Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Sport

Reply

Thread Tools
Old 07-10-2017, 18:54   #4921   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Shiit.

Jaak gij amateur: http://forum.shrimprefuge.be/showthr...=21470&page=36

edit: Horla gij ook
Talos is offline   Reply With Quote
Old 08-10-2017, 22:19   #4922   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Shit, hier krijgde toch wel goesting van:
https://www.facebook.com/NorthCape40...8320157505883/
Zwoep is offline   Reply With Quote
Old 09-10-2017, 09:27   #4923   link
beki
Senior Member

Veel oudere mensen... Je hebt nog tijd Zwoep...
beki is offline   Reply With Quote
Old 09-10-2017, 12:25   #4924   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Nog een jaar of 6 om Allegaert zijn niveau te halen.
Old 16-10-2017, 08:42   #4925   link
tragezot
Senior Member

Ik ga terug over van elektronisch schakelen naar mechanisch.

Gisteren de tweede koers door verloren doordat de achterderailleur niet meer wou schakelen. De eerste keer was het mijn voorderailleur. Na een derde koers zat ie vast op mijn 52x13. 'k Was zodanig sterk dat ik dat nog wel rondkreeg op de hellingen, maar ik kon gewoon niet mee in de snedige demarrages.

Er is niks van schade aan de fiets. Hij heeft amper 2000km, wedstrijden weliswaar, maar ik wil dit niet meer meemaken. Wou voor de laatste koers nog eens alles uit de kast halen op een plezant parcours.

De ploeg sponsort met Specialized dus het wordt waarschijnlijk een Tarmac SL6 met Sram Force of Red mechanisch.

Gelukkig nu twee weekjes relatieve rust en dan weer opbouwen naar 2018. Wil zeker 10% sterker worden deze winter en het doel is om er tussen de 5 en de 10 te winnen volgend jaar.

Last edited by tragezot; 16-10-2017 at 08:46.
tragezot is offline   Reply With Quote
Old 16-10-2017, 11:30   #4926   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Welke ploeg? Of ist geheim?
Old 17-10-2017, 17:59   #4927   link
tragezot
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Talos View Post
Welke ploeg? Of ist geheim?
Hou ik liever in de anonimiteit .

Nu zit ik in de rustperiode en na twee dagen begin ik al afkickverschijnselen te vertonen. Boterhams met sjoko fretten, is natuurlijk wel wijs.
tragezot is offline   Reply With Quote
Old 01-11-2017, 12:00   #4928   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Ik zit al weken reikhalzend uit te zien naar een bericht van de TCR organisatie. Vandaag eindelijk een teken van leven:

Quote:
This year, after the death of our Director and friend Mike Hall, the Hall family and the race organisers were committed to ensuring the fifth edition of the race was the success Mike planned for. Despite the tragedy of Frank's death we believe it was a success. The race is only as good as it's racers and team of committed volunteers and everybody involved can be rightly proud of their achievements.

Currently we, the family and the race organisation team, are actively working together to ensure a sustainable future for the Transcontinental Race. Please bear with us, rider registration for TCRNo6 is being inevitably delayed.
– The TCR Team
Goed dat het doorgaat (want daar vreesde ik even voor) maar spijtig dat we nog tijdje gaan moeten wachten voor aankondiging.
Old 07-11-2017, 17:14   #4929   link
gABBY
Senior Member

gABBY's Avatar

Voila,
Mijn voorbereiding voor volgend jaar is begonnen. Twee grote doelen voor volgend jaar. 1 den amstel gold race 240 km. En dan in juni de Stelvio met Il Pirata etappe.

Eerste ritje sinds m'n problemen met scheenbeen en zoals verwacht was het 75 km sterven op het ros. Maar het goede weer en schone uitzichten hier in het noorden van Frankrijk hebben veel goed gemaakt.

Doel is om nu toch van elke mooie dag tijdens de winter te gaan rijden en langzaam afstanden en klim meters op te voeren en zo tegen maart klaar te zijn.

Gewicht om te starten is dit jaar stukken beter dan vorige jaren (70kg voor 180 cm) en ik reken op een kilootje of vijf eraf eer april daar is.

Heb wel nog een vraagje over m'n calorieėn verbruik. Ik registreer mijn hs via mijn Garmin edge 1000 en dan naar strava, plus een soort van backup via m'n TomTom Spark.
Garmin registreert 1500 kcal verbruik op een rit van 75 km (wat me correct lijkt) terwijl TomTom er een whopping 2500 van maakt. Dat scheelt toch iets teveel me dunkt. Iemand die zou weten aan wat het zou kunnen liggen? Tis niet dak tot op de kcal moet weten hoeveel er doorgejaagd worden maar een benadering is voldoende.

En tips om klaar te zijn voor volgend jaar zijn ook welkom ����

Zwoepke?!
gABBY is offline   Reply With Quote
Old 07-11-2017, 17:25   #4930   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Dat zijn puur berekeningen. Elke merk/website heeft zo zijn eigen formule gok ik. Eigenlijk niets waar ge u op wilt baseren imho, kunt beter naar uw hartslag zien dan.

Vorige week ben ik in Valkenburg geweest voor een paar dagen. Paar schone ritjes gedaan daar, wreed schone omgeving.

Doet er mij aan denken dat ik ook eens een doel(en) moet stellen voor volgend jaar. Ksta 10kg te vet, 80kg voor ook 180cm
Old 07-11-2017, 18:06   #4931   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Ik heb weinig interessants te melden vrees ik. Ik rij zonder hs-meter en kijk nooit naar calorieėn. Heb ook geen trainingsschema's of andere dingen waar ik op let. Gewoon veel fietsen.

Voor de Amstel, zorg dat ge ritten van 150km in de Vlaams Ardennen vlot kunt overleven. Dan lukt die 90km extra ook wel.
Old 07-11-2017, 18:16   #4932   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

Quote:
Originally Posted by gABBY View Post
Garmin registreert 1500 kcal verbruik op een rit van 75 km (wat me correct lijkt) terwijl TomTom er een whopping 2500 van maakt. Dat scheelt toch iets teveel me dunkt. Iemand die zou weten aan wat het zou kunnen liggen? Tis niet dak tot op de kcal moet weten hoeveel er doorgejaagd worden maar een benadering is voldoende.
1) wat Talos zei
2) sommige systemen geven uw totaal calorieverbruik in dat tijdsbestek aan, anderen geven uw werkelijke (lees: geschatte) verbranding door de inspanning zelf. maw: als gij 500 verbrandt in de tijd dat ge er passief ook 1000 verbrand, hebde systemen die 500 zullen aangeven, anderen 1500.
Jaak is offline   Reply With Quote
Old 07-11-2017, 19:34   #4933   link
gABBY
Senior Member

gABBY's Avatar

Ok Thx. Dan breek ik er mijn hoofd niet over.
En rijden rijden rijden eh. Kon elke dag gelijk vandaag zijn qua weer, tzou ideaal zijn! Swat Vlaamse Ardennen verleg ik wel naar Heuvelland met het noorden van Frankrijk. Korte steile nepen kort op mekaar! Feest!
Old 07-11-2017, 20:03   #4934   link
-Tarantula-
Member

ge kunt genoeg klimmeters halen regio heuvelland en Berthen, Kassel

al nieuwe wielen?
-Tarantula- is offline   Reply With Quote
Old 07-11-2017, 20:35   #4935   link
gABBY
Senior Member

gABBY's Avatar

Quote:
Originally Posted by -Tarantula- View Post
ge kunt genoeg klimmeters halen regio heuvelland en Berthen, Kassel

al nieuwe wielen?
Neje. Staan met stip op één voor Kerstmis. En ik ben verliefd op heuvelland! En nog meer van die ganse noord Franse regio. Vandaag heb ik welgeteld 5 auto's tegen gekomen waarvan twee keer het gele post karretje. Bij momenten denk ik dat die Fransen zelf vergeten hoe schoon en rustig ze daar wonen.
Old 07-11-2017, 20:49   #4936   link
Drennargh
Senior Member

Drennargh's Avatar

Quote:
En dan in juni de Stelvio met Il Pirata etappe.
Allez jong, dan organiseert een shrimper mee een evenement in de Alpen waar je de Stelvio en een grote rit kan rijden, en dan ga jij bij die vieze golazofuckers!

Kom naar de Ortler Mountain Challenge!

https://forum.shrimprefuge.be/showthread.php?t=21654

Wat betreft calorieėn: no way dat je dat deftig kan bereken op een fiets tenzij je een powermeter hebt. Windweerstand is een veel te grote variabele factor.

Slaan, overslaan, doodslaan, afslaan, inslaan, beslaan, opslaan, uitslaan, toeslaan, tegenslaan, doorslaan, ontslaan, neerslaan, bananaphoneslaan: al de rest. ==> Voltooid deelwoord: -geslagen
Drennargh is offline   Reply With Quote
Old 07-11-2017, 21:09   #4937   link
gABBY
Senior Member

gABBY's Avatar

Quote:
Originally Posted by Drennargh View Post
Allez jong, dan organiseert een shrimper mee een evenement in de Alpen waar je de Stelvio en een grote rit kan rijden, en dan ga jij bij die vieze golazofuckers!

Kom naar de Ortler Mountain Challenge!

https://forum.shrimprefuge.be/showthread.php?t=21654

Wat betreft calorieėn: no way dat je dat deftig kan bereken op een fiets tenzij je een powermeter hebt. Windweerstand is een veel te grote variabele factor.
Tis voor een goed doel dacht ik. Iemand bij ons op den bureau z'n kleinen heeft zo'n ziekte waarvoor er geld wordt ingezameld. Wou die mens wel es vergezellen op zo'n reisje. En begint es tegen zwoep zo'n reus als de stelvio op te rijden. De warme luchtverplaatsing alleen al blaast die jongen omhoog.

edit: FAAAAAK dat ziet er mooi uit! Net ff site bekeken. En tis in de zomer! Climbing for life is in Juni dacht ik. HMMMMM eens overleg plegen ier met de madam.
Old 07-11-2017, 21:20   #4938   link
-Tarantula-
Member

Quote:
Neje. Staan met stip op één voor Kerstmis. En ik ben verliefd op heuvelland! En nog meer van die ganse noord Franse regio. Vandaag heb ik welgeteld 5 auto's tegen gekomen waarvan twee keer het gele post karretje. Bij momenten denk ik dat die Fransen zelf vergeten hoe schoon en rustig ze daar wonen.
Haha die kom ik meestal tegen rond de Catsberg

btw op 11.11 koopjes op aliexpress, wielen staan dan ook terug interessanter geprijsd via helin liu => https://www.aliexpress.com/store/pro...21f481b0ZRcoi5

306 euro voor wieltjes van 1370 gram (mijne iets meer dan 1500 gram) is geen geld met dpd komt dat op een 350

wel wennen om te remmen ofwel moet ik die gratis remblokjes die erbij zaten vervangen door degelijkere remmen..
-Tarantula- is offline   Reply With Quote
Old 07-11-2017, 22:11   #4939   link
Roswell
Senior Member

Roswell's Avatar

Betaal je dan niets van taxen daarop?
Old 07-11-2017, 22:27   #4940   link
easypanic
Always lookin' for love

easypanic's Avatar

Quote:
Gewicht om te starten is dit jaar stukken beter dan vorige jaren (70kg voor 180 cm) en ik reken op een kilootje of vijf eraf eer april daar is.

!

Amai, toen ik de volle RVV reed, woog ik 95kg met 186cm, dat ging wel nog vlot.

Uw 70kg op de Stelvio had ik wel graag meegenomen. Dat zou al 25kg gescheeld hebben om naar boven te sleuren .

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Sport

Thread Tools

Posting Rules