Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 19-05-2007, 19:50   #61   link
Peephole
Destroyer of forums

Peephole's Avatar

Quote:
Originally Posted by Freddie Wasbak View Post
Dit is een screenshot van 1994, 4 jaar voor starcraft uitkwam. Twee jaar later, in 1996, zag starcraft er grotendeels al als starcraft uit.
O rly? Starcraft in mei 1996:

Last edited by Peephole; 19-05-2007 at 19:54.
Peephole is offline   Reply With Quote
Old 19-05-2007, 20:15   #62   link
wjw
Alive and human

wjw's Avatar

Ik begrijp niet waarom iedereen hier maar persé wil vernieuwen.
Damn... Je hebt een ijzersterke game die de tand des game-tijds 10 jaar heeft doorstaan (en dat soort games kan je werkelijk op 1 hand tellen) en dan willen jullie (sommigen) een spel dat helemaal anders is? Command and Conquer 3 bewijst toch dat je niet moet vernieuwen om een goed spel te hebben. *

Begrijp me niet verkeerd. Ik ben ook laaiend enthousiast over vernieuwende RTS'en zoals de Total War serie en SupCom. Maar van een Starcraft sequel (waar ze al 4 jaar aan werken) moet je zoiets toch niet gaan verwachten...

* En ja, C&C3 heeft een nieuw ras, de Scrin... Maar je zal moeten toegeven dat dat niet echt een meerwaarde aan het spel geeft.

Last edited by wjw; 19-05-2007 at 20:19.
wjw is offline   Reply With Quote
Old 20-05-2007, 10:01   #63   link
aksm
anale kattenneuker

aksm's Avatar

Ik zou teleurgesteld zijn moest ik SC2 spelen, en ik de eerste Zergling of Terran aanklik en ik niet het oude vertrouwde SC feel + geluid zou krijgen.

Het is het vervolg op SC. Blizzard kan zich gewoon niet permiteren om alles 180° om te gooien. Het moet nog steeds SC zijn. Maar dan wel SC anno 2007.

Ook op gfx gebied moet je bij blizzard nooit top verwachten. Wel degelijk en vooral soepel! Je pc zal en moet een zerg kunnen draaien waar er honderden units over je beelscherm lopen.
aksm is offline   Reply With Quote
Old 20-05-2007, 10:29   #64   link
LordTD
Max Destruction

LordTD's Avatar

Send a message via MSN to LordTD
Quote:
Originally Posted by wjw View Post
* En ja, C&C3 heeft een nieuw ras, de Scrin... Maar je zal moeten toegeven dat dat niet echt een meerwaarde aan het spel geeft.
Geef toch toe dat het anders wel erg saai ging worden, met alleen maar NOD en GDI, in Generals zaten er trouwens ook al 3 fracties.

De Scrin hebben trouwens een heel andere feeling als de andere "klassieke" fracties.

PC: Core 2 Duo E6750, Gigabyte GA-P35-DS3, G.Skill 2 x 2Gb DDR800, Asus EN8800GT, Sound Blaster X-Fi XtremeGamer, Corsair HX Series 520W

PlayStation Network: LordTD_87
LordTD is offline   Reply With Quote
Old 20-05-2007, 11:00   #65   link
Ryuken
Tiger Riding Samurai

Ryuken's Avatar

Gameplayfilmpje, is dat van met Zerg GG maar dan veel uitgebreider in het begin. Praktisch elke nieuwe unit die ze nu al bekend hebben gemaakt komt in beeld en de specifieke counters worden telkens ook getoond. Ze hebben precies al gesnapt dat meer dan 12 units tegelijkertijd selecteren redelijk standaard zou moeten zijn. Voor de rest: maar weinig nieuwe abilities, precies a trip down memory lane als je veel RTS-games speelt Zwart gat? Dark Reign. Jetpack infanterie? Tiberian Sun. Mothership met blue lasers of death? SupCom. Zolang het maar fun is zeker?

@veranderingen: nogmaals, het moet geen obsessie worden en iets herkenbaar moet er natuurlijk inzitten maar als je ziet dat Relic zelfs twee nieuwe rassen per stand-alone uitbreiding meegeeft en dat een nieuw ras per uitbreiding tegenwoordig zowat standaard is voor elke nieuwe RTS dan ben ik eens heel benieuwd wat Blizzard gaat doen in de toekomst. Ik hoop dat ze op dat vlak toch ook de huidige trend zullen volgen.

Last edited by Ryuken; 20-05-2007 at 11:03.
Ryuken is offline   Reply With Quote
Old 20-05-2007, 11:40   #66   link
deev´
feel the music.

deev´'s Avatar

Ik snap absoluut de noodzaak niet naar een nieuw ras.
Zoals reeds gezegd in deze thread, de drie rassen uit SC1 zijn zo verschillend (qua untis, qua buildings, qua strategie, ...),
dus niet te vergelijken imo met bijvoorbeeld "NOD vs GDI + vs Scrin".
deev´ is offline   Reply With Quote
Old 20-05-2007, 11:45   #67   link
Freddie Wasbak
ministerial typist

Freddie Wasbak's Avatar

Nee, maar voor een nieuw spel van Blizzard verwachten we iets meer dan een Starcraft 3d.
Freddie Wasbak is offline   Reply With Quote
Old 20-05-2007, 11:49   #68   link
deev´
feel the music.

deev´'s Avatar

Niet iedereen zo blijkt.
Ik sluit me aan bij oa kattenneuker, wjw, ...

Edit: Er 'mogen' gerust meer vernieuwende elementen inzitten, uiteraard.
Zolang dit maar niet ten koste gaat van het 'old skool gevoel'.
deev´ is offline   Reply With Quote
Old 20-05-2007, 11:55   #69   link
Slakziesig
Senior Member

Slakziesig's Avatar

Quote:
Originally Posted by Ryuken View Post
@veranderingen: nogmaals, het moet geen obsessie worden en iets herkenbaar moet er natuurlijk inzitten maar als je ziet dat Relic zelfs twee nieuwe rassen per stand-alone uitbreiding meegeeft en dat een nieuw ras per uitbreiding tegenwoordig zowat standaard is voor elke nieuwe RTS dan ben ik eens heel benieuwd wat Blizzard gaat doen in de toekomst. Ik hoop dat ze op dat vlak toch ook de huidige trend zullen volgen.
Bij Relic ligt het dan ook helemaal anders, het warhammer 40k universum hééft al een heleboel verschillende rassen, en de tabletopfans van elk ras zaten al tijden te klagen over het feit dat hun ras niet aanwezig was. (Waar blijven mijn Tyranids damnit! Ze kunnen maar beter in DoW 2 zitten.) Stel dat ze nu al alle rassen uit het 40k universum gebruikt hadden en er nog nieuwe gingen bijvoegen, dat zou ook maar raar zijn. Waar wilt ge trouwens in het Starcraft verhaal nog een nieuw ras tussenproppen?

Het lijkt mij dat ge echt geen vernieuwingen gaat moeten verwachten, en dat hoeft feitelijk ook niet echt. Een licht verbeterde versie van Starcraft met een kick-ass nieuwe campaign en goeie multiplayer is genoeg, imho.
Slakziesig is offline   Reply With Quote
Old 20-05-2007, 12:02   #70   link
Jolan
Senior Member

Jolan's Avatar

De ideale SC2 is SC1 met een "idle peon"-knopje. Mijn verwachtingen worden nu al overtroffen, dus dat zit snor.

Een vierde ras is voor geen zak nodig. Wie gaan ze nemen? Hybrids? 't Zijn de grote baddies, dus extreem krachtig, dus overpowered om mee te spelen (of ze moeten de unit cap ervan op 10 zetten, en dan nog). Xel'Naga? Een ras dat een paar miljard jaar oud is en de twee belangrijkste spelers in het huidige universum pretty much heeft gemáákt lijkt me ook een beetje overkill. Nee, Terran, Zerg en Protoss is perfect. Vooral als je ziet hoe ze de races nog meer willen diversifiëren op hogere tech tiers. Nóg meer.

Edit: zolang Raynor maar een baard krijgt. Oh yeah. En Kerrigan een latex outfit.
Jolan is offline   Reply With Quote
Old 20-05-2007, 12:07   #71   link
Freddie Wasbak
ministerial typist

Freddie Wasbak's Avatar

Quote:
Originally Posted by Peephole View Post
O rly? Starcraft in mei 1996:
Correct

http://sclegacy.com/features/evolution.php#EA

Begin 1997:

Februari 1997:

Begin 1998:

In April 1998 was de release.

Toch een aardige evolutie op twee jaar tijd. Hopelijk brengen ze SC2 pas binnen 2 jaar uit, het mag nog wat veranderen.
Old 20-05-2007, 12:09   #72   link
Galeo
Galeocerdo teh shark

Galeo's Avatar

Omg, omg, omg ik kan niet wachten! ik heb de orig niet gespeeld als die uitkwam maar verleden jaar gekocht.
Het is vreemd, maar ik vond het (dan al zeer ouderwetse) spel eigenlijk de op een na plezierigste rts die ik ooit gespeeld heb (op numero uno blijft ago of mythology staan).
I want this as quick as possible...

Quote:
Originally Posted by Clipper View Post
Maat van mij is zo eens naar de psycholoog gegaan, verdict: "gij mankeert niks, gij wilt gewoon per se speciaal zijn". Beste psycholoog ooit.
Galeo is offline   Reply With Quote
Old 20-05-2007, 12:18   #73   link
Freddie Wasbak
ministerial typist

Freddie Wasbak's Avatar

Ik vind Warhammer 40k een aardige concurrent voor StarCraft op lans. De brutale units maken veel goed.
Old 20-05-2007, 12:39   #74   link
black
Senior Member

black's Avatar

Deze zal ik links laten liggen.
Old 20-05-2007, 12:46   #75   link
Harlequin
Hautaine zak

Harlequin's Avatar

Los van al het fanboi gekwijl hier, had Blizz toch misschien een heel klein beetje mogen proberen wat te innoveren. Nu hebben ze gewoon de models van starcraft naar hun WC3 engine geport. Nuja, tetris blijft ook altijd tetris. Starcraft was pretty much "af" in zijn eerste versie. Een graph update was zo ver het enige dat ze nog moesten doen.

Stiekem had ik toch liever World of Starcraft ipv Starcraft v1.2. Blizz kennende zou het wel eens kunnen dat er nu al devs bezig zijn het aan het vormgeven. Uiteindelijk zijn ze blijkbaar aan S2 begonnen kort na de release van WC3:FT. Petje af dat ze het zo lang stil hebben kunnen houden.
Old 20-05-2007, 12:50   #76   link
TheLegacy
Boris

TheLegacy's Avatar

Quote:
Originally Posted by Harlequin View Post
Petje af dat ze het zo lang stil hebben kunnen houden.
Wel, dat was ook het eerste dat in mij opkwam.
Old 20-05-2007, 12:55   #77   link
Freddie Wasbak
ministerial typist

Freddie Wasbak's Avatar

Quote:
Originally Posted by Harlequin View Post
Stiekem had ik toch liever World of Starcraft ipv Starcraft v1.2. Blizz kennende zou het wel eens kunnen dat er nu al devs bezig zijn het aan het vormgeven. Uiteindelijk zijn ze blijkbaar aan S2 begonnen kort na de release van WC3:FT. Petje af dat ze het zo lang stil hebben kunnen houden.
˛

Ik hoop dat ze naar reacties als deze zullen luisteren en hun spel wat innoveren voor ze het uitbrengen.
Old 20-05-2007, 12:58   #78   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Zelfs niet toen ze vorig jaar die SC mod voor WCIII aanmaanden om onmiddellijk te stoppen vanwege copyright ging de alarmbel niet af.
Alex is offline   Reply With Quote
Old 20-05-2007, 14:12   #79   link
Kermit
Senior Member

Kermit's Avatar

Lijkt me niet echt slim om de concurrentie aan te gaan met jezelf door een Starcraft MMO uit te brengen. WoW draait daarvoor nog te goed, en de 2de expansion is nog steeds in ontwikkeling. Los daarvan zou het wel leuk zijn om nog eens een futuristische MMO te kunnen spelen.

Tot nu toe ben ik toch ook een klein beetje teleurgesteld met wat we tot nu toe gezien hebben. Ik had het grootser verwacht, een beetje zoals Supreme Commander. Met honderden units tegelijk kunnen vechten, zo'n fantastische zoom functie, gigantische maps, ... Hopelijk krijgen we de volgende maanden wat meer te zien, en staan ze in Leipzig met een speelbare versie :]
Kermit is offline   Reply With Quote
Old 20-05-2007, 14:16   #80   link
Ryuken
Tiger Riding Samurai

Ryuken's Avatar

Quote:
Originally Posted by Slakziesig View Post
Waar wilt ge trouwens in het Starcraft verhaal nog een nieuw ras tussenproppen?
Quote:
Originally Posted by Jolan View Post
Een vierde ras is voor geen zak nodig. Wie gaan ze nemen? Hybrids? 't Zijn de grote baddies, dus extreem krachtig, dus overpowered om mee te spelen (of ze moeten de unit cap ervan op 10 zetten, en dan nog). Xel'Naga? Een ras dat een paar miljard jaar oud is en de twee belangrijkste spelers in het huidige universum pretty much heeft gemáákt lijkt me ook een beetje overkill. Nee, Terran, Zerg en Protoss is perfect. Vooral als je ziet hoe ze de races nog meer willen diversifiëren op hogere tech tiers. Nóg meer.
De Xel'Naga zijn nooit expliciet in beeld gebracht (en werden zelfs door de Protoss van Aiur verdreven en bijna totaal uitgeroeid door de Zerg als ik me niet vergis) maar zaten dacht ik wel achter de hybrids in die Brood War bonusmissie ("Dark Origins"), allez, je kon dat toch afleiden uit de woorden van Duran. Als je die missie ook echt gespeeld hebt weet je dat er niks superkrachtig aan was (ze zaten nog praktisch allemaal opgesloten in proefbuizen, en het enigste dat er te zien was was precies een mix van Zealot en Hydralisk/Zergling). Wie zegt trouwens dat ze al die eigenschappen perfect moeten overnemen van Zerg of Protoss of dat ze twee keer zo krachtig zouden moeten zijn? Er kan even goed zelf iets aan toegevoegd worden. En die epiloogtekst op het einde van Brood War laat ook niets aan de verbeelding over hé; er zou duidelijk een compleet nieuwe dreiging op komst zijn. De zeven rassen in DoW+WA+DC zijn niet zo verschillend van elkaar als die van StarCraft maar het is toch zalig om te zien en om te spelen. Zeven is er wel wat over om perfect te kunnen balanceren maar vier is toch niet zo overdreven (zie ook WarCraft III)?

Om maar te zeggen: ge moet u WarCraft III eens proberen voor te stellen zonder Hero-systeem en zonder Night Elves of Undead. Of Diablo II zonder de vijf totaal verschillende skilltrees en zonder bovengrondse hack 'n slash gebieden. Momenteel zie ik gewoon niet hoe StarCraft II een even grote vooruitgang zal bieden als andere Blizzard sequelgames door alleen maar nieuwe units toe te voegen of ze moesten nog iets achter de hand houden (co-op campagne? Galactic War conflict op Battle.net? Grootste singleplayer campagne en langste CGI-filmpjes ooit voor een RTS?).

En sinds dat ze in maart 2005 Dustin Browder (Red Alert 2, C&C: Generals, BfME) als Lead Designer aan boord namen wist zowat iedereen dat StarCraft II in de maak was. WarCraft IV zou toch niet meer komen na WoW, een Diablo-RTS zou krankzinnig zijn en een nieuw IP van Blizzard zou al even onwaarschijnlijk zijn.

EDIT: soit, na al dat gezever over die verhaallijn krijg ik terug goesting om de originele campagne nog eens te spelen.

Last edited by Ryuken; 20-05-2007 at 14:28.
Ryuken is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules