Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

View Poll Results: Rate it!
4 sterren 2 15.38%
3.5 sterren 1 7.69%
3 sterren 5 38.46%
2.5 sterren 0 0%
2 sterren 3 23.08%
1.5 ster 0 0%
1 ster 2 15.38%
0.5 ster 0 0%
0 sterren 0 0%
Voters: 13. You may not vote on this poll

Reply

Thread Tools
Old 11-10-2015, 12:23   #61   link
Pleun
blorp

Pleun's Avatar

Send a message via ICQ to Pleun
Wat Hitch zei, + de NASA scenes (en de meeste Hermes scenes eerlijk gezegd ook) vond ik tenenkrullend slecht en doen weinig meer dan 45min van de film opvullen.
Zwier die shit er uit, maak het een one man show vanuit Watney z'n perspectief en focus inderdaad wat meer op de details die het een deftige drama zouden maken ipv dit flauw hollywood afkooksel. Een beetje meer Moon, een beetje minder iCarly.

Gelukkig hebben ze hem op het einde wel een baardje gegeven zodat het publiek besefte dat er toch wel enkele maanden waren gepasseerd.

Last edited by Pleun; 11-10-2015 at 12:29.
Pleun is offline   Reply With Quote
Old 13-10-2015, 16:31   #62   link
Tjahzi
Senior Puntmuts

Tjahzi's Avatar

Goeie, intelligente, popcornfilm, zonder meer. Het boek daarentegen is zoveel beter: meer uitleg, meer tegenslag, beschrijving video log, ander einde Beck ipv Lewis ...

Komt niet in de buurt van de impact die Interstellar en Gravity op mij hadden. Misschien had ik een beetje te hoge verwachten na het boek.

Offtopic: misschien hoort dit in de Geërgerd-thread, maar toch. Hoe duur is een bioscoop-bezoek dezer dagen niet zeg? En na tien minuten film hadden we een stroompanne (10-15 min.) ... (Kinepolis Kortrijk)
Tjahzi is offline   Reply With Quote
Old 13-10-2015, 16:45   #63   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Tjahzi, ik volg je helemaal ivm bioscoop bezoek. Ik ga (ging) ENORM graag naar de cinema, ondanks feit dat ik thuis behoorlijk cinema-gevoel kan oproepen met projector/doek maar ik erger me elke keer weer, op de duur ga ik gewoon niet meer en wacht ik wel op de bluray. 13 euro of zoiets voor een film, als je met 2 kinderen gaat ben je met snacks ed op de duur 75 euro kwijt. En moest kwaliteit nu op iets trekken, maar neen. Geluid en (vooral) beeld is hier letterlijk 10x beter dan wat ik in cinema te zien krijg.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 13-10-2015, 17:34   #64   link
Tjahzi
Senior Puntmuts

Tjahzi's Avatar

13 euro inderdaad... Als student bijv. kan je je dit toch amper nog veroorloven, als ik vergelijk met "mijn tijd" in ieder geval. 13-17 jaar geleden ging ik min. 1 keer per week in Brussel. Met hetzelfde budget als toen zou dit niet meer mogelijk zijn denk ik.
Tjahzi is offline   Reply With Quote
Old 13-10-2015, 19:11   #65   link
vAmP
Señor

vAmP's Avatar

Quote:
Originally Posted by Tjahzi View Post
13 euro inderdaad... Als student bijv. kan je je dit toch amper nog veroorloven, als ik vergelijk met "mijn tijd" in ieder geval. 13-17 jaar geleden ging ik min. 1 keer per week in Brussel. Met hetzelfde budget als toen zou dit niet meer mogelijk zijn denk ik.
Denk dat ik met een Kinepolis Student card 7.10 euro zou betalen. Maar ik geef plasma dus alle 6 weken ga ik gratis.
vAmP is offline   Reply With Quote
Old 13-10-2015, 23:19   #66   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Send a message via ICQ to Disabled Send a message via MSN to Disabled
Deed me heel hard denken aan een Spielberg film. Een goed verhaal op een feel-good manier gebracht volgens regels van de kunst.

Iets genietbaar waar je weinig tegen kan inbrengen maar om nu te zeggen dat ik er dan warm van word? Niet bepaald. Daarvoor was hij te safe gespeeld.

Dus sorry, het is geen Interstellar. Verre van. Wel stukken beter dan Gravity though.
Disabled is offline   Reply With Quote
Old 13-10-2015, 23:39   #67   link
wukedadde
Senior Member

wukedadde's Avatar

Er zijn mensen die Interstellar beter vinden dan Gravity ofwa?

wow
Old 14-10-2015, 00:35   #68   link
jelliuz
Senior Member

jelliuz's Avatar

http://www.imdb.com/poll/PAFiHhW4kzo/results

meer dan je zou denken,
de vraag is, waarom zou je de ene boven de andere kiezen ? Het zijn imo 2 compleet verschillende films met als enkel punt van gelijkenis dat het over de ruimte gaat...
jelliuz is online now   Reply With Quote
Old 14-10-2015, 08:59   #69   link
TheLegacy
Boris

TheLegacy's Avatar

Quote:
Originally Posted by jelliuz View Post
de vraag is, waarom zou je de ene boven de andere kiezen ? Het zijn imo 2 compleet verschillende films met als enkel punt van gelijkenis dat het over de ruimte gaat...
Dit. Ik vind ze alle3 even goed (mss dat Interstellar mij wat meer "pakte"), het zijn ook 3 totaal verschillende films.
Old 15-10-2015, 12:58   #70   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Ik vond hem alvast geslaagd! Origineel gevonden (ook wat er gebeurt en de oplossingen die hij vindt) en het blijft boeien. Iets té feelgood bij momenten, maar ik vond het niet storend. Zeker een aanrader
Nieker is offline   Reply With Quote
Old 15-10-2015, 21:16   #71   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Quote:
Het zijn imo 2 compleet verschillende films met als enkel punt van gelijkenis dat het over de ruimte gaat...
Ja, dat is het hem net. Het zijn zo een beetje de films van de nieuwe "space is cool" hype in Hollywood.
Old 15-10-2015, 21:39   #72   link
DaHitch
Resident Curmudgeon

DaHitch's Avatar

Beter dan "vampieren, weerwolven en andere mythische shit is cool", want space is cool.

I don't mean to sound bitter, cold, or cruel, but I am, so that's how it comes out.
Racing is life. Everything else is just waiting.
Racing, competing, is in my blood. It's part of me, it's part of my life; I've been doing it all my life. And it stands up before anything else.
Accelerated movement sharpens the senses, dulls reality, heightens perception, quickens the mind, slows time, purifies travel, transports my being into another world - the place I want to live.
DaHitch is offline   Reply With Quote
Old 15-10-2015, 22:26   #73   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Ja, geen klagen over, ze mogen er van mij part duuzd uitbrengen, maar daarom maak ik de vergelijking tussen deze films.
Old 23-10-2015, 23:19   #74   link
Japisee
҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉

Japisee's Avatar

Wa ne kak gasten, komaan

oerdomme film, fucking hell
Old 23-10-2015, 23:41   #75   link
jelliuz
Senior Member

jelliuz's Avatar

Zoek eens een ander kak typetje gast, komaan, fucking hell

*geen poging om de film te verdedigen, heb em nog nie gezien.
jelliuz is online now   Reply With Quote
Old 24-10-2015, 09:43   #76   link
Japisee
҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉

Japisee's Avatar

Quote:
*geen poging om de film te verdedigen, heb em nog nie gezien.
awel, zwijg tons
Old 24-10-2015, 16:00   #77   link
Jack Carver
Senior Member

Jack Carver's Avatar

Gistere gaan zien. Sterk dat een film met zo een zwak scenario toch zo goed kan zijn.
Op vlak van mooie beelden, acteren, geluid, tempo, ... uiteraard vakwerk. Maar dat verhaal, sjeezes, dan was moon toch pakken sterker.
Komt dit in het boek ook zo flauw over, of werkt het daar beter?

Sent from my HTC Desire 510 using Tapatalk
Jack Carver is offline   Reply With Quote
Old 25-10-2015, 00:46   #78   link
richba5tard
Senior Member

richba5tard's Avatar

Het boek is vlot geschreven en met stevig wat humor, maar zeker geen literaire hoogvlieger. Hoeft ook niet, dat was duidelijk ook niet het doel van de auteur.

De film vind ik meer dan OK, maar het is wel een feit dat ze een reeds simpel plot nog eens hebben vereenvoudigd en ingekort, en er hollywood saus hebben over gegoten.
richba5tard is offline   Reply With Quote
Old 25-10-2015, 00:52   #79   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

Ik vond het ok, boek eerst gelezen en het goede daaraan vond ik juist alle 'nutteloze' details maar die vielen juist weg in de film.
frenzal is offline   Reply With Quote
Old 25-10-2015, 20:43   #80   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

DarthJabbaBoulet's Avatar

@JC. De film laat teveel 'oh shit' momenten weg vind ik. Het meest kritieke moment met die luchtsas wordt simpel opgelost door ducttape? Komaan.

De film is op zich misschien amusant maar kan echt niet tippen aan het boek waar 'oh shit, he's fucked' veel beter tot zijn recht komt.

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
DarthJabbaBoulet is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

Thread Tools

Posting Rules