Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Reply

Thread Tools
Old 10-02-2019, 10:57   #8181   link
eye
Senior Member

eye's Avatar

Motorola heeft daar een profiel voor, iets wat ik niet meteen in default Android hebt gevonden
eye is offline   Reply With Quote
Old 10-02-2019, 11:24   #8182   link
Jack Carver
Senior Member

Jack Carver's Avatar

Tis Huawei P20 lite
Jack Carver is offline   Reply With Quote
Old 25-02-2019, 17:35   #8183   link
jakkerd
Dzzinggg!

jakkerd's Avatar

Raad mij een een simpele expense tracker voor android aan, voor 2 personen tegelijk.
Old 25-02-2019, 18:58   #8184   link
Vrieskou
Greven

Vrieskou's Avatar

tricount, wij doen er ons huishouden zelfs mee

ah, of voor sparen/budgetting doeleinden? Dat niet, dien enkel om de "score" bij te houden

Quote:
PEEPHOLE druuuuuuuuuuugs toxic epo wtfBBQ kmoekakn editen lijpoog pur pijpegale
Vrieskou is online now   Reply With Quote
Old 25-02-2019, 19:22   #8185   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Nog altijd fervente gebruiker van YNAB4. Helaas niet meer te koop, daar ze met YNAB5 overgegaan zijn op abonnementsformule
Al is de android app zelf maar barebone. Vooral te gebruiken op PC.

Tenzij je echt een onkosten tracker wil, geen ervaring mee...
Old 26-02-2019, 06:56   #8186   link
ndPix
Senior Member

ndPix's Avatar

- Monefy gebruiken we altijd op verlof voor de uitgaven.
- Tricount gebruiken we op verlof met andere mensen waar rekeningen gedeeld worden. Gebruik hem ook met een vriend op online bestellingen (vb notenshop ofzo) bij te houden en te delen.
ndPix is offline   Reply With Quote
Old 26-02-2019, 11:57   #8187   link
jakkerd
Dzzinggg!

jakkerd's Avatar

Op de moment Our budget book aan het testen. Lijkt te doen wat ik wil.
Old 27-02-2019, 08:56   #8188   link
Xefox
IggaR

Xefox's Avatar

Tablet gezocht voor de kinderen (dus een degelijke case keuze is een meerwaarde) die ik zelf ook wel zal gebruiken om te browsen en mails te lezen enz.

Huawei MediaPad? Of toch maar voor de Samsung gaan?
Xefox is offline   Reply With Quote
Old 07-03-2019, 12:24   #8189   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Iemand ervaring met deze tablets? https://www.coolblue.be/nl/product/8...io-tab-xl.html

Zou voor mijn oudste haar lentefeest zijn. 7 jaar dan.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 07-03-2019, 13:00   #8190   link
blumcole
Chairman of the bored

Send a message via MSN to blumcole
Quote:
Originally Posted by Dodgy View Post
Iemand ervaring met deze tablets? https://www.coolblue.be/nl/product/8...io-tab-xl.html

Zou voor mijn oudste haar lentefeest zijn. 7 jaar dan.
Niets zegt 'ik zie je graag' zo goed als een goedkope Android tablet.

Kwil niet weer den typische appletrol uithangen, maar koopt ze een oudere tweedehands iPad. Ge wilt dat kind toch al niet met een maagzweer opzadelen.

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 07-03-2019, 13:20   #8191   link
jelliuz
Senior Member

jelliuz's Avatar

Kzou nu toch ook geen offbrand brol kopen (om het in Japisee zijn wonderbare taal te zeggen: "dus ge gaat chinkshit kopen")

Heb mij 1 keer laten gaan aan zoiet, die shit was gemaakt van PET fles plastic ofzo, 1 keer in uw handen en dat scherm zit vol krassen, shit loopt vast en meer van dat leuks.
Old 07-03-2019, 13:30   #8192   link
Horla
Senior Member

Quote:
Originally Posted by blumcole View Post

Kwil niet weer den typische appletrol uithangen, maar koopt ze een oudere tweedehands iPad. Ge wilt dat kind toch al niet met een maagzweer opzadelen.
Zo lang de spelletjes draaien en netflix werkt zijn de meeste kinderen van die leeftijd snel tevreden. Onze jongste is 6 en heeft met nieuwjaar een tablet van zijn peter gekregen (Chinees, had hij zelf gekregen omdat hij X-aantal dingen had gekocht bij een leverancier). Mooie hoes gekocht (uit China ) en die kleine is perfect content. Lego spelletjes werken, Netflix gaat. Meer moet dat momenteel niet zijn.
Horla is offline   Reply With Quote
Old 07-03-2019, 14:00   #8193   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Quote:
Originally Posted by blumcole View Post

Hier komt geen Apple meer binnen. True story.

Quote:
Originally Posted by jelliuz View Post
Kzou nu toch ook geen offbrand brol kopen (om het in Japisee zijn wonderbare taal te zeggen: "dus ge gaat chinkshit kopen")

Heb mij 1 keer laten gaan aan zoiet, die shit was gemaakt van PET fles plastic ofzo, 1 keer in uw handen en dat scherm zit vol krassen, shit loopt vast en meer van dat leuks.
Wist zelfs niet dat het "chinkshit" was eigenlijk? Aangezien het bij Coolblue ook aangeraden werd.
Denk trouwens dat je voor elke tablet een goeie hoes moet kopen. Mijn oudste is voorzichtig maar de kleine zus gaat daar ongetwijfeld ook mee rondlopen.

Quote:
Originally Posted by Horla View Post
Zo lang de spelletjes draaien en netflix werkt zijn de meeste kinderen van die leeftijd snel tevreden. Onze jongste is 6 en heeft met nieuwjaar een tablet van zijn peter gekregen (Chinees, had hij zelf gekregen omdat hij X-aantal dingen had gekocht bij een leverancier). Mooie hoes gekocht (uit China ) en die kleine is perfect content. Lego spelletjes werken, Netflix gaat. Meer moet dat momenteel niet zijn.
Netflix op haar leeftijd? No way.
Vond net de ingebouwde "netnanny" functie wel goed aan die tablet.

Gebruiken jullie bepaalde software om toegang te beperken tot jullie tablets? Zo iets als max 30 min/dag en niet surfen naar IS filmpjes op YouTube?
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 07-03-2019, 14:09   #8194   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Tegenwoordig is er Youtube kids. Ik heb trouwens wel liever dat mijn kleine van 4 op Netflix zit ipv op Youtube. Alleja.
Voor netnanny stuff moet ge het trouwens niet doen. Er zijn genoeg custom, en gratis, launchers voor Android beschikbaar die dat kunnen.
Talos is offline   Reply With Quote
Old 07-03-2019, 15:16   #8195   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Quote:
Denk trouwens dat je voor elke tablet een goeie hoes moet kopen. Mijn oudste is voorzichtig maar de kleine zus gaat daar ongetwijfeld ook mee rondlopen.
Onze Ipad2 heeft nooit een hoes gehad en dat ding gaat al jaren mee zonder (storende) krassen. De oudste dochter zit daar gewoon braaf mee in de zetel hoor. Buiten wat snot/kwijl van de jongste komt daar niet veel aan.

Quote:
Netflix op haar leeftijd? No way.
Juist wel! Nooit nog Youtube voor mijn dochters. Hoe snel je daar van een kinderfilmpje naar gore troep kan gaan, zelfs met restricties, is ongelooflijk. En miljoenen schreeuwerige ADHD filmpjes van rotverwende kinderen die oninteressante shit doen of reclame maken. Zum kotsen.

Nope, Netflix Kinderaccount is awesome. Alleen kinderseries en tekenfilms (in het Nederlands!).
Zo heeft ze (4j) zelf om de paar maanden wel andere favorieten. Atm is het My Little Pony en Peppa Pig. Perfectly fine for me.
Dat en de Ketnet App.

Timing bepaal je als ouders toch gewoon zelf? Hier kijk maar een (half) uurtje ipad. Geen app voor nodig

Last edited by Turtle; 07-03-2019 at 15:19.
Turtle is offline   Reply With Quote
Old 07-03-2019, 19:57   #8196   link
Guru
Waarom ben ik hier?

Guru's Avatar

Ge kunt Apple zo hard haten als je wil, maar als er een ding wat ze goed doen is het wel de tablet lol.

De iPad is echt beter dan elke tablet dat Android aan het proberen is.
Guru is offline   Reply With Quote
Old 07-03-2019, 21:07   #8197   link
Snuff
Verlicht Despoot

Snuff's Avatar

Pray tell wat het verschil maakt. Ik heb geen tablet, dus overtuig me.
Cave Johnson: Alright, let's get started! First test involves something the lab boys call "Repulsion Gel". You're not part of the control group, by the way. You get the gel. Last poor son of a gun got blue paint! Ha ha ha! ...all joking aside, that did happen. Broke every bone in his legs. Tragic, but informative! Or so I'm told.
Snuff is offline   Reply With Quote
Old 08-03-2019, 07:44   #8198   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Zijn gewoon wat stricter/beter qua bouwkwaliteit en apps
Old 08-03-2019, 08:31   #8199   link
Horla
Senior Member

Voor €160 in januari 2017 een Nokia Shield K1 gekocht. Heeft toch ook al 2 jaar kinderen zonder problemen overleefd. En noem mij eens één kinderapp dit zo ongelooflijk goed of uniek is die enkel bij Apple te krijgen is?
Horla is offline   Reply With Quote
Old 08-03-2019, 09:25   #8200   link
blumcole
Chairman of the bored

Send a message via MSN to blumcole
Quote:
Originally Posted by Snuff View Post
Pray tell wat het verschil maakt. Ik heb geen tablet, dus overtuig me.
Deftig geoptimaliseerde tablet apps, stevig ding, krachtig en snel, goei scherm, goed geluid, gefocust op wat het moet doen en daardoor superstabiel (al wou ik dat het soms dat ietsje meer kon). En da's voor mij het enige apparaat (buiten de iMac) dat vrij correct staat geprijst bij Apple, zeker de instap-iPad.

Vooral het feit dat het niet louter uitgerokken smartphone apps draait, is wel bienkes. Ah en als ge ne stylo erbij koopt, hebde gelijk de beste tekentablet ever voor de fractie van de prijs van een Cintiq

Quote:
Originally Posted by Horla View Post
Voor €160 in januari 2017 een Nokia Shield K1 gekocht. Heeft toch ook al 2 jaar kinderen zonder problemen overleefd. En noem mij eens één kinderapp dit zo ongelooflijk goed of uniek is die enkel bij Apple te krijgen is?
Kwou niet echt Android tablets dissen, zeker niet als ge het enkel voor klein mannen zou gebruiken; kzou gewoon geen chinese shit binnenhalen. Kzou niet echt iets slechts durven zeggen over Nokia want kheb er geen idee van.

Kpeis trouwens da ge vrij goeie parental controls hebt op iOS, maar daar ben ik niet direct zeker van.

Last edited by blumcole; 08-03-2019 at 09:30.
blumcole is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Thread Tools

Posting Rules