Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Reply

Thread Tools
Old 30-06-2020, 22:40   #6661   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jack Carver View Post
Toch knap hoe diep ze onder Trump nog wegzakken.

Tis nu toch niet dat eerdere presidenten als Kennedy, Nixon, Bush sr en Jr, Reagan, Clinton,... Zo een grote lichten waren maar die hielden de schijn nog goed op.

Of is dat dankzij social media dat we het nu beter zien?

Dees kunde u nu toch niet voorstellen in den Delhaize van pakt nu nog Ninove of Tienen?
Diepgeworteld racisme dat nooit deftig aangepakt is + decennialang systematisch de eigen staat ondermijnen door rechtse politici + Corona + Trump + moderne media = 2020 magic.

CSM is offline   Reply With Quote
Old 30-06-2020, 22:43   #6662   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Quote:
Originally Posted by ran View Post
Persvrijheid is een democratisch basisprincipe. Sociale media als propagandatool gebruiken is dat niet.

Van mij mogen alle politieke advertenties op sociale media verboden worden.
Reddit heeft Donald Trump niet gebannen van Reddit, men heeft een subreddit van zijn fans verwijderd.

Samen met een hele hoop ander subreddits, waaronder ook populaire, linkse.

Dat is niet bepaald iets om blij over te zijn.
Old 30-06-2020, 22:46   #6663   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jaak View Post
witkap best kap
Old 30-06-2020, 22:47   #6664   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

yeah, chapotrap dinge, een fervent links/progressief gedoe heeft evengoed den banhammer gekregen

dat framen alsof reddit nen boner heeft voor rechtse shit te bannen is ongelooflijk oneerlijk. het is eerder een gevolg van reddit zijn nieuwe geschifte tos waar bijna niemand behalve corporate gelukkig kan worden

y'all motherfuckers are crazy
Ferrex is offline   Reply With Quote
Old 01-07-2020, 09:34   #6665   link
ran
Senior Member

ran's Avatar

Me met Reddit nooit bezig gehouden.

Valt in Vlaanderen in elk geval wel op hoeveel VB aan reclame op Facebook spendeert - en dat werkt.

Ze hebben gisteren met veel succes een rel gestart rond K3 verkleed als Egyptenaren - 1 sjw die amper bijval kreeg had daar een probleem mee, en nu zegt het VB aan al zijn kiezers dat links K3 wil verbieden en die geloven dat allemaal. Toch behoorlijk problematisch zo'n dingen. Sociale Media zijn een godsgeschenk voor populistische partijen... (en daar reken ik de PVDA toch ook bij, damn. Wat die zeggen, en wat die echt willen daar zit een groot verschil op. Tamelijk authoritaire partij, nog steeds.)
It's extraordinary how we go through life with eyes half shut, with dull ears, with dormant thoughts. Perhaps it's just as well; and it may be that it is this very dullness that makes life to the incalculable majority so supportable and so welcome. Nevertheless, there can be but few of us who had never known one of these rare moments of awakening when we see, hear, understand ever so much — everything — in a flash — before we fall back again into our agreeable somnolence.
ran is offline   Reply With Quote
Old 01-07-2020, 10:39   #6666   link
aksm
anale kattenneuker

aksm's Avatar

Quote:
Originally Posted by CSM View Post

“WE HATE SPORTING"

~ First it giveth - Then it taketh away ~
aksm is offline   Reply With Quote
Old 01-07-2020, 11:33   #6667   link
ran
Senior Member

ran's Avatar

Geniaal: https://twitter.com/GeorgeTakei/stat...037731328?s=19
It's extraordinary how we go through life with eyes half shut, with dull ears, with dormant thoughts. Perhaps it's just as well; and it may be that it is this very dullness that makes life to the incalculable majority so supportable and so welcome. Nevertheless, there can be but few of us who had never known one of these rare moments of awakening when we see, hear, understand ever so much — everything — in a flash — before we fall back again into our agreeable somnolence.
Old 01-07-2020, 11:53   #6668   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Zijn dat niet gewoon 4chan trukken?
kar is offline   Reply With Quote
Old 01-07-2020, 14:35   #6669   link
ran
Senior Member

ran's Avatar

Goh nee. 4chan is vuil, dit is K-Pop!

Alleja, TikTok is recent ge-reverse-engineered, en het is nog erger dan men dacht. All Your Data Are Belong To Xi!
Old 01-07-2020, 14:58   #6670   link
Theremin
cool happy genius hero

Theremin's Avatar

Quote:
Originally Posted by Ferrex View Post
yeah, chapotrap dinge, een fervent links/progressief gedoe heeft evengoed den banhammer gekregen

dat framen alsof reddit nen boner heeft voor rechtse shit te bannen is ongelooflijk oneerlijk. het is eerder een gevolg van reddit zijn nieuwe geschifte tos waar bijna niemand behalve corporate gelukkig kan worden
Controversiële mening misschien maar Reddit creëert nog meer bubbles dan Twitter, alles wat het vooraf ingenomen meerderheidsstandpunt van de subreddit tegenspreekt wordt door het up/down vote systeem letterlijk weggefilterd. Vreemd hoe die buiten schot lijken te blijven als het over sociale media gaat.
Theremin is offline   Reply With Quote
Old 01-07-2020, 15:14   #6671   link
Jonah
Senior Member

Jonah's Avatar

Send a message via MSN to Jonah
Quote:
Originally Posted by Theremin View Post
Controversiële mening misschien maar Reddit creëert nog meer bubbles dan Twitter, alles wat het vooraf ingenomen meerderheidsstandpunt van de subreddit tegenspreekt wordt door het up/down vote systeem letterlijk weggefilterd. Vreemd hoe die buiten schot lijken te blijven als het over sociale media gaat.
Omdat ze geen belangrijke nieuwsbron zijn voor het grote publiek (zoals Facebook) of journalisten (zoals Twitter)?

Ik kom hoogstens op reddit als ik vastzit in een spelleke.
Old 01-07-2020, 15:42   #6672   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Als ge specifiek op zoek zijt naar niche is reddit toch geweldig? Het is als klagen over het feit dat de wiki van game of thrones onvoldoende aandacht heeft over de samenstelling van het zonnestelsel.

Zijt ge vooral geinteresseerd in tuinieren en/of in RC cars en/of in koken met minder dan 5 ingrediënten dan is reddit toch een zegen? In plaats van allemaal afzonderlijke fora te moeten afschuimen hebt ge nu een gecentraliseerde pagina met al uw niches bijeen.

Natuurlijk heeft niches een slecht effect op zaken zoals politiek. Stel u voor, een wiki speciaal voor de amerikaans conservatieven. Daar gaat ook niet meteen de waarheid op terug te vinden zijn.
kar is offline   Reply With Quote
Old 01-07-2020, 16:37   #6673   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Quote:
Ik spendeer enorm veel tijd op Reddit, ook al omdat ik geen Twitter of Facebook account meer heb. Alleen gebruik ik dat voornamelijk voor vrij "neutrale" subreddits, waar er weinig echte discussies plaatsvinden (/r/britishproblems is wellicht 1 van mijn favorieten) of om eens te lachen met wat gifs (WCGW, HMB/HMF/HMC).

Maar dat up en downvoten is zo belachelijk irritant, dat het mij weerhoudt van op veel subreddits actief deel te nemen aan discussies. /r/soccer is daar een fantastisch voorbeeld van, je moet eens iets posten dat kritiek inhoudt op PL of ploegen uit de PL ...

Ik zou het nooit als nieuwsbron gebruiken, maar om de tijd te doden beleef ik er wel plezier aan. Het helpt wellicht dat ik weinig tot geen comments lees.
Old 01-07-2020, 16:41   #6674   link
Theremin
cool happy genius hero

Theremin's Avatar

Unhappy

Reddit heeft inderdaad zijn merites als dat over iets neutraal gaat als pakweg tuinieren of een spelleke waar ge een brick wall gehit hebt of ge wilt weten hoeveel 1+1 is en ge op zoek zijt naar feitelijke info.

Van als er een subjectief waardeoordeel over iets gegeven wordt vind ik het al een pak minder interessant. Dat gaat dan niet enkel over politiek maar ook cultuur producten zoals films, muziek, games,... De overheersende opinie wordt op Reddit dan al snel de enige opinie. Dan is er in het old skool forum systeem (gesteld dat ge geen mods hebt op een power trip) toch wel meer ruimte voor tegenspraak.
Theremin is offline   Reply With Quote
Old 01-07-2020, 18:52   #6675   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

Quote:
Reddit heeft inderdaad zijn merites als dat over iets neutraal gaat als pakweg tuinieren of een spelleke waar ge een brick wall gehit hebt of ge wilt weten hoeveel 1+1 is en ge op zoek zijt naar feitelijke info.

Van als er een subjectief waardeoordeel over iets gegeven wordt vind ik het al een pak minder interessant. Dat gaat dan niet enkel over politiek maar ook cultuur producten zoals films, muziek, games,... De overheersende opinie wordt op Reddit dan al snel de enige opinie. Dan is er in het old skool forum systeem (gesteld dat ge geen mods hebt op een power trip) toch wel meer ruimte voor tegenspraak.
Yep. Herinner mij paar jaar geleden dat hier een aantal mensen waren die zeiden dat we hier beter een reddit-systeem zouden hebben met upvotes, maar dat resulteert toch gewoon in een circlejerk. Hatelijk medium.

Btw lol: https://twitter.com/RayGarciahawaii/...82681922064386

Quote:
Black guy gets assaulted by white guy who “supports” BLM! Just can’t make this up.
Jaak is offline   Reply With Quote
Old 01-07-2020, 18:57   #6676   link
rooz
Bange Blanke Man

rooz's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jaak View Post
Yep. Herinner mij paar jaar geleden dat hier een aantal mensen waren die zeiden dat we hier beter een reddit-systeem zouden hebben met upvotes, maar dat resulteert toch gewoon in een circlejerk. Hatelijk medium.

Btw lol: https://twitter.com/RayGarciahawaii/...82681922064386
hij werd gewoon vreedzaam tegengehouden
rooz is offline   Reply With Quote
Old 01-07-2020, 19:07   #6677   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Quote:
Originally Posted by kar View Post
Als ge specifiek op zoek zijt naar niche is reddit toch geweldig?

ook voor NFSW niches
acku is offline   Reply With Quote
Old 01-07-2020, 19:10   #6678   link
Vrieskou
Greven

Vrieskou's Avatar

Quote:
Originally Posted by acku View Post
ook voor NFSW niches
en crypto

Quote:
PEEPHOLE druuuuuuuuuuugs toxic epo wtfBBQ kmoekakn editen lijpoog pur pijpegale