Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Reply

Thread Tools
Old 30-06-2011, 09:47   #41   link
DUR0N
Chasing Sunset

DUR0N's Avatar

Quote:
Originally Posted by Eposhark View Post
Dik geript door Mercedes dealership.

Mijn main auto (C220 CDI bj2003, automaat, 166k km) kreeg 2 weken geleden error op dashboard "Brake Lining Wear". Wat zoeken leerde dat dat met afgesleten remschijven te maken had (elke poging tot remmen laat 2 contacten contact maken, wat resulteert in die error). Auto piepte ook wel bij het remmen.

Uiteindelijk dus 2 weken geduurd eer ik in de garage geraakte. Totaalprijs herstelling 360EUR, voor 2x remschijf, 2x remblok, wat pasta, een schroef (!!) en een moer (!!).

Ik dacht dat ik er met 100-150EUR vanaf ging zijn En binnenkort dan ook nog onderhoud... Sebiet kost dat ook nog 500-600EUR...
360 voor schijven en remmen steken is behoorlijk goedkoop, zeker voor Mercedes.
DUR0N is offline   Reply With Quote
Old 30-06-2011, 10:04   #42   link
piotke
Senior Member

En de werkuren, want dat is toch iets meer dan een kwartiertje werk. Zelfs Midas is duurder...
piotke is offline   Reply With Quote
Old 30-06-2011, 11:47   #43   link
Eposhark
Master i/d Japanologie

Eposhark's Avatar

Thanks voor reacties, mijn verwachtingen waren gewoon buiten proportie dan. Enige idee voor onderhoud kost dan?
Old 30-06-2011, 11:54   #44   link
piotke
Senior Member

Hangt er vanaf wat er vervangen wordt en of het merk stukken zijn, of witte producten.
Want filters van de fabrikant en no-name filters zit een veelvoud aan prijs tussen.

Bij Midas kost een onderhoud een 170 a 180 euro, een "groot".
piotke is offline   Reply With Quote
Old 30-06-2011, 12:34   #45   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

er is geen probleem met een onafhankelijke garage die onderhoud doet, maar midas/auto5/... zou ik toch wel mijden met een ietwat recente wagen. met een recente wagen moet je zeker kijken dat er software updates gebeuren. Kia geeft wel 7 jaar garantie, op voorwaarde dat het onderhoud correct en naar hun normen gebeurt, plus dat de software updates regelmatig worden gedaan.
Old 30-06-2011, 12:53   #46   link
]as]e
↑ psychopaat

]as]e's Avatar

Quote:
Thanks voor reacties, mijn verwachtingen waren gewoon buiten proportie dan. Enige idee voor onderhoud kost dan?
Typisch turken-syndroom. Willen uitpakken met een "dikke" occasie mercedes maar wel verschieten als een onderhoud 10% van de aankoopprijs van uw bak kost.
]as]e is offline   Reply With Quote
Old 30-06-2011, 16:31   #47   link
Blade
Petrolkop

Blade's Avatar

Quote:
Dik geript door Mercedes dealership.

Mijn main auto (C220 CDI bj2003, automaat, 166k km) kreeg 2 weken geleden error op dashboard "Brake Lining Wear". Wat zoeken leerde dat dat met afgesleten remschijven te maken had (elke poging tot remmen laat 2 contacten contact maken, wat resulteert in die error). Auto piepte ook wel bij het remmen.

Uiteindelijk dus 2 weken geduurd eer ik in de garage geraakte. Totaalprijs herstelling 360EUR, voor 2x remschijf, 2x remblok, wat pasta, een schroef (!!) en een moer (!!).

Ik dacht dat ik er met 100-150EUR vanaf ging zijn En binnenkort dan ook nog onderhoud... Sebiet kost dat ook nog 500-600EUR...
Dik geript, maar jongen toch! Ferm goedkoop ja ...
Old 30-06-2011, 18:40   #48   link
Eposhark
Master i/d Japanologie

Eposhark's Avatar

allez gij blade
Old 30-06-2011, 18:49   #49   link
Blade
Petrolkop

Blade's Avatar

Pft, altijd te laat :<
Old 30-06-2011, 20:59   #50   link
DaHitch
Resident Curmudgeon

DaHitch's Avatar

Lolcars.

Quote:
Toyota announces Plus Performance Package for Prius hybrid

This sportier (don't laugh) Prius sits lower than the standard car, with a drop of 1.1 inches up front and 1.3 inches in the back. That lowered stance helps set off the 17-inch forged alloys that are snugly wrapped by a set of low-rolling-resistance 215/45R17 tires. A rear sway bar helps reduce body lean, and unique badges (surprisingly, not good for any horsepower gains) alert the neighbors that your Prius is a tick meaner than theirs.
LOLPrius.

I don't mean to sound bitter, cold, or cruel, but I am, so that's how it comes out.
Racing is life. Everything else is just waiting.
Racing, competing, is in my blood. It's part of me, it's part of my life; I've been doing it all my life. And it stands up before anything else.
Accelerated movement sharpens the senses, dulls reality, heightens perception, quickens the mind, slows time, purifies travel, transports my being into another world - the place I want to live.
DaHitch is offline   Reply With Quote
Old 01-07-2011, 00:20   #51   link
DUR0N
Chasing Sunset

DUR0N's Avatar

Ultimate troll car, ik wil nog altijd eens zo ene kopen en ne zware motor inleggen.
DUR0N is offline   Reply With Quote
Old 04-07-2011, 16:31   #52   link
]as]e
↑ psychopaat

]as]e's Avatar

De autothread boomt echt wel sinds hij weg is uit zwam
]as]e is offline   Reply With Quote
Old 04-07-2011, 18:00   #53   link
rooz
volhardend verontwaardigd

rooz's Avatar

If I want to drive a Mercedes, I'll call a taxi.

voila jasje wa peisde? goe om epo wa te trollen? :D
Old 07-07-2011, 13:33   #54   link
boogie_man
Senior Member

Om 5 uur smorgens op de A8 van salzburg naar Munchen knallen aan +200km/h. (Waar de snelheid vrij is uiteraard)

Het is dan misschien zo onverantwoord als iets maar het is toch wel fenomenaal om eens met een auto met poeier in zijn gat te kunnen rijden. Enfin, Mercedes E220 is dan ook weer geen sportvoitureke, rijden doet het wel.
boogie_man is offline   Reply With Quote
Old 07-07-2011, 15:30   #55   link
Intred
Senior Member

Intred's Avatar

Dit weekend gratis rondje rijden op francorchamps, op voorwaarde dat je een VW hebt, ben nog aan het twijfelen. Vorige keer was wel de moeite.
Old 07-07-2011, 15:33   #56   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Mag dat ook een VW Bus zijn ?
Erik701 is offline   Reply With Quote
Old 07-07-2011, 17:03   #57   link
rooz
volhardend verontwaardigd

rooz's Avatar

http://www.standaard.be/artikel/deta...lid=VRODS_9013

I just puked
Old 07-07-2011, 17:19   #58   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

de nieuwe Mini is echt wel een wijze auto, maar ik krijg ook het schijt van de duizend en een uitvoeringen :/
Old 07-07-2011, 17:46   #59   link
Intred
Senior Member

Intred's Avatar

Quote:
Originally Posted by Erik701 View Post
Mag dat ook een VW Bus zijn ?
Yep, alle vw modellen zijn goed.

Als iemand van shrimp mee wil zou willen gaan, mini-shrimpmeet dan zou ik zeker wel gaan. Enigste reden waarom ik nu twijfel eerlijk gezegd, omdat ik alleen zou moeten gaan :foreveralone:
Old 07-07-2011, 18:17   #60   link
DaHitch
Resident Curmudgeon

DaHitch's Avatar

Als gij mij een VW kunt fixen wil ik wel meegaan.

I don't mean to sound bitter, cold, or cruel, but I am, so that's how it comes out.
Racing is life. Everything else is just waiting.
Racing, competing, is in my blood. It's part of me, it's part of my life; I've been doing it all my life. And it stands up before anything else.
Accelerated movement sharpens the senses, dulls reality, heightens perception, quickens the mind, slows time, purifies travel, transports my being into another world - the place I want to live.
DaHitch is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Thread Tools

Posting Rules