Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Bordspellen

Reply

Thread Tools
Old 07-09-2010, 12:58   #21   link
Fidoh
Bordspelnerd

Fidoh's Avatar

Awesome Dungeons & Dragons gespeeld. (h)
Fidoh is offline   Reply With Quote
Old 07-09-2010, 15:18   #22   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Zelf sinds anderhalve maand voor het eerst begonnen aan een rollenspel: Call of Cthulhu. Geweldig
Maniac is offline   Reply With Quote
Old 08-09-2010, 00:04   #23   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

avondje tai-pan weer.

stuk of 4-5 tai-pans en een giant tai-pan gelegd. wel een aantal failed tai-pans derbij lang rond 540 ish geschommeld

t-pain
Alex is offline   Reply With Quote
Old 08-09-2010, 10:07   #24   link
Styn
Senior Member

Styn's Avatar

T-pain is best pain.
Styn is offline   Reply With Quote
Old 09-09-2010, 08:02   #25   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Gisteren Mwahahaha! gespeeld. Een bordspel met veel kaarten waarin je een gekke geleerde speelt die een superwapen wil afvuren om de wereld te vernietigen.

Backstabbing game met een leuk thema en redelijk toffe kaarten, maar ik had wel het gevoel dat het erg moeilijk was om nog terug te komen als je een beetje een achterstand had opgebouwd. De balans was toch niet zo super. Al kan dat ook aan mijn medespelers hebben gelegen

Voor de rest een oké tussendoortje, maar zie het me niet zo vaak spelen. Iets te doorsnee en te weinig tactiek.
Old 13-09-2010, 08:53   #26   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Thumbs down

Gisteren 2 keer de nieuwe uitgave van Dungeonquest gespeeld.

Goed mee geamuseerd, vrij snel spel, en spannend! Bedoeling is om schatten te vinden en de dungeon levend te verlaten. Makkelijker gezegd dan gedaan, want het spel is echt meedogenloos. Een spel met zo goed als geen tactische factor (behalve tijdens de gevechten), weinig strategie en en een hoge geluksfactor. Waarschijnlijk dat veel mensen daar niet van houden, maar als tussendoortje echt wel fun. Een spel ook waar je bij wijze van spreken in beurt 2 kan sterven en uit het spel liggen.

Gaat zeker bij gelegenheid nog eens boven gehaald worden. De speelduur van 60 ŕ 90 minuten is ook ideaal voor dit soort spel. Eens je de regels kent gaat goed vooruit.
Old 22-09-2010, 22:27   #27   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Weer een 2p gamenight gehad.

- Maharadja: Best wel ok, maar lijkt me te voorspelbaar met 2 en te hectisch met 5.
- Embuscades: Oude jeugdnostalgie die beter nostalgie had gebleven Teveel luck, te traag,...
- Dominion: Blijft toch een perfect 2p game. Tijd voor expansions
- Puerto Rico: Nog steeds onze favoriet, ook in de 2p variant.
Old 27-09-2010, 08:42   #28   link
onbewust
the king of the divan

onbewust's Avatar

Eergisteren nog eens Steam gespeeld. Vijf spelers deze keer. Was vrij cool. De hele tijd nek aan nek tussen mij en nog iemand en dan in de laatste twee rondes maakt Aoyama een zotte comeback en wint ze het spel. en wij elkaar maar proberen cockblocken. :-/ Mijn tactiek om mijn Steam Engine slechts naar level 3 te brengen werkte wel nog redelijk goed.

Dunno of Steam hier al besproken is. Ziet er zo uit:

[00:37:26] <blumcole> ik ben ooit eens rond 9 wakker geworden in mijne zetel en der lag nen drol in de wc maar geen wc papier
onbewust is offline   Reply With Quote
Old 27-09-2010, 10:39   #29   link
Fidoh
Bordspelnerd

Fidoh's Avatar

OmegaII heeft dat ook.
Old 27-09-2010, 11:15   #30   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Ik heb hier nog de "originele" Railroad Tycoon liggen.

Als ik het goed begrepen heb aan de kassa in Ranst vorig jaar (iemand kocht Steam) is RRT de voorloper en nu vrij zeldzaam.

Een 3 of 4 keer gespeeld. Kickass groot bord in elk geval.
Old 01-10-2010, 13:58   #31   link
OmegaII
Typo Master

OmegaII's Avatar

Quote:
Originally Posted by Fidoh View Post
OmegaII heeft dat ook.
Idd, maar lang geleden dat ik het nog kunnen spelen heb. Tijd voor een nieuwe sessie. Drukke tijden sucks !

'k Heb RailRoad Tycoon nog niet gespeeld, maar naar wat ik begrepen heb is het ietsje anders. Vooral hogere moeilijkheidsgraad. Maar dat is maar afgaande op commentaren van BGG

Steam is fun in elk geval, hoewel ik het nog nooit met de hoogste moeilijkheidsgraad gespeeld heb. De bied volgorde en regels moet ik nog eens goed nalezen. Spel ook nog maar een tweetal keer gespeeld.
Old 01-10-2010, 15:01   #32   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Voor zover ik me RRT herinner, was vooral de timing van uw lomotief upgrade van belang.

Gisteren wederom een 2p sessie gespeeld.

- 2x Agricola, voor het eerst met het kenners deck. Wat een heavy kaarten zitten daar niet in.
Eerste spel verloren, imo vooral door de verkeerde ambacht uit te spelen en zo mezelf meer te pesten dan de tegenstander. Bovendien zat ik vrij snel met een graanakker tactiek maar zonder enige manier om deze te verzilveren. Gevolg: 22 - 46 verloren.
Voor mij was het wel meer dan een jaar geleden dat ik nog Agricola had gespeeld. Voor de tegenstander 1 week.

Tweede spel ging het me veel beter af, mede door een snelle gezinsuitbreiding en weer een massa graan. Ik was enkel een beetje houtblocked, waardoor ik geen stallen kon zetten, maar dan weer wel slim genoeg geupgrade naar steen. 47 - 35 gewonnen.

Met 2 vond ik aangenamer dan met 4/5 omdat je veel meer kan denken over de te nemen stappen en tactieken zonder dat 4! anderen diezelfde stappen kunnen wegnemen. Risico's zijn controleerbaar en de alternatieve keuzes nog bij te houden.
Awesome Agricola blijft awesome. Raar dat we het niet meer spelen, al zit Puerto Rico daar voor iets tussen.

- Erna 2x dominion gespeeld en naar goede gewoonte ook 2x verloren. tegenstander slaagt er steevast in om als eerste met de eerste provincie te gaan lopen en een vlottere money engine te bouwen.
Old 02-10-2010, 06:45   #33   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Vooral 'versta de Jap' gespeeld

probeert maar keer converseren voor een avond met Jappen die geen woord Engels kunnen en je zelf geen woord Japans. Het is een spel dat veel creativiteit vergt waar mijn Time's Up skillz van pas komen.
Alex is offline   Reply With Quote
Old 02-10-2010, 10:09   #34   link
onbewust
the king of the divan

onbewust's Avatar

Gisteren 3x Dominion gewonnen. Alchemy + Intrige en Alchemy + Seaside.

Daarna nog een spelletje Small World gespeeld , tweede keer en met correcte regels deze keer.
Uiteindelijk kunnen winnen, maar 'kvind het toch een spel met weinig controle en teveel geluk.
[00:37:26] <blumcole> ik ben ooit eens rond 9 wakker geworden in mijne zetel en der lag nen drol in de wc maar geen wc papier
Old 02-10-2010, 10:19   #35   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Heb zelf nog geen enkele exp van Dominion.

Wat is zowat de leukste? Vooral qua interactie.
Old 02-10-2010, 10:32   #36   link
Fidoh
Bordspelnerd

Fidoh's Avatar

Intrigue.
Old 02-10-2010, 11:34   #37   link
Wapi
Stainboy

Wapi's Avatar

Send a message via MSN to Wapi
Quote:
Originally Posted by onbewust View Post
Gisteren 3x Dominion gewonnen. Alchemy + Intrige en Alchemy + Seaside.

Daarna nog een spelletje Small World gespeeld , tweede keer en met correcte regels deze keer.
Uiteindelijk kunnen winnen, maar 'kvind het toch een spel met weinig controle en teveel geluk.
Is alchemy aanschaf waard?
Old 02-10-2010, 16:37   #38   link
onbewust
the king of the divan

onbewust's Avatar

Ik vind Alchemy wel vrij cool. Wel met korting gekocht bij Intertoys. (die nu failliet is)
'tIs wel een kleinere uitbreiding dan Intrige en Seaside, maar zou ook goedkoper moeten zijn.
Old 03-10-2010, 16:37   #39   link
OmegaII
Typo Master

OmegaII's Avatar

Quote:
Originally Posted by Wapi View Post
Is alchemy aanschaf waard?
Hangt van de stijl af dat ge het spel speelt.
Der zitten goei en leuke kaarten tussen zoals bvb Golem die u door heel uw deck 2 actie kaarten laat halen.

Volgens de regels zou ge minstens 3 alchemy kaarten in het spel moeten hebben voor die potion kaart nuttig is... maar ... wij spelen kwasi altijd totally random, en dat lukt behoorlijk. Gewoon niet vergeten ze mee op tafel te leggen

Dus kort, 't zijn leuke kaarten, als ge ze niet hebt mist ge niet veel, maar ze kunnen het spel wel fun maken.
Old 12-10-2010, 12:57   #40   link
Fidoh
Bordspelnerd

Fidoh's Avatar

Pandemic, Wits & Wagers en Cosmic Encounter gespeeld met Drennargh.

Drennargh is ne wijze peet.
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Bordspellen

Thread Tools

Posting Rules