Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Reply

Thread Tools
Old 16-08-2011, 20:41   #41   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

Quote:
Originally Posted by Clipper View Post
De Lexus IS was compacter, recenter, en sportiever, de E-klasse is in vergelijking een boot. Niet echt een faire vergelijking volgens mij. Check eens een andere Benz, parel.
compacter en sportiever? dan wil de parel een BMW

verder: mijn Benz zitten detailen, na 4u wrijven zijn mijn armen echt volledig lam.

kleien is wijze stuff, verwijdert oranje/zwarte puntjes/strepen en het onzichtbaar laagje vuiligheid dat je wel met je hand voelt. maakt de lak superglad.
lichtjes met de hand polieren maakt niets uit, behalve aan de klinken: die krasjes gaan er vlot uit.
na het gebruiken van filler en synthetische wax ziet alles er goed uit.
Old 16-08-2011, 21:22   #42   link
MeRVy
Senior Member

MeRVy's Avatar

Quote:
Originally Posted by Teus View Post
compacter en sportiever? dan wil de parel een BMW

verder: mijn Benz zitten detailen, na 4u wrijven zijn mijn armen echt volledig lam.

kleien is wijze stuff, verwijdert oranje/zwarte puntjes/strepen en het onzichtbaar laagje vuiligheid dat je wel met je hand voelt. maakt de lak superglad.
lichtjes met de hand polieren maakt niets uit, behalve aan de klinken: die krasjes gaan er vlot uit.
Ik moet binnenkort mijn bedrijfswagen indienen gezien mijn leaseperiode afloopt. Nu hoor ik van collega's heel wat horrorverhalen over allerhande krassen die bij de controle worden aangerekend.

Ik heb geen diepe krassen, maar heel wat kleintjes, zoals bvb ook aan portier. Wellicht vallen die onder gebruiksschade, maar ik zou toch graag het zekere voor het onzekere nemen en die auto zo mogelijk nieuwer terugbrengen dan die was.

Nu mijn vraag: dat polieren, is dat moeilijk? Kost het veel? Ik zou eens stoppen bij wax-it, maar wil daar ook niet het duurste spul aangesmeerd krijgen.

Wat is het verschil trouwens tussen polieren en simoniseren?

Sorry dat ik je thread misbruik hiervoor
MeRVy is offline   Reply With Quote
Old 16-08-2011, 21:48   #43   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

ik misbruik je nichtje ook, no offense taken

het indienen van een leasewagen is nooit echt een prettige ervaring omdat dan de rekening wordt gemaakt van de schade. het hangt wat af van de goodwill van de garage maar vaak ben je gezien. krassen aan wieldoppen of velgen kunnen goed aangerekend worden. gewone slijtage wordt over het hoofd gezien, als je zoals alle andere autos wat lichte swirls hebt is dat niets.

als je met de hand poliert kun je heel lichte krassen verwijderen zoals die onder de klinken. je bereikt meer door een filler te gebruiken zoals Poorboy white diamond of black hole (afhankelijk van de kleur lak): dat is een product dat swirls en lichte krasjes gaat opvullen en verbergen.

simoniseren is het wijdversprijde all-in-one product; het reinigt dieper, vult krassen en legt een beschermlaag. een serieuze detailer neemt zo'n product niet ernstig omdat het niet zo goed is en het effect bovendien snel verdwijnt. mijn Mercedes kreeg ik mooi gesimoniseerd maar na 3 weken scoutskamp en 1 carwash was het effect volledig weg.

het betere systeem is te werken in lagen: wassen, grondig reinigen met klei, eventueel opnieuw wassen, krassen vullen en een beschermende waxlaag leggen. maar dat is geen antwoord op je vraag.

de essentie van polieren is dat er machinaal gewerkt wordt met een abrasief product en er een dun laagje verf van de auto wordt weggenomen. je kunt dit zachtjes doen maar ook erg agressief, het hangt er gewoon van af hoe diep je kras is. machinaal polieren is moeilijk en houdt dus risicos in waarvan de ergste is dat je teveel verf wegneemt en volledig door je lak zit. daarom heeft een serieuze detailer een apparaat dat de verfdikte meet.
trivia: met zo'n meter kun je ook gaan zien of de auto herspoten is geweest.

concreet advies: als je volledig door de lak zit moet je gaan corrigeren met een lakstiftje. dat kost weinig en bij een spuiter kun je wel de juiste kleur voor je auto krijgen. het volstaat om dan gewoon te simoniseren, tenzij je interesse hebt in detailing (en je volgende auto goed wilt verzorgen) is het de moeite niet om zoveel verschillende producten te kopen.

de laatste dagen vroeg ik mij ook af wat een goedkope manier is om diepe krassen te gaan corrigeren. ik dacht dat je veel dunne laagjes moest leggen met een lakstiftje. geen idee of je eerst moet simoniseren of eerst corrigeren. geen flauw idee hoelang een lakstiftje nodig heeft om volledig uit te harden, want je mag tijdens het uitharden geen producten er op aanbrengen. er bestaat natuurlijk iets als spot repair, maar dat kost wel wat. informeer eens bij collegas hoeveel er hen werd aangerekend. waarschijnlijk komt het goedkoper uit dan zoveel spot repairs en het nodige polieren door een expert.

Last edited by Teus; 16-08-2011 at 21:51.
Teus is offline   Reply With Quote
Old 17-08-2011, 10:09   #44   link
rooz
siii

rooz's Avatar

Quote:
Worthless without pics
Old 18-08-2011, 07:40   #45   link
MeRVy
Senior Member

MeRVy's Avatar

Quote:
als je met de hand poliert kun je heel lichte krassen verwijderen zoals die onder de klinken. je bereikt meer door een filler te gebruiken zoals Poorboy white diamond of black hole (afhankelijk van de kleur lak): dat is een product dat swirls en lichte krasjes gaat opvullen en verbergen.

simoniseren is het wijdversprijde all-in-one product; het reinigt dieper, vult krassen en legt een beschermlaag. een serieuze detailer neemt zo'n product niet ernstig omdat het niet zo goed is en het effect bovendien snel verdwijnt. mijn Mercedes kreeg ik mooi gesimoniseerd maar na 3 weken scoutskamp en 1 carwash was het effect volledig weg.
Langer dan 3 weken hoeft helemaal niet, ik ga misschien in die richting iets zoeken. Aanraders qua producten?
MeRVy is offline   Reply With Quote
Old 18-08-2011, 11:28   #46   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

gewoon in de buurt doorsnee all-in-one simoniseermiddel kopen als het niet teveel moeite of tijd mag kosten. een goede tip is wel dat je eventjes moet wachten na het aanbrengen van het product: gun het wat tijd om uit te harden voor je het weer verwijdert. ik weet niet hoelang precies, maar mijn synthetische wax heeft het beste resultaat als je het 30-60 minuten laat uitharden voor je het wegwrijft
Old 06-10-2011, 17:58   #47   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

in de avondles nieuwe stuurgewrichtjes geplaatst, samen met rubbers stabistangen. volgende week ophangingsgewrichten. eerste stapjes in het sleutelen aan een eigen auto: verliep goed, maar er liep dan ook genoeg ervaring rond
Old 24-10-2011, 22:41   #48   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

externe audioversterker geplaatst, goeie marchandise. eindelijk af van die shitty FM transmitter. de boxen worden later wel eens vervangen, maar nu klinkt alles al schitterend. ik kon wel een moderne radio met AUX input plaatsen, maar dat staat gewoon gatlelijk en is niet zo goed.

Quote:
Max. Power Output of 680W
Continuous Power Output: 60W
Class-AB Circuit
PWM Regulated MOS-FET Power Supply
Frequency Response: 5Hz - 50000Hz (0, -3dB)
S/N: 76dBA
TH Less than 0.04% at 1kHz
HPF (150Hz, -12dB/oct)
LPF (80Hz, -12dB/oct)
Variable Input Level Control (0.3 - 6V)
Osram cool blue dimlichten geplaatst en osram nightbreaker grootlichten. de cool blue dim lichten vallen niet echt op bij verlichte wegen en autostrade, maar waar er geen verlichting is merk je duidelijk dat ze meer licht geven en de kleurtemperatuur veel dichter bij daglicht zit. 't is wel niet alsof je zou denken dat het xenon lichten zijn.

Last edited by Teus; 24-10-2011 at 22:45.
Teus is offline   Reply With Quote
Old 27-10-2011, 19:12   #49   link
vlammes
Senior Member

echt fantastisch
vlammes is offline   Reply With Quote
Old 30-10-2011, 17:38   #50   link
SaveTheWhale!
Senior Member

SaveTheWhale!'s Avatar

na 2 min kijken zie ik nog steeds geen verschil in licht in die foto's. Of is het 2 keer van u nieuwe lampen?
Old 30-10-2011, 17:41   #51   link
rooz
siii

rooz's Avatar

ale ge ziet toch wel dat de kleurtemperatuur veel dichter bij daglicht ligt maar tlijkt niet alsof het xenons zijn
prachtige investering en boeiende update
Old 06-11-2011, 15:06   #52   link
]as]e
↑ psychopaat

]as]e's Avatar

ik schiet hier in de lach
Old 06-11-2011, 16:29   #53   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Shit, 7 seconden van mijn leven verspeeld met het zoeken naar een verschil.
Old 06-11-2011, 16:30   #54   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

wie het verschil niet ziet waagt zich beter niet meer op het fotoforum
Old 06-11-2011, 16:51   #55   link
Leeuwke
King of the jungle

Leeuwke's Avatar

't Zal daar eenzaam zijn, Teus.
Leeuwke is offline   Reply With Quote
Old 06-11-2011, 19:05   #56   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Ik vroeg mij al af waarom je 2 foto's gepost had.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 23-01-2012, 19:49   #57   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

foto van mijn passieve audio mixer: mengt radio en mp3 speler, output is 2x tulp

het kraam in werking. nu heb ik mijn goesting: OEM radio, MP3 speler input EN een goeie versterker. misschien later nog betere boxen plaatsen

Old 23-01-2012, 19:55   #58   link
tVentje
Clementine!

tVentje's Avatar

Ruist die mixer niet teveel? Hoor je verschil met en zonder?
Old 23-01-2012, 20:34   #59   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

werkt goed. ruis heb ik nog niet getest, is niet zo relevant omdat je al rijdend sowieso omgevingsruis hebt.
als ik google kom ik dit tegen http://www.instructables.com/id/Alto...-Stereo-Mixer/
blijkbaar ben ik niet de enige die het zo doet, en het werkt voldoende. even gaan bufferen met opamps doe ik liever niet.
Old 23-01-2012, 20:37   #60   link
Eposhark
Master i/d Japanologie

Eposhark's Avatar

hoe kan ik een radio ding in mijn c220 steken dat ook mp3 kan spelen?
cd met burned mp3's is goed, en anders een usb stick met mp3s op

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Thread Tools

Posting Rules