Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Reply

Thread Tools
Old 19-07-2017, 21:42   #4301   link
Lycas
Senior Member

Ik kan u nu al zeggen dat die cijfers niets zeggen. Koppel bereik op die Merc is veel beter voor alledaags verkeer. Die superb moet echt gesleurd en geslagen worden. Die 0-100 tijd haal je daar nooit mee, die wagen wordt op snelheid echt super oncomfortabel. Die eerste op Skoda is veel te kort voor de motor die erin zit, als je dan even doortrekt moet je al in 2de zitten voor dat klein beetje onderkracht te hebben. Op iets minder dan 4k is het ook gedaan met zingen, dat geld ook voor de Merc btw. Als je de motors toch niet kan kiezen, zit ik liever in de luxe van de Merc.

Exterieur vind ik die C goed meevallen, enkel dat navigatie scherm binnen in is redelijk dramatisch. Precies of dat er ergens opgeplakt is omdat ze niet meer wisten waar.
Lycas is offline   Reply With Quote
Old 20-07-2017, 03:54   #4302   link
Bourgi
Bear Claw Lover

Bourgi's Avatar

Komende van een peugeot 5008 1.6hdi ben ik toch geen power gewoon.

Enkel ruimte
Bourgi is offline   Reply With Quote
Old 20-07-2017, 06:02   #4303   link
Jens
Member

Quote:
Originally Posted by Lycas View Post
Ik kan u nu al zeggen dat die cijfers niets zeggen. Koppel bereik op die Merc is veel beter voor alledaags verkeer. Die superb moet echt gesleurd en geslagen worden. Die 0-100 tijd haal je daar nooit mee, die wagen wordt op snelheid echt super oncomfortabel. Die eerste op Skoda is veel te kort voor de motor die erin zit, als je dan even doortrekt moet je al in 2de zitten voor dat klein beetje onderkracht te hebben. Op iets minder dan 4k is het ook gedaan met zingen, dat geld ook voor de Merc btw. Als je de motors toch niet kan kiezen, zit ik liever in de luxe van de Merc.

Exterieur vind ik die C goed meevallen, enkel dat navigatie scherm binnen in is redelijk dramatisch. Precies of dat er ergens opgeplakt is omdat ze niet meer wisten waar.
Beide worden gekozen met automaat, dus als je gewoon het gas vloert halen beide auto's hun 0-100 tijd. De Skoda heeft ook nog eens de betere DSG bak met snellere reactietijd. Ze zijn natuurlijk allebei traag maar zeggen dat de Skoda trager is dan de Merc is gewoon niet waar.
Jens is online now   Reply With Quote
Old 20-07-2017, 07:17   #4304   link
ibaun
dr. Nuclear Scientist

ibaun's Avatar

Als kofferruimte geen issue is, waarom dan geen 1.6 Octavia met DSG. Goedkoper dan de superb, reageert beter want weegt minder. Superb parkeren in een stad is geen lachertje met die lengte.
ibaun is offline   Reply With Quote
Old 20-07-2017, 08:30   #4305   link
Lycas
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Jens View Post
Beide worden gekozen met automaat, dus als je gewoon het gas vloert halen beide auto's hun 0-100 tijd. De Skoda heeft ook nog eens de betere DSG bak met snellere reactietijd. Ze zijn natuurlijk allebei traag maar zeggen dat de Skoda trager is dan de Merc is gewoon niet waar.
Heb je al gereden met die Skoda? Ik heb met die manuele en die DSG gereden en ik kan van ervaring zeggen dat je dat niet haalt.
De manuele was erger dan de automaat en je hebt gelijk de DSG van VW is daar beter. Die manuele schokt gewoon bij elke gear change. Op die superb zou standaard een 2.0 moeten liggen of je pakt hem in benzine, maar veel bedrijven geven die optie (nog) niet.

Maar dat koppel ligt meer achteruit dan bij de Merc, dus voor alledaags verkeer is hij degelijk trager dan de Merc. Beide wagens zijn traag, maar de Mercedes heeft meer voordeel. De looks zijn natuurlijk subjectief.
Dus van de 2 zou ik wel gaan voor de Merc als de ruimte jou niet stoort, de C break heeft wel een van de betere koffers in dat premium segment.
Old 20-07-2017, 08:38   #4306   link
Jens
Member

Pas op het gaat hier niet over een C break maar een CLA shooting brake, de C heeft een 1.6 Renault diesel met een pak meer punch onderin en kan je echt niet vergelijken met de 180d in de CLA. Het interieur van de C is ook pakken beter dan dat in de CLA, want dat interieur is compleet overgenomen uit de A-klasse.
Jens is online now   Reply With Quote
Old 20-07-2017, 09:28   #4307   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Een CLA shooting break is dan ook een A-klasse break. Net als een A3 sportback ook gewoon een wat langere A3 is, of een Golf Variant ook gewoon een Golf. Het interieur van een BMW4 verschilt ook amper/niet van een 3. Wat had je nu verwacht.
Erik701 is offline   Reply With Quote
Old 20-07-2017, 09:50   #4308   link
Bourgi
Bear Claw Lover

Bourgi's Avatar

Het interieur is bij zowel de Superb als de CLA meer dan voldoende voor mij. Ik kijk in de eerste plaats naar soepelheid van de motor. Uittesten dus! Al vrees ik wel dat ik de automaat niet zal kunnen testen van die veel te kleine diesels.

En ook klein beetje verliefd op de lijnen van de CLA brake.
Old 20-07-2017, 22:05   #4309   link
Lycas
Senior Member

Quote:
Pas op het gaat hier niet over een C break maar een CLA shooting brake, de C heeft een 1.6 Renault diesel met een pak meer punch onderin en kan je echt niet vergelijken met de 180d in de CLA. Het interieur van de C is ook pakken beter dan dat in de CLA, want dat interieur is compleet overgenomen uit de A-klasse.
Ah fuck nvm.

Haha.
Old 20-07-2017, 22:06   #4310   link
Lycas
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Erik701 View Post
Een CLA shooting break is dan ook een A-klasse break. Net als een A3 sportback ook gewoon een wat langere A3 is, of een Golf Variant ook gewoon een Golf. Het interieur van een BMW4 verschilt ook amper/niet van een 3. Wat had je nu verwacht.
Exact hetzelfde eigenlijk, ik kom van een 3 naar een 4. Krak hetzelfde interieur, hier en daar wat kleine veranderingen die niet anders kunnen.

Maar qua rijgedrag zijn ze wel compleet anders.
Old 21-07-2017, 01:55   #4311   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

Quote:
De cijfers voor de 0 naar 100 liegen ook niet:
CLA 180d: 11,9s
Superb Combi: 11,1s

Voor een design Mercedes vind ik dat vrij schaamtelijk, met bonuspunten als je er ook een AMG bodykit op neemt.
stevig
naja, dat soort mercedessen zijn een moneygrab. net zoals de porsche cayenne.
Old 21-07-2017, 19:17   #4312   link
Bourgi
Bear Claw Lover

Bourgi's Avatar

dat co2 taxatiesysteem pakt alle fun weg.

Last edited by Bourgi; 21-07-2017 at 19:22.
Old 22-07-2017, 21:30   #4313   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

Quote:
Originally Posted by Bourgi View Post
dat co2 taxatiesysteem pakt alle fun weg.
fun wegnemen is de ganse automobiele toekomst in een notendop
Old 23-07-2017, 11:08   #4314   link
BlackRabbit
Datanuke.be

BlackRabbit's Avatar

Want electrisch kan je niet snel of sportief rijden?
BlackRabbit is offline   Reply With Quote
Old 23-07-2017, 11:45   #4315   link
Jack Carver
Senior Member

Jack Carver's Avatar

Quote:
Originally Posted by Teus View Post
fun wegnemen is de ganse automobiele toekomst in een notendop
5000 doden per jaar (longkankers door smog en fijnstof niet bijgeteld) was beter ja

en heb je al eens een koppel toerental curve van een electro motor gezien?
Jack Carver is offline   Reply With Quote
Old 23-07-2017, 11:47   #4316   link
Lycas
Senior Member

Quote:
Originally Posted by BlackRabbit View Post
Want electrisch kan je niet snel of sportief rijden?
Nog een beetje duur hé.

Plus dat systeem van lage Co2, lage VAA maar toch 300PK hebben gaan ze snel dichten. In NL zijn ze er al.
Old 23-07-2017, 11:52   #4317   link
Lycas
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Jack Carver View Post
5000 doden per jaar (longkankers door smog en fijnstof niet bijgeteld) was beter ja

en heb je al eens een koppel toerental curve van een electro motor gezien?
eeej?? Wat hebt gij gerookt fzo?

Moderne motors hebben power en een zeer lage Co2 uitstoot. Het probleem met de bedrijfswagens is dat je bijna altijd een zwakke motorisatie hebt. Dat neemt de fun wel een beetje weg ja.

Een 320D EDE heeft 163 Pk met 102 gram Co2, een 316d heeft 106 gram. Zie je dat verschil? Toch zal je bijna overal een 316d moeten nemen die minder fun is dan de 320D.
Je kan zelfs een 320D non EDE nemen met 194pk en nog altijd dezelfde CO2 uitstoot behouden als op de 316D, fun en geen 50000000000 doden door auto's.

Plus ik zou u statistieken nog eens nakijken over die doden en Co2 gassen uit een auto.
Old 23-07-2017, 11:56   #4318   link
Jack Carver
Senior Member

Jack Carver's Avatar

de car policy van jouw werkgever = de ganse automobiele toekomst
Jack Carver is offline   Reply With Quote
Old 23-07-2017, 13:11   #4319   link
Lycas
Senior Member

Wat heeft dat er nu mee te maken?

Ik zeg hier toch maar dat de car policy van een werkgever kan verhinderen van een toffe motor te nemen? Voor sommigen is dat een rem, voor andere niet. Terwijl je voor dezelfde uitstoot een toffere motor kunt nemen.
Wat heeft dat in godsnaam met al u doden te maken door broeikas gassen? Hallo?

Komt anders nog eens af met Hybride en elektrisch; De 2 die een bedrijf door de restwaarde en kostprijs zeker nooit op de car policy zal zetten.
Old 23-07-2017, 14:54   #4320   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jack Carver View Post
ja, laten we gaan voor 0 doden per jaar

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Thread Tools

Posting Rules