Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 12-07-2020, 09:58   #3261   link
A-star
Hardcore Father

A-star's Avatar

Ik zelf wou geen papa meer worden na mijn 35ste.
Wou niet meer door al het gedoe gaan.
Tegen dat ik 50 ben, zijn ze hopelijk alle 2 uit huis.

VVind 40 persoonlijk wat te oud om dan nog kinderen te krijgen.
hou er rekening mee, tegen dat zij 18 zijn, ben jij er 58 en uw vriendin 60.
A-star is offline   Reply With Quote
Old 12-07-2020, 12:48   #3262   link
Blondje
*

Ik zou het inderdaad ook met haar gynaecoloog bespreken. De cijfers kan je zelf opzoeken, maar t is toch een serieus risico imo. En ik ben zelf wel blij dat we er redelijk vroeg aan begonnen zijn. Ik ben bijna 33 en heb er ene van 5 en 8. Ik vond die periode waarin ge constant achter uw kind moet hollen toch niet te onderschatten en zou er niet meer opnieuw Ana beginnen. 2 a 3 jaar geleden getwijfeld over een derde maar blij dat we dat niet gedaan hebben.

Misschien ook nadenken over het leeftijdsverschil met de plusdochter. Die gaat een baby'tje geweldig vinden waarschijnlijk en als ze al wat groter is, ook kunnen helpen. Maar het zorgt ook voor beperkingen (een uitstapje naar een pretpark is niet altijd baby-proof en de eerste jaren leef je met het hele gezin op het ritme van uw baby/peuter, zeker als ze nog dutjes doen).

Maar los van dat alles zou ik ze niet meer kunnen missen! T is wel het schoonste wat der is.

Maar er zijn ook andere opties, pleegzorg bijvoorbeeld. In tegenstelling tot adoptie kan je wel snel een kindje opvangen, ook baby'tjes (want blijkbaar is het net vooral voor de allerkleinsten het moeilijkst om een plekje te vinden).
Blondje is offline   Reply With Quote
Old 14-07-2020, 17:35   #3263   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Wij zijn op zoek naar een fietskar voor de kleine naar de creche te brengen.

Vroeger waren ze hier op het forum precies nogal fan van croozer, maar nu is er ook thule op de markt (die de oude chariot overkocht).

Wat hebben de mensen hier?
kar is offline   Reply With Quote
Old 14-07-2020, 18:38   #3264   link
Prumpy
Pro-shrimper

Prumpy's Avatar

We hebben de Croozer Kid for 2, natuurlijk nodig met een tweeling. Het ding heeft zijn nut gehad. Er nu mee gaan fietsen met 2 kinderen van 4j is meer een opgave dan een pleziertocht.
begets Destruction as Destruction begets...
Prumpy is offline   Reply With Quote
Old 14-07-2020, 18:40   #3265   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Wegens te zwaar om nog te trekken? Omdat ze er niet genoeg plaats in hebben? Omdat ze er niet graag in zitten?

Wij hebben er maar 1 (en dat blijft zo) dus gewicht is minder een probleem voor ons. Zeker al omdat mijn vriendin een elektrische fiets heeft.
Old 14-07-2020, 19:07   #3266   link
Prumpy
Pro-shrimper

Prumpy's Avatar

Ze hebben er nog wel plaats in, maar 2 stevige bengels van juist geen 20 kg en dan ook nog eens de fietskar zelf die wel rond de 10-15 kg zit. Dat is werken.
Dit allemaal zonder elektrische fiets.

Sinds een dik half jaar heb ik ook een bedrijfswagen, dat zorgt er ook voor dat de kar wel stof ligt te happen tot m'n schoonvader deze nog nodig zal hebben om de kinderen op woensdag van school te halen.
Old 14-07-2020, 19:45   #3267   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

wij hebben hier een coaster voor 2 van Thule

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is offline   Reply With Quote
Old 31-07-2020, 12:36   #3268   link
Roswell
Senior Member

Roswell's Avatar

Ongeveer half jaar geleden bij routine controle ivm hoestje, stelde de dokter vast dat bij de dochter van nu 14 maand (toen dus 6 maand ofzo), "de lever precies wat laag lag en vergroot was en we dat beter eens lieten onderzoeken". Wat echo's hier, wat NMR'en daar: ze heeft hemangiomen IN haar lever... Geen erg, de meeste kinders hebben dat, maar dan uitwendig (toont zich als rood vlekje die meestal wat dikker zit). Op zich allemaal ok, we zijn er vroeg bij en meestal gaat dat weg met medicatie. Dus goed half jaar medicamenten pakken, en elke controle waren die dingen kleiner geworden. Tot twee weken geleden maandag telefoon: "De laatste echo toont dat er een van die hemangiomen exponentieel gegroeid is en van vorm is veranderd. We willen geen risico lopen en dat er komende maandag al chirurgisch uithalen... Niet schrikken, ze wordt opgenomen op de kinderkankerafdeling, morgenmiddag mogen (moeten) jullie op gesprek komen om dat allemaal te bespreken". Slik...
Vorige week dus operatie, alles super verlopen en had het van de chirurg afgehangen, waren we de woensdag al weer thuis omdat ze zo vlot herstelde (en dat met snede van midden borstbeen tot op haar zij). Wat hoge bloeddrukken en opvolging van het verwijderen van de drain zorgde dat het dan 'pas' vrijdag was. Zij zelf springt ondertussen het huis rond alsof er niets gebeurd is.
Vandaag dan uiteindelijk de complete uitslag gekregen, niets kwaadaardig te bespeuren, wat ze er uit gesneden hebben (bol van 3cm diameter ) is een hemangioom. Oef...
(voor de geërgerd thread: schone manier om 3 weken vakantie door te brengen)
Old 31-07-2020, 13:01   #3269   link
kar
Public servant

kar's Avatar

shit, massa stress precies.

Langs de andere kant wel pro-actief van de artsen.
Old 31-07-2020, 23:24   #3270   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Damn Roswell, wat een rollercoaster...

Supercontent dat het goed verlopen is en hoe dat kind na zo'n operatie al na een week terug rondspringt is ten eerste verbazingwekkend en ten tweede erg geruststellend.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 01-08-2020, 08:08   #3271   link
Prumpy
Pro-shrimper

Prumpy's Avatar

Hevig zeg. Wel goed dat ze er zelf precies niet teveel van gemerkt heeft.
Moet wel zwaar geweest zijn voor jullie.
Old 01-08-2020, 16:29   #3272   link
Roswell
Senior Member

Roswell's Avatar

@kar: indeed. Ze zeiden dat ze geen 3 maand wilden wachten, want kans bestaat dan dat er wél kwaadaardigheid in zit en dan zit je in volledig andere fase... En met wat we op die paar dagen op die afdeling gezien hebben, liever niet.
@dodgy en prumpy: idd, dokters zeiden dat kinderen op zich vlot herstellen, maar dat het bij haar uitzonderlijk was.
Lastigste was ze 'afgeven' voor de operatie. Chirurg kwam nog even vragen hoe het met mij ging, als vriendin al mee was naar OK, en dan kreeg ik toch wel kropje in de keel.
Old 01-08-2020, 19:54   #3273   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

shit en ik vond het al lastig om onze Wolf af te geven voor een routineoperatie. Goed dat alles goed is gekomen.

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is offline   Reply With Quote
Old 02-08-2020, 09:01   #3274   link
Blondje
*

Wow, heavy seg... Goed dat het allemaal wel oké is. Maar kan me voorstellend at de stress van alle mogelijke scenario's echt moordend moet zijn geweest.
Blondje is offline   Reply With Quote
Old 02-08-2020, 17:55   #3275   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

Hopelijk heb je het allemaal wat kunnen plaatsen, Roswell. Moet mentaal een serieuze oefening geweest zijn. Blij om te lezen dat alles goed is geëindigd.
HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Old 03-08-2020, 16:43   #3276   link
Roswell
Senior Member

Roswell's Avatar

@Irmo: Mja, weet niet of er veel verschil is tussen routine operatie en dit. Alé, op de grootte van de snede na dan misschien en de duur van de operatie.
@Blondje: Lastigste was vooral de onwetendheid die anderhalve week.
@HeLLBirD : Wel, het is helaas nog niet geëindigd hé. Ze heeft nog verschillende kleine hemangiomen. Binnen maand al nieuwe echo en ik vermoed dat dat nu een maandelijkse afspraak zal worden, om op te volgen of die kleine niet ook plots (terug) beginnen groeien.

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules