Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Sport

Reply

Thread Tools
Old 15-10-2014, 17:19   #3441   link
Intred
Senior Member

Intred's Avatar

Bij mij komt dat neer op een 320 eur per jaar.
Old 15-10-2014, 17:48   #3442   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

85 per maand, lolcrossfit
frenzal is online now   Reply With Quote
Old 15-10-2014, 17:48   #3443   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Send a message via MSN to blumcole
Ik betaal bij Basic Fit iets van een 17 EUR per maand. Maar ge moet u wel engageren voor een gans jaar. Per beurt betalen is niet mogelijk. Ge hebt geen zak begeleiding maar in Vilvoorde en Mechelen bvb zijn er genoeg toestellen en losse gewichten om uw ding te doen denk ik.

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 15-10-2014, 18:28   #3444   link
Horla
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Kurkhoer View Post
Ik denk dat Horla niet ziet wat voor een kracht er bij gymnastiek komt kijken.
Tenzij jij hebt geturnd waarschijnlijk een beter idee dan u. Jullie zijn hier vergelijking aan het trekken tussen sporten die maximum uw lichaamsgewicht gebruiken en iemand die dagelijks x-aantal keer haar gewicht op tilt

Atletiek is absoluut niet fel sporten. Ik ken in de atletiek geen enkele trainer die het verantwoord vind om de jeugd meer dan twee, max drie keer in de week te laten trainen. Dat is absoluut niet extreem.
Horla is offline   Reply With Quote
Old 15-10-2014, 18:48   #3445   link
KingSix
Senior Member

KingSix's Avatar

do u even wat
KingSix is offline   Reply With Quote
Old 15-10-2014, 20:07   #3446   link
Sepulfly
Tleger waser

Sepulfly's Avatar

Zeg nu eens duidelijk wat je punt is, Horla . Je zegt dat je gelooft dat zware training groei kan beperken. Je zegt dat je geen trainer kent die dat hanteert. Je zegt dat de jerommekes (volk dat zot hard traint?) van vroeger dat nu nog steeds zijn.

Die twee laatste stellingen staan haaks op elkaar.
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
Sepulfly is offline   Reply With Quote
Old 15-10-2014, 20:40   #3447   link
Horla
Senior Member

Tussen de lijnen lezen is ook een kunst. Trainers die (jeugd)atleten kapot trainen, wil en hoef ik niet te kennen. Natuurlijk heb ik weet van trainers die dit doen, maar ik reken hen niet tot mijn kenniskring.

Misschien moeten we eerst spreken over wat hard trainen en jeugd juist is? Bij jeugd spreek ik over -12 jaar en hard trainen op die leeftijd noem ik meer dan 3x per week.

Ik zie een filmpje van een 10-jarige die bijna 100kg squat met twijfelachtige techniek. Ik zie niets om bewondering voor te hebben.
Old 15-10-2014, 21:05   #3448   link
Sepulfly
Tleger waser

Sepulfly's Avatar

Op mijn 12e trainde ik rond de 20 uur per week, was ik Belgische spandextop en wereld jeugdtop. Wat jij kapot trainen noemt, is gewoon snoeihard alles op de sport zetten. Alles lijdt daaronder. Dat spreekt nogal voor zich. Zeker in de groeiperiode. Maar die groei zelf? Nah.
Old 15-10-2014, 23:25   #3449   link
KingSix
Senior Member

KingSix's Avatar

Quote:
Originally Posted by frenzal View Post
85 per maand, lolcrossfit
das dan toch anabolen inclusief mag ik hopen?
Old 16-10-2014, 01:10   #3450   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Send a message via MSN to blumcole
Quote:
Originally Posted by Sepulfly View Post
Op mijn 12e trainde ik rond de 20 uur per week, was ik Belgische spandextop en wereld jeugdtop. Wat jij kapot trainen noemt, is gewoon snoeihard alles op de sport zetten. Alles lijdt daaronder. Dat spreekt nogal voor zich. Zeker in de groeiperiode. Maar die groei zelf? Nah.
Jamaar ge zijt toch maar ne meter 70?

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 16-10-2014, 06:34   #3451   link
Corax
Senior Member

Corax's Avatar

Horla, die mythe is echt al serieus debunked ondertussen en houdt eerlijkgezegd toch ook totaal geen steek? als ik wat meer tijd heb vanavond post ik wat deftige links.

en fitness abo: 0 euro ik ben wel volledig gestopt op dit moment, zware familiale problemen (vader ernstig ziek, niks zo zenuwslopend als dergelijke shit), maar goed. en vroeger betaalde ik 240 per jaar toen ik nog naar een gym ging. die crossfit is echt wel superduur zeg, fuck man.
Corax is online now   Reply With Quote
Old 16-10-2014, 06:39   #3452   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

sterkte corax bro
Jaak is offline   Reply With Quote
Old 16-10-2014, 07:03   #3453   link
rooz
Rugbyfanaat

rooz's Avatar

Sterkte corax.
Zou wel blijven sporten, zal egoïstisch aanvoelen in het begin misschien, maar kan dienen als therapie.
Uw gedachten verzetten, uw woede/verdriet omzetten in gainz.
Plus endorfine waardoor je u beter zal voelen.
Old 16-10-2014, 07:56   #3454   link
Horla
Senior Member

Quote:
En hoeveel van uw leeftijdsgenoten die ook zo veel trainden zijn op latere leeftijd ook top (zelfs maar Belgische)?

Ik ga nu even puur spreken over de atletiek: bij de jeugd hebben wij al enorm veel wereldtoppers gehad. Hoeveel wereldtoppers hebben we bij de volwassenen? Natuurlijk kan niet iedereen doorgroeien maar in vergelijking met andere landen hebben wij een extreem laag percentage. Ik zuig dit hier niet uit mijn duim, een paar jaar geleden heeft de VAL (Vlaamse Atletiek Liga) hier nog een onderzoek naar gedaan. Misschien wordt er bij ons wel te veel gefocused op kwantiteit i.p.v. kwaliteit?

In de atletiek zijn ze nu wel in de compleet andere richting doorgeslagen. De jongste jeugdcategorieën mogen nu zelfs geen wedstrijden meer doen. Enkel een soort speeldagen.

@Corax: sterkte!
Old 16-10-2014, 08:04   #3455   link
Corax
Senior Member

Corax's Avatar

thanks dudes. rooz, overschot van gelijk maar momenteel heb ik de energie echt niet. het enige dat ik nog doe is af en toe gaan lopen nu. ik ga heel het verhaal niet uit de doeken doen hier, maar hij is terminaal (van de ene dag op de ander dit nieuws gekregen – quite the shock) en heeft in het beste geval nog een maand of 4 -5 te gaan. ik heb er een punt van gemaakt om hem elke dag te zien na het werk maar die shit is zodanig mentaal slopend dat ik erna als een zak patatten in de zetel val. maar ik denk ook wel dat ik deugd zou hebben van trainen nu … toch eens zien om heel kalm *iets* te doen, al zijn het wat pull-ups ofzo.
Corax is online now   Reply With Quote
Old 16-10-2014, 11:28   #3456   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Quote:
Belgische spandextop
Klinkt kinky.
CSM is offline   Reply With Quote
Old 16-10-2014, 12:15   #3457   link
KingSix
Senior Member

KingSix's Avatar

dju Corax, dat moet ne klap zijn hou u haaks bro

ge kunt eventueel 's morgens een kwartierke vroeger opstaan en basis core-oefeningskes doen als pompen, situps etc.. ge gaat toch uwe core willen behouden
Old 16-10-2014, 12:58   #3458   link
Sepulfly
Tleger waser

Sepulfly's Avatar

Quote:
Originally Posted by blumcole View Post
Jamaar ge zijt toch maar ne meter 70?
Ja. En ik ben even groot als mijn ouders. Moesten die beide meter 80+ zijn, dan was er een punt te maken.

Quote:
Originally Posted by Horla View Post
En hoeveel van uw leeftijdsgenoten die ook zo veel trainden zijn op latere leeftijd ook top (zelfs maar Belgische)?
Waarom is dat relevant? Ik heb op mijn 19e ook nog op een wk gestaan. En op dit moment zit er een knaap in die club die ook wereldtop geworden is. Destijds zat mijn toenmalige vriendin ook in die club en die is nog maar enkele jaren geleden gestopt na jaren op europees topniveau te hebben meegedraaid.

Je begrijpt het een beetje verkeerd, denk ik. Je wordt in die sport gewoon geen top door 2 à 3 keer in de week te trainen. De trainingsregimes zijn daar algemeen snoeihard van aard, of je komt gewoon niet aan de bak. De reden dat er daar niemand dergelijke intensiteit volhoudt, ligt in het feit dat er geen geld is te verdienen met de sport en je dergelijke regimes niet kan combineren met een werkregime. En dat is toch heus niet zo enkel bij turnen? Het is alvast de reden waarom die knaap die ik hiervoor vermeldde nu over stoppen denkt en ik er destijds ook mee gestopt ben.

Quote:
Ik ga nu even puur spreken over de atletiek: bij de jeugd hebben wij al enorm veel wereldtoppers gehad. Hoeveel wereldtoppers hebben we bij de volwassenen? Natuurlijk kan niet iedereen doorgroeien maar in vergelijking met andere landen hebben wij een extreem laag percentage. Ik zuig dit hier niet uit mijn duim, een paar jaar geleden heeft de VAL (Vlaamse Atletiek Liga) hier nog een onderzoek naar gedaan. Misschien wordt er bij ons wel te veel gefocused op kwantiteit i.p.v. kwaliteit?

In de atletiek zijn ze nu wel in de compleet andere richting doorgeslagen. De jongste jeugdcategorieën mogen nu zelfs geen wedstrijden meer doen. Enkel een soort
Dit gaat echt de hele kern van de discussie volledig uit de weg. Het ging erover dat je groei gelimiteerd wordt door foorhard te trainen. Je geeft wat anekdotiek en trekt dan alles op een zijspoor wanneer ik zeg dat ik voor elk anekdotisch voorbeeld dat jij als bewijs lijkt te hebben, er twee tegenbewijzen te vinden zijn. De essentie van de zaak ligt hem erin dat wanneer de bouw van je lichaam grote invloed heeft op het niveau dat je kan bereiken (wat in sport bijna zonder uitzondering het geval is), de causaliteit erg snel foutief wordt omgedraaid. Het is exact hetzelfde als aannemen dat je van volleyballen of basketballen op hoog niveau plots erg groot wordt. Het niveau is in grote mate een gevolg van de lichaamsbouw, niet andersom.

Een kind dat hard traint om top te worden in mijn vroegere club tijdens de puberteit, is dus steeds een dubbeltje op zijn kant. Want als die plots een groeischeut krijgen (of een stevig stel tieten als je een vrouw bent) dan kan je gewoon niet tijdig en/of voldoende adapteren aan die verandering en dan is de kans dat je stopt erg groot, gewoon omdat de marges op dat niveau zo klein zijn (opnieuw, zoals in zowat elke sport peisk)

Let wel: ik zeg nergens dat 20uur per week echt fel trainen op hoog niveau gezond is. Er zijn heus dagen waarop ik het al eens beklaag dat ik serieus wat mankeer op vlak van mijn gewrichten. Maar dat is fucking topsport he. Als het niet het uiterste van je lichaam zou vragen, deed iedereen het. (lolwat) Maar alle mankementen in acht genomen die ik nu ervaar, beschouw ik mijn beperkte lengte hoegenaamd geen resultaat van mijn training. Eerder, eh, de oorzaak. Ofzo.

(En je kan nog zo veel opmerkingen maken over intensiteit als je wilt, als je denkt dat een gemiddeld trainingsprogramma van een topturner 'enkel maar wat met je lichaamsgewicht spelen' is, dan heb je precies bijzonder weinig kaas gegeten van wat die uitdrukking eigenlijk inhoudt, ongeacht je ervaringen met zelf een trainer te zijn.)
Old 16-10-2014, 15:09   #3459   link
Horla
Senior Member

In mijn laatste post spreek ik inderdaad niet over de groei dus bij deze
  1. Ik vind geen enkele studie die spreekt over meer dan 15 uur per week trainen en de studie is zelfs al een buitenbeentje. Corax kan misschien hierin helpen.
  2. Zelfs op bodybuilding sites zeggen ze dat er geen probleem is zolang "Provided that exercise form, proper weight selection and safety are always emphasized"
Bij dat meisje kan men niet zeggen dat de techniek goed was en men kan dat bezwaarlijk een goede gewichtsselectie noemen. Dus blijf ik bij mijn mening dat dit niet gezond kan zijn op haar leeftijd (en dan spreek ik nog niet over pezen en ligamenten).
Old 16-10-2014, 15:40   #3460   link
Kurkhoer
Zaadvragend

Kurkhoer's Avatar

Quote:
Originally Posted by Horla View Post
In mijn laatste post spreek ik inderdaad niet over de groei dus bij deze
  1. Ik vind geen enkele studie die spreekt over meer dan 15 uur per week trainen en de studie is zelfs al een buitenbeentje. Corax kan misschien hierin helpen.
  2. Zelfs op bodybuilding sites zeggen ze dat er geen probleem is zolang "Provided that exercise form, proper weight selection and safety are always emphasized"
Bij dat meisje kan men niet zeggen dat de techniek goed was en men kan dat bezwaarlijk een goede gewichtsselectie noemen. Dus blijf ik bij mijn mening dat dit niet gezond kan zijn op haar leeftijd (en dan spreek ik nog niet over pezen en ligamenten).
Als het om wedstrijden en records gaat wordt er wel eens wat losser om gegaan met "goede" uitvoering, dat zegt niets over hoe het er in haar trainingssessies aan toe gaat.
He spared the child and spoiled the rod. I have not sold myself to God.
Kurkhoer is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Sport

Thread Tools

Posting Rules