Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Sport

Reply

Thread Tools
Old 29-05-2012, 16:50   #81   link
kleine klootzak
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

kleine klootzak's Avatar

Quote:
Originally Posted by Teus View Post
waar koop je dat in Gent?
brico heeft het niet
zou het niet weten, ik bestel alles op internet.

Ik zou zelf decathlon niet durven proberen, dat is allemaal zodanig basic en prefab dat die praktisch geen spare materiaal hebben. Je kan wel altijd checken natuurlijk
Mocht je op internet bestellen:

lockring remover: High quality cassette removal tool, compatible with Shimano, Sram and others.
http://www.chainreactioncycles.com/M...x?ModelID=7975

chain whip
http://www.chainreactioncycles.com/M...x?ModelID=4598
of
http://www.chainreactioncycles.com/M...?ModelID=10184

Die site vertrouw ik volledig, al 8-tal keer besteld en ook met garantie-gevallen en terugzendingen (1 keer gehad dat de rebound van een demper niet ging) geen enkel probleem.
kleine klootzak is offline   Reply With Quote
Old 29-05-2012, 17:23   #82   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

pff, dingen van 5 euro zijn dwaas om online te kopen
heb een 8 euro tool nodig voor het vliegwiel van mijn brommer, maar word dan geconfronteerd met verzendkosten van 13-20 euro
Old 29-05-2012, 18:14   #83   link
logion
Senior Member

logion's Avatar

Kunt altijd eens proberen bij een fietsenmaker, ik weet dat godefroot een chainwip verkoopt maar dat is wel 10km van Gent. Misschien bij joma sport aan het station?
Mijn tools komen trouwens ook allemaal van bij CRC, goede site maar verzending is idd wel een extra kost.
logion is offline   Reply With Quote
Old 29-05-2012, 18:22   #84   link
tragezot
Senior Member

www.fashionforcycling.be
www.futurumshop.be

Als ge van Gent zijt, moogt ge ook eens langskomen bij mij. 'k Heb hier op kot wel wat gerief liggen.
tragezot is offline   Reply With Quote
Old 29-05-2012, 18:37   #85   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

ik moet morgen in Aalst zijn, ga ik langs bij http://www.vaneycksports.com
Old 29-05-2012, 18:58   #86   link
tragezot
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Teus View Post
ik moet morgen in Aalst zijn, ga ik langs bij http://www.vaneycksports.com
Ideaal. Goedkoper gaat ge moeilijk vinden.
Old 01-06-2012, 17:34   #87   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

bij de lokale doe-het-zelf zaak vond ik een shimano freewheel tool + chain whip voor 9 euro samen.
monteren is al niets, maar ik krijg mijn versnellingen niet deftig afgeregeld. wanneer ik zwaarste stand afregel gaat de kortste niet meer, en omgekeerd. nu heb ik gewoon de middelste versnellingen afgeregeld.

in welke volgorde gaat die bazaar?
met wat hou ik rekening: spanning van de kabels, de twee uitersten van elke derailleur, en de stand van de voorste drailleur (die kan je ronddraaien)?
Old 01-06-2012, 22:29   #88   link
logion
Senior Member

logion's Avatar

Afaik zorg je er eerst voor dat uw achterderailleur op het kleinste en het grootste kroontje kan schakelen, via de twee schroefjes (limits int Engels). Eens dat gelukt is zorg je ervoor dat je door de andere verzetten kunt schakelen. Als hij niet onmiddellijk kleiner (i.e. groter tandwiel) schakelt dan span je de versnellingskabel aan d.m.v. een kwart draai aan de kabelspanner . Dit herhaal je voor elk kroontje tot wanneer elke tandwiel perfect schakelt. Voor zover ik weet heeft de voorderailleur er niets mee te maken.
Op inet vind je ook veel deftige info: http://www.parktool.com/blog/repair-...nts-derailleur. Youtube staat ook vol met filmkes
logion is offline   Reply With Quote
Old 23-06-2012, 16:28   #89   link
BOERteun
Senior Member

BOERteun's Avatar

Hopelijk is het een beetje weer volgende week, dan kan ik ze deftig testen. Voor de Marmotte neem ik wel mijn gewone wielen mee denk ik, wil niet verrast worden door zijwinden, en ze zijn ook iets lichter.
BOERteun is offline   Reply With Quote
Old 03-07-2012, 19:26   #90   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

foert, for the lulz: mijn MTB vork eens reviseren. zit volledig vast. heb ervaring van mijn motovork, maar van mijn vork vind ik geen info. laat staan een manual.
de onderste vijs die de binnenkant vastmaakt aan de buitenkant is los. bovenaan de kap ervan, daaronder zit een holte en daarin een gat. met een 6mm imbus kan ik niets losdraaien, een 7mm inbus gaat er niet in. steek ik een 1/4" verlengstuk er in dan voel ik precies iets van rubber zitten.
onder de stofkappen spoot ik wat kruipolie in de hoop de boel los te krijgen.

hoe krijg ik die bazaar nu los: gewoon kracht zetten, of moet er nog iets losgevezen worden?
Old 04-07-2012, 12:33   #91   link
beki
Senior Member

Quote:
Originally Posted by BOERteun View Post

Voor de Marmotte neem ik wel mijn gewone wielen mee denk ik, wil niet verrast worden door zijwinden, en ze zijn ook iets lichter.
Wat is het voordeel van deze wielen dan tov gewone wielen?
beki is offline   Reply With Quote
Old 04-07-2012, 13:15   #92   link
Intred
Senior Member

Intred's Avatar

Heren, ik stel u voor, de aston martin fiets, de uwe voor de zachte prijs van 40.000 EUR.

Meer info: http://www.factorbikes.com/astonmartin/index.html

Old 04-07-2012, 15:49   #93   link
Drennargh
Senior Member

Drennargh's Avatar

Onmogelijk man, hoe in godsnaam.

Een ultraloper die ik heb leren kennen vraagt op fb raad om een eerste koersfiets te kopen. Hij vroeg Bianchi.

Kerel krijgt het volgende te horen:

Quote:
Originally Posted by random kerel
Waarom italiaanse brol?

ok minimum shimano 105 best ulterga of beste dura ace qua versnellingen

ofwel tripel ofwel dubbele plateau ofwel ne compac voor moest je ook veel bergen willen gaan doen

Ik heb ne carbonfiets en voordeel is niet gewicht maar stijfheid van het kader wat voordeel heeft bij veel kracht zetten...

geen spd pedalen kopen als je lange afstanden doet krijg je daar zeer van omdat dit op een punt teveel drukt. carbononderkant op schoenen voor de stijfheid en 105 plaatjes met bijhorende pedalen
Wat een aap maat.

Slaan, overslaan, doodslaan, afslaan, inslaan, beslaan, opslaan, uitslaan, toeslaan, tegenslaan, doorslaan, ontslaan, neerslaan, bananaphoneslaan: al de rest. ==> Voltooid deelwoord: -geslagen

Last edited by Drennargh; 04-07-2012 at 15:54.
Drennargh is online now   Reply With Quote
Old 04-07-2012, 18:08   #94   link
tragezot
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Drennargh View Post
Onmogelijk man, hoe in godsnaam.

Een ultraloper die ik heb leren kennen vraagt op fb raad om een eerste koersfiets te kopen. Hij vroeg Bianchi.

Kerel krijgt het volgende te horen:

Wat een aap maat.
'ksnapetnietgoed

Is dat gij die tegen die gast spreekt? Of facebookreacties?

In ieder geval: Bianchi žs tegenwoordig brol. Bij Vacansoleil klagen ze er steen en been over. Ge moet er nog maar naar kijken of ze breken al als glas.

Voor de rest klopt het wel min of meer wat er in die 'reacties' staat. Dura Ace of Ultegra is overkill, carbon ook. Shimano pedalen zijn zeer goed, als je de goeie schoenen hebt.
Old 04-07-2012, 19:40   #95   link
Drennargh
Senior Member

Drennargh's Avatar

Dat is iemand die hem raad geeft. Blijkbaar kickt hij op carbon en is minder dan 105 niet goed genoeg. Durf te wedden dat hij niet eens zo goed als Zwoep fietst.

Slaan, overslaan, doodslaan, afslaan, inslaan, beslaan, opslaan, uitslaan, toeslaan, tegenslaan, doorslaan, ontslaan, neerslaan, bananaphoneslaan: al de rest. ==> Voltooid deelwoord: -geslagen
Drennargh is online now   Reply With Quote
Old 10-07-2012, 15:03   #96   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

Zwoep rijdt beter dan 90% van de wielertoeristen wel, dus als hij even goed wilt rijden zal 't al iemand moeten zijn die zeer veel traint.
Maar bianchi heeft idd geen al te goeie reputatie tegenwoordig. Maar om te zeggen dat alle italiaanse fietsen brol zijn is wat vergezocht zeker?
Die gast op fb moet eens deftige zinnen leren vormen trouwens, ik krijg hoofdpijn als ik zoiets moet lezen.
PS3, Wii U, Vita, 3DS XL
PSN: GeraltOfRivia86 | Battle Tag: JackRipper#1753 | Wii U: Reaper86

Last edited by Jack The Ripper; 10-07-2012 at 15:07.
Jack The Ripper is offline   Reply With Quote
Old 10-07-2012, 19:58   #97   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Zwoep is offline   Reply With Quote
Old 10-07-2012, 20:17   #98   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Ik zal het hier maar vragen. De vriendin zou ook graag wat fietsen, maar het moet niet direct ne zotte koersvelo zijn. We hebben het volgende in de Decathlon gezien. http://www.decathlon.be/NL/b-twin-forme-3-186745944/
Zou dat deftig zijn? Of kan dat beter voor die prijs of kan het goedkoper of ...
Talos is online now   Reply With Quote
Old 10-07-2012, 21:07   #99   link
BOERteun
Senior Member

BOERteun's Avatar

Prijs/kwaliteit kan je (nieuw) denk ik niet veel beter doen dan Decathlon. In de laatste Cyclosprint magazine stond een review van een B-Twin racefiets en die was bijzonder lovend, met zijn €3000 wel in een heel andere klasse. 't Zou me sterk verbazen als die fiets een miskoop blijkt.
BOERteun is offline   Reply With Quote
Old 11-07-2012, 08:07   #100   link
Horla
Senior Member

Het is natuurlijk niet hezelfde maar mijn MTB komt van bij de decathlon en daar ben ik eigenlijk zeer tevreden van.
Horla is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Sport

Thread Tools

Posting Rules