Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Bordspellen

Reply

Thread Tools
Old 31-08-2018, 07:48   #1661   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Zag ik staan in de Spelgezel en maar meegenomen omdat het mij een goede euro lijkt. Pieter was er ook enthousiast over
Old 31-08-2018, 08:53   #1662   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Een van mijn favoriete euro's, maar krijg hem te weinig op tafel.
Old 02-09-2018, 10:53   #1663   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Niet gekocht, maar Santa Maria (die me wat tegenviel), geruild voor

Old 09-09-2018, 11:16   #1664   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Ik zoek Glory to Rome black box.

Wishful thinking zeker?
Old 13-09-2018, 18:53   #1665   link
Jonah
Senior Member

Jonah's Avatar

Send a message via MSN to Jonah
Is er iemand met ervaring met zowel Game of Thrones Lcg en Android Netrunner en die me hun vergelijkende analyse kan geven?
Wil mij eens aan een lcg wagen maar weet niet goed welke. Zou wel competitief moeten zijn want co÷peratief hebben we al wat veel van in huis.

Ben niet van plan om mij arm te kopen, dus zou tof zijn als we met een core box een tijd door komen.

Mijn voornaamste bedenkingen na wat opzoeken: Got lijkt me een dumbed down versie van Magic te zijn, maar is misschien wel tof omdat je het ook met meer kan spelen. Bij Android spreekt het thema en de mechanics me heel aan, maar heb wat schrik dat je aardig wat kaarten nodig hebt om het echt tof te maken.
Old 13-09-2018, 18:59   #1666   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Android Netrunner wordt gestopt, dus mss kan je wel (redelijk) goedkoop aan iemand zijn collectie geraken?

Ik heb de mijne (blijkbaar net op tijd) vorig jaar verkocht.
Starten met de core is geen probleem, maar het zal idd niet blijven boeien. Maar het probleem met Netrunner vond ik dat de strategieen/core kaarten steeds hetzelfde bleven voor elke factie doorheen de expansions. Ook de reden waarom ik ermee gestopt ben.

Met GoT geen ervaring. Had Maniac dit niet?
Old 13-09-2018, 19:03   #1667   link
Jonah
Senior Member

Jonah's Avatar

Nu ik er toch over begon: wat voor zin heeft het eigenlijk om nog met Magic te beginnen? Of is dat echt onbegonnen werk? Ik heb thuis nog wat stokoude decks liggen van 20 jaar geleden, en vond dat toen wel tof.

Also, zijn er andere competitieve lcg's die de moeite kunnen zijn buiten Android en Got?
Old 13-09-2018, 19:34   #1668   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Android is afgelopen, FFG is de licentie kwijt.

Star Wars LCG is ook afgerond, geen nieuwe pakskes meer. Als ge een competitieve lcg zoekt is aGoT inderdaad de beste keuze, al is Legend of the 5 rings nu ook een jaar uit en goedkoper qua instapkost. Heb L5R zelf maar 1 keer gespeeld, het heeft een heel ander tempo dan aGoT maar de strategie artikels die ik al heb gelezen zijn wel interessant. De manier waarop FFG de kleinere Dynasty packs uitbrengt, met een cycle die gefocust is op 1 van de clans, maakt het misschien ook iets makkelijker om er een clan uit te kiezen en daar echt voor te gaan zonder dat je alles meteen moet kopen.

Persoonlijk vind ik aGoT wel een stuk leuker, ook qua deck building denk ik aGoT lijkt echt in niets op Magic, noch qua deck building noch qua spelverloop. Zo maak je in aGoT niet alleen een deck met kaarten die je trekt maar ook een plot deck waar je elke ronde een kaart uit kiest die o.a. mee bepaalt wie er eerst gaat en hoeveel resources je krijgt. Je kan ook met agenda's spelen die voor nog meer opties zorgen. 1 vs 1 is echt echt schitterend imho. Zeker geen dumbed down versie van Magic, eerder integendeel. De keuzes die je tijdens het spel maakt vind ik ook veel meer gewicht hebben. en er zijn heel veel keuzes die je tijdens een ronde moet maken.

Zeer brutaal spel maar qua flavor echt zeer, zeer goed. Ik heb zelf net als jij in de beginperiode wat Magic gespeeld maar dit vind ik persoonlijk veel leuker. Een spel Magic zal waarschijnlijk wel sneller gaan en op echt competitief niveau is het deelnemersveld veel groter. Als ge echt competitief wilt gaan en veel wilt spelen heb je in BelgiŰ eigenlijk maar 1 keuze.

Voor gelijk welke LCG waar je mee begint en wat competitief wil gaan ga je denk ik wel 3 core boxes nodig hebben om genoeg goede decks te kunnen maken.

FFG komt trouwens binnenkort met Keyforge, een nieuw kaartspel van Richard Garfield die ook Magic en het originele Netrunner heeft ontworpen. Misschien is dat iets voor jou?

Last edited by Maniac; 13-09-2018 at 19:47.
Maniac is offline   Reply With Quote
Old 14-09-2018, 07:17   #1669   link
Jonah
Senior Member

Jonah's Avatar

Quote:
Originally Posted by Maniac View Post
Android is afgelopen, FFG is de licentie kwijt.

Star Wars LCG is ook afgerond, geen nieuwe pakskes meer. Als ge een competitieve lcg zoekt is aGoT inderdaad de beste keuze, al is Legend of the 5 rings nu ook een jaar uit en goedkoper qua instapkost. Heb L5R zelf maar 1 keer gespeeld, het heeft een heel ander tempo dan aGoT maar de strategie artikels die ik al heb gelezen zijn wel interessant. De manier waarop FFG de kleinere Dynasty packs uitbrengt, met een cycle die gefocust is op 1 van de clans, maakt het misschien ook iets makkelijker om er een clan uit te kiezen en daar echt voor te gaan zonder dat je alles meteen moet kopen.

Persoonlijk vind ik aGoT wel een stuk leuker, ook qua deck building denk ik aGoT lijkt echt in niets op Magic, noch qua deck building noch qua spelverloop. Zo maak je in aGoT niet alleen een deck met kaarten die je trekt maar ook een plot deck waar je elke ronde een kaart uit kiest die o.a. mee bepaalt wie er eerst gaat en hoeveel resources je krijgt. Je kan ook met agenda's spelen die voor nog meer opties zorgen. 1 vs 1 is echt echt schitterend imho. Zeker geen dumbed down versie van Magic, eerder integendeel. De keuzes die je tijdens het spel maakt vind ik ook veel meer gewicht hebben. en er zijn heel veel keuzes die je tijdens een ronde moet maken.

Zeer brutaal spel maar qua flavor echt zeer, zeer goed. Ik heb zelf net als jij in de beginperiode wat Magic gespeeld maar dit vind ik persoonlijk veel leuker. Een spel Magic zal waarschijnlijk wel sneller gaan en op echt competitief niveau is het deelnemersveld veel groter. Als ge echt competitief wilt gaan en veel wilt spelen heb je in BelgiŰ eigenlijk maar 1 keuze.

Voor gelijk welke LCG waar je mee begint en wat competitief wil gaan ga je denk ik wel 3 core boxes nodig hebben om genoeg goede decks te kunnen maken.

FFG komt trouwens binnenkort met Keyforge, een nieuw kaartspel van Richard Garfield die ook Magic en het originele Netrunner heeft ontworpen. Misschien is dat iets voor jou?
Cool, klinkt goed. Zal dan toch eens wat uitgebreider naar GoT kijken. Ik had dat 1 keer gespeeld bij familie, maar ik denk dat we toen een "versimpelde" versie gespeeld hebben of zo, want er leken me soms toch dingen niet te kloppen. Soit, ik ga te rade op YouTube.

Met "competitief" bedoel ik trouwens gewoon: spelen tegen mijn vriendin, want dat zal het 95% van de tijd zijn . We hebben thuis al aardig wat coops, maar wil wat meer dingen waar er iets te winnen valt.

Concrete vraag dus: om met ons twee te spelen, welke basisset zou je aanraden? De core set en misschien nog een expansie om te beginnen? Of volstaat de core set? Ik lees (ook ivm Android) dat je best meteen twee cores koopt, maar dat lijkt me nogal onnozel.
Old 14-09-2018, 07:49   #1670   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

LCG's zijn des doods. Heb voor 300 euro aan Arkham Horror TCG gerief bijeengekocht, heb het gelukkig kunnen verkopen aan een hoge prijs
Old 14-09-2018, 08:03   #1671   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jonah View Post
Cool, klinkt goed. Zal dan toch eens wat uitgebreider naar GoT kijken. Ik had dat 1 keer gespeeld bij familie, maar ik denk dat we toen een "versimpelde" versie gespeeld hebben of zo, want er leken me soms toch dingen niet te kloppen. Soit, ik ga te rade op YouTube.

Met "competitief" bedoel ik trouwens gewoon: spelen tegen mijn vriendin, want dat zal het 95% van de tijd zijn . We hebben thuis al aardig wat coops, maar wil wat meer dingen waar er iets te winnen valt.

Concrete vraag dus: om met ons twee te spelen, welke basisset zou je aanraden? De core set en misschien nog een expansie om te beginnen? Of volstaat de core set? Ik lees (ook ivm Android) dat je best meteen twee cores koopt, maar dat lijkt me nogal onnozel.
Ik zou zeker 2x core set nemen (voor voldoende deckbuilding opties). Ik had zelf 3x de core set en daarmee kon ik toch makkelijk 4 deftige decks zodat er ook met 4 kon gespeeld worden. 3x core is zeker niet onnozel als je graag decks bouwt, er zijn bepaalde plotkaarten en locaties die in veel decks gaan die in de core set zitten. Het aantal redundant cards in een extra core set is bij aGoT veel kleiner dan bij bijvoorbeeld Lord of the Rings LCG.

Welke expansie je neemt hangt eigenlijk vooral af van je voorkeur qua huis. Momenteel hebben Lannister, Martell, Stark, Tyrell en Nights Watch hun deluxe expansie gehad, die van Greyjoy is voor begin november. Elke deluxe expansie bevat voornamelijk kaarten voor het desbetreffende huis, met slechts een aantal kaarten voor de andere huizen. Ik denk dat het misschien best is eerst 3x een core set te nemen, wat te spelen en dan te bekijken welk huis jullie het leukst vinden. Ze spelen ook allemaal wat anders.

Lannister is bijvoorbeeld sterk in economie en het millen van het deck/hand van de tegenstander, terwijl Greyjoy vooral rusht en militair agressief is (d.w.z. personages van de tegenstander killt). Tyrell speelt veel met events en ridders en kaarten die elkaar boosten, Baratheon laat de tegenstander zijn karakters kneelen (cfr. tappen), Martell zijn gewoon awesome klootzakken die sterker worden naarmate het spel langer duurt, Targaryen speel ik zelf het minst graag mee al zijn die wel erg populair bij de pro's (ze spelen veel met attachments en draken), Nights Watch is defensief, Stark heeft de wolven en krijgt voordelen als er karakters sterven en je hebt ook nog neutrale kaarten die je in de mix kan gooien. Het is ook mogelijk een deck met twee verschillende huizen te maken en met een specifieke agenda een deck met drie verschillende huizen.

Hou er ook rekening mee dat de kleinere cycle packs interessant kunnen zijn omdat daar ook steeds nieuwe plot kaarten insteken en af en toe een nieuwe agenda, en sommige van die plot kaarten en zeker de agenda's bepalen echt je deck building.

De agenda's waar echt veel mee wordt gespeeld op toernooiniveau zijn momenteel denk ik nog steeds Lords of the crossing en The Wars to come, beide agenda's met een hoge impact op hoe je het spel speelt.

Goeie site: Thronesdb

Last edited by Maniac; 14-09-2018 at 08:07.
Maniac is offline   Reply With Quote
Old 14-09-2018, 09:08   #1672   link
onbewust
the king of the divan

onbewust's Avatar

Ik heb de Android Netrunner basisset en toch al veel mee kunnen spelen zonder iets bij te kopen.
Een beetje stom om te zeggen dat het 'afgelopen' is. Het is niet alsof dat plots niet meer speelbaar is.
Misschien net een goed moment om het voordelig aan te kopen.

Magic kan een bodemloze geldput zijn, maar uiteindelijk geef je uit hoeveel je zelf wil. Als je enkel casual met twee wil spelen kom je al ver met Duel Decks en precon Commander decks.
Daana wordt het wel verlijdelijk om altijd meer te gaan kopen.

Over GOT LCG weet ik niets dus kan goed zijn dat dat een goeie keuze is.

BTW Jonah, als ge Magic of Netrunner wilt proberen, of andere boardgames, woonde gij ook niet in Schaarbeek? :-x
[00:37:26] <blumcole> ik ben ooit eens rond 9 wakker geworden in mijne zetel en der lag nen drol in de wc maar geen wc papier
onbewust is offline   Reply With Quote
Old 14-09-2018, 20:15   #1673   link
Fieldy
Senior Member

Fieldy's Avatar

Support van CMON gevraagd of ik nog kon meedoen met de Zombicide: Invader kickstarter (die al 3 maand is afgesloten). Sta nu op de wachtlijst voor als er iemand cancelt. Duimen maar zeker?
Fieldy is offline   Reply With Quote
Old 14-09-2018, 20:56   #1674   link
Xanthrax
Senior Member

Send a message via MSN to Xanthrax
Net mijn kickstarter van Deep Madness aangekregen. Ziet er allemaal heel mooi uit. Dit weekend eens door de rulebook gaan.
Xanthrax is offline   Reply With Quote
Old 15-09-2018, 13:18   #1675   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

Zombicide... Dat zijn nu eens echt slechte games. Ooit in een vlaag van dat het misschien interessant leek (en 2 fanboys die toevallig aan dat rek in Spel! stonden) meegepakt.
Saaie gameplay

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is offline   Reply With Quote
Old 28-09-2018, 13:54   #1676   link
Sjaakie
Junior Member

Sjaakie's Avatar

Van de week Game of Thrones Catan besteld.. Zeer benieuwd
Sjaakie is offline   Reply With Quote
Old 28-09-2018, 15:06   #1677   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

tis Catan...

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is offline   Reply With Quote
Old 28-09-2018, 18:55   #1678   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

PNP van Glory To Rome binnengekomen, ziet er niet slecht uit. Ik ben erg benieuwd naar dit spel omdat het zo'n cultstatus is en een gespeelde Black Box makkelijk voor 120-150 euro buitengaat.

Voor de rest Arkwright 2nd edition besteld voor ophaling op Spiel.
Old 10-10-2018, 20:14   #1679   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

Net een koopje gedaan. Dungeonquest 3rd en Space Hulk 4th edition samen voor 70 euro.

Zal voor DQ waarschijnlijk wel de conversion regels voor de revised edition gebruiken. Combat schijnt niet zo vloeiend te zijn anders.
Space Hulk is blijkbaar nog in volledige nieuwstaat, alles nog in sprues. Had ik niet verwacht gezien de prijs.

'k Weet wat te doen de komende herfstavonden.
HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Old 12-10-2018, 07:59   #1680   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Groepsaankoop via Kickstarter binnengekomen, 72 copies

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Bordspellen

Thread Tools

Posting Rules