Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Sport

Reply

Thread Tools
Old 25-03-2018, 06:43   #5161   link
tragezot
Senior Member

Woohoo! Eindelijk die eerste winst. Op zijn Terpstra’s: in de eerste ronde weg met twee, maar na 30km kan die jongen niet meer mee op de lange stukken vals plat. Er zat maar een ding op en dat was solo gaan. 55km alleen en nog een voorsprong kunnen behouden van 1min :D. Ongelofelijk afgezien maar het is er eentje om te koesteren.
tragezot is offline   Reply With Quote
Old 25-03-2018, 07:10   #5162   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Zwoep is offline   Reply With Quote
Old 01-04-2018, 12:39   #5163   link
gABBY
Senior Member

gABBY's Avatar

Quote:
Originally Posted by tragezot View Post
Woohoo! Eindelijk die eerste winst. Op zijn Terpstra’s: in de eerste ronde weg met twee, maar na 30km kan die jongen niet meer mee op de lange stukken vals plat. Er zat maar een ding op en dat was solo gaan. 55km alleen en nog een voorsprong kunnen behouden van 1min :D. Ongelofelijk afgezien maar het is er eentje om te koesteren.
Congratz!

Nog twee weken tot de amstel!

Trainingen verlopen redelijk goed (zet ze wel niet allemaal op den strava), langste ritje was er nu eentje van 160 solo (altijd alleen is toch maar saai , nooit eens iemand om tegen te klappen) , ik ga rekenen dak die laatste 70 wel op karakter ga uitrijden.

Nu bezig met mijn plan om te eten en te drinken aan het opstellen. Tips?! Zwoep, ik kijk vooral naar jou. Ik reken op een effectief rijden van 10:00 tot 10:30 uur (dat is aan 23 km/U gemiddeld wat mooi zou zijn).

Nu reken ik vooral op:

1ste uur: plat water halve bidon
vanaf dan: elke 45 minuten eet ik een graanreep
Op elke 50 km duw ik een gelleke binnen
Tussendoor afwisselen met sportdrank (halve bidon op 50km)

Dan in geval van 'nood' altijd ne banaan mee en van die snoepen die bol staan van de suiker.

Wat ik wel heb is dat ik na 5 uur een hongergevoel heb. Dus echt honger gelijk ik zou nu een bak frieten eten. Zijn er zaken die makkelijk mee te nemen zijn en die zo echt je maag vullen?

Last edited by gABBY; 01-04-2018 at 12:46.
gABBY is offline   Reply With Quote
Old 01-04-2018, 21:20   #5164   link
tragezot
Senior Member

Hopla, geen een zonder twee. De mooiste, en ook zwaarste, koers van het jaar voor het tweede jaar op rij met overmacht gewonnen.

Wat een vorm. Inspanningstest deze week was ook outstanding.
Old 02-04-2018, 11:02   #5165   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Quote:
Originally Posted by gABBY View Post
Nu bezig met mijn plan om te eten en te drinken aan het opstellen. Tips?! Zwoep, ik kijk vooral naar jou. Ik reken op een effectief rijden van 10:00 tot 10:30 uur (dat is aan 23 km/U gemiddeld wat mooi zou zijn).

Nu reken ik vooral op:

1ste uur: plat water halve bidon
vanaf dan: elke 45 minuten eet ik een graanreep
Op elke 50 km duw ik een gelleke binnen
Tussendoor afwisselen met sportdrank (halve bidon op 50km)

Dan in geval van 'nood' altijd ne banaan mee en van die snoepen die bol staan van de suiker.

Wat ik wel heb is dat ik na 5 uur een hongergevoel heb. Dus echt honger gelijk ik zou nu een bak frieten eten. Zijn er zaken die makkelijk mee te nemen zijn en die zo echt je maag vullen?
Een eetstrategie aanraden vind ik niet gemakkelijk. Ik kan enkel zeggen wat er voor mij werkt. 10 uur fietsen en enkel rekenen op graanrepen en gellekes werkt voor mij niet. Ik eet zelden gellekes, das gewoon puur suiker dat efkes helpt voor een dipje maar het is geen "structurele brandstof" waarop ge uren kunt rijden. Al die suikerkoeken ben ik na 5 ą 6 uur ook beu gegeten, soms zo erg dat ik zelfs met honger die niet meer binnen krijg. Ik heb dan zouten en vettigheid nodig. Aan de laatste Gent - Wevelgem post, waar ze bijna enkel suikerwafels en peperkoek hadden, ben ik winkelke binnen gesprongen voor wat zoute chips, een frangipanekoek en een colatje. Dit weekend staat er een solorit van 350km op het programma en ik ga boterhammekes met kaas en préparé meepakken, en een bakske koude pasta.

Dit gezegd zijnde, als ik mij de bevoorradingen van vorig jaar in de Amstel kan herinneren dan hebben die nog een ok aanbod maar spring gerust eens een winkelke binnen als ge iets anders wilt eten. (Mensen als Drenn gaan u veel wetenschappelijker kunnen uitleggen wat ge allemaal nodig hebt met caloriėn en verzadigde vetten en zouten en yaddayadda. Ik doe alles op gevoel )

En het aloude cliché; niet wachten met eten tot ge honger hebt, dan is het te laat.
Old 03-04-2018, 10:36   #5166   link
gABBY
Senior Member

gABBY's Avatar

Quote:
Originally Posted by Zwoep View Post
Een eetstrategie aanraden vind ik niet gemakkelijk. Ik kan enkel zeggen wat er voor mij werkt. 10 uur fietsen en enkel rekenen op graanrepen en gellekes werkt voor mij niet. Ik eet zelden gellekes, das gewoon puur suiker dat efkes helpt voor een dipje maar het is geen "structurele brandstof" waarop ge uren kunt rijden. Al die suikerkoeken ben ik na 5 ą 6 uur ook beu gegeten, soms zo erg dat ik zelfs met honger die niet meer binnen krijg. Ik heb dan zouten en vettigheid nodig. Aan de laatste Gent - Wevelgem post, waar ze bijna enkel suikerwafels en peperkoek hadden, ben ik winkelke binnen gesprongen voor wat zoute chips, een frangipanekoek en een colatje. Dit weekend staat er een solorit van 350km op het programma en ik ga boterhammekes met kaas en préparé meepakken, en een bakske koude pasta.

Dit gezegd zijnde, als ik mij de bevoorradingen van vorig jaar in de Amstel kan herinneren dan hebben die nog een ok aanbod maar spring gerust eens een winkelke binnen als ge iets anders wilt eten. (Mensen als Drenn gaan u veel wetenschappelijker kunnen uitleggen wat ge allemaal nodig hebt met caloriėn en verzadigde vetten en zouten en yaddayadda. Ik doe alles op gevoel )

En het aloude cliché; niet wachten met eten tot ge honger hebt, dan is het te laat.
Merci,

Wel ik eet heel de rit, zelfs heb ik geen honger, maar toch na een uur of zes krijg ik een maag die rammelt.

Vindt dat nog het meest vervelende, en om dan snel snel alle honingkoeken en bananen op te eten zie ik ook niet echt zitten
Old 03-04-2018, 10:46   #5167   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Meer eten tijdens de rit, ge komt niet toe met een reepke per uur.
Old 03-04-2018, 11:57   #5168   link
-Tarantula-
Senior Member

uw lichaam kan +- 60 gram (geen Kcal) koolhydraten verwerken per uur, dus zou ge indien ge niet verder wenst te vermageren toch min of meer dat moeten eten per uur , hangt ook af van hoe intensief ge fietst natuurlijk anders kan iets minder ook.

dit is misschien interessant: https://cjsm.be/gezondsporten/themas...g/koolhydraten
-Tarantula- is online now   Reply With Quote
Old 03-04-2018, 16:15   #5169   link
gABBY
Senior Member

gABBY's Avatar

Quote:
Originally Posted by -Tarantula- View Post
uw lichaam kan +- 60 gram (geen Kcal) koolhydraten verwerken per uur, dus zou ge indien ge niet verder wenst te vermageren toch min of meer dat moeten eten per uur , hangt ook af van hoe intensief ge fietst natuurlijk anders kan iets minder ook.

dit is misschien interessant: https://cjsm.be/gezondsporten/themas...g/koolhydraten
Jup, dermee dat ik wat zuinig ben op die graanrepen. Dat is iets van een 30 gram per reep. Dus elk half uur en ik zit aan die 60. Dat had ik al in mijn hoofd geprent; Maar elk half uur zo'n reep, op een rit vermoedelijk van een elf uur ofzo, gaat het bij mij niet doen.
Old 03-04-2018, 19:30   #5170   link
-Tarantula-
Senior Member

16 gram in reepje van decathlon, weet niet of er veel meer in kan in zo 'n reepje van 21 gram
Old 04-04-2018, 07:52   #5171   link
tragezot
Senior Member

Quote:
Originally Posted by gABBY View Post
Jup, dermee dat ik wat zuinig ben op die graanrepen. Dat is iets van een 30 gram per reep. Dus elk half uur en ik zit aan die 60. Dat had ik al in mijn hoofd geprent; Maar elk half uur zo'n reep, op een rit vermoedelijk van een elf uur ofzo, gaat het bij mij niet doen.
Wat ik vaak doe, en vele profs ook, is tijdens de week het aantal kcal beperken maar niet inboeten op voedingsstoffen (eiwitten, mineralen,...). Dan de dag voor de koers wel boefen. Ik eet de avond voor de koers altijd een stevige risotto en de ochtend van de koers zelfs een stapeltje vers gemaakte pannenkoeken. 3u voor de wedstrijd 215gr pasta met ketchup en kipfilet :D.

Doordat ge een beetje vast, zal uw lichaam de plotse toestroom van kcal efficiėnter inzitten.

Wat ook helpt, is de hoeveelheid snelle suikers beperken tijdens de week. Daardoor zult ge tijdens uw inspanning ook meer teren op vetten en trage suikers.

Ge kunt trouwens 90gr koolhydraten per uur verwerken als ge verschillende soorten suikers combineert. De vraag is natuurlijk hoe uw maag dat allemaal kan verwerken. Pro tip: alles wat ge nieuw zou gebruiken: eerst op training uitproberen als ge geen Dumoulintje wilt doen.
Old 05-04-2018, 11:54   #5172   link
gABBY
Senior Member

gABBY's Avatar

Stom vraagje mss maar weet iemand hoe ik dat parcour van de 150 kan downloaden?

http://www.duvelontour.be/nl/parcours.html

Ik heb altijd problemen met Google maps parcours. Als ik dat als kml download heb ik meestal maar één layer mee en tis dan vaak niet diegene die ik wil. Dus de 150 km toer en alst kan zou ik daar graag een gpx van hebben.

Grtz Pedro.
Old 05-04-2018, 22:12   #5173   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

als je doorklikt naar google maps kun je een kmz file downloaden
en dan met zoiets omzetten naar gpx https://mygeodata.cloud/converter/kmz-to-gpx

ik moet dringend eens mijn fiets nog eens bovenhalen, misschien dat ik deze ook overweeg
frenzal is online now   Reply With Quote
Old 06-04-2018, 15:28   #5174   link
gABBY
Senior Member

gABBY's Avatar

Quote:
Originally Posted by frenzal View Post
als je doorklikt naar google maps kun je een kmz file downloaden
en dan met zoiets omzetten naar gpx https://mygeodata.cloud/converter/kmz-to-gpx

ik moet dringend eens mijn fiets nog eens bovenhalen, misschien dat ik deze ook overweeg
jaja, zover was ik al.

Maar ik heb steeds maar 1 layer mee van die kaart. Dus ik krijg enkel het kortste ritje mee in die gpx als ik die op mijn gps'ke zet.
Old 06-04-2018, 17:10   #5175   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Twas beeke gepruts maar ik denk dat dezen klopt: https://www.routeyou.com/en/route/vi...vel-tripel-hop

Ik zou trouwens goed de bordjes volgen want er zitten maar rare krullewieten in dat parcours:

*edit* "Hoe edde da gedaan Zwoep?"
KMZ downloaden, frenzal zijn site gebruiken, krijgt 6 gpx files, die combinen met gpx merge, fout error krijgen want er is geen deel 2 in de kmz maar frenzal zijn site heeft die wel aangemaakt, weer gpx merge maar zonder deel 2, done.

Last edited by Zwoep; 06-04-2018 at 17:17.
Old 06-04-2018, 19:50   #5176   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

teamwork!

woord vd dag: krullewieten
frenzal is online now   Reply With Quote
Old 08-04-2018, 09:16   #5177   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

En de eerste echte conditietest is geslaagd. 362km, de nacht door.

*edit* Het was de DuoDiagonaal (dus rit per 2) die ik solo heb gereden. De aankomsttijden staan online en ik ben solo 16de van de 40 teams. Kvin da gelijk nog niet slecht.

Last edited by Zwoep; 08-04-2018 at 17:24.
Old 08-04-2018, 11:37   #5178   link
rooz
siii

rooz's Avatar

Rofl ik heb gisteren exact evenveel km gedaan met de moto en was bekaf.
Dikke zot gij.
Old 08-04-2018, 19:06   #5179   link
-Tarantula-
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Zwoep View Post
En de eerste echte conditietest is geslaagd. 362km, de nacht door.

*edit* Het was de DuoDiagonaal (dus rit per 2) die ik solo heb gereden. De aankomsttijden staan online en ik ben solo 16de van de 40 teams. Kvin da gelijk nog niet slecht.
Nice! Wel goe zot die afstand stopt ge voor te eten of kunt ge dat allemaal meenemen?
Old 08-04-2018, 19:36   #5180   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Ik heb alles moeten meenemen want 's nachts is er niet bepaald veel open.

https://www.instagram.com/p/BhRz6NOnlpt/

In Valenciennes gelukkig wel nog wat gratis water en cola kunnen scoren om 2u.
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Sport

Thread Tools

Posting Rules