalgisch, da kaleien. "We zen presees veneir in den taat van den deuts"

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 14-05-2018, 13:44   #1626   link
]as]e
↑ psychopaat

]as]e's Avatar

iemand hier ervaring met het bouwen van een tuinhuis?

heb het niet over prefab pakketten maar effectief zelf ontworpen
Old 14-05-2018, 14:11   #1627   link
TheBelgianChickenGuy
Timothy

TheBelgianChickenGuy's Avatar

Check dees: https://lugarde-configurator.nl/

Old 14-05-2018, 18:54   #1628   link
Matthias
*snore*

Als je dat een beetje strak ende proper wil doen, zal dat wel een wreed werk zijn, Jasje. Zoek u gewoon een goede schrijnwerker?
Matthias is offline   Reply With Quote
Old 15-05-2018, 06:44   #1629   link
Vrieskou
Greven

Vrieskou's Avatar

Quote:
Originally Posted by ]as]e View Post
iemand hier ervaring met het bouwen van een tuinhuis?

heb het niet over prefab pakketten maar effectief zelf ontworpen
Schijnt dat de jaak het een en ander weet van sheds

Quote:
PEEPHOLE druuuuuuuuuuugs toxic epo wtfBBQ kmoekakn editen lijpoog pur pijpegale
Vrieskou is offline   Reply With Quote
Old 15-05-2018, 07:44   #1630   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Ben een eiken carport aan het ontwerpen, in Sketchup. Daarna ook zelf bouwen.

Zoiets ongeveer:

Als die klaar is en ik heb nog zin volgt een tuinhuis met zitruimte, ongeveer in dezelfde stijl.
Old 15-05-2018, 08:48   #1631   link
Lacroix
Forty-Two

Lacroix's Avatar

(maar Erik is dan ook goe zot)

maar goed bedoeld hé
Lacroix is offline   Reply With Quote
Old 15-05-2018, 10:39   #1632   link
ndPix
Senior Member

ndPix's Avatar

Ik wil zelf een plyo box maken (zo een box om jump squats etc te doen). Als ik rondlees wordt multiplex van 18mm aangeraden, komt op een €50. (wel betere multiplex kwaliteit) Klopt dit?

Nu is de vraag, hoe maak ik de box best? Met inkepingen of is dat niet nodig. Zie foto's
ndPix is online now   Reply With Quote
Old 15-05-2018, 12:14   #1633   link
Kolb
Alles is fixbaar

Kolb's Avatar

Quote:
Baku (Profel) en enkele zelfstandige schrijnwerkers (oa. Reynaers).
Nog een goede offerte van een schrijnwerker die Aliplast gebruikt. Ik ken dat enkel als sponsor van JM Pfaff. Wat moet ik daarvan denken?
Old 15-05-2018, 12:17   #1634   link
Kolb
Alles is fixbaar

Kolb's Avatar

Quote:
Originally Posted by ndPix View Post
Nu is de vraag, hoe maak ik de box best? Met inkepingen of is dat niet nodig. Zie foto's[/IMG]
Houtlijm in combi met http://www.wolfcraft.com/en/products...s/p/index.html
Old 15-05-2018, 12:18   #1635   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Quote:
Ik wil zelf een plyo box maken (zo een box om jump squats etc te doen). Als ik rondlees wordt multiplex van 18mm aangeraden, komt op een €50. (wel betere multiplex kwaliteit) Klopt dit?

Nu is de vraag, hoe maak ik de box best? Met inkepingen of is dat niet nodig. Zie foto's
Met inkepingen wordt dat, indien correct en nauwkeurig uitgevoerd, een heel stuk sterker. Ik zou het sowieso niet uitvoeren zoals op de eerste foto, gezien het ‘deksel’ enkel ophangt aan de schroeven. Als je daar een paar keer op springt gaan die schroeven uitscheuren. Beter is het deksel groter te maken, en bovenop de zijkanten te bevestigen.
Old 15-05-2018, 12:35   #1636   link
ndPix
Senior Member

ndPix's Avatar

Quote:
Houtlijm en schroeven liggen klaar
Quote:
Originally Posted by Erik701 View Post
Met inkepingen wordt dat, indien correct en nauwkeurig uitgevoerd, een heel stuk sterker. Ik zou het sowieso niet uitvoeren zoals op de eerste foto, gezien het ‘deksel’ enkel ophangt aan de schroeven. Als je daar een paar keer op springt gaan die schroeven uitscheuren. Beter is het deksel groter te maken, en bovenop de zijkanten te bevestigen.
Op die eerste foto is er binnenin nog een plank die de bovenste ondersteund, je ziet de vijzen in het midden. De box heeft 3 verschillende groottes naar gelang hoe je hem draait, dus als ik de plank zoals je zegt anders leg dan verschuift het probleem. Snap je?

Maar om die inkepingen te maken heb je al een freesmachine nodig?
Old 15-05-2018, 12:40   #1637   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Quote:
Op die eerste foto is er binnenin nog een plank die de bovenste ondersteund, je ziet de vijzen in het midden.

Maar om die inkepingen te maken heb je al een freesmachine nodig?
Zelfs met die plank in het midden ga de de zijkanten losstampen. Als je kops in 18mm multiplex schroeven van 4mm perfect in het midden boort, blijft er nog 7mm vlees boven de schroef over. Veel te weinig om je gewicht te houden. Het deksel bovenop leggen is sowieso veel sterker, of je moet aan de randen ook extra ondersteuning voorzien door er multiplex stroken aan de binnenkant tegen te schroeven. Maar dan nog zal het niet sterker zijn dan deksel bovenop

Met een goede wipzaag en de nodige precisie kom je al een heel eind, hier heb je zeker geen frees voor nodig.

Edit: te snel gereageerd blijkbaar, je hebt je post nog gewijzigd
Indien je de 3 verschillende zijden wilt gebruiken zou ik bij de zwakste zijde de plank onderteunen met stroken multiplex aan de binnenkant, dat is het makkelijkst uit te voeren.
Old 15-05-2018, 13:27   #1638   link
ndPix
Senior Member

ndPix's Avatar

Quote:
Zelfs met die plank in het midden ga de de zijkanten losstampen. Als je kops in 18mm multiplex schroeven van 4mm perfect in het midden boort, blijft er nog 7mm vlees boven de schroef over. Veel te weinig om je gewicht te houden. Het deksel bovenop leggen is sowieso veel sterker, of je moet aan de randen ook extra ondersteuning voorzien door er multiplex stroken aan de binnenkant tegen te schroeven. Maar dan nog zal het niet sterker zijn dan deksel bovenop

Met een goede wipzaag en de nodige precisie kom je al een heel eind, hier heb je zeker geen frees voor nodig.

Edit: te snel gereageerd blijkbaar, je hebt je post nog gewijzigd
Indien je de 3 verschillende zijden wilt gebruiken zou ik bij de zwakste zijde de plank onderteunen met stroken multiplex aan de binnenkant, dat is het makkelijkst uit te voeren.
Wel ja, die ondersteuning bedoel ik.

Maar inkepingen zijn wel meer aan te raden
Old 15-05-2018, 16:18   #1639   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Ik bedoel niet alleen in het midden ondersteunen, maar ook aan de randen. Dus tegen de rand, 18mm onder de rand, een strook mulitplex schroeven, waar het 'deksel' dan toch op ligt. Zodat de laterale kracht niet enkel op de 7mm vlees boven de schroeven terechtkomt, maar ook op de stroken multiplex die tegen de zijkant zitten, die je best verlijmt + vastschroeft.
Old 15-05-2018, 18:17   #1640   link
ndPix
Senior Member

ndPix's Avatar

Quote:
Ik bedoel niet alleen in het midden ondersteunen, maar ook aan de randen. Dus tegen de rand, 18mm onder de rand, een strook mulitplex schroeven, waar het 'deksel' dan toch op ligt. Zodat de laterale kracht niet enkel op de 7mm vlees boven de schroeven terechtkomt, maar ook op de stroken multiplex die tegen de zijkant zitten, die je best verlijmt + vastschroeft.
Als ik het goed begrijp zoek ik best iemand die die inkepingen kan zagen voor me?
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules