Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 16-06-2015, 13:21   #21   link
quantrias
Senior Member

quantrias's Avatar

Heb eigenlijk nog nooit een FF game gespeeld.
quantrias is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2015, 13:30   #22   link
Takeshi
ALPPALP

Takeshi's Avatar

Send a message via MSN to Takeshi
Laat de nieuwe voor wat ze zijn
VII kwam uit in de beginjaren van de 3D-opmars, de tijd van de eerste 3DFX kaartjes en was een vaak wat knullige 2D/3D mix. Echter heeft Square toen een gigantisch meeslepend game geproduceerd op gebied van gameplay, verhaal en muziek. Het verhaal werd verteld door een paar, voor die tijd althans, prachtige FMV-filmpjes maar voor het overgrote deel door gigantisch veel tekst gecombineerd met personages waarvan je de polygons kon tellen en die wat gekke bewegingen maakten. En toch was het nooit gezien episch.

Als ze dit op een goeie manier kunnen omzetten naar een modern game, nu de technologie oneindig veel verder staat, dan stoten ze Ocarina of Time van de best game ever positie.

(ja, ik ben gehypt )
Takeshi is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2015, 13:48   #23   link
DM
Senior Member

DM's Avatar

Send a message via MSN to DM
DM is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2015, 14:15   #24   link
Takeshi
ALPPALP

Takeshi's Avatar

Lol die vrouw zit erbij met een gezicht van 'wtf, freaks'

Ik vrees echter dat we er nog jaren gaan mogen op wachten.

Quote:
OS ANGELES (June 15, 2015) – At Sony Computer Entertainment of America LLC’s (SCEA) E3 press conference today, SQUARE ENIX® announced that it has begun production on the full remake of FINAL FANTASY® VII for the PlayStation®4 computer entertainment system.

Leading the development will be key members from the original project, including producer Yoshinori Kitase, director Tetsuya Nomura and scenario writer Kazushige Nojima.
Old 16-06-2015, 14:19   #25   link
Pleun
blorp

Pleun's Avatar

Send a message via ICQ to Pleun
Lal, bij Shenmue begon die 2e van rechts te bleiten :')
Pleun is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2015, 14:22   #26   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Quote:
Originally Posted by Fallschirmjaeger View Post
Identiek dezelfde ervaring. Wou nog alles doen voor die cave, waardoor ik het beu werd en efkes opzij ging leggen voor later verder te doen. Alleen is dat er nooit meer van gekomen.
Idem hier
Maniac is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2015, 15:25   #27   link
Prumpy
Pro-shrimper

Prumpy's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jaak View Post
Was pre-internet voor mij, dus opzoeken zat er toen niet in
Idem hier. We zijn zelfs nog ooit in de bibliotheek een trainer gaan downloaden om alle summons te kunnen zien.

Kameraad van me had het spel gekocht maar gestopt nog voor de eerste boss omdat die vissen een bubble spell deden waar uw char van sliep. Irriteerde hem blijkbaar mateloos.
begets Destruction as Destruction begets...
Prumpy is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2015, 15:38   #28   link
ecko
since 09 Feb, 2001

ecko's Avatar

Agro > Aeris op gebied van emotioneel effect
Old 16-06-2015, 16:12   #29   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Quote:
Originally Posted by ecko View Post
Agro > Aeris op gebied van emotioneel effect
Had FF VII eens geleend aan een kameraad. Vol lof, tot hij na een week plots pissed en semi-depressief toekwam. Ik had hem wel eens mogen waarschuwen ivm Aeris…

Die scene is toch één van mijn sterkste game-herinneringen. Samen met dat typisch beeld van Sephiroth in NIbelheim.

Kan ook wel snappen dat velen bij Endgame-Sephiroth het hebben laten liggen. Dat laatste stuk is echt lastig en langdradig. Al een geluk dat de summons awesome bleven.

Samen met MGS dé twee games die me bij zijn gebleven van de PS1

SO HYPED

Last edited by Turtle; 16-06-2015 at 16:18.
Turtle is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2015, 16:12   #30   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

DarthJabbaBoulet's Avatar

Eens benieuwd.

Onlangs een PS1 gekocht om dit spel te kunnen spelen. Dit spel heeft echter de tand des tijds helemaal niet doorstaan. Ik kan het echt niet langer dan een uurtje aanzien.

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
DarthJabbaBoulet is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2015, 16:14   #31   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

Probleem was idd dat er een save point was aan de ingang v de cave waar Sephiroth zat, en ge niet meer terug kon naar uw airship. Dus als ge daar onvoorbereid toe kwam, was het wel gg no re.
Jaak is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2015, 16:54   #32   link
blumcole
Chairman of the bored

Send a message via MSN to blumcole
Quote:
Originally Posted by DarthJabbaBoulet View Post
Eens benieuwd.

Onlangs een PS1 gekocht om dit spel te kunnen spelen. Dit spel heeft echter de tand des tijds helemaal niet doorstaan. Ik kan het echt niet langer dan een uurtje aanzien.
Waarom niet? Buiten het grafische aspect, is alles nog perfect. Story is cool, gameplay is complex genoeg, muziek is uitstekend. En de gfx zijn ruw maar nog wel charmant.

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2015, 17:11   #33   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

Een groot deel het grafische aspect. Het ziet er echt niet uit. En dat terwijl ik de oudere FF4 & FF5 (of 2 en 3 hoe je ze ook wilt benoemen), chrono trigger, secret of mana, evermore etc allemaal prachtige spellen vind. Die eerste 3d pogingen trekken op niks.

Ook andere kleine irritaties. voor een of andere reden kan je niet met je stick bewegen, je moet het met dat 'D pad' doen. Wat ergerlijk is als je schuin over de zone moet.

Ik hoop echt dat ze een zuivere remake doen qua story & zelfs qua battle system. Je kan daar wat extra gebruikers vriendelijke aanpassingen aan doen. Maar aub geen FF12 of FF13 systeem. Dan kan de originele de kast in en speel ik de remake.

Quote:
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
Old 16-06-2015, 17:29   #34   link
Takeshi
ALPPALP

Takeshi's Avatar

Zoals ik al zei, het spel kwam uit midden in de 3D opmars en het is een wat ongelukkige mix. In die tijd perfect te smaken maar nu toch echt wel gedateerd. Diegene die het origineel hebben gespeeld in zijn tijdsgeest zullen zich niet veel aantrekken van de graphics. Maar ik kan mij goed voorstellen dat je je er niet kan overzetten bij een eerste playthrough nu.
Old 16-06-2015, 17:29   #35   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Hoe zit dat Final Fantasy universum eigenlijk in elkaar? Lijkt mij op een Deux Ex setting in de toekomst waar er iets misloopt met technologie?
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2015, 17:40   #36   link
Takeshi
ALPPALP

Takeshi's Avatar

FF heeft geen universum per spel. Elk game staat op zichzelf en heeft niets met andere te maken. (behalve opvolgers als X-2 en XIII-2 uiteraard)
Traditioneel hebben FF-games eerder een middeleeuws thema. FFVII doorbrak die traditie met een meer futuristische look.
Het enige wat de games aan elkaar linkt zijn dingen als de munteenheid (gil) en terugkerende beesten (chocobo's, moogles,...)

Het thema van FFVII draait rond ecologie. Een multinational die de planeet om zeep aan het krijgen door massaal energie (Mako) te ontginnen. Daarbij komt naargelang het verhaal vordert een hoop zotte fantasy, persoonsverwisselingen en genoeg drama om 20 seizoenen Thuis te vullen
Old 16-06-2015, 17:40   #37   link
Prumpy
Pro-shrimper

Prumpy's Avatar

Neuh, is gewoon een benaming voor verschillende games. Ze staan (bijna) allemaal los van elkaar.
begets Destruction as Destruction begets...
Prumpy is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2015, 18:07   #38   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

Yup, ge moet dus niet bepaald ooit een FF-game gespeeld hebben om er een ander van te snappen.

En wat ook altijd terug komt: in de FF-games is de bad guy altijd wel de cool guy. Kefka, Kuja, Sephiroth, Seifer, Gilgamesh, ...
Jaak is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2015, 18:08   #39   link
Takeshi
ALPPALP

Takeshi's Avatar

En niet altijd zo zwart/wit evil. Personages worden steeds enorm uitgewerkt. Het blijft natuurlijk een JRPG dus er zit heel wat drama en emotie achter Maar het valt goed mee in FFVII

Last edited by Takeshi; 16-06-2015 at 18:11.
Old 16-06-2015, 18:31   #40   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

Quote:
Originally Posted by Takeshi View Post
Traditioneel hebben FF-games eerder een middeleeuws thema. FFVII doorbrak die traditie met een meer futuristische look.
Euh ik ben nu met FF2 (alee 4 in Japan) bezig. Ruimteschepen naar de maan, een battle in een gigantische mech.

Quote:
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules