Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Reply

Thread Tools
Old 22-09-2015, 18:02   #3521   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

alle mogelijk middelen worden aangehaald hoor. tot het afplakken van kieren in de carrosserie om de aerodynamica te verbeteren.
Old 22-09-2015, 18:38   #3522   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Wat nog steeds geen fraude is van dezelfde aard die Volkswagen heeft gepleegd. Het gaat 'm bovendien niet zozeer over de cijfertjes, wel over volksgezondheid.
Old 22-09-2015, 18:46   #3523   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Wel wel wel, the plot thickens.. Ze zijn aan het uitzoeken waarom dat bij mij over het hoofd is gezien.

Quote:
Originally Posted by Teki View Post
Kan ik dat zelf zien welk type motor ik heb ??

Het is al een paar maand hersteld, meeste zaken idd onder garantie maar toch 150 EUR eigen kosten. Ik ging uit van goeie service (ouder dan 2 jaar... wel daar altijd onderhouden...) Maar waarschijnlijk was dat dus ook zo'n terugroepactie.

Op zich maakt het nu niet veel meer uit, toch maar terug een firmawagen genomen ipv eigen wagen. Maar dan weet ik dat ik naar Ottevaere moet gaan in het vervolg. Nochtans tevreden van men dealer tot nu toe. Al 2x ferm uit de nood geholpen. Ook met dit probleem toen.
Teki is offline   Reply With Quote
Old 22-09-2015, 19:15   #3524   link
Lycas
Senior Member

Quote:
Originally Posted by CyberMonkey View Post
ik denk dat er nog een verschil is tussen verbruikstesten uitvoeren met te hard geblazen banden en zonder achterzetels en bij wat VW deed.
als dat onderzoek zicht gaat richten op meerdere auto bedrijven gaan er nog door de mand vallen ze, voor jaren zijn die testen al redelijk nutteloos en bewijzen niets.

Plus de US is zo hypocriet als iets, ze rijden allemaal met dikke 4x4 5.6L Hemi's en dan gaan ze nekeer klagen als ze bij een eco test sjoemelen.
Lycas is offline   Reply With Quote
Old 22-09-2015, 19:18   #3525   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

een Europees merk met hun dieselmotors viseren is natuurlijk altijd mooi meegenomen
Old 22-09-2015, 19:52   #3526   link
Lycas
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Teus View Post
een Europees merk met hun dieselmotors viseren is natuurlijk altijd mooi meegenomen
nagel op de kop

Die "eerlijke" Amerikanen toch..., zich zo inzetten voor een milieu vriendelijke wagen.
Old 22-09-2015, 20:23   #3527   link
Jack Carver
Senior Member

Jack Carver's Avatar

Dit ging over de staat Californie. Das nog net iets anders dan de gemiddelde redneck in zijn pick up denk ik.
Jack Carver is offline   Reply With Quote
Old 22-09-2015, 20:52   #3528   link
Lycas
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Jack Carver View Post
Dit ging over de staat Californie. Das nog net iets anders dan de gemiddelde redneck in zijn pick up denk ik.
Ben je er al geweest?

Buiten San Fran & bepaalde delen in LA is die staat niet zo vooruit gaand als je hier wil laten uitschijnen.
Old 26-09-2015, 01:38   #3529   link
Hek
bored...

Hek's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jack Carver View Post
Haha, sure :D

Kom net terug van 3 weken Cali. Er rijden daar zelfs 4+liter V8 KIA's rond 80-90% van die auto's heeft meer dan 2.5-4liter blokken steken. Was echt zot om te zien
Héél veel van die pickup trucks, corvettes, mustangs en chargers. Af en toe is een bmw/mercedes en dat waren dan meestal M/amg uitvoeringen.
Hek is offline   Reply With Quote
Old 26-09-2015, 12:03   #3530   link
Lycas
Senior Member

D'ieteren gaat stoppen met de verkoop van de modellen die betrokken zijn bij de fraude.

Redelijk drastisch inderdaad. Wat gaat de impact hier van zijn op lange termijn hmm
Old 26-09-2015, 16:46   #3531   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

Vannamiddag testrit gedaan met A3 en in de garage gevraagd of mijn toekomstige aankoop (lease) mogelijk in het gedrang zou kunnen komen, maar blijkbaar zou het enkel gaan om oudere modellen?

À propos: ritje gedaan met S-tronic, is dat een sport-uitvoering van de gewone automaat, of is dat gewoon de standaard (is sportklik bij om hoger in toeren te kunnen gaan)? Vergeten vragen huehue.
Rijdt wel lekker.
Jaak is offline   Reply With Quote
Old 26-09-2015, 18:49   #3532   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

dat is geen automaat, dat is DSG
https://en.wikipedia.org/wiki/Direct-shift_gearbox
Old 26-09-2015, 21:59   #3533   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

Geen tijd (of zin) om te lezen. Wat is voor een leek het verschil met een automaat?
Old 26-09-2015, 22:10   #3534   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Niets, is hetzelfde als een automaat. Teus is gewoon een beetje moeilijk aan't doen.

Bij mijn auto had ik wel een zwaardere motor nodig om die sport functie te kunnen activeren (alsook dat knopje onderaan je gaspedaal). Maar een echte sport uitvoering is het niet.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 26-09-2015, 22:27   #3535   link
DaHitch
Resident Curmudgeon

DaHitch's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dodgy View Post
Niets, is hetzelfde als een automaat. Teus is gewoon een beetje moeilijk aan't doen.
Nee, toch niet.
Een automaat werkt op basis van oliedruk (gestuurd door kleppen in oudere versies, actuatoren in nieuwe). Heb er zelf geen ervaring mee, maar zo'n ding zit vol koppelingen en hydraulische kanalen dewelke dan op één of andere manier tezamen werken om op of neer te schakelen naar de gepaste versnelling. Krachtoverbrengst van de motor naar de versnellingsbak gebeurt door een torque converter itt een koppeling.
Automaten zijn over het algemeen niet sportief, lui en traag. (vergeleken met een manuele versnellingsbak of DSG)

Een DSG is in essentie een geautomatiseerde manuele versnellingsbak met 2 koppelingen ipv 1.

I don't mean to sound bitter, cold, or cruel, but I am, so that's how it comes out.
Racing is life. Everything else is just waiting.
Racing, competing, is in my blood. It's part of me, it's part of my life; I've been doing it all my life. And it stands up before anything else.
Accelerated movement sharpens the senses, dulls reality, heightens perception, quickens the mind, slows time, purifies travel, transports my being into another world - the place I want to live.
DaHitch is offline   Reply With Quote
Old 26-09-2015, 23:43   #3536   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jaak View Post
Geen tijd (of zin) om te lezen.
bol af

Quote:
Originally Posted by Dodgy View Post
nee, toch niet. de klassieke "automaten" en DSG hebben beide geen koppelingspedaal, en worden "automatisch" bediend, da's al. nu, toegegeven, de naam "automaat" is wel vrij verwarrend. praktisch gezien verwijst "automaat" naar een hydraulische automaat met torque converter.
DSG is de VW merknaam van DCT

Quote:
A direct-shift gearbox (German: Direkt-Schalt-Getriebe[1]), commonly abbreviated to DSG,[2][3] is an electronically controlled dual-clutch[2] multiple-shaft manual gearbox, in a transaxle design – without a conventional clutch pedal,[4] and with full automatic,[2] or semi-manual control. The first actual dual-clutch transmissions derived from Porsche in-house development for 962 racing cars in the 1980s.

In simple terms, a DSG is two separate manual gearboxes (and clutches), contained within one housing, and working as one unit.[2][3][5] It was designed by BorgWarner,[4] and is licensed to the Volkswagen Group, with support by IAV GmbH.[citation needed] By using two independent clutches,[2][5] a DSG can achieve faster shift times,[2][5] and eliminates the torque converter of a conventional epicyclic automatic transmission.[2]
Quote:
A dual-clutch transmission, (DCT) (sometimes referred to as a twin-clutch transmission or double-clutch transmission), is a type of automatic transmission or automated automotive transmission. It uses two separate clutches[1] for odd and even gear sets. It can fundamentally be described as two separate manual transmissions (with their respective clutches) contained within one housing, and working as one unit.[2][3] They are usually operated in a fully automatic mode, and many also have the ability to allow the driver to manually shift gears in semi-automatic mode,[1] albeit still carried out by the transmission's electro-hydraulics.
met DCT heb ik nog niet zelf gereden. leukste voordeel is dat je tijden van 0 naar 100 een pak sneller zijn zonder extra verbruik of meer vermogen. naar het schijnt rijdt een DCT wel niet zo aangenaam in de file.

Last edited by Teus; 26-09-2015 at 23:49.
Teus is offline   Reply With Quote
Old 26-09-2015, 23:45   #3537   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

...en dat zit tegenwoordig standaard op een Audi omdat dat de technologie tegenwoordig is, of is dat een speciale uitvoering?

Vooral dat was mijn vraag. Een computer 10j geleden was ook niet wat een computer vandaag is.
Old 26-09-2015, 23:51   #3538   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

s-tronic is een optie gelijk een ander
slechts een minderheid van de wagens komt met DSG/DCT/... omdat het een stuk meer kost in productie
Old 26-09-2015, 23:54   #3539   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

random internet grabbel
A3 SPORTBACK - 2013 » 1.2 TFSI Attraction (1197cc - 110PK) € 22.200
A3 SPORTBACK - 2013 » 1.2 TFSI Attraction S tronic (1197cc - 110PK) € 24.300

A3 SPORTBACK DIESEL - 2013 » 1.6 TDi Ambiente (1598cc - 110PK) € 25.850
A3 SPORTBACK DIESEL - 2013 » 1.6 TDi Ambiente S tronic (1598cc - 110PK) € 27.950
Old 27-09-2015, 00:00   #3540   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Guys, als gewone mensen een auto nemen waarbij ze niet meer zelf hoeven te schakelen met een derde pedaal dan is dat een automaat.
Jullie weten perfect wat Jaak bedoelde maar dan moet je nog pedant doen over de definitie van een automaat.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Thread Tools

Posting Rules