Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Reply

Thread Tools
Old 01-04-2012, 13:22   #1   link
DontLikeJelly
Senior Member

DontLikeJelly's Avatar

Autoverzekering

Men madam leert rijden. Ze heeft net haar voorlopig rijbewijs gekregen na 20 uur les zodat ze alleen mag rijden. Dus hebben we een stadswagentje (Lancia Ypsilon) voor haar gekocht. Het ding wordt binnenkort geleverd en ik ben aan het kijken voor een autoverzekering. Ze wil graag een omnium.

Is het een goed idee is om op mijn naam te verzekeren? Kan dat eigenlijk wel als zij eigenlijk altijd met de auto zal rijden? Heb wat online offertes zitten invullen en het lijkt van de maatschappij af te hangen of je echtgenote meeverzerkerd is of niet (maar het is niet echt duidelijk). Sommige maatschappijen vragen expliciet of er een ander bestuurder moet verzekerd worden en dat lijkt de premie te verhogen.

Welke maatschappij raden jullie aan?
DontLikeJelly is offline   Reply With Quote
Old 01-04-2012, 21:24   #2   link
Blade
Petrolkop

Blade's Avatar

Enkel op uw naam verzekeren is geen goed idee. Er zijn wel maatschappijen (bvb kbc) waar je meerdere hoofdbestuurders kan laten vastleggen. Contacteer anders een makelaar? Hij/zij zal je ook kunnen informeren hoe flexibel een bepaalde maatschappij omgaat met schadegevallen. Een goedkope autoverzekering is niet noodzakelijk een goede autoverzekering.
Blade is offline   Reply With Quote
Old 02-04-2012, 07:23   #3   link
Prophex
Know your enemy ...

Prophex's Avatar

Send a message via MSN to Prophex
Wij zitten bij Ethias met mijn pa als hoofdbestuurder en mezelf als bij-bestuurder. Hij rijdt er nooit mee en daar hebben we nog nooit problemen mee gehad. Daarenboven is bij Ethias de verzekerde 'het adres waar de persoon woont' en bijgevolg ook iedereen die op dit adres woont. (Klinkt raar, maar zo is het me uitgelegd toen ik korting wou op de verzekering van mijn moto maar officieel niet meer bij m'n pa woonde.) Je verzekering hangt dus vast aan je adres en niet aan een persoon.
Prophex is offline   Reply With Quote
Old 02-04-2012, 09:49   #4   link
BlaCkBirD
Senior Member

BlaCkBirD's Avatar

Quote:
Originally Posted by Prophex View Post
Wij zitten bij Ethias met mijn pa als hoofdbestuurder en mezelf als bij-bestuurder. Hij rijdt er nooit mee en daar hebben we nog nooit problemen mee gehad.
En je zal er ook nooit problemen mee hebben, tot er een zwaar accident is met lichamelijke schade (en dus de bedragen oplopen).

Dan gaan ze misschien wel moeite doen om te zien of dit allemaal wel klopt.

Er zijn al boeken geschreven hierover.

Geen verzekering gaat ook zolang er geen accidenten zijn ...
Wat ik maar wil zeggen, betaal liever 100 of 200 euro meer voor gemoedsrust
Old 02-04-2012, 15:37   #5   link
DontLikeJelly
Senior Member

DontLikeJelly's Avatar

Ethias heeft inderdaad iets met het adres ipv echt bestuurders te vragen. Ga eens informeren.
Old 06-04-2012, 10:24   #6   link
DontLikeJelly
Senior Member

DontLikeJelly's Avatar

't Is uiteindelijk toch een verzekering op naam van men madam geworden. Kost een 300 neuros meer per jaar. Maatschappijen durven er blijkbaar wel een punt van maken wie de hoofdbestuurder is indien ge iets serieus voor hebt. Als ge dan zelf een lease wagen hebt is hun punt snel gemaakt. Ze begint op bonus malus 11, mijne is 8, kan ze al beginnen om die naar beneden te brengen door niet te botsen...
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Thread Tools

Posting Rules