Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 11-06-2015, 20:01   #181   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Toen ze aan aankondigden dat bij elke Oculus een XBOX ONE controller ging bij zitten vond ik het nogal een bummer als dat hun antwoord was op de noodzaak tot controller bij gebruik van de rift. Die Oculus Touch ziet er schitterend uit, veel meer dan een controller in elke hand, er is gesture recognition, hoe je welke vinger zit te bewezen enzovoort. Wel nog in protype fase, dus zal na de lancering zijn denk ik.

Cybdm is offline   Reply With Quote
Old 12-06-2015, 00:00   #182   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Quote:
Originally Posted by Cybdm View Post

Er klopt iets niet met die zijn lijf.
ExReey is offline   Reply With Quote
Old 12-06-2015, 12:30   #183   link
Prumpy
Pro-shrimper

Prumpy's Avatar

Hoezo? Hij heeft gewoon een plofkop.
begets Destruction as Destruction begets...
Prumpy is online now   Reply With Quote
Old 12-06-2015, 12:35   #184   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Het begint hier precies op de gemiddelde twitch chat te lijken, zero over de eigenlijke inhoud, alles over die mens zijne kop
Old 12-06-2015, 13:06   #185   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

Afgaande op de verhouding van zijn hoofd tot zijn lijf zou ik denken dat hij een dwerg is.
PSN: GeraltOfRivia86 | Battle Tag: JackRipper#1753 | Wii U: Reaper86
Jack The Ripper is offline   Reply With Quote
Old 12-06-2015, 17:42   #186   link
Muis
grml

Muis's Avatar

Lijkt me eerder zijn vest die niet goed aansluit en zijn schouders er te smal voor zijn waardoor die vest een goed stuk boven zijn schouder zit.
Old 13-06-2015, 01:58   #187   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Dat is gewoon zo'n suit met van die zware epauletten die er wat raar uit ziet in de combinatie met armen vooruit en nog eens een hoger gelegen camera angle.
Old 14-06-2015, 01:45   #188   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

Quote:
Originally Posted by Cybdm View Post
Toen ze aan aankondigden dat bij elke Oculus een XBOX ONE controller ging bij zitten vond ik het nogal een bummer als dat hun antwoord was op de noodzaak tot controller bij gebruik van de rift. Die Oculus Touch ziet er schitterend uit, veel meer dan een controller in elke hand, er is gesture recognition, hoe je welke vinger zit te bewezen enzovoort. Wel nog in protype fase, dus zal na de lancering zijn denk ik.
Ik vind het toch ook een zeer vreemde zet. Veel gamers hebben al een Xbox One of Xbox 360 controller die ze gebruiken om PC games te spelen. Dan koopt ge nog een controller die je eigenlijk niet nodig hebt.

Bovendien zie ik de Xbox One en de Rift niet echt goed samen gaan, die Xbox One hardware is nu al niet krachtig genoeg om games vlot te draaien in 1080p.

Last edited by Jack The Ripper; 14-06-2015 at 01:52.
Old 14-06-2015, 10:11   #189   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Ze geven het er bij, maar ja is dat effectief zo. De controller zit er bij voor op PC, de Xbone console komt er niet bij kijken.
Old 14-06-2015, 10:33   #190   link
silence
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Jack The Ripper View Post
Ik vind het toch ook een zeer vreemde zet. Veel gamers hebben al een Xbox One of Xbox 360 controller die ze gebruiken om PC games te spelen. Dan koopt ge nog een controller die je eigenlijk niet nodig hebt.

Bovendien zie ik de Xbox One en de Rift niet echt goed samen gaan, die Xbox One hardware is nu al niet krachtig genoeg om games vlot te draaien in 1080p.
Het is vooral een geniale zet van Microsoft imho. Zij hebben minder last van de risico's zo omdat ze zelf gewoon niet investeren in een VR headset. Iedereen gaat er vanuit dat Oculus de standaard wordt, maar met alle alternatieven die ontwikkeld worden is dat ook helemaal niet zeker.

Ben persoonlijk - niemand bij ons - ook geen grote believer in VR in huidige vorm, dus het is ook niet zo dat er veel haast bij is gemoeid. Als ik zo eens een blik werp op Steam HW survey is zeker meer dan de helft van die systemen niet eens geschikt voor VR.

Los van het feit dat het raadsel van motion sickness (toch niet bij de DK2, Valve headset schijnt beter te zijin op dat vlak) volgens mij nog niet is opgelost. Heb zo het gevoel tegen dat het een massa product is en alles perfect is, dat we tegen dan mogelijk al spreken over de nieuwe generatie consoles.
silence is offline   Reply With Quote
Old 14-06-2015, 15:11   #191   link
BOERteun
Senior Member

BOERteun's Avatar

Vanaf wanneer is een systeem volgens jou geschikt voor VR, dat hangt toch volledig af van de software die er voor ontwikkeld wordt?
BOERteun is offline   Reply With Quote
Old 14-06-2015, 15:19   #192   link
vAmP
Señor

vAmP's Avatar

Mja, als je ziet wat de specs zijn voor een PC voor de Oculus, dan is het wel duidelijk dat het inderdaad nog niet voor deze generatie consoles is. Enfin, geen idee hoe die VR van Sony werkt.
Ik geloof overigens niet in eerste generaties van iets. Als ik ooit een oculus koop is het de Oculus 2, met "2x 4K schermen, verbeterd comfort, Extreme 3D surround sound headset en full 360 motion tracking." En daarvoor moet er dan eerst nog een krachtige mainstream videokaart komen. Ik denk ook niet dat VR een snelle opgang gaat kennen. Ik hoop alleen dat er voldoende interesse in blijft zodat de 2.0 snel gemaakt wordt.
vAmP is offline   Reply With Quote
Old 14-06-2015, 15:32   #193   link
silence
Senior Member

Quote:
Originally Posted by BOERteun View Post
Vanaf wanneer is een systeem volgens jou geschikt voor VR, dat hangt toch volledig af van de software die er voor ontwikkeld wordt?
Tuurlijk maar je gaat op zo'n VR toch wel iets meer doen dan 2 kubussen renderen bij wijze van spreken ? Heb ook een demo geschreven die zelf vlot draaide op een macbook met een intel hd ding + rift, maar het gros van de demo's, games en apps die voor handen zijn moet je niet op een low-end gpu draaien.

Zelf de GTX970 op mijn dev machine had met bepaalde zaken toch problemen. Als de frames droppen dan ervaar ik dat persoonlijk ook als onaangenaam en ben zeker niet de enige. Voor mij is dus een systeem geschikt wanneer die de content zonder problemen aan de gewenste fps kan renderen.

Zo'n foto dingen en spheres zijn wel leuk om even mee te spelen, maar het gros van de content zal toch eerder richting games gaan en daarvoor heb je toch wel wat peper nodig. Denk dat ze terecht nu mikken op de HW enthusiasts, ben niet overtuigd dat het nu een massa product is die je aan iedereen kunt slijten. Dat is mijn punt eigenlijk.

Last edited by silence; 14-06-2015 at 15:46.
silence is offline   Reply With Quote
Old 15-06-2015, 12:54   #194   link
Takeshi
ALPPALP

Takeshi's Avatar

Send a message via MSN to Takeshi
Quote:
Originally Posted by silence View Post
Los van het feit dat het raadsel van motion sickness (toch niet bij de DK2, Valve headset schijnt beter te zijin op dat vlak) volgens mij nog niet is opgelost. Heb zo het gevoel tegen dat het een massa product is en alles perfect is, dat we tegen dan mogelijk al spreken over de nieuwe generatie consoles.
Zolang er geen VR-systeem bestaat waarbij ook je evenwichtsorganen worden betrokken op realistische wijze gaan er altijd mensen met motion sickness zitten. Je krijgt dat wanneer de informatie van de ogen niet strookt met de informatie die de evenwichtsorganen naar de hersenen sturen.

De ene persoon is er gevoeliger aan dan de andere, maar er treedt wel een soort van gewenning op. (ik kan bvb. nu ik regelmatig vlieg in een klein toestel ook perfect een boek lezen achteraan in de auto, terwijl ik dat vroeger niet kon, zelfs geen 5 minuten)
Vraag is natuurlijk of de klant wel enkele dagen/weken misselijk wil zijn alvorens er aan te wennen
Takeshi is offline   Reply With Quote
Old 15-06-2015, 13:26   #195   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

Het enige waar ik echt zeeziek van word is een loopband, vooral als ik er afstap
Het perifeer gezichtsveld is gevoeliger voor beweging, dus je zou wel sneller zeeziek kunnen worden door VR doordat het een groter deel van je gezichtsveld inneemt.

Last edited by Jack The Ripper; 15-06-2015 at 13:30.
Old 15-06-2015, 13:43   #196   link
Takeshi
ALPPALP

Takeshi's Avatar

Send a message via MSN to Takeshi
Je wordt bewegingsziek vanaf er tegenstrijdige signalen zijn in je hersenen van verschillende zintuigen. Op een loopband geef je je evenwichtsorgaan het gevoel vooruit te lopen terwijl je ogen aangeven dat je stilstaat.
Hoe ze dat bij VR gaan oplossen is mij een raadsel. Vaste punten toevoegen zoals een neus zal wel een beetje helpen maar lijkt mij eerder een lapmiddel.
Takeshi is offline   Reply With Quote
Old 18-06-2015, 10:11   #197   link
Bourgi
Bear Claw Lover

Bourgi's Avatar

Ik kan nu toch een 4 à 5 uur met die Oculus bril op mijn hoofd zitten zonder echt last te hebben achteraf. Het went steeds meer en meer.

Het is eigenlijk het afzetten van de bril, 'back to reality', wat het meeste stoort
Of de bril moeten opheffen om een sms te lezen... grr... kunnen ze dat ook niet ingame opvangen met een virtuele cellphone?

Ik word alleen maar ziek bij 'Gravity'-achtige toestanden. Spinnen en een wereldbol zien ronddraaien maakt mij na 5 seconden al misselijk.

Last edited by Bourgi; 18-06-2015 at 10:16.
Bourgi is offline   Reply With Quote
Old 05-01-2016, 09:20   #198   link
Divolinon
Una

Divolinon's Avatar

Send a message via ICQ to Divolinon Send a message via MSN to Divolinon Send a message via Skype™ to Divolinon
Oculus start deze week met pre-orderverkoop van Rift-bril

http://tweakers.net/nieuws/107121/oc...rift-bril.html

Ik ga er alvast een pre-orderen.
Old 05-01-2016, 09:45   #199   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Zal afhangen van prijs hier

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 05-01-2016, 10:27   #200   link
logion
Senior Member

logion's Avatar

Je moet ook wel een goede video kaart hebben om stereobeeld vlot op 60 fps te kunnen renderen (anders krijg je nog sneller last van misselijkheid), dus dat maakt dat je voor velen ook nog een extra kost hebt.
Is er iets geweten qua specs? Is deze dan gelijk aan de DK2?
logion is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules