Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Reply

Thread Tools
Old 15-11-2011, 12:07   #201   link
ecko
since 09 Feb, 2001

ecko's Avatar

Zoals ik. Ik moet regelmatig van de ene klant naar de andere.
Anderzijds zijn er mensen die op een vaste plek werken, een bedrijfswagen krijgen EN daarbovenop ook nog een treinabonnement waarmee ze dagelijks naar het werk komen.
Old 15-11-2011, 12:45   #202   link
Takeshi
ALPPALP

Takeshi's Avatar

Send a message via MSN to Takeshi
Ik gebruik mijn wagen 95% voor het werk. Die 5% kan ik makkelijk opvangen door openbaar vervoer als het moet dus eigenlijk heb ik privé geen auto nodig.

Ik kan dus snappen dat die 5% procent privé-gebruik een voorrecht is en ik daar word op belast, maar niet op het professionele gebruik.
Takeshi is offline   Reply With Quote
Old 15-11-2011, 12:53   #203   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Send a message via ICQ to Disabled Send a message via MSN to Disabled
Quote:
Originally Posted by Takeshi View Post
Ik kan dus snappen dat die 5% procent privé-gebruik een voorrecht is en ik daar word op belast, maar niet op het professionele gebruik.
En begin maar met daar een eerlijk systeem voor te bedenken. Wie gaat dat controleren?
Disabled is online now   Reply With Quote
Old 15-11-2011, 13:15   #204   link
Rufus
PimpMeister

Quote:
Originally Posted by Disabled View Post
En begin maar met daar een eerlijk systeem voor te bedenken. Wie gaat dat controleren?
In nederland doen ze dat via een GPS apparaatje dat je in de auto moet steken.
Meet de afstand enz... + je kilometerteller en je weet perfect wat wanneer is gereden.
Old 15-11-2011, 13:19   #205   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
En wat als ik na het werk dan bij de Colruyt stop ? Is dat prive of werk ? Zo simpel is dat toch niet.
Erik701 is offline   Reply With Quote
Old 15-11-2011, 13:32   #206   link
aksm
anale kattenneuker

aksm's Avatar

Mijn schoonbroer zal lachen zijn eigen auto verkocht, gezinswagen genomen als bedrijfsvoertuig en privé maar kilometers bollen.

Kindjes naar school, uitstapje hier, uitstapje daar. HAH! SOSSEN KARMA IN U SOSGEZICHT!

“BUILD ‘EM UP, BREAK ‘EM DOWN.” Tornbjörn since 2016

~ First it giveth - Then it taketh away ~
aksm is offline   Reply With Quote
Old 15-11-2011, 13:36   #207   link
Dorfmeister
O_o

Quote:
Originally Posted by elwood View Post
Dat er iets ging gebeuren om bedrijfswagens minder aantrekkelijk te maken was wel te verwachten, nu is het voor veel mensen interessanter om een bedrijfswagen te vragen terwijl ze feitelijk geen nodig hebben.
Maar dan zouden ze beter eens zoeken hoe ze mensen op een andere manier een voordeel kunnen bieden bij een loonopslag, ipv de makkelijkste oplossing en er gewoon extra belasting op vragen. Die extra belastingen zijn niet aangenaam voor mensen die hun wagen echt nodig hebben voor hun werk
Dit is niet meer iets gebeuren aan bedrijfswagens, dit is gewoon het voordeel van bedrijfswagens quasi helemaal onderuit halen. Je krijgt netto al dik honderd euro minder dan iemand die geen bedrijfswagen heeft, tel daar nog honderd euro bij en je komt al tot een aardig bedrag voor het hebben van een extra-legaal voordeel.

Ik ben ermee akkoord dat er tegenwoordig wordt gegooid met bedrijfswagens, maar dat is ook enkel omdat dit het enige valabele aanwezige alternatief is voor een loonsverhoging. Door die absurde belastingsdruk zit je direct in de hogere schalen en dan is een bedrijfswagen voor veel werknemers een mooi alternatief. Dat mensen die een vaste werkplaats hebben en over een bedrijfswagen beschikken, worden aangepakt, heb ik geen probleem mee. Dat mensen die voor consultancybureaus werken en voor hun brood een bedrijfswagen nodig hebben meer dan duizend euro op jaarbasis verliezen is gewoonweg belachelijk.

De kleinere wagens à la A3 en Golf zijn nog iets of wat schappelijker belast, maar als je wat meer ervaring hebt en een gezin wil, ga je automatisch toch naar de grotere gezinswagens.
Dorfmeister is offline   Reply With Quote
Old 15-11-2011, 13:41   #208   link
Takeshi
ALPPALP

Takeshi's Avatar

Zal wel meer dan 100 EUR netto minder loon zijn. Bedrijfskost van mijn A3 is 720 EUR per maand.

Hoe wordt dat trouwens berekend? Anders zal mijn volgende upgrade geen A4 worden maar een A3 S-line ofzo
Old 15-11-2011, 13:44   #209   link
Dorfmeister
O_o

Quote:
Zal wel meer dan 100 EUR netto minder loon zijn. Bedrijfskost van mijn A3 is 720 EUR per maand.

Hoe wordt dat trouwens berekend? Anders zal mijn volgende upgrade geen A4 worden maar een A3 S-line ofzo
Kan je hier berekenen. De logica erachter komt van SD Workx, dus de cijfers zouden normaal gezien volledig moeten kloppen. Voor kleinere wagens is het minder dan 100 euro, voor de meer gangbare wagens is het meer.
Old 15-11-2011, 13:47   #210   link
Takeshi
ALPPALP

Takeshi's Avatar

Die extra taks waarvan sprake wordt dan berekend op de grootte van de wagen? Beetje raar toch. Dan blijf ik toch bij mijn A3 met 170pk motorke en veel uitrusting ipv naar A4 over te schakelen.
Old 15-11-2011, 13:54   #211   link
Dorfmeister
O_o

Quote:
Die extra taks waarvan sprake wordt dan berekend op de grootte van de wagen? Beetje raar toch. Dan blijf ik toch bij mijn A3 met 170pk motorke en veel uitrusting ipv naar A4 over te schakelen.
Quote:
De krant Het Laatste Nieuws noteert ook dat de nieuwe tarieven blijkbaar niet langer gebaseerd worden op de CO2-uitstoot. Zo moet een Mercedes E met een uitstoot van 134mg veel meer betalen dan een VW Polo met 138mg uitstoot.
Het wordt dus niet langer alleen op CO2 berekend, maar wat de andere variabelen zijn, weet ik ook niet. Ik vermoed dat het nog in de buurt komt van de BPM (belasting per massa) zoals bij onze goede bovenburen. Ik vermoed dat het ook met de status van de wagen te maken zal hebben, want in het voorbeeld van HLN kost een A3 tien euro meer per maand dan een Golf terwijl beide wagens over exact dezelfde onderstellen en motorisering beschikken.
Old 15-11-2011, 13:54   #212   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Allez, ik mag van geluk spreken dat ik voor een Duitse firma werk dan, zou anders een flink stuk mogen betalen denk ik voor zo'n dure bak.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 15-11-2011, 14:22   #213   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Quote:
Originally Posted by Dorfmeister View Post
Ik vermoed dat het ook met de status van de wagen te maken zal hebben, want in het voorbeeld van HLN kost een A3 tien euro meer per maand dan een Golf terwijl beide wagens over exact dezelfde onderstellen en motorisering beschikken.
En wie bepaalt die status dan ? Zoiets is toch totaal niet meetbaar ? Zal waarschijnlijk eerder de aankoopprijs zijn ofzo.
Erik701 is offline   Reply With Quote
Old 15-11-2011, 17:38   #214   link
Takeshi
ALPPALP

Takeshi's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dorfmeister View Post
Het wordt dus niet langer alleen op CO2 berekend, maar wat de andere variabelen zijn, weet ik ook niet. Ik vermoed dat het nog in de buurt komt van de BPM (belasting per massa) zoals bij onze goede bovenburen. Ik vermoed dat het ook met de status van de wagen te maken zal hebben, want in het voorbeeld van HLN kost een A3 tien euro meer per maand dan een Golf terwijl beide wagens over exact dezelfde onderstellen en motorisering beschikken.
Gezien de A3 toch een pak meer kost dan de Golf (rekening houdend met de ongelofelijk dure A3 opties en het feit dat zowat alles een optie is bij Audi), zal de catalogusprijs waarschijnlijk één van de parameters zijn.

Opnieuw: toch maar weer sossenlogica. Er zijn tegenwoordig heel strikte regels m.b.t. de werkomgeving, comfort voor rug, rusttijden voor computerwerk enz. Maar iemand die soms 4 uur van zijn werkdag in de auto moet zitten, daar mag geen comfort bij ofzo?
Old 15-11-2011, 17:46   #215   link
Dorfmeister
O_o

Prijs zal waarschijnlijk wel één van de variabelen zijn, maar er zullen toch nog andere factoren meespelen. Het prijsverschil tussen de goedkoopste A3 en Golf is meer dan 2000 euro en de bijkomende belastingen zouden volgens die tabel in HLN 10 euro zijn. De BMW1 is zo'n kleine 700 euro duurder dan de A3 en die kost dan weer 12 euro meer dan de A3. Consequent kan je het niet echt noemen.
Old 15-11-2011, 17:59   #216   link
inqubus
Senior Member

het is er nog niet door he. Bij mijn weten zijn de liberalen er toch tegen?
inqubus is offline   Reply With Quote
Old 15-11-2011, 18:06   #217   link
Henry VIII
I am the fuck you man.

Henry VIII's Avatar

Ze zouden het moeten baseren op de ecoscore en dan eventueel nog de klasse van voertuig (al zijn er voor dat laatste ook genoeg tegenargumenten te vinden).
Door een belasting op massa en aankoopprijs werken ze bv. juist weer de hybride en elektrische voertuigen tegen die ze zouden moeten stimuleren!

Plus, waarom dit voordeel zo hard aanpakken, ons loon wordt al zo zwaar afgeroomd (i.t.t. omringende landen waar ze dan weer wat meer de bedrijfswagens aanpakken en minder het loon). De bedrijfswagens waren juist een manier om enerzijds toch interessant en aantrekkelijk te kunnen verlonen en daarbij een deel van de economie te helpen draaien.
De aanslag op ons (bedrijfswagenrijders) loon wordt dan wel heel groot. Nu al sta je netto een deftig bedrag af voor zo'n bedrijfswagen (toegegeven, nog steeds niet wat je zelf zou moeten dokken voor een eigen wagen). Als dat bedrag pakweg verdubbeld is dit voor velen een ramp voor hun nettoloon.
Zij die niet verplicht zijn met deze wagens rond te rijden (bv. de woon-werk bedrijfswagens) zullen wel afhaken dan, maar zij die de wagen echt nodig hebben worden de dupe (toch als de werkgever het verschil niet opvangt in de verloning).

Pas op, ik ben de eerste om te zeggen dat er teveel solo-salon woon-werk bedrijfswagens rondbollen die eigenlijk vermeden zouden kunnen worden, maar als je de bedrijfswagens wil aanpakken zou ik het wel liefst op een deftige manier zien gebeuren.
Henry VIII is offline   Reply With Quote
Old 15-11-2011, 18:11   #218   link
Blade
Petrolkop

Blade's Avatar

Ecoscore is wat mij betreft een ideale maatstaf. Al de rest van klasse en aanzien is dikke zever.

En geef nu toe, het huidige systeem waar je forfetair belast wordt voor je privekilometers, dat is toch te zot voor woorden?
Blade is offline   Reply With Quote
Old 15-11-2011, 18:21   #219   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

In welke zin te zot voor woorden?

Ik ga ermee akkoord dat 5000/7500 km privé in 90% van de gevallen vééél te weinig is. En voor de 10% dat overblijft geef je gewoon je werkelijke KM in, en dat moet je dan maar kunnen bewezen in je personenbelasting. Dat ze daar dus 2000km bijtellen ofzo als het dan niet anders kan.

Nuja, hopelijk houdt de VLD dit soort zaken tegen, want dit is wééral eens een middenklassebelastingen.
Teki is offline   Reply With Quote
Old 15-11-2011, 18:30   #220   link
Blade
Petrolkop

Blade's Avatar

Wel, dat je niet belast wordt voor het werkelijke voordeel.
Blade is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Thread Tools

Posting Rules