Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 23-02-2017, 17:38   #101   link
DM
Senior Member

DM's Avatar

Send a message via MSN to DM
Nog eens mee beginnen vanavond, de 28ste krijgt iedereen Bretonnia als een playable faction.

Eindelijk

Last edited by DM; 23-02-2017 at 17:44.
DM is offline   Reply With Quote
Old 02-03-2017, 11:40   #102   link
DM
Senior Member

DM's Avatar

Bretonnia is echt leuk om mee te spelen.

Dat systeem met die Chivalry en peasants is leuk gevonden, en die opties om andere stukken bij u te voegen maken het redelijk makkelijk om uw domein uit te breiden.
Old 02-08-2017, 20:32   #103   link
Archangelus
Senior Member

Archangelus's Avatar

Ik heb na de brakke launches van de vorige TW games heel lang de kat uit de boom gekeken, maar tijdens de laatste sales dan toch TW Warhammer in huis gehaald. Gisteren heb ik mijn eerste campagne als Dwarfs uitgespeeld en ik heb me er al goed mee geamuseerd.

Eerst heb ik me toegespitst op het verslaan van de Greenskins, zodat ik op den duur het hele zuidoosten van de map in handen had en er stevig wat geld in het laatje kwam. Tegen dat ik daarmee klaar was, was Chaos al binnengevallen. Ze zijn als een pletwals door het midden van de map geraasd en hebben zowat alles wat human was uitgeroeid: Kislev, Midderland, Talabecland volledig dood en Empire teruggedrongen tot een paar gebiedjes tegen de bergen in het zuidwesten. Alleen de Vampire Counts hebben het redelijk goed overleefd in Sylvania en in het westen van de map is Bretonnia vernietigd door een alliantie van de vampieren van Mousillon en de Wood Elves (wtf alliantie??).

Ik heb wel veel last gehad met 4-5 stacks Norsca raiders die ineens in de Badlands in het zuiden binnenvielen, maar tegen dat ik me met Chaos zelf kon bezig houden waren hun stacks al vrij goed gereduceerd, waardoor ik maar een 3-4 tal legers heb moeten verslaan. Zoals gezegd was het centrum van de map n grote rune, dus heb ik eerst de resterende dwarf factions geconfedereerd en dan de Vampire Counts uitgeroeid (ik had nog een grudge tegen hen ). Uiteindelijk dan mijn legers door de woestenij naar het noorden gestuurd om de 3 laatste dwarf holds te koloniseren voor long campaign victory.
Old 02-08-2017, 23:17   #104   link
DM
Senior Member

DM's Avatar

Ik ga het terug installeren vanwege die 30th anniversary bonus van Creative Assembly.

Old 10-08-2017, 21:14   #105   link
Archangelus
Senior Member

Archangelus's Avatar

Er is een nieuwe patch live met die 30 nieuwe regiments of renown van hierboven en ook een hele hoop balance aanpassingen, vooral voor legendary lords: https://www.totalwar.com/blog/the-foundation-update/
Old 10-08-2017, 22:08   #106   link
DM
Senior Member

DM's Avatar

Norsca is echt leuk, die Throgg is zalig om mee te spelen. Maait gewoon alles en iedereen omver
Old 16-08-2017, 20:56   #107   link
DM
Senior Member

DM's Avatar

SKAVEN HYPEWHEEL GOES SQUEAK SQUEAK!
Old 21-08-2017, 18:11   #108   link
Archangelus
Senior Member

Archangelus's Avatar

Mijn campagne als Empire zit er bijna op en ik ben eigenlijk toch wel onder de indruk van dit spel in vergelijking met vorige TW games. Vooral de grote verschillen tussen de rassen zijn plezant: als Dwarf kon ik een onverwoestbare lijn infanterie neerzetten met daarachter artillerie die alles kapot maakt, maar als Empire was het heel snel duidelijk dat dat niet werkt - die spelen meer als een traditionele TW natie uit de historische games.

Door die verschillen vragen ook uw tegenstanders een aparte aanpak. Ik ben er vrij goed in geslaagd om Chaos en Vampire Counts te verslaan met mijn legers, maar nu heeft Bretonnia mij de oorlog verklaard en die hun cavalerielegers pakken mij langs alle kanten met hun snelheid en charges
Ze zijn gelukkig wel geen zak waard in siege battles, kheb al een paar mooie heroic victories behaald doordat ze al hun ridders door 1 poort willen jagen, recht in mijn halberdiers
Old 30-09-2017, 15:45   #109   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Allez is er hier niemand Warhammer II aan't spelen? Is echt superspel, nog beter dan de vorige!

ExReey is offline   Reply With Quote
Old 30-09-2017, 16:30   #110   link
Dj El Marriachi
Senior Member

Dj El Marriachi's Avatar

Ik heb de eerste niet gespeeld, maar wel interesse in.

Ik denk wel dat de meesten hier zich nu aan het bezighouden zijn met Divinity OS 2.
Dj El Marriachi is offline   Reply With Quote
Old 01-10-2017, 16:53   #111   link
DM
Senior Member

DM's Avatar

Ik ben te druk bezit met DOS 2 maar daarna koop ik dit zeker.
Old 02-10-2017, 23:49   #112   link
Archangelus
Senior Member

Archangelus's Avatar

Ik ben nog volop bezig met de eerste, momenteel late game met Vampire Counts.
Old 11-10-2017, 21:55   #113   link
Archangelus
Senior Member

Archangelus's Avatar

Na Dwarfs en Empire heb ik nu een campagne met Vampire Counts uitgespeeld.
Ook heel tof om te spelen, vooral de vliegende eenheden (vargheists terrorgheists zombie dragon ) en eenheden die terror/fear veroorzaken. In combinatie met de heal spell van de vampire lore kan je wel heel stevige legers bouwen met "minderwaardige" units.

Het macro spel kwam wel heel traag op gang, omdat de VC economie zo lang zo hard suckt kan je niet zoveel (goede) legers ondersteunen en dat is wel een issue als Chaos binnenvalt. Misschien komt het doordat ik het nut van de raise dead mechaniek niet goed snap, maar de units die je daarmee kunt krijgen zijn vaak duurder dan dezelfde units (met ervaring!) te recruteren en door de brakke economie kan je eigenlijk helemaal niet zoveel met raise dead doen. Tenzij het de bedoeling is om uw tegenstanders te zergen met skeletten en zombies, maar dat wordt op den duur ook wel een duur grapje omdat je zo veel verliezen gaat pakken?

Ik heb nu zo'n 250u TW Warhammer op de teller en ik vind het echt een tof spel! Na 3 campagnes begint het wel op te vallen hoe beperkt de map is: ongeacht welk ras je speelt (uitgezonderd Dwarfs en Greenskins misschien) kom je altijd terecht in dezelfde regio's met dezelfde battlemaps. Alle "menselijke" fracties (incl. Chaos, Norsca, VC) vechten een groot stuk van hun campagnes altijd in het midden van de map.
Daarin vond ik Rome TW toch beter, want daar speel je bv als Germaanse/Keltische stam (bossen in noord/west Europa), Rome (Middellandse Zee) of Parthia (Midden-Oosten) telkens in zeer verschillende regio's met soms pas overlap helemaal op het einde van een campagne.
Old 12-10-2017, 00:47   #114   link
DM
Senior Member

DM's Avatar

Dat gaat volgens mij wel veranderen als Mortal Empires uit komt, dat gaat beide games samen voegen
Old 12-10-2017, 17:47   #115   link
Archangelus
Senior Member

Archangelus's Avatar

Ik wacht daarop om nummer 2 te kopen. Ik heb toch nog een enorme backlog om mij mee bezig te houden.
Old 11-11-2017, 11:14   #116   link
Lycas
Senior Member

http://store.steampowered.com/app/69...mpire_Divided/

Ondertussen deze voor mensen die nog R2 spelen.
Lycas is offline   Reply With Quote
Old 14-11-2017, 16:57   #117   link
DM
Senior Member

DM's Avatar

https://www.totalwar.com/blog/thrones-britannia-faq

Eigenlijk dus een beetje zoals Kingdoms indertijd, een stand alone spel dat zich enkel afspeelt in een bepaalde regio.
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules