Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

Reply

Thread Tools
Old 09-10-2017, 09:49   #15361   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Send a message via ICQ to Disabled Send a message via MSN to Disabled
Ha, wij hebben Blade Runner (de originele) gisteren ook nog eens opgezet. Final cut, Bluray, Full HD op de projector, gevolgd door de kortfilms die tussen 2019 en 2049 plaatsvinden. Wat een fijne ervaring. Om van te smullen, die sfeer en die beelden. Wat sci-fi betreft vind ik Blade Runner nog steeds één van de meest realistische toekomstvisies, en as a whole één van mijn Top-10 beste films.

Vanavond de nieuwe. Ben benieuwd.
Disabled is offline   Reply With Quote
Old 09-10-2017, 10:42   #15362   link
TheLegacy
Boris

TheLegacy's Avatar

Gisteren Blade Runner 2049 met ne maat. Alles was zoals ik had verwacht: muziek, sfeer, fotografie,... <3

Verhaal zelf mocht gerust nog wat dieper. Robin Wright kon ik niet uitstaan itt haar prestaties in House of Cards.

Sidenote: Zaal was gevuld met max 20 mensen. 3 koppels stapten mid-film op. Plebs.
Old 09-10-2017, 12:24   #15363   link
Muis
grml

Muis's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jack Carver View Post
Spiderman: Homecoming

best leuk, blijft een van men favoriete comic book heroes,

vond zowel die van Raimi als the amazing best ok, en pak beter dan alle andere avengers brol.

Zijn er in de comics ook verschillende reboots die niet helemaal hetzelfde verhaal volgen ?

Enfin, is het nu gebeter door een genetisch gemanipuleerde spin of is het gewoon een high tech pakje van Tony Stark?
In Spiderman:homecoming wordt er toch ook vanuitgegaan dat hij ook gebeten is door een spin. Kwam even voor in een conversatie in de film. Herinner me het niet meer exact maar hij antwoorde met "The spider that bit me is death" ofziets.

Last edited by Muis; 09-10-2017 at 20:24.
Muis is offline   Reply With Quote
Old 09-10-2017, 20:19   #15364   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Quote:
Originally Posted by TheLegacy View Post
Verhaal zelf mocht gerust nog wat dieper. Robin Wright kon ik niet uitstaan itt haar prestaties in House of Cards.

Sidenote: Zaal was gevuld met max 20 mensen. 3 koppels stapten mid-film op. Plebs.
Allez, 'k vond dat nog zo'n cool personage. Eén van de vele.

Dat van die lege zalen is wel spijtig. Dit verdient echt succes maar het loopt blijkbaar al niet zo denderend in de VS.
Clipper is offline   Reply With Quote
Old 09-10-2017, 22:17   #15365   link
Dorfmeister
O_o

Blade Runner 2049. Als vervolg toch wel een schot in de roos. Ik had ernstige bedenken over dit vervolg, maar het biedt een geweldige filmervaring en het is tevens een mooie ode (en toont z'n respect) aan het origineel.

Twee persoonlijke minpuntjes waren de pacing bij sommige scènes en de muziek. Bij Arrival had ik ook wat moeilijkheden met de pacing, maar hier is het gelukkig minderminder. De uitgebreide, serene scènes zijn erg knap, maar worden dan soms opgevolgd door abrupte overgangen wat voor mij kunstmatig aanvoelde.
Dorfmeister is offline   Reply With Quote
Old 09-10-2017, 22:44   #15366   link
TheLegacy
Boris

TheLegacy's Avatar

Quote:
Originally Posted by Clipper View Post
Allez, 'k vond dat nog zo'n cool personage. Eén van de vele.

Dat van die lege zalen is wel spijtig. Dit verdient echt succes maar het loopt blijkbaar al niet zo denderend in de VS.
Gent speelde hem 2D enkel maar om 22u15, 3D ook nog om 19u30. Doet er niet veel goeds aan.
Old 09-10-2017, 22:48   #15367   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Maat van mij die de originele film ook een borefest vond is gaan kijken en vond hem fantastisch. Maar ook dezelfde bemerking dat er weinig volk naar komt kijken.
Ryan Gosling is volgens mijn familie bij Kinepolis enkel een magneet voor koppels en vrouwen en als die film daar niet mee overeen komt zakt die qua kijkers énorm. Film zou binnen twee weken in Decascoop al uit roulatie gaan of nog enkel in een kleine zaal te zien zijn.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 09-10-2017, 22:55   #15368   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

da is nog het ergste aan die 3d bullshit

die zalen krijgen precies voorrang op 2D waardoor die prime slots krijgen en ge al bijna snachts moet gaan kijken als ge nie met da mongolenbrilleke wilt kloten
Old 10-10-2017, 08:42   #15369   link
TheLegacy
Boris

TheLegacy's Avatar

Pirates of the Caribbean: Salazar's Revenge: slecht maat, ma slecht. 't Was zondag weetwel, ne mens moet iets doen.
Old 10-10-2017, 09:46   #15370   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dorfmeister View Post
Blade Runner 2049. Als vervolg toch wel een schot in de roos. Ik had ernstige bedenken over dit vervolg, maar het biedt een geweldige filmervaring en het is tevens een mooie ode (en toont z'n respect) aan het origineel.

Twee persoonlijke minpuntjes waren de pacing bij sommige scènes en de muziek. Bij Arrival had ik ook wat moeilijkheden met de pacing, maar hier is het gelukkig minderminder. De uitgebreide, serene scènes zijn erg knap, maar worden dan soms opgevolgd door abrupte overgangen wat voor mij kunstmatig aanvoelde.
Ik hou er ongeveer dezelfde mening aan over na de eerste keer kijken. Ik ga hem sowieso wel nog eens zien alvorens een volledige mening te vormen, want er waren een aantal storende factoren in de zaal. De minpuntjes kan ik volledig volgen, maar dat is volgens mij volledig eigen aan Denis zijn regiestijl.

Ryan Gosling vond ik net iets te pokerface acteren, overigens.
Old 11-10-2017, 08:32   #15371   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

mother! gezien gisteren.

Heb mij nog nooit zo ongemakkelijk gevoeld in de cinema, denk ik. Wat een nachtmerrie. En dat bedoel ik 100% positief. Perfecte score voor mij, 4/4. Eén van de betere Aronofskys.

Deze review vat het beter samen dan ik ooit zou kunnen.
Old 11-10-2017, 10:23   #15372   link
TheLegacy
Boris

TheLegacy's Avatar

Quote:
Originally Posted by Disabled View Post
Ryan Gosling vond ik net iets te pokerface acteren, overigens.
Pro-tip: tis een replicant eh

Last edited by TheLegacy; 11-10-2017 at 14:05.
TheLegacy is offline   Reply With Quote
Old 11-10-2017, 11:01   #15373   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Niet voor 't een of 't ander, maar ik ben wel blij dat ik (zelfs) dat op voorhand nog niet wist.

Deze avond ga ik al eens zien wat dat geeft qua herbekijkbaarheid.
Old 11-10-2017, 11:34   #15374   link
BlackRabbit
Datanuke.be

BlackRabbit's Avatar

Ja uhm, is dat geen geweldige spoiler? :s
BlackRabbit is offline   Reply With Quote
Old 11-10-2017, 11:38   #15375   link
Cage
Reetman

Cage's Avatar

TheLegacy ffs. Spoiler tags aub
Cage is offline   Reply With Quote
Old 11-10-2017, 11:49   #15376   link
Mr.E
Senior Member

Mr.E's Avatar

Allez, kzal de film dan maar onderaan mijn watch list zetten en hopen dat ik dat binnen een jaar of 2 vergeten ben en de film alsnog unspoiled kan bekijken. Thanks dude.
Old 11-10-2017, 12:02   #15377   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Het is zeker een spoiler, maar er wordt door veel volk nogal lichtzinnig mee omgesprongen (zat bijvoorbeeld in een zogenaamd spoiler-vrije bespreking die ik gisteren las) omdat dat heel vroeg in de film duidelijk wordt en vooral omdat het laatste woord over de aard van zijn personage daarmee nog lang niet gezegd is.

Soit, desalniettemin was het dus inderdaad toch wel prettig om de film een keer gezien te hebben zonder dat te weten.
Old 11-10-2017, 12:07   #15378   link
TheLegacy
Boris

TheLegacy's Avatar

Quote:
Originally Posted by Mr.E View Post
Allez, kzal de film dan maar onderaan mijn watch list zetten en hopen dat ik dat binnen een jaar of 2 vergeten ben en de film alsnog unspoiled kan bekijken. Thanks dude.
Seriously, ze zeggen het in de eerste 2min van de film, letterlijk.
Old 11-10-2017, 12:26   #15379   link
Mr.E
Senior Member

Mr.E's Avatar

Uiteraard lees ik die black box tekst niet. Ik leid hieruit af dat het duidelijk wordt binnen de eerste 10min in de film. Wel, ik zou die eerste x minuten graag ervaren zoals ik zelf kies - namelijk unspoiled.
Ik lees geen reviews, geen short recaps, zelfs geen brief intro, met moeite de tagline op de poster, alvorens ik die zelf gezien heb. Deze thread is een van de weinige plaatsen waar ik zaken lees over films die ik nog niet gezien heb. Denk dat het aantal spoilers dat ik hier per ongeluk gelezen heb rond de 0 hangt (kan me er geeneen herinneren in elk geval), dus veel mensen delen die voorzichtigheid blijkbaar.

Soit, kdoe het groter lijken dan het is met al mijn woorden - maar het lijkt me toch zeer evident om in een thread over films tussen filmhebbers zeer conservatief te zijn met spoiler tags, nee? Als je het niet weet nog voor de film begint, dan plaats je het niet zonder spoiler tags. Geldt dubbel voor highly anticipated films.

Last edited by Mr.E; 11-10-2017 at 12:30.
Mr.E is offline   Reply With Quote
Old 11-10-2017, 12:32   #15380   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Send a message via MSN to blumcole
insgelijks. kheb zelfs geen idee over wat die film gaat. en zo hou ik ervan.

blumcole is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

Thread Tools

Posting Rules