Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Sport

Reply

Thread Tools
Old 20-03-2007, 14:18   #61   link
Wannes
Work In Progress

Wannes's Avatar

Quote:
Originally Posted by Sintel View Post
En het compleet isoleren van spiergroepen op zich is bijna onmogelijk, ook al werk je met zwaartekracht. Rug zal ook stress op biceps zetten. Optrekken aan een baar bvb. Maar wil je dan ook echt isoleren? Beter een gebalanceerd lichaam he
nee ik heb een ander soort oefening op het oog.

Ga eens op je buik op de grond liggen en til je (gestrekte!) ledematen een beetje van de grond zodat je onderrug een weinig bol staat. Hou je armen en benen gestrekt van de grond maar spartel een beetje...niet als een gek maar beweeg armen en benen een 10-15cm op en neer.

hou dat een minuut vol. et voila: krachttraining. Het ziet er een pak minder cool uit dan met gewichten sleuren maar ik kan u verzekeren dat dat perfect werkt. Dit soort oefeningen verzekert ook de balans in uw lichaam omdat je je evenwicht moet bewaren en dus de spieren aan beide zijden van je rug even hard traint...wat bij gewichten langs geen kanten een garantie is
en zo zijn er nog een heleboel.

bovendien toegegeven dat het niet altijd zonneklaar is waar ik ernstig ben of mezelf wat entertain. maar het onderscheid is er, en ik herken het immer.

Last edited by Wannes; 20-03-2007 at 14:21.
Wannes is offline   Reply With Quote
Old 20-03-2007, 14:19   #62   link
Wannes
Work In Progress

Wannes's Avatar

Quote:
Originally Posted by .fanny View Post
in de ring wordt men pas een man. laat hiermee alles gezegd zijn.
wie wel of niet een man is zullen we wel zien op de dodentocht jij blok beton jij

bovendien toegegeven dat het niet altijd zonneklaar is waar ik ernstig ben of mezelf wat entertain. maar het onderscheid is er, en ik herken het immer.
Old 20-03-2007, 14:24   #63   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Send a message via ICQ to Disabled Send a message via MSN to Disabled
Isoleren is voor mietjes, compound is voor mannen. Jo.
En over zwaartekracht gesproken, i.p.v. sit-ups, try this: http://tripabdos.free.fr/e3.htm

Zult het wel voelen in uw blokskes..
Disabled is offline   Reply With Quote
Old 20-03-2007, 14:29   #64   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Quote:
Originally Posted by Wannes View Post
en zo zijn er nog een heleboel.
Zeg eens.
Bjorn is offline   Reply With Quote
Old 20-03-2007, 14:49   #65   link
Wannes
Work In Progress

Wannes's Avatar

Quote:
Originally Posted by Bjorn121 View Post
Zeg eens.

Oefeningen waarmee je kracht traint (niet volume maar pure kracht) én tegelijkertijd ook het spier-evenwicht bewaard én waarbij het quasi-onmogelijk is om je spieren te overbelasten kan je best doen met behulp van een halve fitnessbal. zoiets

de meeste fitnesscentra hebben dat ondertussen wel liggen en duur is het ook niet als je het zelf wilt kopen (ik kan trouwens wel een prijs maken via mijn personal trainer vriendje)

anyway het goede aan dit soort balans-oefeningen is dat, buiten de spiergroep die je echt wilt trainen, je ook altijd je 'core' gebruikt. Tijdens het oefenen ben je heel de tijd bezig om in balans te blijven en dat versterkt de kern van je lichaam enorm.
Eén van de oefeningen die ik regelmatig doe is gewoon op dat ding gaan staan, ogen dicht, armen vooruit en een beetje door de benen gaan. En dan gewoon proberen te blijven staan. Keimoeilijk en keivermoeiend. (en keileuk met wat vrienden en een bak bier...wie zei dat sport alleen nuchter kan is goed fout)

zo'n bal ding is een relatief nieuw concept maar als ik de experts mag geloven is het echt keigoed...en ik doe het nu zelf ook en ik moet zeggen dat het idd werkt. En het is veel aangenamer dan met ijzer te liggen zeulen.

Last edited by Wannes; 20-03-2007 at 14:52.
Old 20-03-2007, 14:53   #66   link
Sintel
GATSUN GATSUN

Sintel's Avatar

Send a message via ICQ to Sintel Send a message via MSN to Sintel
Wat ik wel nog interessant vond in het hele lichaam trainen (compound ), is het videotje over hoe dat de acteurs in 300 het deden. Kun je niet in een gewone fitness of alleen echt doen, maar wel interessant...

www.300themovie.com
enter site
"making of 300" -> "video journals" -> "3. spartan training"
Sintel is offline   Reply With Quote
Old 20-03-2007, 15:11   #67   link
trappist
Senior Member

trappist's Avatar

Quote:
Originally Posted by Disabled View Post
Isoleren is voor mietjes, compound is voor mannen. Jo.
En over zwaartekracht gesproken, i.p.v. sit-ups, try this: http://tripabdos.free.fr/e3.htm

Zult het wel voelen in uw blokskes..
wtf!

'k zal vanavond die oef die Wannes voorstelde eens proberen, ziet er wel de moeite uit. 'k Heb vroeger nog een tijdje sit-up's gedaan, maar das vre pijnlijk op een vloer.
trappist is offline   Reply With Quote
Old 20-03-2007, 15:35   #68   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Send a message via ICQ to Disabled Send a message via MSN to Disabled
Die Dragonflags zijn echt een geweldige oefening. Sebiet dat van Wannes keer proberen... Wat zeg ik, nu... 'k Ga keer m'n zaaltje inkruipen se.
Disabled is offline   Reply With Quote
Old 20-03-2007, 15:37   #69   link
Bigpimpin
Senior Member

Bigpimpin's Avatar

goh kheb het - alweer - in men rug van op wedstrijd. Kga toch keer men rug beter trainen, denk ik.
Bigpimpin is offline   Reply With Quote
Old 20-03-2007, 16:20   #70   link
Corax
Senior Member

Corax's Avatar

Er wordt hier 't een en 't ander afgezeverd.

- Heb je "spieren" als je 55 kilo weegt? Neen. En als je er dan "gespierd" uitziet, heb je gewoon weinig vet. In de gym loopt het vol met spierbundels die 50-60 kilo wegen. Redelijk lachwekkend ...

- Creatine werkt wel, sommige mensen reageren er niet of anders op.

- Het is perfect mogelijk om op korte termijn spieren te kweken, maar kom dan niet af met een lullig splitschema (armendag, benendag enz.) Dergelijke schema's hebben zeker hun plaats, maar alleen als je al een GOEDE basis hebt imo. Voor beginners zijn full body schema's meestal het best, al lijken ze niet zo stoer. Tot je ze eens doet

- Hou je als beginneling aan basisbewegingen: squat, deadlift, bench press, rows, military press / push press enz. Hoe je niet bezig met isolatieshit als je nog geen spieren hebt. Want dan zal het ook zo blijven.

- Eet! Eet gezond en eiwitrijk. Ik zou er zoveel over kunnen typen maar je kan echt veel vinden met wat zoekwerk

succes enal.
Corax is offline   Reply With Quote
Old 20-03-2007, 17:07   #71   link
Sepulfly
Tleger waser

Sepulfly's Avatar

Quote:
Originally Posted by Corax View Post
Er wordt hier 't een en 't ander afgezeverd.
- Heb je "spieren" als je 55 kilo weegt? Neen. En als je er dan "gespierd" uitziet, heb je gewoon weinig vet. In de gym loopt het vol met spierbundels die 50-60 kilo wegen. Redelijk lachwekkend ...
Komkom. Laten we vooral lengte eventjes niet vergeten.
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
Sepulfly is offline   Reply With Quote
Old 20-03-2007, 17:38   #72   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

Quote:
Originally Posted by Sintel View Post
Wat ik wel nog interessant vond in het hele lichaam trainen (compound ), is het videotje over hoe dat de acteurs in 300 het deden. Kun je niet in een gewone fitness of alleen echt doen, maar wel interessant...

www.300themovie.com
enter site
"making of 300" -> "video journals" -> "3. spartan training"
cool. zit veel uitdaging in, moet de maks zijn als ge eraan begint met een juiste ingesteldheid.
Jaak is offline   Reply With Quote
Old 20-03-2007, 17:38   #73   link
KingSix
Senior Member

KingSix's Avatar

Quote:
Originally Posted by Sepulfly View Post
Komkom. Laten we vooral lengte eventjes niet vergeten.
En aanleg van lichaamsbouw. Sommige mensen zullen nooit een kas van een lijf krijgen maar zijn daarom niet minder sterk.
KingSix is offline   Reply With Quote
Old 20-03-2007, 17:51   #74   link
Sepulfly
Tleger waser

Sepulfly's Avatar

Ik had het eerder op zijn feit dat je met 55 kilogram nauwelijks van spieren kan spreken. Als 56 kilogram wegende knaap wil ik dat wel even gecorrigeerd zien.
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
Sepulfly is offline   Reply With Quote
Old 20-03-2007, 18:42   #75   link
Corax
Senior Member

Corax's Avatar

Helemaal akkoord, 55 kilo zal er met uw lengte anders uitzien dan bij iemand van pakweg 1m85. Maar 55 kilo met een lengte van 1m70 vind ik nog allesbehalve indrukwekkend ...

En ik word groen van dat aanlegverhaaltje. Nog zoiets die je ziet bij (meestal toch) beginners: ze trainen een jaar en ze veranderen niet. Dan kommen ze af met verhalen dat ze geen aanleg hebben etc etc bla bla ... En dan vraag je wat ze eten of hoe hun dieet eruit ziet. En dan zeggen ze dat ze "veel eten". Na ze zeggen wat ze zoal eten stop ik meestal met vragen. Om nog maar te zwijgen van hun weekends. Elke man heeft potentieel om spieren te kweken. Als je de schuld op je genen steekt, ben je gewoon een zwakkeling die de balls niet heeft om hard te trainen.
Old 20-03-2007, 18:44   #76   link
Corax
Senior Member

Corax's Avatar

Om een klein voorbeeld te geven: toen ik begon met 64 kilo (1m88) zat iedereen mij eigenlijk vierkant uit te lachen Ik was veel te mager en te tenger om spieren te krijgen, ik ging het niet volhouden, blabla. Na 3 jaar was het ik die kon lachen Ik ben nog steeds tenger gebouwd, maar er plakt toch heel wat meer spiermassa op ...
Old 20-03-2007, 19:20   #77   link
KingSix
Senior Member

KingSix's Avatar

Quote:
Originally Posted by Corax View Post
Helemaal akkoord, 55 kilo zal er met uw lengte anders uitzien dan bij iemand van pakweg 1m85. Maar 55 kilo met een lengte van 1m70 vind ik nog allesbehalve indrukwekkend ...

En ik word groen van dat aanlegverhaaltje. Nog zoiets die je ziet bij (meestal toch) beginners: ze trainen een jaar en ze veranderen niet. Dan kommen ze af met verhalen dat ze geen aanleg hebben etc etc bla bla ... En dan vraag je wat ze eten of hoe hun dieet eruit ziet. En dan zeggen ze dat ze "veel eten". Na ze zeggen wat ze zoal eten stop ik meestal met vragen. Om nog maar te zwijgen van hun weekends. Elke man heeft potentieel om spieren te kweken. Als je de schuld op je genen steekt, ben je gewoon een zwakkeling die de balls niet heeft om hard te trainen.
Dat doe ik dan ook niet maar het blijft wel een feit waar je niet omheen kunt. Uiteraard zijn er altijd die dat als excuus gebruiken, ik zie zelf ook heel wat kerels passeren die geen resultaten krijgen of omgekeerd, die in korte tijd verdacht gespierd worden.

Ik weeg nu rond de 70 kg, ben zo'n 1m78 en ik weet perfect dat een gebalanceerd dieet en een iets andere levensstijl me betere resultaten zullen opleveren, maar ik koester niet de illusie noch de ambitie om ooit een kleerkast te worden.

Last edited by KingSix; 20-03-2007 at 19:23.
KingSix is offline   Reply With Quote
Old 20-03-2007, 19:28   #78   link
Farah
Döner macht schöner

Farah's Avatar

Quote:
Originally Posted by Sepulfly View Post
Ik had het eerder op zijn feit dat je met 55 kilogram nauwelijks van spieren kan spreken. Als 56 kilogram wegende knaap wil ik dat wel even gecorrigeerd zien.
Zalig, straks haal ik je nog in! (Momenteel 52,5 kg bereikt!) Hoe groot ben jij, Sepul?
Farah is offline   Reply With Quote
Old 20-03-2007, 19:28   #79   link
Corax
Senior Member

Corax's Avatar

Wat versta je dan onder een kleerkast?
Old 20-03-2007, 19:33   #80   link
Sintel
GATSUN GATSUN

Sintel's Avatar

Send a message via ICQ to Sintel Send a message via MSN to Sintel
http://www.trufanboxing.com/after_6.jpg
wereldkampioen super bantamweight = 55 kg
http://en.wikipedia.org/wiki/Boxing_weight_classes

tis maar om te zeggen dat er afgetrainde lijfjes in elke categorie bestaan :D

Last edited by Sintel; 20-03-2007 at 19:36.
Sintel is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Sport

Thread Tools

Posting Rules