Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Bordspellen

Reply

Thread Tools
Old 06-08-2010, 13:37   #1   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Bordspel sessies!

Wat er allemaal gespeeld werd op een recente sessie, evt. kort wat wel/niet gesmaakt werd door de groep.

Groep: 5, waarvan 1 nieuwe speler
Quote:
Dixit
Ticket to Ride
Dixit

Na nieuwe speler te hebben weggepest:
Blokus
Tai Pan

Dixit blijft natuurlijk even cool. In Ticket to Ride te verspreid (en hence voorspelbaar) gewerkt, met als gevolg dat de Styn mij graag klootte Ik vind T2R wat lang duren met 5 voor wat het is. Eindeloos kleuren drawen. Misschien is het overvloed aan verschillende kleuren dat mij harder stoort.

Tai pan het meest gespeeld, was wel cool. (grand) taipans everywhere. Met 4 bommen (elk 1) in het laatste spel.
Alex is offline   Reply With Quote
Old 06-08-2010, 13:41   #2   link
Styn
Senior Member

Styn's Avatar

Ticket to ride is een leuk casual game, maar mensen pesten is niet zo effectief. Ookal heb ik er uiteindelijk maar twee beurten aan besteed, resultaat was vooral veel nadeel voor alegis, en een beetje nadeel voor mij door verloren beurten.
Tai Pan is tofste recente ontdekking voor mij, presidenten vind ik niet zo leuk, tai pan lijkt er een beetje op maar is véél leuker.
Styn is offline   Reply With Quote
Old 06-08-2010, 14:49   #3   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Groep: 3, 1 semi casual.

Gespeeld

- Fabrikmanager. Van de maker van Funkenschlag, maar focus op worker placement en optimalisatie. Niet slecht, maar ook niet de diepgang van Funkenschlag

- Puerto Rico. All time classic. Verloren omdat ik tot 3x van strategie veranderde

- Intrigue. Awesome backstabbing galore.
Old 06-08-2010, 17:35   #4   link
Kittens
Blofficoso

Kittens's Avatar

Mijn farm was de shit.

Kittens is offline   Reply With Quote
Old 09-08-2010, 16:12   #5   link
wjw
Alive and human

wjw's Avatar

Sessie: 4 spelers Battlestar Galactica en een rematch.

Eerste keer was ik cylon en admiral. Rustig kaartjes opgespaard. Wachtend op een serieuze crisis: 2 basestars, shitload aan raiders and heavy's en op 3 acties van de jump. Dan execute order gevraagd aan speler voor mij zodat ik raiders kon gaan afschieten.

Rustig naar admiral quarters gegaan (iedereen begon al serieus verdacht te kijken) en dan zeggen dat ge de president in de brig wilt gooien. Gevolg: iedereen speelde al zijn counterkaartjes. President niet in de brig. Volgende beurt weer mijn toer... ik pak nieuwe kaartjes en ... gooi president in de brig.

Dan drie beurten lang totale chaos voor humans. Het was quasi onmogelijk voor de humans om de president uit de brig te krijgen en mij in de brig krijgen was ook rete moeilijk. Ondertussen de ene na de andere crisis aan't failen. Cylon victory kort na tweede jump: OSSOM, was tof voor iedereen.

Sessie 2 (meteen daarna) zelfde spelers.

Was een pak minder fun. Cylon werd redelijk vroeg ontmaskerd vooraleer die serieuze damage kon doen. En dan gezorgd voor een 'bewust' te kort aan recources zodat er geen sympathizer bij zou komen. Daarna kalm en efficient gespeeld tot human victory. Conclusie: de game verliest véél charme wanneer alle cylons ontmaskerd zijn.

Last edited by wjw; 09-08-2010 at 16:20.
wjw is offline   Reply With Quote
Old 12-08-2010, 10:22   #6   link
onbewust
the king of the divan

onbewust's Avatar

Vorige zondag:

begonnen met Waanzinnig Winkelen. Dik verloren omdat de koopjes nooit dichtbij waren en de bank mij te weinig geld gaf.

Daarna wel dik gewonnen met Vier op een Rij 3D.

Dan nog twee keer Vallende Aapjes gespeeld:

Wie is het? was ook vree wijs.
Speciale versie gespeeld waarbij je geen vragen mag stellen over hun hoofd.

Helaas geen tijd meer gehad voor Lach Je Rijk. De taart was wel lekker.
[00:37:26] <blumcole> ik ben ooit eens rond 9 wakker geworden in mijne zetel en der lag nen drol in de wc maar geen wc papier
onbewust is offline   Reply With Quote
Old 12-08-2010, 11:05   #7   link
Fidoh
Bordspelnerd

Fidoh's Avatar

Watte
Fidoh is offline   Reply With Quote
Old 12-08-2010, 14:18   #8   link
Styn
Senior Member

Styn's Avatar

Gisteren thuis taipan gespeeld met broer zus en mama, broer en mama gewonnen, score was 200-200 we gingen maar tot 400 spelen, broer lucksacked een grand taipan+ 100 punten... Eindscore 200-500 raflwafl
Styn is offline   Reply With Quote
Old 12-08-2010, 14:22   #9   link
Fidoh
Bordspelnerd

Fidoh's Avatar

Ooit met T-Pain eens afgesproken om tot 600 te spelen en nog gewonnen na een 100-580 achterstand of iets dergelijks. Shit was cash.

Beste spel ooit.
Old 13-08-2010, 10:43   #10   link
Fidoh
Bordspelnerd

Fidoh's Avatar

Kleurenwies gespeeld gisteren. =)

Eigenlijk is dat toch maar een duf spel.
Old 13-08-2010, 17:55   #11   link
Robin
Redactie

Robin's Avatar

Da's lijk het enige deftige kaartspel dat er bestaat. En neen, manillen is voor idioten die niet kunnen kleurenwiezen.
Robin is offline   Reply With Quote
Old 13-08-2010, 17:58   #12   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Quote:
Originally Posted by Robin View Post
Da's lijk het enige deftige kaartspel dat er bestaat.
T-PAIN
Old 28-08-2010, 20:38   #13   link
Fidoh
Bordspelnerd

Fidoh's Avatar

Onlangs nog eens Dixit gespeeld. Daarna Blokus op Wapi zijn ipad. Beetje silly, wel fun.

'k Heb ook een tijdje geleden Ticket to Ride: Europe gespeeld voor de eerste keer. Leuk. Ticket to Ride blijft toch een van de beste games.
Old 30-08-2010, 09:49   #14   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Vrijdag Kingsburg met de expansie gespeeld.

Tof spel!
Maniac is online now   Reply With Quote
Old 02-09-2010, 00:45   #15   link
Fidoh
Bordspelnerd

Fidoh's Avatar

Dixit en Time's Up.

'k Heb een Time's Up winning streak van ongeveer 5 games. (h)
Old 04-09-2010, 00:09   #16   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Dixit, Time's Up met eigen kaarten, Through the Desert

Dixit blijft king.

Through the desert vind ik wel amusant maar is niet al te geweldig als echte first game als je met nieuwe boardgamers zit. Moet je 1 keer gespeeld hebben om beter te kunnen inschatten wat al dan niet veel punten geeft, en kan me voorstellen dat heel spel spelen met alle karavanen gecockblockt niet meevalt. Ik speel het wel veel liever dan de andere typische eurogames. Beetje light area control, lichte interactie.

Time's Up met eigen kaarten heeft haar voor- en nadelen. Papiertjes ontrafelen kost tijd en meestal variëren de soort kaarten sterker dan de gewone kaarten (waar al makkelijk 5 zangers 2 voetballers etc in steken) wat het makkelijk maakt. tblijft fun either way
Old 04-09-2010, 00:37   #17   link
Fidoh
Bordspelnerd

Fidoh's Avatar

Wij hebben nog nooit Time's Up gespeeld met eigen kaartjes. Misschien moeten we dat eens doen.

Vandaag epic spel Twilight Imperium gespeeld. Ik denk dat we er al op een uur of zes mee klaar waren, wat relatief vlug is, maar 't was fun.
Old 05-09-2010, 18:36   #18   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Met de uitbreidingen gespeeld? Epic indeed.

Zelf vrijdag Game of thrones gespeeld (en gewonnen ) en hiernet nog eens Kingsburg met uitbreiding, wat trouwens een enorm leuk spel is. Echt een blijver.
Maniac is online now   Reply With Quote
Old 05-09-2010, 21:12   #19   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Wordt er geseeld in Gent?
kar is offline   Reply With Quote
Old 05-09-2010, 22:03   #20   link
Fidoh
Bordspelnerd

Fidoh's Avatar

Quote:
Originally Posted by Maniac View Post
Met de uitbreidingen gespeeld? Epic indeed.
Obv. De officiële uitbreiding, een onofficiële uitbreiding en een shitload house rules.
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Bordspellen

Thread Tools

Posting Rules