Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

View Poll Results: Rate it!
4 sterren 1 100.00%
3.5 sterren 0 0%
3 sterren 0 0%
2.5 sterren 0 0%
2 sterren 0 0%
1.5 ster 0 0%
1 ster 0 0%
0.5 ster 0 0%
0 sterren 0 0%
Voters: 1. You may not vote on this poll

Reply

Thread Tools
Old 06-09-2017, 20:22   #1   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Post Cinema: 'Terminator 2: Judgement day' (3D-versie)

Twee moordmachines reizen naar het jaar 1991 met hetzelfde doelwit: John Connor (Edward Furlong), de leider van het toekomstige verzet tegen de robots. Het geavanceerde model T-1000 (Robert Patrick) is teruggestuurd om John te vermoorden, de T-800 (Arnold Schwarzenegger) is geherprogrammeerd om de jongen te beschermen. Samen met Johns moeder Sarah (Linda Hamilton) proberen de drie uit de handen van de T-1000 te blijven en de gebeurtenissen die tot een total nucleaire oorlog zullen leiden te voorkomen.

'Terminator 2: Judgement day' is terug in de zalen, in een onder het goedkeurend oog van James Cameron opgepoetste 3D-versie. Cameron is altijd al een pleitbezorger van 3D geweest en is er blijkbaar op gebrand om zijn hele catalogus van een extra dimensie te voorzien. Over de toegvoegde waarde kan ik kort zijn: die is miniem en eerder beperkt in vergelijking met moderne films die speciaal in het 3D-formaat werden gefilmd zoals 'Gravity' en Camerons eigen 'Avatar. De 3D wordt hier eerder gebruikt om een subtiel gevoel van diepte te creëren dan als manier om bepaalde elementen uit het beeld te laten komen. In enkele scènes zoals de bekende beginbeelden waarin de terminators over een veld van skeletten lopen zorgt dit voor een grotere intensiteit en een gevoel dat je echt midden in de scène staat maar al bij is de impact van de 3D geen absolute meerwaarde.

Veel meer ben ik te spreken over de oppoetsbeurt die de film gekregen heeft. In 4K ziet alles er haarscherp uit en dankzij de moderne digitale technieken is het nu ook echt het gezicht van Schwarzenegger dat we tijdens de actiescènes zien wanneer er een stuntman werd gebruikt. De kleuren werden ook licht herwerkt waardoor alles net iets voller en verser aanvoelt.

Voor de rest is dit de actieclassic waar we allemaal van houden. Destijds was ik nog net te jong om dit in de bioscoop te zien en moest ik de film zoals zoveel leeftijdsgenoten thuis op video of dvd ontdekken. Ik herinner me nog levendig hoe alle coole jongens op de speelplaats rondliepen in een t-shirt met de T-800 op zijn motor erop. Hasta la vista, baby! 'Terminator 2: Judgement day' was een fenomeen en heeft in de loop der tijd zijn plaats als klassiek stuk popcultuur gecementeerd. Wat een genot dus om alsnog een kans te krijgen om deze science-fictionbom op het grote scherm te ervaren. De discussie welke nu de beste is, de sequel of het origineel, zal wel nooit beslecht worden (zelf heb ik altijd een voorkeur gehad voor het spartaansere 'The Terminator' met zijn kille, nooit aflatende terreur) maar feit is dat Cameron met 'Terminator 2: Judgement day' een actiefilm wou draaien die al het voorgaande qua spektakel zou wegblazen en daar ook grotendeels in slaagde.

Wat 25 jaar na datum vooral opvalt is hoezeer de thema's van zelfdenkende artificiële intelligentie en de discussie over de kill switch actueel zijn, en dat Cameron van 'Terminator 2: Judgement day' niet alleen een special effects bonanza heeft gemaakt maar ook gewoon een goed opgebouwde, fijn vertelde, duistere toekomstvisie. Sommige dialogen, vooral die van Edward Furlong, komen wat verouderd over maar voor de rest heeft de tijd weinig vat op de film en zijn apocalyptische doemsfeer gehad.

Maar het enige dat echt telt is dat je 'Terminator 2: Judgement day' opnieuw kan gaan bekijken op het formaat waar het voor gemaakt is. Doen!

4 sterren op 4

Last edited by Maniac; 06-09-2017 at 21:02.
Maniac is online now   Reply With Quote
Old 07-09-2017, 10:34   #2   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Send a message via MSN to blumcole
Ik ga toch voor T2 als favoriet (mss wel mijn favo film of all time). Veel meer dieptegang ivm T1. De T1000 is grandioos. Er zit ook wat humor in en wat dramatische elementen. Die film heeft gewoon alles. En laatst heb ik ontdekt dat de stiefmoeder van John Connor, Janelle, dezelfde actrice is als Vasquez van Aliens. How about that!

T1 was echt zo'n good old een slasherfilm maar dan met een 'cybernetic organism. living tissue over metal endoskeleton' Simpel maar effectief. Fantastische film. En Bill Paxton natuurlijk. En Brian Thompson, onze Alien bounty hunter van X-files. So much to love

(Mede ook daardoor dat Schwarzenegger mijn all-time favoriete acteur is. Die vent heeft gans mijn jeugd gevormd (predator, conan, commando) Ik hou oprecht van die man )

(T3 was trouwens lollig voor wat het was, T4 niet fantastisch maar leuk voor de lore, TG was... interessant maar echt niet goed)

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 07-09-2017, 13:57   #3   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Nee, de eerste, zonder enige twijfel.
Clipper is offline   Reply With Quote
Old 07-09-2017, 14:38   #4   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Wash day tomorrow... nothing clean right?

Old 07-09-2017, 17:23   #5   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

You've got me burnin'
You've got me burnin'
You've got me burnin' in the third degree
Old 07-09-2017, 17:26   #6   link
Sepulfly
Tleger waser

Sepulfly's Avatar

De eerste is een B-film die slecht is oud geworden imo. T2 is een van de beste actiefilms ooit gemaakt met visuals, een verhaal, acteerprestaties en effecten die 25 jaar na datum nog steeds perfect stand houden. Quasi niets voelt gedateerd aan. Hij past netjes naast Alien en Jurassic Park imo; veel harder dan T1. Het was alleen doodjammer dat ik hem in 3D moest zien.
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
Sepulfly is offline   Reply With Quote
Old 07-09-2017, 19:00   #7   link
Jack Carver
Senior Member

Jack Carver's Avatar

T1 is toch meer dan een B-film?
Akkoord dat de 2 beter is (9,5/10) maar deel 1 is toch ook minstens een 7,5 of meer waard?
Jack Carver is online now   Reply With Quote
Old 07-09-2017, 21:14   #8   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Bwa, ik ben ver mee met Sepulfly eigenlijk, de 2 is waarschijnlijk de beste actie-blockbuster die ooit gemaakt zal worden, met alles erop en eraan.

De eerste is eerder een vreemd quasi horror-achtig ding dat door een gelukkige samenloop van omstandigheden een wereldhit werd.

Plus, de effecten in The Terminator zijn absoluut gedateerd en aan die van de 2 kan 25 jaar later nog altijd weinig tippen. Wat er beter zou zijn aan de acteerprestaties en het verhaal in de 2, dat zie ik dan weer niet.

Toen ik tien jaar was zou ik ook gezegd hebben dat de 2 beter was, doch kust nu mijn kloten, met de jaren ben ik de eerste veel boeiender, sfeervoller en puurder gaan vinden, en de tweede in vergelijking bijna een half Terminator half Last Action Hero circus van een film.
Old 07-09-2017, 21:19   #9   link
DeathKnight
Voorzitter CSOLT

DeathKnight's Avatar

Send a message via ICQ to DeathKnight
In cinema gaan zien net zoals 25 jaar geleden. Ik ben toen 2 keer gaan kijken, ne keer in Hulst en ne keer in Sint-Niklaas. Dat was ook een van de eerste DVD's die ik kocht. Sindsdien bekijk ik T2 minstens een keer om de paar maand. Ik kan het niet meer tellen, maar dit was dus zoiets als de 98e keer T2 en 't was tof. Maar het geluid vond ik niet zo goed, niet luid genoeg, ik weet het niet, en ik was dat 3D brilleke kotsbeu achter 15 minuten. Die film heeft geen 3D nodig.
DeathKnight is offline   Reply With Quote
Old 07-09-2017, 22:10   #10   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Quote:
Originally Posted by Clipper View Post
Bwa, ik ben ver mee met Sepulfly eigenlijk, de 2 is waarschijnlijk de beste actie-blockbuster die ooit gemaakt zal worden, met alles erop en eraan.

De eerste is eerder een vreemd quasi horror-achtig ding dat door een gelukkige samenloop van omstandigheden een wereldhit werd.

Plus, de effecten in The Terminator zijn absoluut gedateerd en aan die van de 2 kan 25 jaar later nog altijd weinig tippen. Wat er beter zou zijn aan de acteerprestaties en het verhaal in de 2, dat zie ik dan weer niet.

Toen ik tien jaar was zou ik ook gezegd hebben dat de 2 beter was, doch kust nu mijn kloten, met de jaren ben ik de eerste veel boeiender, sfeervoller en puurder gaan vinden, en de tweede in vergelijking bijna een half Terminator half Last Action Hero circus van een film.
Ik hoop dat ge rectumkanker en penisgangreen krijgt

Old 07-09-2017, 22:18   #11   link
DeathKnight
Voorzitter CSOLT

DeathKnight's Avatar

Send a message via ICQ to DeathKnight
Als het gaat over actie-blockbusters, dan moet je bij Terminator 3 zijn. Dat was een aanfluiting, en nog slecht geacteerd ook.

Terminator 2 was Terminator 1 met een budget en met een beter gepend verhaal en veel meer symboliek dan dat ge van een actiefilm verwacht. Ik kan u bij elke scene zeggen wat er goed aan is, en dat gaat niet altijd zijn van "kijk een ontploffing". Daar zit zoveel meer in, gast.

DeathKnight is offline   Reply With Quote
Old 07-09-2017, 22:33   #12   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Old 08-09-2017, 08:13   #13   link
Bourgi
Bear Claw Lover

Bourgi's Avatar

Gisteren de originele Total Recall nog eens meegepikt. Kan niet tippen aan T2, maar toch genoten van Arnold.
Bourgi is offline   Reply With Quote
Old 08-09-2017, 08:33   #14   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Ttttwwwwwoooo weeeks

Old 08-09-2017, 09:27   #15   link
Bourgi
Bear Claw Lover

Bourgi's Avatar

Quote:
Originally Posted by blumcole View Post
Ttttwwwwwoooo weeeks
Get ready for a surprise

"You are not you. You are me." -- aaah, die diepgang toch in de conversaties!
Old 08-09-2017, 10:20   #16   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

See you at the party, richter.

Geniale film

Pls arnold, meer van die shit

Old 08-09-2017, 10:47   #17   link
Bourgi
Bear Claw Lover

Bourgi's Avatar

Quote:
Originally Posted by blumcole View Post
See you at the party, richter.

Geniale film

Pls arnold, meer van die shit

Hahaha, bij die scene lag ik te rollen in de zetel. Ge-ni-a-le shit
Old 10-09-2017, 12:24   #18   link
quantrias
Senior Member

quantrias's Avatar

Quote:
Originally Posted by Bourgi View Post
Gisteren de originele Total Recall nog eens meegepikt. Kan niet tippen aan T2, maar toch genoten van Arnold.
Vanavond nog eens te zien op CAZ.
quantrias is offline   Reply With Quote
Old 10-09-2017, 12:27   #19   link
quantrias
Senior Member

quantrias's Avatar

En dit:
quantrias is offline   Reply With Quote
Old 10-09-2017, 12:36   #20   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Beste music video / soundtrack ooit, Guns N' Roses in hun hoogdagen
(hoewel ik persoonlijk You Could Be Mine verre van hun beste werk vind n.b.)
PC gaming: Asus ROG PG348Q - 34" UltraWide G-SYNC UWQHD (3440x1440), Intel i7-6700K @4.7Ghz, NVIDIA GTX1080, G.Skill 16GB DDR4-3200, Intel 750 PCIe 400GB SSD, Corsair K70 RAPIDFIRE Mechanical Gaming Keyboard — Cherry MX
Home Theater: Samsung LED 55" 8 Series 1000hz (UE55F8000SL), B&W 604, 603 & LCR6 surround set + B&W ASW-610 Subw, Onkyo TX-DS787 THX
Virtual Reality: HTC VIVE & Oculus Rift + Oculus Touch | Console: XBOX ONE | Mobile: Samsung Galaxy S8+ & Oculus Gear VR
Cybdm is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

Thread Tools

Posting Rules