Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Reply

Thread Tools
Old 21-10-2009, 21:49   #61   link
richba5tard
Senior Member

richba5tard's Avatar

Quote:
Originally Posted by lapino View Post
Ik ben echt benieuwd naar dat scherm. Een 24" Apple Cinema Display kost 800 euro, en een 27" Imac zou best eens even goed scherm kunnen hebben en dan heb voor redelijke meerprijs nog zeer goede desktop pc ook.
M'n broer heeft het 27" model besteld, 'k zal laten weten wat voor kwaliteit het is.
richba5tard is offline   Reply With Quote
Old 21-10-2009, 23:23   #62   link
silence
Senior Member

Quote:
Originally Posted by richba5tard View Post
M'n broer heeft het 27" model besteld, 'k zal laten weten wat voor kwaliteit het is.
Oeh dat zou neat zijn. Ik ben echt benieuwd of deze schermen dat vervelende gradient probleem oplossen waar veel iMacs last van hebben.

http://www.trick77.com/2008/01/13/uneven-imac-displays/

Morgen ga ik eens naar de MM (die van bij ons - roeselare - is een APR) om te zien of ze de nieuwe modellen al binnen hebben.
silence is offline   Reply With Quote
Old 21-10-2009, 23:34   #63   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Send a message via MSN to blumcole
Quote:
Originally Posted by Takeshi View Post
Euh, zijn we niet al teveel verwend? 27inch TV was vroeger al ferm groot, en ik kan mij best inbeelden dat voor veel mensen dit meer dan voldoende is. BluRay vind ik dus een onbegrijpelijk gemis, aangezien de lezertjes (schrijven vind ik ook niet nodig) al heel goedkoop zijn. Bovendien zijn externe lezers wel vrij duur.

Kan mij bvb. best voorstellen dat het voor een student ferm handig is op kot zo een iMac te zetten en meteen TV, computer en BLuRay speler combineert.

Verder niets op aan te merken, design is mooi, quasi zelfde als vorige en dat was ook mooi
Ik vind het alleen wat jammer, voor mij persoonlijk dan, dat er geen 24inch versie, gewoon omdat ik 27 teveel vind.
Vergeet niet dat het nu 16:9 monitors zijn. Zo'n 27 inch zou in het huidige formaat van de macs waanzinnig groot zijn, maar in 16:9 lijkt mij dat nog mee te vallen? Zou dat geen bredere en iets grotere 24 zijn? Ik heb wel zin in zo'n 27 eigenlijk Moest ik hier nu geen perfect werkende 20 inch imac hebben staan é... Of is het mss toch tijd voor een upgrade

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 21-10-2009, 23:45   #64   link
BOERteun
Senior Member

BOERteun's Avatar

Met een IPS paneel zou de beeldkwaliteit toch dik ok moeten zijn. Maar vooral de resolutie is interessant, hopelijk is dit het begin van een trend, hoge resolutie displays zijn schaars.

De muis, daar ben ik weinig enthousiast over, wat kan dit meer dan deftige muizen al eeuwigheden kunnen? Daarenboven is er geen tacticle feedback en kan klik+scroll wel? Geef mij ook maar back/forward met één duimknop ipv een vermoeiende veeg beweging, ze hadden op z'n minst een paar nieuwe gestures kunnen verzinnen. Dit lijkt op de zoveelste stijlvolle, maar erg onpraktische muis van Apple.
BOERteun is offline   Reply With Quote
Old 22-10-2009, 07:04   #65   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Quote:
Originally Posted by BOERteun View Post
Met een IPS paneel zou de beeldkwaliteit toch dik ok moeten zijn. Maar vooral de resolutie is interessant, hopelijk is dit het begin van een trend, hoge resolutie displays zijn schaars.

De muis, daar ben ik weinig enthousiast over, wat kan dit meer dan deftige muizen al eeuwigheden kunnen? Daarenboven is er geen tacticle feedback en kan klik+scroll wel? Geef mij ook maar back/forward met één duimknop ipv een vermoeiende veeg beweging, ze hadden op z'n minst een paar nieuwe gestures kunnen verzinnen. Dit lijkt op de zoveelste stijlvolle, maar erg onpraktische muis van Apple.
Denk dat de muis wel klikt, als ik de filmpjes moet geloven. Ik ga pas zeggen dat deze muis even hard zuigt als de mighty mouse als ik ze eerst getest heb
Talos is offline   Reply With Quote
Old 22-10-2009, 11:31   #66   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Ik ben eigenlijk minder negatief over de mighty mouse geworden. Tis een mooie muis en ge kunt er in knijpen
Maar oooh god, dat scrollballeke! Gelukkig werkt dat scrollballeke nog van mijne wireless

Dienen touch lijkt me wel nice te werken, maar spijtig dat ge der nemeer kunt in squeezen

Old 22-10-2009, 13:29   #67   link
silence
Senior Member

Quote:
Daarenboven is er geen tacticle feedback en kan klik+scroll wel? Geef mij ook maar back/forward met één duimknop ipv een vermoeiende veeg beweging, ze hadden op z'n minst een paar nieuwe gestures kunnen verzinnen. Dit lijkt op de zoveelste stijlvolle, maar erg onpraktische muis van Apple.
Er zit naar wat ik gelezen heb wel tactile feedback op, maar was ook eerst in de wijs dat het ontbrak toen ik het zag.

Klick + scroll zie ik niet direct, ook niet tussen de voorbeelden. Hoe ik het zou implementeren is klikken met je wijsvinger, vasthouden en dan met de midden vinger scrollen.

Met die veeg beweging heb ik zo het gevoel dat qua mapping ietsje te ver zijn gegaan.

Maar ik wil het eerst eens proberen. Als ik mijn nieuwe iMac over een maand koop zit het er bij, maar vanuit mijzelf zou ik ook geen Apple muis meer kopen na mijn mighty mouse ervaringen om heel eerlijk te zijn.
Old 22-10-2009, 16:20   #68   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Kben mezelf aant hypen

Kwil diene 27

Old 22-10-2009, 16:28   #69   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Same here, zit er al continu over te fantaseren. Erg hé Aan andere kant ideaal moment om eindelijk te beslissen om mijn 15" Macbook te verkopen en die te vervangen door een 13" + 27" iMac. Dus als iemand een 15" Macbook Pro wil... let me know

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 22-10-2009, 19:09   #70   link
silence
Senior Member

Quote:
Originally Posted by blumcole View Post
Kben mezelf aant hypen

Kwil diene 27
Ik zit mijzelf te hypen om toch voor die quad core (i5) te gaan Mits dat ik ook nog wat 3d stuf doe kan ik die extra cores eigenlijk wel goed aan het werk zetten.

Soit moet sowieso wachten op de belastingen dus heb nog tijd
Old 22-10-2009, 19:31   #71   link
BOERteun
Senior Member

BOERteun's Avatar

Quote:
Originally Posted by silence View Post
Er zit naar wat ik gelezen heb wel tactile feedback op, maar was ook eerst in de wijs dat het ontbrak toen ik het zag.
Enkel voor links/rechts klikken, maar dat lijkt me het minst van de mogelijke problemen. Dat heel het multitouch gedoe kan worden uitgeschakeld is misschien een teken aan de wand.
BOERteun is offline   Reply With Quote
Old 22-10-2009, 19:59   #72   link
silence
Senior Member

Quote:
Enkel voor links/rechts klikken, maar dat lijkt me het minst van de mogelijke problemen. Dat heel het multitouch gedoe kan worden uitgeschakeld is misschien een teken aan de wand.
Vraag mij sowieso af of de "surface" wel voldoende groot is om lekker te werken. Overal lees ik dat de muis ietsje kleiner is dan zijn voorganger.
Old 22-10-2009, 20:25   #73   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Quote:
Originally Posted by silence View Post
Ik zit mijzelf te hypen om toch voor die quad core (i5) te gaan Mits dat ik ook nog wat 3d stuf doe kan ik die extra cores eigenlijk wel goed aan het werk zetten.

Soit moet sowieso wachten op de belastingen dus heb nog tijd
Maakt die quad veel uit in Mac OSx (vooral dan voor Photoshop en videobewerking). Ging eigenlijk voor het lichtste 27" model gaan maar twijfel nu of die quad de meerprijs waard is. Videokaart interesseert me iets minder.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
Old 22-10-2009, 21:39   #74   link
silence
Senior Member

Quote:
Maakt die quad veel uit in Mac OSx (vooral dan voor Photoshop en videobewerking). Ging eigenlijk voor het lichtste 27" model gaan maar twijfel nu of die quad de meerprijs waard is. Videokaart interesseert me iets minder.
Voor videobewerking twijfel ik er geen moment aan. Bij photoshop dacht ik dat het eerder afhing van filter tot filter. Niet alles kun je namelijk gaan paralleliseren.

Grand Central Dispatch (die in Snow Leopard geïntroduceerd werd) zou er ook voor moeten zorgen dat de meerdere cores beter benut worden en dat het ook voor de developer gemakkelijker is om applicaties te schrijven met multicore support. En naar wat ik gelezen heb in een thread op slashdot waren er toch heel wat mensen positief erover. En dat qua eenvoud van implementatie tot de extra performance dat het opleverde.

OpenCL is ook zoiets maar dan met betrekking tot de videokaart. Dus die zwaardere (al is dat relatief natuurlijk ) videokaart die je hebt bij het i5 model, kan mss op dat vlak dan ook weer interessant zijn. Dacht dat Photoshop CS4 voor bepaalde doeleinden al de GPU gebruikte ?

Zie ook http://www.apple.com/macosx/technology/

Bovenstaande dingen mogen dan misschien vandaag nog niet gemeengoed zijn, maar in de toekomst lijkt mij dat wel. En ik ben ook niet van plan om elk jaar een nieuwe iMac te kopen, deze moet toch 3 jaar meegaan.

Last edited by silence; 22-10-2009 at 21:47.
Old 23-10-2009, 06:52   #75   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Hm dan misschien toch maar voor de i5 gaan.

Old 23-10-2009, 07:57   #76   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Kmoet eerlijk gezegd zeggen dat ik nog nooit het gevoel heb gehad dat m'n core duo 2 Ghz te zwak was om bepaalde photoshop of iMovie-taken snel uit te voeren. Kzal maar wachten met ne nieuwe te kopen. Kheb toch ook maar net 6GB in mijne 2007 gestoken.

Old 23-10-2009, 08:16   #77   link
Takeshi
ALPPALP

Takeshi's Avatar

Send a message via MSN to Takeshi
Apple heeft volgens mij de ideale "photoshopbak" gemaakt
Straks eens gaan kijken naar de grootte irl, ik ben toch nog wat bang dat het te groot is voor wat ik ermee van plan ben en wat teveel in het oog gaat springen in een stadsappartementje.
Takeshi is offline   Reply With Quote
Old 23-10-2009, 08:21   #78   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Heb gisteren foto gezien van een 24" Imac naast de nieuwe 27" en eigenlijk zijn die quasi even groot, behalve dat de 27" iets breder is. De 27" is hier al een zekerheid, enkel nog twijfel tussen de i5 en core2duo (scheelt toch weer 300 euro).

Old 23-10-2009, 09:26   #79   link
silence
Senior Member

Quote:
Heb gisteren foto gezien van een 24" Imac naast de nieuwe 27" en eigenlijk zijn die quasi even groot, behalve dat de 27" iets breder is. De 27" is hier al een zekerheid, enkel nog twijfel tussen de i5 en core2duo (scheelt toch weer 300 euro).
65cm breed dacht ik dat de 27" is. Heb al met een lintmeter staan zeulen Neemt toch hier de helft in van mijn bureau.

Die 27" i5 en i7 komen trouwens ook maar op de markt eind november heb ik gelezen.

Last edited by silence; 23-10-2009 at 09:53.
Old 23-10-2009, 09:27   #80   link
silence
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Takeshi View Post
Apple heeft volgens mij de ideale "photoshopbak" gemaakt
Straks eens gaan kijken naar de grootte irl, ik ben toch nog wat bang dat het te groot is voor wat ik ermee van plan ben en wat teveel in het oog gaat springen in een stadsappartementje.
Heb gisteren trouwens gezien dat Apple een 27" compatible Vesa mount adapter heeft geïntroduceerd om het scherm aan de muur te hangen. Deed mij aan uw topic denken.

http://store.apple.com/us/product/MC434ZM/A

Last edited by silence; 23-10-2009 at 09:54.
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Thread Tools

Posting Rules