Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Reply

Thread Tools
Old 01-09-2009, 19:40   #2841   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

Quote:
Originally Posted by lapino View Post
Omdat ik er veel van ken. Trust me.
niet dat ik u niet geloof he, maar ik zie in de Media Markt bvb veel meer LCD's staan dan plasma's, en in plasma's hebde reflectie, in nen LCD niet

is er een concreet verschil in prijs ook, of niet?

'k zal het anders vragen: welke plasma waarmee ik HD PS3 kan spelen raadt ge mij aan, met een maximum van om en bij de 650€?
Jaak is offline   Reply With Quote
Old 01-09-2009, 19:42   #2842   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Lees paar posts terug. Geloof me, zeker voor gamen ga je écht niet beter doen dan zo'n 42" plasma van Panasonic, en een cheapo hdmi kabeltje van 10 euro en je bent vertrokken. Papino heeft het gezegd.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 01-09-2009, 19:49   #2843   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

Panasonic degelijk merk?

was wat aan 't rondkijken vanmiddag (middagpauze op mijn vakantiejob dus), en 't was allemaal Samsung, Panasonic, Philips en LG dat de klok sloeg ^^

anyway bedankt he Papino, ga beetje recensies opzoeken van deftige schermkes ofzo! posrep is alweer de uwe
Old 01-09-2009, 19:51   #2844   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Dat hdmi-kabeltje kan ook wel goedkoperr (check ebay ofzo) Maar met die pana kan ik niets anders dan akkoord gaan Eigenlijk nog nergens beter beeld gezien dan op mijn Panasonic hier (tenzij betere Panasonics etc... blabla)

Last edited by Talos; 01-09-2009 at 19:56.
Talos is offline   Reply With Quote
Old 01-09-2009, 19:51   #2845   link
Awoujol
Ancien

Awoujol's Avatar

Panasonic TH-42PX80, gogogo
Awoujol is offline   Reply With Quote
Old 01-09-2009, 20:02   #2846   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

http://www.kieskeurig.be/plasma_tele...rijzen/275732/

looks sexy
Old 01-09-2009, 20:08   #2847   link
sprinkler
faster than some bacteria

sprinkler's Avatar

Send a message via MSN to sprinkler
Dan zou ik eerder de P42X10 nemen, of de P42S10 als het fullHD moet zijn. Maar de meeste PS3 games zijn aan 720p dacht ik?
Old 01-09-2009, 20:11   #2848   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

720P = HD Ready, 1050P = fullHD, of wat is precies het verschil?

en jep, meeste zijn 720P, afgaande op mijn doosjes (behalve GTA4 wat ook in 1080i en 1080p gaat gaat)

Last edited by Jaak; 01-09-2009 at 20:21.
Old 01-09-2009, 20:30   #2849   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

laatste dommekloot reply van mij voor eventjes, dan laat ik jullie

als ik morgen dus nog eens rondkijk in de Media Markt, en een klapke doe met de verkoper:

Plasma, Full HD liefst met HDMI-uitgang, 720p is genoeg en 32" of 42" (afhankelijk van het verschil in prijskaart)

Heb ik dan iets verkeerd/doms gezegd?

Denk dat mijn TV aan deze voorwaarden moet voldoen momenteel, 't is toch vooral om PS3 te spelen (HD) en wat DVD'kes... en 't is als student dat ik het moet betalen, dus zien dat ik niet té diep in de buidel tast

Last edited by Jaak; 01-09-2009 at 20:34.
Old 01-09-2009, 20:37   #2850   link
Jens
Member

Quote:
Originally Posted by lapino View Post
Doe jezelf een plezier en koop voor dat geld een Panasonic plasma. En gewoon een hdmi kabel nodig. Winkels? iishop.be en screenz.be , afhankelijk van waar je woont kan je daar ook afhalen.
²²², heb mijn Panasonic TZ81 42" plasma tv nu bijna een jaar en het is een fantastisch toestel. Indertijd kostte een LCD tv met dezelfde beeldkwaliteit minstens 1,5x zoveel. En de enige reden dat LCD tv's populairder zijn dan plasma tv's is omdat de fabrikanten dit pushen omdat hun winstmarges op LCD tv's groter zijn door het minder complexe productieproces.
Jens is offline   Reply With Quote
Old 01-09-2009, 20:43   #2851   link
murda
كنت جوجل ترجمته

murda's Avatar

Quote:
Originally Posted by LessThanJake View Post

als ik morgen dus nog eens rondkijk in de Media Markt, en een klapke doe met de verkoper:

Plasma, Full HD liefst met HDMI-uitgang, 720p is genoeg en 32" of 42" (afhankelijk van het verschil in prijskaart)

Denk dat mijn TV aan deze voorwaarden moet voldoen momenteel, 't is toch vooral om PS3 te spelen (HD) en wat DVD'kes... en 't is als student dat ik het moet betalen, dus zien dat ik niet té diep in de buidel tast
Ik weet niet welke grootte het beste is voor u kamer maar ik gok dat voor een student 37" zal volstaan.
Ik zou opteren voor een L37S10E met cashback.
Old 01-09-2009, 20:51   #2852   link
CyberMonkey
Senior Member

CyberMonkey's Avatar

Quote:
Originally Posted by LessThanJake View Post

Heu ja, nogal

Plasma: ok. Zwartwaarden en contrast véél beter dan lcd (zie je natuurlijk niet in een winkel waar de doorgaans grotere helderheid van lcd's dan wel weer in het oog springt)
Full H ok, maar dit impliceert een resolutie van 1080p.
720p: ok, maar dit is dus HD ready. Zie vorige. 720p is voldoende als je er niet met je neus opzit en zal een flinke duw van de prijs afdoen.
32 vs 42? 37 lijkt me dan een logische tussenslag
HDMI uitgang: je wilt een ingang, hoe krijg je anders het signaal van je ps3 op je tv? elk deftig recent model heeft er 2 of 3. Wat ook heel interessant kan zijn is een VGA ingang, kan je er gemakkelijk een laptop aanhangen om een filmke te bekijken. Ben je van plan hem aan een antenne te hangen, zorg dan dat er een DVB-T tuner inzit, zit in veel modellen al standaard en dan kan je één en canvas digitaal ontvangen via een antenne (al dan niet binnenshuis).

succes
CyberMonkey is offline   Reply With Quote
Old 01-09-2009, 20:55   #2853   link
jmke
★★[M]★★

jmke's Avatar

Full HD & 42"... bleh, niet doen, ge ziet het verschil niet met HD content tenzij ge er met uw neus opzet; en voor SD content is de upscaling SLECHTER.

Plasma vs LC Plasma all the way; beter zwart, no ghosting.
als je een 42" FullHD wilt zit je aan €1200+, anders is het maar €600-700
50" FullHD Plasma is anders wel de kost waard :D
Old 01-09-2009, 21:01   #2854   link
Jerre_31
Senior Member

Jerre_31's Avatar

Send a message via MSN to Jerre_31
Bij ouders staat er 50 of 52 inch HD Plasma van Panasonic enne, da's wel knap ze...

Véééééél beter contrast dan LCD... Mijn volgende TV zal ook panasonic plasma zijn.
Jerre_31 is offline   Reply With Quote
Old 01-09-2009, 21:22   #2855   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Moet eerlijk ook toegeven dat zelfs op een 50" het verschil tussen 1080p en 720p ook niet moet overdreven worden. Het is zichtbaar maar verschil met mijn oude Pioneer 43" (1024x768) is zeker niet wow-omfg groot.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 01-09-2009, 22:19   #2856   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

Hm, wat raden jullie dan aan?
37" en HD ready ipv full HD, of wa? wa is 720p? ;/
Old 01-09-2009, 22:23   #2857   link
richba5tard
Senior Member

richba5tard's Avatar

720p is hd ready. 1080i/p is full hd.

Meeste plasma's beginnen vanaf 42" dacht ik. Persoonlijk vind ik de laatste generatie LCD's interessanter dan de populaire panasonic plasma's, maar de meeste delen mijn mening niet.
richba5tard is offline   Reply With Quote
Old 01-09-2009, 22:32   #2858   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

waarom kan iedereen het niet voor één keer met elkaar eens zijn
Old 02-09-2009, 08:41   #2859   link
vincent vega
huh?

vincent vega's Avatar

Quote:
Originally Posted by jmke View Post
Full HD & 42"... bleh, niet doen, ge ziet het verschil niet met HD content tenzij ge er met uw neus opzet; en voor SD content is de upscaling SLECHTER.

Plasma vs LC Plasma all the way; beter zwart, no ghosting.
als je een 42" FullHD wilt zit je aan €1200+, anders is het maar €600-700
50" FullHD Plasma is anders wel de kost waard :D
Ik sluit me als leek aan bij LTJ.
@jmke en anderen: een algemene stelregel als vanaf zoveel inch kan je beter een FullHD nemen is er dan niet?
Voor LTJ: is wat sprinkler zei dan voor hem niet beste keus? panasonic-tx-p42x10e; 650 €
edit: 606€ bij redcoon

Last edited by vincent vega; 02-09-2009 at 10:04.
vincent vega is offline   Reply With Quote
Old 02-09-2009, 09:52   #2860   link
jmke
★★[M]★★

jmke's Avatar

Plasma is intressant prijs/size vanaf 42"
720p (HD ready) is goed tot en met 40-42" daarboven zou ik opteren voor FullHD

Quote:
Persoonlijk vind ik de laatste generatie LCD's interessanter dan de populaire panasonic plasma's, maar de meeste delen mijn mening niet
da's ook logisch, Plasma blijft nog steeds de superieure tech; de opvolger van de Plasma gaat ofwel OLED ofwel Laser TV zijn, LCD is simpelweg slechter als het aankomt op home cinema entertainment; movies&games: Plasma.

De reden waarom jij; RB, een LCD "in uw mening" beter vind is omdat ge die gebruikt als MONITOR en daar zal de hogere resolutie op kleinere sizes (FUlLHD op <40") als ge der met uw neus opzit en zit te surfen; een duidelijk verschil maakt. moogt dat der wel bijzetten hé

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Thread Tools

Posting Rules