Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Sport

Reply

Thread Tools
Old Yesterday, 08:07   #2781   link
Guru
Waarom ben ik hier?

Guru's Avatar

Quote:
Originally Posted by The one and only Buffalo View Post
De rest van het seizoen? :') Gans zijn leven. Doe keer normaal, dit is mogelijks onopzettelijke (alhoewel) doodslag, daar vliegt ge normaal voor den bak in.
Al wijkt Groenewegen wel duidelijk van zijn lijn en gaat hij leunen. De gevolgen van dit had hij nooit gewild noch kunnen weten.

Dus het overdrijven mag wel ophouden tbh, tis geen HLN sport.
Schorsing voor het seizoen mag er wel komen, of toch zeker 6 maand.

Last edited by Guru; Yesterday at 10:27.
Guru is offline   Reply With Quote
Old Yesterday, 09:11   #2782   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Hij duwt hem letterlijk de nadar in. De gevolgen had hij wel kunnen weten.

Lefevere:

Quote:
Een dag later slikt hij bij Radio 2 niets in van die woorden. "Ik verwijt hem een moordaanslag, niet meer en niet minder. Als je maar met twee renners bent en je voelt duidelijk dat de andere je voorbij sprint en je rijdt hem "met zijn klikken en klakken" in de nadarhekken, dan is dat gewoon een aanslag. Zo simpel is het."

"Wat als het niet bewust was? Dan moet je mij een keer uitleggen wat dan wl bewust is. We zullen stappen ondernemen om bij de UCI en de politie klacht in te dienen voor opzettelijke slagen en verwondingen. Fabio Jakobsen heeft alle beenderen in zijn gezicht gebroken. Het is heel erg. We blijven bidden dat hij het overleeft."
Zwoep is offline   Reply With Quote
Old Yesterday, 09:17   #2783   link
Guru
Waarom ben ik hier?

Guru's Avatar

Hij wijkt zeker verkeerdelijk van zijn lijn, maar dit heeft hij niet gewild. Achja. Ik wil Groenewegen niet verdedigen ze, dit moet bestraft worden. Maar ge moet niet de bandwagon op klimmen; TIS EEN MOORDPOGING goh goh goh, dat is gewoon voor Rudy en zijn HLN account.

Vergelijking met de val in de tour, waar toch een verschil tussen de hekken.

https://twitter.com/alexfalkeman/sta...28716727324672

Last edited by Guru; Yesterday at 09:22.
Old Yesterday, 09:37   #2784   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Ik vergelijk het met bv dronken rondrijden met uw wagen. Wilt ge iemand doodrijden? Nee. En kunt ge thuis geraken zonder accidenten? Ja. Maar ge moet keihard gestraft worden als ge gepakt wordt. Of ge nu een accident had of niet.

Het is zo verkeerd te zeggen van "gohja, er is nog al in de nadars geduwd geweest maar toen is er niks ernstig gebeurd." Nu zien we hoe ernstig dit kan aflopen en moet er zwaar gestraft worden zodat het hopelijk nooit meer moet gebeuren.
Old Yesterday, 09:41   #2785   link
Guru
Waarom ben ik hier?

Guru's Avatar

Daarvoor linkte ik die video niet hoor, dat was voor het verschil te tonen tussen nadars daar en in de tour.
Old Yesterday, 09:44   #2786   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Dus in de Tour ist ok van nen coureur in het decor te rijden want de nadars staan daar steviger? Ksnap uw punt niet echt.
Old Yesterday, 09:54   #2787   link
Guru
Waarom ben ik hier?

Guru's Avatar

Het punt is dat er misschien wel eens mag gekeken worden naar de manier hoe die finish gebouwd is geweest. Bij de opbouw van een finish voor een massa sprint kijk je toch eerst naar de veiligheid, je gaat toch uit van worst case scenario dat er een val partij kan gebeuren.

Het komt wel meer boven water dat de nadars daar niet aan elkaar vast zaten, maar dat er betonblokken lagen. Toch op die plek zo kort bij de finish.

Dat heeft niets te zien met de manier waarop het ongeval gebeurd, maar misschien wel een les om te trekken hoe die veiligheid beter kan. Het gaat zeker niet de laatste valpartij in een massa sprint zijn.

Edit: Gewoon dat hoor, dat Groenewegen hiervoor een zware straf mag krijgen, zeker terecht. Schorsing van een jaar of meerdere jaren is op zijn plaats, maar om nu mee te moeten lopen met het klikje HLN mannen die moord roepen en levenslang roepen. Nope...

edit2:

Last edited by Guru; Yesterday at 10:16.
Old Yesterday, 10:16   #2788   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Zeker waar dat die nadars ook niet goed opgesteld stonden en daarachter lag zelfs een treinspoor. En van mij moet dien mongool niet meer terugkomen. Dat mij dat dan Rudy van HLN maakt, so be it.
Old Yesterday, 10:20   #2789   link
aksm
anale kattenneuker

aksm's Avatar

Was crapuleus, wat de staat van die aankomst ook mag zijn. Ik ben ook nen HLN Rudy in dit geval. Hopelijk rijdt die smeerlap geen enkele koers meer. Kon daar meer dan 1 dode op zijn geweten hebben.

WE HATE SPORTING"

~ First it giveth - Then it taketh away ~
aksm is offline   Reply With Quote
Old Yesterday, 10:57   #2790   link
The one and only Buffalo
Kwek

The one and only Buffalo's Avatar

Quote:
Originally Posted by Guru View Post
Al wijkt Groenewegen wel duidelijk van zijn lijn en gaat hij leunen. De gevolgen van dit had hij nooit gewild noch kunnen weten.
Dat is dan pech voor hem. Het gevolg van een actie is onlosmakelijk verbonden met de actie zelf. De strafmaat ook. Weg ermee. Als ge zat in uw auto kruipt en iemand omver rijdt, had ge wellicht ook die bedoeling niet en wist ge de gevolgen ervan ook niet de moment dat ge achter het stuur kroop. Maar uw straf zal zwaarder zijn dan als ge gewoon tegen een paal gereden zijt.

Edit: zwoep heeft blijkbaar hetzelfde punt al gemaakt.
Old Yesterday, 12:06   #2791   link
rooz
Bange Blanke Man

rooz's Avatar

Dit was gewoon een aanslag.. Levenslang schorsen.
Met opzet (bestaat daar twijfel over??) iemand aan 60 per uur ofzo aan het vallen brengen..
rooz is offline   Reply With Quote
Old Yesterday, 21:30   #2792   link
sn1p3r
bashir_be

sn1p3r's Avatar

80 km/u las ik
Old Yesterday, 22:45   #2793   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

Zo'n aankomst is toch vragen om ongelukken. Sprint bergaf met nadars die niet goed zijn vast gemaakt met daar een treinspoor naast, tja ... Er is al kritiek geweest op die aankomst en er werd geen gehoor aan gegeven. Altijd moet er iets gebeuren vooraleer er actie wordt ondernomen.

In geval van Groenewegen, 1 jaar schorsing zou zeker niet overdreven zijn. Enerzijds heb je de adrenaline van zo'n sprint en de hoge snelheden, alles gebeurt in een fractie van een paar seconden, maar er is geen twijfel dat Groenewegen hier zwaar in de fout is gegaan. Ik denk niet dat hij de intentie had om te doden of zware verwondingen aan te brengen, maar de schade is wel aangericht. In zo'n sprint reageert een renner instinctief en wordt het verstand uitgeschakeld.
De adrenaline praat dat natuurlijk niet volledig goed, Groenewegen kan nog altijd vervolgd worden voor slagen en verwondingen, al dan niet opzettelijk. 't Is niet omdat het in de sport gebeurt en in volle sprint dat het recht niet meer van toepassing is.
PSN: GeraltOfRivia86 | Battle Tag: JackRipper#1753 | Wii U: Reaper86
Jack The Ripper is offline   Reply With Quote
Old Today, 01:46   #2794   link
The one and only Buffalo
Kwek

The one and only Buffalo's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jack The Ripper View Post
Ik denk niet dat hij de intentie had om te doden of zware verwondingen aan te brengen, maar de schade is wel aangericht. In zo'n sprint reageert een renner instinctief en wordt het verstand uitgeschakeld.
Aja het instinct. Rofl. Instinct om iemand kapot te maken dan of?

Quote:
De adrenaline praat dat natuurlijk niet volledig goed
Het praat helemaal niets goed.
Old Today, 09:44   #2795   link
logion
Senior Member

logion's Avatar

Groenewegen de man van: 'podium of jodium' en jumbo visma heeft daar dan nog tshirts van gemaakt. Is rap rap van hun webshop gehaald, maar nog elders te krijgen: https://www.bobshop.com/en/agu/team-...f-jodium-2020/ That didn't age well. Complete deb inderdaad.
logion is online now   Reply With Quote
Old Today, 10:10   #2796   link
wukedadde
Senior Member

wukedadde's Avatar

Om het een klein beetje positief te houden. Er komen plezante koersdagen aan vanaf vandaag.

LBL achtig parcours vandaag in Polen (sup Remco).

Tour de lAin met een geschift deelnemersveld:

En dan morgen natuurlijk San Remo.
Old Today, 12:49   #2797   link
Jack Carver
Senior Member

Jack Carver's Avatar

Jacobsen is bij bewustzijn
Jack Carver is offline   Reply With Quote
Old Today, 12:57   #2798   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

bangelijk

y'all motherfuckers are crazy
Ferrex is offline   Reply With Quote
Old Today, 13:03   #2799   link
Horla
Senior Member

Hij gaat wel een nieuwe identiteitskaart moeten laten maken aangezien zijn hele gezicht kapot is en alles gereconstrueerd moet worden.
Horla is offline   Reply With Quote
Old Today, 13:06   #2800   link
wukedadde
Senior Member

wukedadde's Avatar

Elken fucking dag hetzelfde.

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Sport

Thread Tools

Posting Rules