Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 15-05-2018, 22:06   #1641   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Quote:
Originally Posted by ]as]e View Post
iemand hier ervaring met het bouwen van een tuinhuis?

heb het niet over prefab pakketten maar effectief zelf ontworpen
Bij ons tuinhoutcentrum waren ze wel zeer flexibel qua afmetingen en plaats van de ramen/deuren. Alles werd daar dan op voorhand op maat gezaagd en in een bouwpakket gestoken. Wel nog niet besteld omdat we even andere dingen moesten bekostigen
Old 16-05-2018, 05:48   #1642   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Quote:
Originally Posted by ndPix View Post
Als ik het goed begrijp zoek ik best iemand die die inkepingen kan zagen voor me?
Nee, helemaal niet, dit kan je ook makkelijk zelf
Zal straks even tekenen wat ik bedoel.
Erik701 is offline   Reply With Quote
Old 16-05-2018, 06:44   #1643   link
ndPix
Senior Member

ndPix's Avatar

Quote:
Originally Posted by Erik701 View Post
Nee, helemaal niet, dit kan je ook makkelijk zelf
Zal straks even tekenen wat ik bedoel.
Ik snap wel wat je bedoeld hoor. Een kader onder de 'zwakke' stukken plaatsen waar die plaat nog eens extra op rust.

Maar met de inkepingen is het waarschijnlijk nog steviger?
ndPix is offline   Reply With Quote
Old 16-05-2018, 07:52   #1644   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Nee, maakt niet veel uit. Met dat kader zal het een beetje steviger zijn vermoed ik. Esthetisch wel minder mooi dan de inkepingen, en minder een uitdaging om te maken
Old 16-05-2018, 09:47   #1645   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

Gisteren laminaat gekocht. Kan dat niet dees weekend leggen en volgend weekend zijn er die dat willen helpen weg. Nu gaat dat 2 weken in de weg liggen hé -_-

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is offline   Reply With Quote
Old 16-05-2018, 09:53   #1646   link
Arne
Senior Member

Arne's Avatar

We hebben ons huis al 5 jaar maar vorige week zijn ze begonnen aan het isoleren van onze woning.

Ik heb zelf al een groot stuk gerenoveerd binnen (uitgraven van vloer, isolatie vloer, plaatsen vloerverwarming, nieuwe leidingen, etc etc. Maar nu dus uiteindelijk begonnen met het isoleren van de woning zelf.

Mijn huis is van voor 1939 en heeft dus geen spouwmuur. Bijgevolg is de enige goede manier isoleren aan de buitenzijde van het huis. Ze plaatsen (in mijn geval) 12cm isolatie (soort piepschuim, geen PU want dat is niet vormvast). Op die platen worden steenstrips gelijmd. Tevens worden alle raampartijen aangepast en komen er nieuwe ramen. Na de renovatie van ons dak ben ik wel volledig broke nu

Het is geen goedkoop systeem. De 'Klassieke' manier (panelen plaatsen > latjes er op en hout of ander materiaal er op) is goedkoper. Maar ik vind steen nog steeds een betere kueze. Een voorzetmuur was geen optie, ik mag maar maximaal 16cm over de rooilijn gaan. De voorkant van mijn huis is aan de straatkant. Het is een HOB, dus aan één kant zou het in principe gekund hebben. Pix below

Arne is offline   Reply With Quote
Old 16-05-2018, 09:53   #1647   link
ndPix
Senior Member

ndPix's Avatar

Quote:
Originally Posted by Erik701 View Post
Nee, maakt niet veel uit. Met dat kader zal het een beetje steviger zijn vermoed ik. Esthetisch wel minder mooi dan de inkepingen, en minder een uitdaging om te maken
Estecisch speelt geen rol, stevigheid is belangrijker

Qua hout dus best multiplex? Ik denk hem altijd binnen te zetten, zeker in de winter dus dan is de 'mindere' kwaliteit wel genoeg? Zit toch een €20 prijsverschil in.

Bedankt voor de tips!
Old 16-05-2018, 11:58   #1648   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

'mindere' kwaliteit van een houthandel is ok. In een Gamma / Hubo / Brico durven ze vaak wel erbarmelijke kwaliteit hebben. Ik zou er sowieso wel een laagje vernis op zetten.
Old 16-05-2018, 16:11   #1649   link
]as]e
↑ psychopaat

]as]e's Avatar

nice Arne, kende dat systeem niet. wordt dat nog gevoegd?
Old 16-05-2018, 18:28   #1650   link
Arne
Senior Member

Arne's Avatar

Quote:
Originally Posted by ]as]e View Post
nice Arne, kende dat systeem niet. wordt dat nog gevoegd?
Ja, wordt gevoegd op kleurtoon bij mij. Je hebt een voegloos systeem maar dat kan mijn beurs niet aan helaas. Anders was ik daarvoor gegaan. Ik hoop dus dat het met voegen op kleur ook vrij strak zal zijn.

Dit is een isolatie systeem van Vandersanden. Producent van bakstenen.
Arne is offline   Reply With Quote
Old 16-05-2018, 19:30   #1651   link
Matthias
*snore*

Quote:
Originally Posted by ndPix View Post
Estecisch speelt geen rol, stevigheid is belangrijker

Qua hout dus best multiplex? Ik denk hem altijd binnen te zetten, zeker in de winter dus dan is de 'mindere' kwaliteit wel genoeg? Zit toch een €20 prijsverschil in.

Bedankt voor de tips!
Je hebt betonplex met een soort antisliplaag, misschien nog een betere oplossing? Kwestie van niet direct op uw wezen te stuiken.
Matthias is offline   Reply With Quote
Old 17-05-2018, 05:51   #1652   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Maar dat kost wel een veelvoud van een plaat multiplex Als het van de goedkoop moet kan je beter zand / zout in je vernis of verf mengen.
Old 17-05-2018, 11:28   #1653   link
ndPix
Senior Member

ndPix's Avatar

Ik zal de duurdere multiplex nemen. Plan is hem in de zomer buiten te laten (natuurlijk niet als ze 4 dagen gietende regen geven).

Straks eens langs de Hubo en Gamma rijden
Old 29-05-2018, 11:19   #1654   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Ik dacht dat ik het hier al geplaatst had maar blijkbaar niet. Ik heb 5 elektrische velux'en op mijn appartement waarvan de afstandsbediening leeg was. Ik steek er batterijen in en nu vindt hij die ramen niet meer terug. Ik zit dus vast op een app waar het duizend graden is. De resetprocedure heb ik gevonden, maar ik krijg die ruiten niet open om aan de resetknop te geraken... en ik ben bang dat ik ze ga kapot trekken.

Iemand ervaring dus met die elektrische Velux Integra's? En in het bijzonder, hoe ze te openen
Nieker is online now   Reply With Quote
Old 29-05-2018, 12:10   #1655   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

Quote:
Originally Posted by Nieker View Post
Ik dacht dat ik het hier al geplaatst had maar blijkbaar niet. Ik heb 5 elektrische velux'en op mijn appartement waarvan de afstandsbediening leeg was. Ik steek er batterijen in en nu vindt hij die ramen niet meer terug. Ik zit dus vast op een app waar het duizend graden is. De resetprocedure heb ik gevonden, maar ik krijg die ruiten niet open om aan de resetknop te geraken... en ik ben bang dat ik ze ga kapot trekken.

Iemand ervaring dus met die elektrische Velux Integra's? En in het bijzonder, hoe ze te openen

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is offline   Reply With Quote
Old 29-05-2018, 12:42   #1656   link
Waldhar
Serieus

Waldhar's Avatar

Probeer dit eens?

Ik kan mij niet voorstellen dat je zulke handleidingen niet kan terugvinden via onze vriend Google.

EDIT: Ninja'd

Last edited by Waldhar; 29-05-2018 at 12:42. Reason: Ninja'd
Waldhar is offline   Reply With Quote
Old 29-05-2018, 21:30   #1657   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Ja die filmpjes had ik al gezien, het probleem was dat ik daar niet aan kon... aan die ontkoppelaar. Het is mij nu bij 1 raam gelukt, met een fucking kapstok. Maar de rest gaat niet, echt een kaksysteem
Nieker is online now   Reply With Quote
Old 30-05-2018, 05:26   #1658   link
Matthias
*snore*

Zwijgt. Heb zelf van die opengaande koepels met hetzelfde systeem. Iedere fucking keer de batterijen van die afstandsbediening op zijn (of je hem eens laat vallen) is dat sleuren met ladders.
Matthias is offline   Reply With Quote
Old 30-05-2018, 06:00   #1659   link
]as]e
↑ psychopaat

]as]e's Avatar

Quote:
Originally Posted by Turtle View Post
Bij ons tuinhoutcentrum waren ze wel zeer flexibel qua afmetingen en plaats van de ramen/deuren. Alles werd daar dan op voorhand op maat gezaagd en in een bouwpakket gestoken. Wel nog niet besteld omdat we even andere dingen moesten bekostigen
welk centrum?
Old 30-05-2018, 08:14   #1660   link
Anulin
Lingering Voices

Anulin's Avatar

Ik ben bij me thuis de verf van een houten bank (voor buiten) volledig aan het afschuren met het idee om deze te herschilderen. Nu vind ik het resultaat zo eigenlijk wel mooi. Smijt ik daar nu best een laag vernis op of moet ik kijken naar andere producten?
Anulin is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules