Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Reply

Thread Tools
Old 30-06-2020, 12:39   #3021   link
jelliuz
Senior Member

jelliuz's Avatar

jup, die installatie bevat alle vormen van windows 10 (allé, was toch zo bij mijn usb van windows/microsoft zelf) , je kiest tijdens het installeren en vult dan je key in.
Old 30-06-2020, 18:06   #3022   link
Archangelus
Senior Member

Archangelus's Avatar

Quote:
Originally Posted by Lion View Post
Ik wil ineens formateren.

Heb via officiële ms site een win10 setup op usb stick gemaakt. Tijdens de creatie van die setup file vroeg hij enkel om taal en 32/64 bit. Hoe weet ik nu of dit een home of pro edition is? Nogal belangrijk als ik mijn key koop, of zie ik dat verkeerd.
Maar heb je al een Win 7 key? Want dan kan je met die USB Win 10 installeren zonder een nieuwe versie te moeten kopen.

Dit is wat ik 6 maanden geleden gedaan heb:
Quote:
Originally Posted by Banaan View Post
Quote:
Originally Posted by Horla View Post
Gewoon windows 10 installeren met een sleutel van 7. Werkt nog steeds perfect.
Old 30-06-2020, 18:42   #3023   link
Metal
Senior Member

Metal's Avatar

Vraagje in verband met data van een gsm halen. Vriendin zou graag de gsm van haar moeder (overleden) eens in kunnen om enkele foto's die op de telefoon staan er nog van af te halen. Bij het overlijden van haar moeder hebben ze de gsm plat laten gaan en niet stil gestaan dat er nog foto's op zouden staan. Nu hebben ze de gsm eens opgeladen en met behulp van een puk code erin geraakt...tot op het lock screen. Pin/pattern code van de telefoon zelf, niet sim, kennen ze niet. Is er een manier om toch in die telefoon te raken zonder alles te wissen ?
Metal is offline   Reply With Quote
Old 30-06-2020, 20:05   #3024   link
kar
Public servant

kar's Avatar

wachtwoord van haar google account?
kar is offline   Reply With Quote
Old 30-06-2020, 20:38   #3025   link
Metal
Senior Member

Metal's Avatar

Op haar google account staat geen backup online voor zover ik weet. Automatisch backups en dergelijke had ze niet geactiveerd. Kan je op een of andere manier toch in de telefoon met dat wachtwoord...?
Metal is offline   Reply With Quote
Old 30-06-2020, 23:33   #3026   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Net eens op gezocht en dat lijkt niet echt te lukken, tenzij het een samsung is.

edit: tenzij dit lukt: https://www.androidpit.com/how-to-un...forgot-pattern
Old 01-07-2020, 09:08   #3027   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Send a message via MSN to blumcole
Kzen al beginnen upgreeden, gelijk nen echte. Mijn case was geleverd zonder exhaustfans. Kvond dat toch maar raar, dus kheb eentje vannachter gestoken en 2 vanboven. Vanvoor zitten 3 intakes (corsair 220t case). Optimal airflow aja.

Verder nog zo'n pci wifikaartje want mijne usb dongle viel al een keer weg. En een samsung sata SSD, die ik niet kan installeren. Op één of andere manier heb ik niet gedacht aan sata kabels en die heb ik dus niet. En aan de PSU is't ook al zo'n warboel. Waarom heb ik toch zo'n kleine case gekozen, vuile applefag da'k zen.

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 01-07-2020, 20:08   #3028   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

Quote:
Originally Posted by rooz View Post
Welke case hebt ge?
Ik heb dit gekocht ;

1xScythe Mugen 5 Rev.B
2xNoctua NF-A14 PWM chromax.black.swap, 140mm

De 140mm als intake vanvoor en 120mm casefans als exit bovenaan en achteraan.
Fancurves ingesteld in bios en systeem is heel stil en koel, maakt alleen lawaai bij vollebak gamen maar dan heb ik headset aan en dan nog valt het heel erg mee..
woops nu pas gezien

een goeikope sharkoon (nog nooit van gehoord tot mijn aankoop) tower van 48 euro. staken default al wel serieus wat casefans in dus das geen probleem voor mij, het is echt gewoon de stock cooler die te wensen overlaat in bepaalde scenario's maar dat is nu wel tijdelijk opgelost door afkoeling naar redelijke temperaturen buiten/binnen. nu kan ik mijn cpu fan gewoon aan 70% laten draaien voor deftige cpu temps en dat hoort ge dus totaal nie, zeker niet met nen headset op. ik ga ook voor nen scythe gaan wss, diegene die potenza heeft recommended op vorige pagina

wel nog altijd ni gekocht. heb mij deze week nog een nieuwe headset van 180 euro gekocht (corsair virtuoso, geniale kwaliteit + eindelijk wireless) en ook eindelijk die nieuwe tv. plus in de nabije toekomst ook nog een pci express waar ik een hoop m2 ssd's op kan mounten + 1 tb ssd zelf halen omdat ik echt zonder space zit in mijn rig. fucking cod is al een dir van 205 gig geworden

dus de cooler + paste kan wel ff wachten

y'all motherfuckers are crazy
Ferrex is offline   Reply With Quote
Old 01-07-2020, 20:28   #3029   link
Lion
N°1 Music Spammer

Lion's Avatar

Quote:
Originally Posted by Archangelus View Post
Maar heb je al een Win 7 key? Want dan kan je met die USB Win 10 installeren zonder een nieuwe versie te moeten kopen.

Dit is wat ik 6 maanden geleden gedaan heb:
ok, weeral een paar euro uitgespaard
Lion is offline   Reply With Quote
Old 01-07-2020, 20:40   #3030   link
rooz
Bange Blanke Man

rooz's Avatar

Quote:
Originally Posted by Ferrex View Post
woops nu pas gezien

een goeikope sharkoon (nog nooit van gehoord tot mijn aankoop) tower van 48 euro. staken default al wel serieus wat casefans in dus das geen probleem voor mij, het is echt gewoon de stock cooler die te wensen overlaat in bepaalde scenario's maar dat is nu wel tijdelijk opgelost door afkoeling naar redelijke temperaturen buiten/binnen. nu kan ik mijn cpu fan gewoon aan 70% laten draaien voor deftige cpu temps en dat hoort ge dus totaal nie, zeker niet met nen headset op. ik ga ook voor nen scythe gaan wss, diegene die potenza heeft recommended op vorige pagina

wel nog altijd ni gekocht. heb mij deze week nog een nieuwe headset van 180 euro gekocht (corsair virtuoso, geniale kwaliteit + eindelijk wireless) en ook eindelijk die nieuwe tv. plus in de nabije toekomst ook nog een pci express waar ik een hoop m2 ssd's op kan mounten + 1 tb ssd zelf halen omdat ik echt zonder space zit in mijn rig. fucking cod is al een dir van 205 gig geworden

dus de cooler + paste kan wel ff wachten
Er zit meer dan voldoende paste bij hoor, ik hebt zelf eens gefucked en opnieuw moeten doen en nog meer dan genoeg over voor 2e poging.
rooz is offline   Reply With Quote
Old 01-07-2020, 20:42   #3031   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

ahja cava ma ik werk graag met dien arctic silver paste dus koop da sowieso ook

Old 02-07-2020, 08:27   #3032   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Quote:
Originally Posted by Ferrex View Post
ahja cava ma ik werk graag met dien arctic silver paste dus koop da sowieso ook
Da's een strak plan. Gecombineerd met een gepaste smeertechniek kan u dat enkele graden winst opleveren.
Old 02-07-2020, 08:56   #3033   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

Quote:
Originally Posted by Potenza View Post
met een gepaste smeertechniek

ez gains

Old 02-07-2020, 09:10   #3034   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Gewoon een erwtje in het midden, nee?
Old 02-07-2020, 09:48   #3035   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Of zo flinterdun mogelijk uitsmeren. Dan heb je meer zekerheid over een volledige spreiding, wat nog steeds voor de beste geleiding zorgt. Daar staat wel tegenover dat het zo dun mogelijk moet zijn, de kans op te veel pasta (en dus minder goede geleiding) wordt iets groter. Het toefke in't midden is meer failproof.
Old 02-07-2020, 10:12   #3036   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Ja ik hou ervan wanneer ge vuil praat, potenza.

Old 02-07-2020, 12:27   #3037   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Mag ik uw toefke ook eens komen uitsmeren nu ge tot het PC Master Race zijt toegetreden Cole?
Old 02-07-2020, 17:53   #3038   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Weete wa'k mss wat minder vind? Met het oog op die nieuwe generatie consoles heb ik mss spijt dat ik geen mobo heb gekocht met pcie 4. Met die supersnelle ssds en al.

Old 02-07-2020, 18:01   #3039   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

goh tegen dan koopt ge jaarke later gewoon nieuwe rig

ik ben al aan't zien naar een nieuw systeem als we op 3xxx van nvidia gpu's zitten en de nieuwe generatie ryzen cpu. (en relevante mobo)

mooi man

Old 02-07-2020, 18:22   #3040   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

ben trouwens serieus content van mijne corsair virtuoso headset

eerste wireless headset, kwil nooit meer nen wired, das al't eerste punt holy shit tis zo gemakkelijk om consistent dezelfde geluidskwaliteit te hebben over al mijn apparaten (desktop, laptops, ps4) zonder ook nog eens te kloten met nen draad. gewoon dien dongle in den usb steken -giggedy- en ready to go. het verschil op deze headset, waar andere headsets volgens reviews problemen met hebben, is dat het niveau in geluidskwaliteit tussen wired (dat ge feitelijk alleen gebruikt voor op te laden) en wireless zo goed als niet bestaat

de geluidskwaliteit zelf is dus ongelooflijk. ik kom van een low range gaming hyper x van om en beide rond de 100 euro denk ik en ge merkt echt wel dat med range de extra prijs volledig waard is. het klonk wel wat kleurloos en hol zonder aan de eq te foefelen maar na 2 minuten met de ranges te spelen heb ik ne setup gevonden waardoor het ge-wel-dig klinkt. zowel muziek als gaming hebben een zware upgrade gekregen

mic met rtx voice is meer dan deftig voor een headset. het is natuurlijk geen kwaliteit zoals je zou krijgen bij een aparte streamer mic, te zot ook om dat te verwachten voor die prijs. moet het nog wel eens testen met andere mensen bij maar eigen feedback met dit en mijn vorige is ook zeer merkbaar

het design is ok maar belangrijkste: het zit goed op de kop. mooi man. en tis gene plastieken brol

Last edited by Ferrex; 02-07-2020 at 18:25.
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Thread Tools

Posting Rules