Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Bordspellen

Reply

Thread Tools
Old 03-10-2017, 08:42   #1601   link
Mr.E
Senior Member

Mr.E's Avatar

Ik heb de curse expansions gekocht, maar niet de andere 3. Ik heb nu een paar sessies van de eerste curse gespeeld - en blijf bij die keuze. De curses zijn een reden om het spel nog eens te spelen. Die andere uitbreidingen geven nog iets meer variatie, maar als ik even kaartjes tel, denk ik niet dat het zo'n enorm verschil is (er zijn redelijk wat event cards, het zal even duren tegen dat je ze allemaal meer dan een keer gezien hebt, en het zijn er sowieso genoeg dat je er niet gemakkelijk op kan "rekenen" dat ze spoedig gaan gebeuren, zelfs als je ze kent).
Old 13-10-2017, 11:02   #1602   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Eerste keer 'Berenpark' (2 spelers): best leuk. Rustig puzzelen tegen elkaar is plezant.

Daarnaast de eerste (van de 4) toevoegingen van de Splendor-uitbreiding geprobeerd, waarbij de edelen vervangen worden door steden. Niks uitzonderlijk, gewoon een toffe variant. De andere drie toevoegingen zijn iets uitgebreider, ik ben curieus.
Old 19-10-2017, 09:44   #1603   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Ondertussen alle 4 de Splendor-toevoegingen getest, telkens met 2 personen. Ze zijn alle vier plezierig en voegen op hun manier voldoende variatie toe. Behalve de eerste uitbreiding (steden - waarbij edelen zoals eerder verteld vervangen worden door steden die op vrijwel dezelfde manier te behalen zijn) wordt het bovendien elke keer iets complexer tegenover het basisspel. Vooral forten (waarbij elke speler maximaal 3 kaarten kan blokkeren/reserveren) moet met 4 spelers prettig zijn.

Me gusta!

Last edited by Potenza; 19-10-2017 at 13:51.
Potenza is offline   Reply With Quote
Old 19-10-2017, 12:46   #1604   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Die Splendor-uitbreidingen heb ik onlangs ook gekregen, moet ze nog opendoen. Benieuwd naar

Maandag heb ik Gloomhaven met Irmo gespeeld en gisteren Chimera Station. Vanavond staat Specter Ops op het menu, en misschien daarachter een lichter spel zoals Bärenpark. Good times.
Old 19-10-2017, 15:09   #1605   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Berenpark ondertussen ook al een tweede keer kunnen spelen en het eerste positieve gevoel is helemaal overeind gebleven. Met twee spelers is het erg luchtig en niet al te competitief, een ideale opwarmen of tussendoor. Ik vermoed wel dat het met 3, zeker met 4, wat steviger wordt omdat bepaalde tegels dan gewilder zullen zijn.
Old 23-10-2017, 14:25   #1606   link
deev´
feel the music.

deev´'s Avatar

Vorige week een 2e keer Berenpark met twee gespeeld. Ditmaal met 3 extra doelen. Het kon mij zo al een pak meer smaken dan de 1e keer. Rustig, gezellig puzzelspel, met twee.

Ook kwam Orléans nog eens op tafel. Met twee ook vrij rustig maar zeker aangenaam.
deev´ is offline   Reply With Quote
Old 23-10-2017, 18:58   #1607   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Yup, dit weekend ook voor de derde keer gespeeld (2 spelers) met de eerste, aangeraden set van uitdagingen. Het wordt meteen iets pittiger en tactischer, zonder het - wat mij betreft bijzonder aangename - ontspannende puzzelkarakter zonder al te veel competitie weg te nemen.
Old 23-10-2017, 20:16   #1608   link
Xanthrax
Senior Member

Send a message via MSN to Xanthrax
Gisteren begonnen aan Gloomhaven. Vriendin mindthief, ik tinkerer, en m'n schoonbroer brute.
Op't begin was het wat moeilijk om de juiste kaarten te kiezen, maar na enkele beurten ging het beter en beter. Ik vooral de brute healen, die op zijn beurt alle enemies op zijn dak kreeg. Dan de mindthief als damage dealer.
Heel plezant, en ik kijk uit om het de volgende keer terug uit de doos te halen.
Xanthrax is offline   Reply With Quote
Old 24-10-2017, 10:31   #1609   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

Als je een insert van broken token wil, haast je dan maar want ze hebben besloten om geen retail meer te doen in europa wegens 'te veel vraag'. Alles zou dus gaan via hun website -_-

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is offline   Reply With Quote
Old 24-10-2017, 15:43   #1610   link
andu

andu's Avatar

Waar kan je hem dan retail kopen?
andu is offline   Reply With Quote
Old 24-10-2017, 15:48   #1611   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Spiel Essen, als ge geluk hebt en ze nog in stock zijn op de stand van Broken Token. Voor de rest kan je de verdelers van Broken Token zien: http://www.thebrokentoken.com/retailers/
Old 24-10-2017, 18:25   #1612   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

Quote:
Originally Posted by andu View Post
Waar kan je hem dan retail kopen?
Ik heb de mijne van spelspul.nl

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Old 06-11-2017, 11:56   #1613   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Zaterdag gespeeld:

Palace of mad king Ludwig: niet slecht, maar ik had wel wat het gevoel dat je sterk afhankelijk bent van de goodwill andere spelers om echt voor de overwinning te kunnen gaan of niet, en dat ik nogal weinig greep had op het spel. Zou het nog een keer willen spelen om te zien of het aan mij of aan het spel ligt.

Azul: prachtig spel, overweeg serieus een aankoop. Perfecte speelduur, heel eenvoudig uitgelegd maar het draften maakt het spannend en er zit wel wat tactiek in. Heel mooie doos en artwork ook. Het moeilijkste om uit te leggen is nog het tellen van de punten, maar dit is echt zo'n spel dat je met heel diverse groepen kan spelen. Een van de tofste games die ik dit jaar al gespeeld heb. Een ontdekking.
Maniac is offline   Reply With Quote
Old 20-11-2017, 09:39   #1614   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

Gisteren Prophecy of Dragons van Time Stories uitgespeeld.
Deze vond ik, tot nu toe, wel iets of wat minder.
geen al te moeilijke puzzels en zeer combat gericht, wat enorm makkelijk was door een warrior die uitgerust was met een goed wapen en de mage die over al zijn spreuken kon beschikken. Ooit speel ik deze wel eens opnieuw met de thief als personage.

Fidoh vond het te lang

Old 20-11-2017, 10:20   #1615   link
Mr.E
Senior Member

Mr.E's Avatar

Ik vind het basisscenario ook beter, maar Prophecy of dragons toch bijna even goed; de Marcy Case vond ikzelf dan wat minder. Lollige dead-ends, verwijzingen naar de vorige cases,
final combat best wel spannend, half-way point waar je denkt dat het bijna gedaan is en je terug extra time krijgt, wat gambling met geld om je gear te maximizen... Zeker de meest straight-forward case, maar voor mij zeker interessant genoeg om geintrigeerd te zijn voor 3 plays.
Old 21-11-2017, 09:44   #1616   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

Nu het hier toch over Time Stories gaat: Ik heb overlaatst Time Stories en Mysterium kunnen kopen. Nu hebben mijn madam en ik de gewoonte om elkaar met kerst een gezelschapspel te geven. Je moet weten dat ze normaal niet verder gaat dan Trivial Pursuit en Levensweg, maar het laatste jaar toch de weg gevonden heeft naar SH: Consulting Detective en Legenden van Andor. Coop-spellen met niet al te veel, en vooral makkelijk te leren, regels dus.

Is één van de twee titels, of beide, toegankelijk genoeg voor een niet-(board)gamer? Of ga ik best toch voor iets anders? Heb van beide vluchtig al wat playthroughs bekeken, maar wil mezelf niet teveel spoilen.
Stonden beide niet in de shortlist, maar de deal was te goed om voorbij te laten gaan.

Last edited by HeLLBirD; 21-11-2017 at 09:50.
HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Old 21-11-2017, 09:58   #1617   link
Mr.E
Senior Member

Mr.E's Avatar

Beide kunnen appeal hebben voor non-boardgamers. Mysterium is een beetje als Dixit, time stories is story/card-based en voelt vaak niet aan als een echt boardgame. Voor beide zijn er wel wat regels waar je voorbij moet (als je zelf rustig uitlegt kan dat makkelijk al 5a10minuten duren, wat bij veel non-boardgamers al een redelijke inspanning vergt).

Ik zou zeker aanraden om time stories met 4 te spelen (ander koppel dat je kent bijv). Mysterium met 2 nog niet geprobeerd, maar zou voor mij alvast niet werken. Met 3 gaat het prima, maar het is (imo) nog veel leuker met 5+. Iets meer organisatie werk om het met ander volk te spelen, maar het sociale aspect is een belangrijke reden waarom mijn vriendin wel een boardgamer is geworden
Old 21-11-2017, 10:52   #1618   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

Ok, dus beide spelen dus beter met meer spelers (bij Mysterium had ik wel al dat vermoeden). Zal nog eens rondkijken dan. Bedankt voor de info.
HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Old 21-11-2017, 10:52   #1619   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

De mijne is zot van Mysterium en Time Stories. Andere bordspelen vindt ze niet zo leuk.

Wij spelen Time Stories met 2, dat is ook wel leuk. Met elk 2 personages wel.

Fidoh vond het te lang

Old 21-11-2017, 10:55   #1620   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

T.I.M.E Stories is idd het beste met 4. Ofwel met 4 verschillende personen die meedoen, ofwel met 2 personen die elk 2 characters controleren.

Thuis heb ik het basisspel met elke expansie tot nu toe (heel goedkoop kunnen kopen, Estralla Drive is besteld)

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Bordspellen

Thread Tools

Posting Rules