Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Reply

Thread Tools
Old 25-08-2016, 11:29   #1021   link
OmegaII
Typo Master

OmegaII's Avatar

Dat is zo maar dat was zijn vraag niet. Het ging over een convertor naar VGA.
Old 27-08-2016, 01:39   #1022   link
Sepulfly
Tleger waser

Sepulfly's Avatar

Quote:
Originally Posted by Sepulfly View Post
De vraag verandert zich dus nu naar iets anders. Best een semi-deftige HTPC bouwen peisk. Een GPU heb ik al. Nu nog al de rest. Is dat een beetje te doen sub-500 euro?
Okay.

Sorry voor de luiheid, maar is al die toestand compatibel? Ik puzzel en dan puzzel ik opnieuw. En puzzel ik opnieuw. Dit lijkt me ok. Ik kan er mijn GTX960 in moffelen en het lijkt voldoende uitbreidbaar voor de toekomst. Lichtjes boven budget. Ik was helemaal verliefd op de Bitfenix Phenom. Wat een fucking geile case. Maar ze krijgt wat negatieve reviews en is eigenlijk zowat nergens deftig te vinden.

Initieel gaat mijn graka gewoon in mijn workstation blijven zitten. Dit wordt gewoon een htpc met potentieel. Kan ik hier nog wat aan verbeteren? Stilte is belangrijk. Dat is het zowat.
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
Sepulfly is offline   Reply With Quote
Old 30-08-2016, 12:14   #1023   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Compatibel: yes (of toch op het eerste zicht). De Phenom is inderdaad knap, negatieve recensies vind ik nog wel meevallen. Veel minpunten zijn eigen aan het formaat, vind ik. Misschien de BitFenix Prodigy?

Indien stilte een belangrijke rol speelt, zou ik absoluut een andere voeding nemen. De Seasonic G-360 (€64) is ideaal voor dit soort samenstellingen. Tikje duurder, iets minder wattage maar beduidend zuiniger (Gold) waardoor zeker voldoende en fluisterstil. Ook een aftermarket-koeler voor je CPU lijkt me aangewezen, de stock-koeler is voldoende maar niet bepaald stil. Afhankelijk van de case die het uiteindelijk wordt: een Scythe Kotetsu (€35) is top qua prijs/kwaliteit indien ie past.
Old 30-08-2016, 21:00   #1024   link
Sepulfly
Tleger waser

Sepulfly's Avatar

Je bent wel te laat, uiteraard.

Het is dus integraal bovenstaande setup geworden. De graka zit er wel nog niet in atm. En in die setup, met de voorste van de twee casefans uitgeschakeld, moet ik verdorie al flink moeite doen om ook maar iets te kunnen horen. De ruis van mijn speakers is luider dan dat machien. Erg vreemd als je weet wat een lawaai dat hier vroeger was met mijn pc achter het scherm geduwd. De cpu is met stock koeler nog nooit boven de 30°C uit gekomen. Dus die fan ga ik alvast niet vervangen. Als ik mijn tweede casefan ook uitdraai, wat met deze temperaturen perfect mogelijk is, dan moet ik op de LED's afgaan om vast te stellen dat hij aan staat.

Ik wou er nog mijn huidige 5GHz kaartje in duwen, maar dat heeft de geest gegeven. Nog onder garantie. Dus is het nu met een 5GHz dongle, en dat is bij momenten toch wel bijzonder nipt. Dat dat pci kaartje er maar snel terug is.

Steam at home of wathever lijkt ook wel deftig te marcheren, al moet ik wel een tooltje gebruiken om mijn headless pc waarvan hij afspeelt, een resolutie mee te geven. Anders bolt het spel niet.

Ubuntu op gesmeten, alles ondersteund (behalve photoshop). Ding is op tien seconden opgestart. Mijn vorige had zonder problemen 10-15 minuten nodig voor ik er op kon werken. SSD is wel lichtjes demax.

Tijdens installatie van de cpu, achteloos over de pinnetjes van de socket gewreven. Gevolg: cpu werkte niet, pinnetjes verbogen. Heeft me anderhalf uur onder een stevige lamp, 10cm van belachelijk kleine toestanden, met een naainaald in de vingers gekost om ze terug recht te buigen. Maar het is gelukt. =)
Old 31-08-2016, 09:00   #1025   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Quote:
Originally Posted by Sepulfly View Post
Je bent wel te laat, uiteraard.
HOEZO UITERAARD? EN WAAROM ZEGT GE DAT MET ZO NE PEDANTE JONAH-SMILEY???

Goed om horen dat alles naar wens functioneert .

Stilte is natuurlijk erg relatief, iemand die van een straaljager komt, vind ik elk nieuw model stil. Ik ben helaas gezegend met een raar stel oren waardoor bepaalde frequenties en soorten geluid me harder opvallen. De stockkoeler van Intel is zeker niet verkeerd, op lage belasting ga je die inderdaad niet horen. Aan hogere snelheden gaat die wel opvallen, of dat is toch mijn ervaring. Soit, zo lang je er geen last van hebt is alles tip-top.

CPU-pinnetjes verbuigen is wel classic noob.
Old 31-08-2016, 22:32   #1026   link
Eposhark
Master i/d Japanologie

Eposhark's Avatar

die smiley is echt absoluut de pedante jonah smiley geworden

Old 09-09-2016, 13:39   #1027   link
andu

andu's Avatar

Sinds kort heb ik tijdens gaming continu last van freezes waarbij het scherm even zwart wordt, waarna het spel even verder loopt maar geregeld gewoon crasht. Gisteren ook (wel voor het eerst) de melding gekregen dat het spel "denied access to the graphics hardware" was. Nu heb ik al een aantal dingen geprobeerd, moet nog een aantal zaken nakijken (memtest), maar gisteren heb ik mijn GPU underclocked (-1% clock, +1% voltage) en een avondje gespeeld zonder de crashes te zien. Uiteindelijk is dit wel maar een steekproef voor een issue dat in essentie random is, maar toch.

Kaart is een Gigabyte Xtreme Gaming GTX 1080 op stock speeds. Ik meen wel te begrijpen dat stock speeds op die partner kaarten overclocks op zichzelf zijn. Driver is de meest recente 372.70.

Ik ben niet 100% zeker dat het probleem is begonnen bij driver update, maar het kan wel.

Nu is mijn vraag: is het normaal dat driver updates partner kaarten onstabiel kunnen maken? Indien het echt dit lijkt te zijn, is de kaart dan defect en moet ik ze laten vervangen? Blijf ik best met die underclock zitten of moet ik een eerdere driver versie zoeken? En is underclocken eigenlijk slecht voor de kaart?

Excuses als de vragen een beetje dwaas zijn, mijn kennis over heel die shit hier is nogal beperkt.
andu is offline   Reply With Quote
Old 09-09-2016, 15:10   #1028   link
Sepulfly
Tleger waser

Sepulfly's Avatar

Voor zover ik weet, kunnen driver updates gewoon de goede werking van uw GPU fucken. Heb dat tijd geleden ook gehad bij 960 in combinatie met kodi en daar bleek toen iedereen met die setup, met bepaalde drvierversie last van te hebben. Volgende update en het was allemaal terug in orde.

Kunt altijd driver reverten en wachten op de volgende.
Old 09-09-2016, 18:04   #1029   link
Lycas
Senior Member

Quote:
Originally Posted by andu View Post
Sinds kort heb ik tijdens gaming continu last van freezes waarbij het scherm even zwart wordt, waarna het spel even verder loopt maar geregeld gewoon crasht. Gisteren ook (wel voor het eerst) de melding gekregen dat het spel "denied access to the graphics hardware" was. Nu heb ik al een aantal dingen geprobeerd, moet nog een aantal zaken nakijken (memtest), maar gisteren heb ik mijn GPU underclocked (-1% clock, +1% voltage) en een avondje gespeeld zonder de crashes te zien. Uiteindelijk is dit wel maar een steekproef voor een issue dat in essentie random is, maar toch.

Kaart is een Gigabyte Xtreme Gaming GTX 1080 op stock speeds. Ik meen wel te begrijpen dat stock speeds op die partner kaarten overclocks op zichzelf zijn. Driver is de meest recente 372.70.

Ik ben niet 100% zeker dat het probleem is begonnen bij driver update, maar het kan wel.

Nu is mijn vraag: is het normaal dat driver updates partner kaarten onstabiel kunnen maken? Indien het echt dit lijkt te zijn, is de kaart dan defect en moet ik ze laten vervangen? Blijf ik best met die underclock zitten of moet ik een eerdere driver versie zoeken? En is underclocken eigenlijk slecht voor de kaart?

Excuses als de vragen een beetje dwaas zijn, mijn kennis over heel die shit hier is nogal beperkt.

Lijken mij wel op driver issues eigenlijk, ik zou ook gewoon reverten naar de driver die werkte en daar op verder blijven gaan. Ik installeer ook nooit direct de nieuwe driver. Toevallig optimalisatie software lopen van Nvidia? Ik weet niet van buiten hoe die tool noemt, maar het zit in je center daar.

Ik installeer meestal gewoon de raw driver en laat alle rommel van Nvidia achterwege.

Underclocken is niet slecht voor je kaart, je kaart doet dit zelfs continu als ze van 3D naar 2D gaat. Dus daar is geen probleem.
Lycas is offline   Reply With Quote
Old 09-09-2016, 20:32   #1030   link
Moer
Senior Member

Moer's Avatar

Quote:
Originally Posted by Tyrael View Post
Heb je dit probleem al kunnen oplossen?
Net antwoord van Azerty gekregen:
Hierbij delen wij u mede dat uw bestelling vandaag wordt verzonden

Commentaar
MSI R9 280X GAMING 3
VERVANGEN VOOR R9 380 GAMING 4G

factuur 0,0€
jeej =)

Last edited by Moer; 09-09-2016 at 21:27.
Moer is offline   Reply With Quote
Old 09-09-2016, 22:06   #1031   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

@ andu: ik zou ook vermoeden dat de drivers schuldig zijn. Wat perfect kan, en helaas best vaak gebeurd. Probeer inderdaad terug te zetten naar de vorige - klaarblijkelijk voor jou stabiele - versie.
Old 13-09-2016, 09:03   #1032   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Shit.

Vanmorgen bij het opstarten kreeg ik dit scherm.

Hoe fucked ben ik? Belangrijker nog, hoe kan ik dit asap oplossen want ik moet vanavond een stuk van thuis uit nog werken.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 13-09-2016, 09:16   #1033   link
A-star
Hardcore Father

A-star's Avatar

Send a message via Skype™ to A-star
Dodgy, uw screenshot is niet zichtbaar.
A-star is offline   Reply With Quote
Old 13-09-2016, 09:20   #1034   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Huh? Op mijn scherm hier wel. Wacht.

Old 13-09-2016, 09:49   #1035   link
A-star
Hardcore Father

A-star's Avatar

Send a message via Skype™ to A-star
boot eens via een USB stick met een linux erop en kijkt of die schijf nog zichtbaar is.
Dan kunt ge ook kijken of er eventueel nog iets te kopieren valt naar externe schijf ofzo.
A-star is offline   Reply With Quote
Old 13-09-2016, 10:43   #1036   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

En waar kan ik zo'n USB vinden? Kan ik dat vanmiddag of vanavond nog ergens kopen? Ineens een nieuwe SSD kopen ook zeker?

Vroeger kon ik dan zo booten via de Windows DVD maar geen idee hoe ik dat nu voor elkaar moet krijgen.

Moet wel zeggen, eerste keer ooit dat ik een PC crash heb. Mag niet klagen zeker?
Old 13-09-2016, 13:03   #1037   link
vAmP
Señor

vAmP's Avatar

Je kan nu ook nog booten van windows cd, als je ergens nog een liggen hebt. Maar ik zie niet echt in waarom je die moeite moet doen. Je harde(?) schijf is hoogstwaarschijnlijk gecrasht. Bestel een ssd op bol.com, brand een Windows install dvd en morgenmiddag ben je weer vertrokken. Je oude schijf kan je er nog even in laten zitten om te zien of die vanuit Windows nog bereikbaar genoeg is om daar nog wat documenten van te halen. Dan wel de boot volgorde wisselen zodat je van de SSD boot.
vAmP is offline   Reply With Quote
Old 13-09-2016, 13:30   #1038   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Kan me niet voorstellen dat ik nog ergens een Windows CD heb, maar kom.

"Brand een Windows install dvd". Euhm, ok, maar ik heb geen CD brander.
Old 13-09-2016, 13:57   #1039   link
jelliuz
Senior Member

jelliuz's Avatar

Windows install dvd ? what year is this.
Gaat hier al ruim 2 jaar via een USB stick, werkt perfect. Windows 10 heeft zelfs een ingebouwde functie daarvoor.

http://www.tenforums.com/tutorials/2...dows-10-a.html
jelliuz is offline   Reply With Quote
Old 13-09-2016, 20:22   #1040   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

De ssd lijkt mij kapot. Kan Windows dus niet herstellen.

Heb een Windows 10 USB van het werk maar kan het niet herinstalleren want blijkbaar ben ik op mijn tweede HD dan al mijn bestanden kwijt.

Heb een soort van boot USB ook meegekregen, hiren's boot cd, en daar zitten opties op als mini Windows xp. Dat kan ik openen maar geeft me geen toegang tot mijn 2 hd's. Snap het nut er niet van.
Linux bases rescue environment werkt ook niet.

Fuck.
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Thread Tools

Posting Rules