Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 30-05-2020, 12:29   #2241   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Quote:
Originally Posted by matias View Post
Plaat kaput. Fuck gewapende beton.

acces denied
kar is offline   Reply With Quote
Old 31-05-2020, 19:00   #2242   link
matias
Senior Member

matias's Avatar

Werkt dees?

Nog wel plezant om te werken met zo'n machien.
matias is offline   Reply With Quote
Old 02-06-2020, 16:37   #2243   link
Ceeke
Jouw maandaggevoel

Ceeke's Avatar

Jawadde.. serieuze plaat precies
Ceeke is offline   Reply With Quote
Old 02-06-2020, 22:47   #2244   link
Kolb
Alles is fixbaar

Kolb's Avatar

Iemand al zelf een afsluiting geplaatst?

Moet hier iets komen en prijs gevraagd voor betonnen grondpalen met blokhutprofiel grenen, 12m lengte. Komt op 2300 euro.

Eens gekeken en ik koop al het materiaal voor 900 euro.
Kan ik daar veel mee mis doen?
Old 02-06-2020, 23:23   #2245   link
BlaCkBirD
Senior Member

BlaCkBirD's Avatar

Quote:
Originally Posted by Kolb View Post
Iemand al zelf een afsluiting geplaatst?

Moet hier iets komen en prijs gevraagd voor betonnen grondpalen met blokhutprofiel grenen, 12m lengte. Komt op 2300 euro.

Eens gekeken en ik koop al het materiaal voor 900 euro.
Kan ik daar veel mee mis doen?
hangt wat af van de situatie.
Rechtdoor zal wel gaan, maar zorg dat je niet alleen bent, die betonnen grondpalen wegen veel (afhankelijk van de hoogte van de afsluiting).

voor de afstand tussen de grondpalen, kijk ook naar de onderste betonplaat (lengte).

ook goed en veel uw waterpas gebruiken
Old 03-06-2020, 10:17   #2246   link
Blondje
*

Hier zelf (allé, niet ik maar mijne wederhelft) een afsluiting met dubbele draadpanelen geplaatst en betonplaten onderaan. Hij heeft dat grotendeels alleen gedaan en ging perfect. Betonpalen is natuurlijk wel een andere affaire (zwaarder) maar als je iets of wat handig bent en je hulp hebt, lijkt mij dat perfect zelf te plaatsen. Of ik ken toch best wat mensen die dat zelf gedaan hebben.
Blondje is offline   Reply With Quote
Old 04-06-2020, 19:34   #2247   link
tragezot
Ne coureur

Quote:
Originally Posted by matias View Post
Werkt dees?

Nog wel plezant om te werken met zo'n machien.
Waarom moet uw betonplaat eruit?
tragezot is offline   Reply With Quote
Old 07-06-2020, 10:16   #2248   link
matias
Senior Member

matias's Avatar

Quote:
Originally Posted by tragezot View Post
Waarom moet uw betonplaat eruit?
Die zit op -5cm, de nieuwe die fatsoenlijk verankerd gaat zitten in de bestaande funderingen komt op -37cm, zodanig dat we fatsoenlijk kunnen isoleren etc.

Gisteren 250 gatjes geboord voor die verankering aan de bestaande funderingen. Nu overal epoxy insteken en m16 bouten derin draaien. Na zo'n 10 bussen leeg te spuiten met een manuele kitspuit voel ik mijn handen niet meer.
Old 07-06-2020, 16:42   #2249   link
kar
Public servant

kar's Avatar

pfrt, watje
Old 17-06-2020, 21:11   #2250   link
Roswell
Senior Member

Roswell's Avatar

Ik heb een IBC vat aan mijn serre staan. Ik zou dat willen gebruiken om serre automatisch te bevloeien via een dompelpomp op electronische timer, die dus enkele keren per dag water door buis pompt, waar dan op bepaalde punten een buisje aftakt die bij planten uitkomt.
Maar ik vrees dat de wet van de communicerende vaten mij dan parten zal spelen. Dus eens het water is beginnen pompen, dat het zal blijven vloeien ook al stopt de pomp.
Iemand idee hoe ik dat best kan oplossen? Iets van klep die ook op de stroom van dompelpomp is gekoppeld en die enkel onder stroom opent ofzo?
Old 18-06-2020, 06:57   #2251   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Waarom heb je dan een dompelpomp nodig? Kan je niet gewoon een elektrisch ventiel monteren op je IBC container?

https://www.grandado.com/products/dn...xoC4f4QAvD_BwE

Of zoiets, das nog makkelijker:
https://www.gardena.com/be-nl/produc...lex/967927201/

Last edited by Erik701; 18-06-2020 at 07:07.
Erik701 is offline   Reply With Quote
Old 18-06-2020, 07:22   #2252   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Als uw pomp stopt gaat dat niet vanzelf blijven lopen . Enfin, toch niet bij een degelijke pomp. Maar tenzij uwen IBC in de grond staat fungeert hij als een watertoren. Uw water zal dus vanzelf onder druk staan als uw kraantje laag genoeg zit.

Ikzelf zou ook opteren voor een systeem zoals Erik zegt, en uw een hoop aansluitingen kopen van gardena met die besproeiingscomputer en ge zijt vertrokken.
Old 18-06-2020, 08:16   #2253   link
Roswell
Senior Member

Roswell's Avatar

Quote:
Originally Posted by Erik701 View Post
Waarom heb je dan een dompelpomp nodig? Kan je niet gewoon een elektrisch ventiel monteren op je IBC container?

https://www.grandado.com/products/dn...xoC4f4QAvD_BwE

Of zoiets, das nog makkelijker:
https://www.gardena.com/be-nl/produc...lex/967927201/
Omdat ik dan iets op de kraan moet monteren, wat ik liever niet doe. Nu zit er elleboog op, dus de IBC kraan openen = 5cm opening = een gieter vullen op enkele seconden. Heb nog niets gevonden dat ik op vat kan monteren waarop nog eens kraan zit (dus IBC kraan open, maar toch nog mogelijkheid om erna de kraan toe te doen.
Alternatief is gat in vat zelf maken en daarop jouw eerste suggestie zetten, maar dan moet ik dat perfect waterdicht kunnen koppelen, maar ik kan niet "in" dat vat om iets vast te houden?

Zo'n computer heb ik al trouwens, weliswaar de niet digitale vorm. Gewoon zo'n ding zoals kookwekker, je draait dat naar 10 minuten en dan blijft water 10 minuten lopen.
Maar je eerste optie kan ik natuurlijk wel toepassen op de dompelpomp. Via timer stroom geven = zowel de pomp als die klep krijgen stroom > water loopt. Stroom weg = pomp stopt en klep gaat toe. Correct?

Quote:
Originally Posted by kar View Post
Als uw pomp stopt gaat dat niet vanzelf blijven lopen .
Punt is dat mijn vat op een verhoog staat, dus eens er water in buis "lager" zit en dat is in beweging, blijft dat lopen. Zoals je een emmer op tafel zet en buis daarin. Als je op grond zit en aan buis zuigt, dan zal die emmer leeglopen...

Last edited by Roswell; 18-06-2020 at 08:19.
Roswell is offline   Reply With Quote
Old 18-06-2020, 08:21   #2254   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
https://www.cubicenter.be/IBC-Adapte...Polypropyleen)

Daarop een galva T-stuk van 1" met aan één kant een kraan van 1" om je gieter te vullen, en de andere kant een reductie naar 3/4" of 1/2" en een gardena koppeling. Je gieter vullen via een kraan van 1" duurt ook maar enkele seconden, zal zelfs comfortabeler zijn dan aan de kraan van de container zelf, want die spuit meestal veel te hard.

Moeilijk is dat toch niet?
Old 18-06-2020, 08:32   #2255   link
Horla
Senior Member

Zit er in een dompelpomp niet standaard een klep in die er voor zorgt dat als ze niet werkt er geen water door kan lopen?
Wat je ook kan doen is er een hydrofoorpomp in steken. Ik heb deze in mijn waterput zitten. Stroom aan --> water, stroom uit --> geen water. Als bijkomende plus is die ook nog eens niet te horen als ze in werking is. Waarschijnlijk wel complete overkill (eigenlijk ook voor bij ons maar soit).
Horla is offline   Reply With Quote
Old 18-06-2020, 10:39   #2256   link
Roswell
Senior Member

Roswell's Avatar

@Erik: met de elleboog die erop zit valt het 'te hard spuiten' zeer goed mee.
Maar zal inderdaad wel de simpelste oplossing zijn. Heb al adapter liggen waar gewoon 1inch binnendraad op zit.
@Horla: complete overkill inderdaad, is een 14mm buis die de serre rondloopt.
Old 19-06-2020, 00:09   #2257   link
matias
Senior Member

matias's Avatar

Quote:
Originally Posted by Roswell View Post
Omdat ik dan iets op de kraan moet monteren, wat ik liever niet doe. Nu zit er elleboog op, dus de IBC kraan openen = 5cm opening = een gieter vullen op enkele seconden. Heb nog niets gevonden dat ik op vat kan monteren waarop nog eens kraan zit (dus IBC kraan open, maar toch nog mogelijkheid om erna de kraan toe te doen.
Alternatief is gat in vat zelf maken en daarop jouw eerste suggestie zetten, maar dan moet ik dat perfect waterdicht kunnen koppelen, maar ik kan niet "in" dat vat om iets vast te houden?

Zo'n computer heb ik al trouwens, weliswaar de niet digitale vorm. Gewoon zo'n ding zoals kookwekker, je draait dat naar 10 minuten en dan blijft water 10 minuten lopen.
Maar je eerste optie kan ik natuurlijk wel toepassen op de dompelpomp. Via timer stroom geven = zowel de pomp als die klep krijgen stroom > water loopt. Stroom weg = pomp stopt en klep gaat toe. Correct?

Punt is dat mijn vat op een verhoog staat, dus eens er water in buis "lager" zit en dat is in beweging, blijft dat lopen. Zoals je een emmer op tafel zet en buis daarin. Als je op grond zit en aan buis zuigt, dan zal die emmer leeglopen...
Ge installeert uw dompelpomp en buizekes, en steekt uw dompelpomp achter zo'n TP-Link Kasa schakelaar die ge dan instelt op de momenten dat hem moet aanschieten. Als die dingen geen wifi hebben, dan blijven die gewoon op een interne klok aan/uit schakelen denk ik (ni zeker). Dan kunde zelfs uw planten water geven vanuit uw zetel op hotel aan de andere kant van de wereld.

Tenzij ge een stevige stroom van water hebt en een vree louche dompelpomp, moet ge geen schrik hebben dat dat blijft doorlopen trouwens.
Old 29-06-2020, 10:01   #2258   link
Kolb
Alles is fixbaar

Kolb's Avatar

Waar koopt een mens tegenwoordig zijn keukentoestellen online aan een deftige prijs?
Moet alles hebben (oven, micro, kookplaat, frigo, diepvries). Mag ausland zijn.
Old 29-06-2020, 13:01   #2259   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Ik heb alles (allemaal Miele behlave dampkap) bij Art & Craft gekocht, was voor het totaalpakket het goedkoopst. Vraag zeker per mail een extra korting.
Old 30-06-2020, 20:14   #2260   link
B0Yke
Senior Member

B0Yke's Avatar

Loeters?
B0Yke is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules