Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Reply

Thread Tools
Old 23-02-2009, 16:14   #1   link
deevī
feel the music.

deevī's Avatar

Bulgarije (in de zomer)

Jow, hoewel het nog veraf is zijn we hier al aan het nadenken over mogelijke reisbestemmingen in de zomervakantie.

Oa. Bulgarije kwam ter sprake.

Wie is er al geweest, ervaringen, aanrader/ afrader, ...
Wat valt er te beleven?

Alvast bedankt!
Old 21-05-2018, 12:58   #2   link
Japisee
҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉

Japisee's Avatar

bump
Old 21-05-2018, 14:07   #3   link
Jack Carver
Senior Member

Jack Carver's Avatar

De bergen zijn wel de moeite (rilla en Pirin) gedaan.
In de winter is er ski activiteit maar in de zomer is het er een beetje leeg en dood. (de dorpen in de vallei).
ook op de wandelroutes zelf is het heerlijk rustig, zeker in vgl met bv. de Dolomieten ofzo waar het dramatisch is.

Herinner mij dat de wandelroutes redelijk zijn aangegeven. De berghutten zijn meestal wel in orde. (spotgoedkoop, maar op vlak van hygienne niks voos tegegenkomen). heel basic.

Vriendelijke mensen die wel de nodige 5 woorden engels (de rest gebarentaal) kennen.

Sofia is een leuke stad, met wel wat een mix van beschavingen, maar niet speciaal groot zou er niet langer dan nodig blijven. (2-3 dagen max).

Heel de zwarte zee kust is redelijk marginaal volgebouwd met all in resorts. Enkel Necessebar zou de moeite zijn maar hebben wij uiteindelijk moeten schrappen.

Je had daar toen wel een klein strookje ongeremd strand (Irakli Beack) dat zowat permanent bezet wordt met rondtrekkende hippies. Aan de rand heb je een kleine camping met goedkope cocktails en snacks.
op het strand zie je veel drugsgebruikers en naaktlopers, zeker 's nachts best gezellige boel en je kan er gratis camperen.
Wel oppassen als het daar overdag +40 graden wordt en je niks schaduw hebt.
Jack Carver is offline   Reply With Quote
Old 21-05-2018, 17:18   #4   link
Corax
Senior Member

Corax's Avatar

ik ben vorig jaar gaan trekken in Pirin, heel schoon. daarna afgezakt naar Melnik bij de Griekse grens en dan nog het klooster in het Rila-gebergte gaan bezoeken (veel te toeristisch). je kan daar overnachten en dan 's morgens vroeg een misviering bijwonen, je moet wel vooraf reserveren daarvoor. ik ben gewoon 's avonds naar zo'n mis gaan zien en ik vloog bijna buiten omdat ik met mijn handen in mijn broekzakken stond te kijken.

de natuur is dus (zeker Pirin) zeker de moeite, maar Bulgaren zijn wel maar een kutvolk. proberen u af te rippen (taxi's enz.) en we zijn er voor de eerste keer ooit geld gestolen ook. de berghutten zijn idd in orde, maar vaak immens druk op lage hoogte.
Corax is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules