Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Reply

Thread Tools
Old 04-01-2013, 14:28   #2341   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Vraag achter de V8!
Erik701 is offline   Reply With Quote
Old 04-01-2013, 20:57   #2342   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Quote:
Originally Posted by Trojan View Post
Joly in Kontich.
Whut? En dan Talos... Nogeens Whut?

Dat moet zowat de meest crappy garage zijn van VW en Audi die er is, hoeveel mensen er van onze fleet toen niet valselijk zijn beschuldigd.

Ik nam op den duur foto's om te bewijzen hoe je een wagen daar had achtergelaten. Zelfs dan hebben ze het nogeens geprobeerd. En dan die facturen! Al een geluk dat we dat niet zelf moesten betalen.

Meest corrupte garage die ik ooit heb gezien.
Teki is offline   Reply With Quote
Old 04-01-2013, 23:15   #2343   link
Blade
Petrolkop

Blade's Avatar

Quote:
Originally Posted by Teus View Post
dat klopt, een wiek mag niet
Toch maar zever dat een wiek niet meer mag. Is een pak sneller gefixt dan met een champignon.
Blade is offline   Reply With Quote
Old 05-01-2013, 02:24   #2344   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

ja, maar blijkbaar is het niet 100% veilig.
in de handleiding van een setje met wieken staat er dat je het enkel als lapmiddel moogt gebruiken, en je niet sneller dan X km aan Y km/u moogt rijden tot aan een bandencentrale. evengoed kun je aan volle snelheid doorrijden totdat je banden versleten zijn.

op de moto heb ik altijd een setje wieken bij, met wat cartouches lucht. voor de auto koop ik mij dat wanneer ik geen reservewiel heb.
gekocht na een ritje in Frans-Vlaanderen, 'k voel me nog altijd schuldig dat indertijd iemand aan een tankstation een boerengat niet kon helpen :/
Old 05-01-2013, 21:15   #2345   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

S2000 onder de 1400kg, uitgebouwd en opgevoerd, 270 atmo pk's

Old 06-01-2013, 08:46   #2346   link
Intred
Senior Member

Intred's Avatar

Zalige wagen, 2.7 tdi, 163 pk, 380 nm, weegt net geen 2 ton, gisteren shoppingtrip over autostrade en stadswegen. Eerlijkheidshalve bij thuiskomst was het 6.5 liter gem.

Old 06-01-2013, 10:13   #2347   link
piotke
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Teus View Post
dat klopt, een wiek mag niet
Waarom mag dat niet ? Uit curieusiteit, want op de avondschool vorig semester werd dat nog aangeleerd.
piotke is offline   Reply With Quote
Old 06-01-2013, 11:19   #2348   link
DUR0N
Chasing Sunset

DUR0N's Avatar

Quote:
Originally Posted by Intred View Post
Zalige wagen, 2.7 tdi, 163 pk, 380 nm, weegt net geen 2 ton, gisteren shoppingtrip over autostrade en stadswegen. Eerlijkheidshalve bij thuiskomst was het 6.5 liter gem.
o yeah nen diesel op cruise control die 6.3L/100km haalt fapfapfap
DUR0N is offline   Reply With Quote
Old 06-01-2013, 11:25   #2349   link
Intred
Senior Member

Intred's Avatar

Eco driving all the way, ben gewoon onder de indruk in vergelijking met een 1.6 cr tdi en 1.9tdi die daar niet ver van zitten qua verbruik, totaal gereden meer 170 km's die dag.
Old 10-01-2013, 17:03   #2350   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Aloha BMW garages.

Paranoia ik vraag dat uiteraard altijd op voorhand wat een onderhoud kost, en in 3 verschillende garages, onafhankelijk van diegene waar ik em heb gekocht. Dat ging zo'n 150-200 EUR zijn, want olie moest ververst worden ook. En dan een oliefilterke

Klein onderhoudje nodig.. 90 EUR/uur werkuren...

570 EUR!!! 3 uur voor een klein onderhoud. Voor een wagen die zijn groot onderhoud 20 000km geleden heeft gehad.
Old 10-01-2013, 17:29   #2351   link
eXeTeR
The Tuner

eXeTeR's Avatar

ripoff
Old 10-01-2013, 17:50   #2352   link
rooz
volhardend verontwaardigd

rooz's Avatar

3 uur voor oliefilter en een microfilter?
Ik zou toch eens klacht indienen, kan nu niet meer controleren hoeveel het zou moeten kosten, maar alleszins niet zoveel
Is op voorhand bepaald van BMW hoelang ze er aan mogen werken, en dat is zeker geen 3 uur
Old 10-01-2013, 18:07   #2353   link
richba5tard
Senior Member

richba5tard's Avatar

Aan 90euro/uur verwacht je toch dat ze een oliefilter op 5min hebben vervangen... hebben ze iets gedaan wat niet onder een normaal klein onderhoud valt?
richba5tard is offline   Reply With Quote
Old 10-01-2013, 18:14   #2354   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Nieuwe achterremmen gestoken... Zijn nog nagekeken in juni & waren toen spliksplinternieuw. 60 000km remaining op de sensor, geen idee of die sensor effectief slijtage meet.

Uiteraard factuur al geprotesteerd.
Old 10-01-2013, 18:18   #2355   link
Pleun
blorp

Pleun's Avatar

Send a message via ICQ to Pleun
Spreekt uw ecodriven wel wat tegen dan natuurlijk
Pleun is offline   Reply With Quote
Old 10-01-2013, 18:30   #2356   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Kan ook helemaal niet, ik zeg al langer dat er iets mis is met die remmen. Het piepen krijgen ze ook niet opgelost door vooraan OOK nieuwe remmen te steken (ook nieuwe)

Verbruik zit onder de 6l/100km.
Old 10-01-2013, 19:37   #2357   link
eXeTeR
The Tuner

eXeTeR's Avatar

Hoeveel is u verbruik gezakt na mapping?
Old 11-01-2013, 06:12   #2358   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Statistiekjes zijn wel een beetje 'skewed', ik had gedacht van veel minder in de auto te zitten (20k km/jaar, nu zit ik op 4 maand aan 20k km), en de standaard trajecten zijn anders nu.

Toen ik em heb gekocht heb ik de eerste 3 weken vooral Antwerpen/Niel => Mechelen/Amsterdam gedaan tegen 6.7-6.9l/100km tankgemiddelde. Nooit meer dan 1000km op een tank gereden toen.

Hetzelfde traject deed ie daarna tegen 6.2 - 6.3l/100km met 1000-1100km/tank.

Maar intussen hebben we 2 firma's opgekocht in de buurt van Maastricht, en dan eentje in de Elzas, en verloopt de centralisatie niet zo vlot waardoor het veel pendelen is tussen Amsterdam & Essen. Als je dan nog 2-600km moet rijden gaat de ecodriving stijl er ook aan.

Een deel is toe te schrijven aan de langere stukken autostrade natuurlijk, bij 'normaal' rijden (wat wil zeggen linkerrijvak erop in Antwerpen, er pas terug af waar ik moet zijn, met het snelste verkeer mee) zit ik nu aan 6.2l/100km.

Doodgewoon pendelen is 5.9l/100km en 1100km+/tank.
Zelfs op de trips naar Essen (autobahn) kom ik nu niet meer aan die 6.7-6.9l.

Bij vlot ecodriven (cruise control op max 120,) zit ik op die trajecten aan 5l/100km en 1200km+/tank maar dat is behalve naar Amsterdam praktisch onmogelijk. De auto's vliegen je voorbij dan in Duitsland & Frankrijk. Het kan nog beter als je maar 100-120 begint te rijden, maar dat is in mijn mening gevaarlijker dan doortrekken op het linkerrijvak & doodsaai.

Ik kan het dus niet zwart op wit bewijzen, maar bij mijn definitie van normaal rijden scheelt dat minstens 100km/tank en valt er ~0.5l/100km toe te schrijven aan die mapping. Bij vlot ecodriven gaat dat richting 0.7l/100km.

Als je echt moeite doet om je rijstijl aan te passen kom je niet ver van die 1l/100km denk ik. Then again, ik ga er vanuit dat dat voor de meeste mensen een mooie bijkomstigheid is, maar dat het vooral het vlotter & plezanter rijden is waarom er mensen dat doen, en daarmee verpruts je natuurlijk een deel van de gewonnen efficiŽntie

Een van de betere dingen die ik in 2012 heb laten doen. En mijn dagelijks plezierke als ik volk tegen 90 per uur tussen camions zie belanden op het rechterrijvak omdat ze niet snel genoeg rijden. (afin hun eigen probleem, kunt met elke auto tegen 120 op een oprit rijden)

Policy-wise moeten we eigenlijk ook een wagen pakken uit de fleet om die afstanden doen, maar dat zijn ofwel nog oude 2.4l Volvo's ofwel de nieuwe 1.6 DRIVe modellen. In een golfke ging dat nog, diegene die die motor in een S60 heeft gestoken moet dood. Pas op, dat rijdt vlot, en trekt 'vlot' op tot 140 en cruisen tegen 160 gaat ook. Maar het plezier van autorijden is er gewoonweg niet dan.
Old 11-01-2013, 23:44   #2359   link
Trojan
Karl Marx

Trojan's Avatar

Nieuw wereldrecord op Pikes Peak International Hill Climb, 9m46.164 door Rhys Millen met een Hyunday Genesis (4.1L, 750HP, 700ft-lb (950Nm)).

Met commentaar van de piloot die vertelt over de race, de bochten, car setup, ...

Pure awesome.

Last edited by Trojan; 11-01-2013 at 23:55.
Trojan is offline   Reply With Quote
Old 12-01-2013, 00:18   #2360   link
Ja-Rune
is mij er eentje

Ja-Rune's Avatar

Spijtig dat we de wagen niet langs buiten te zien krijgen.
Mijn vader heeft zo ene trouwens. Wel geen 4.1L met 750pk
Vind dat een schitterende auto. Al dat ik alweer dezelfde Hyundaiopmerking moet maken.
Heb ik altijd al gevonden. Die motoren zijn altijd zo zwak. Toen ik een Coupť wilde kopen, 2L had 136pk. That's it.
Die van mijn vader is een 2L met 210pk. Dat kan toch echt wel wat beter?

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
Ja-Rune is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Thread Tools

Posting Rules