Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

View Poll Results: Rate it!
4 sterren 2 15.38%
3.5 sterren 1 7.69%
3 sterren 5 38.46%
2.5 sterren 0 0%
2 sterren 3 23.08%
1.5 ster 0 0%
1 ster 2 15.38%
0.5 ster 0 0%
0 sterren 0 0%
Voters: 13. You may not vote on this poll

Reply

Thread Tools
Old 25-10-2015, 21:01   #81   link
Jack Carver
Senior Member

Jack Carver's Avatar

welja,
in het begin vond ik het nog wel leutig hoe het wetenschappelijk gestaafd werd dat hij uit de hydrasine van zijn raket waterstof wou maken en zo water kon recombineren voor zijn pattatjes en al.
maar dan idd op het einde de duck tape was dan toch een ok de film begint iets te lang te duren moment. wat niet weg neemt dat ik mij 2u goed geamuseerd heb, maar is bv een film die ik van mijn leven niet opnieuw wil zien.
Terwijl je Scott zijn betere films eindeloos opnieuw kan kijken. Zelfs Gladiator raak ik eigenlijk niet beu.
Jack Carver is online now   Reply With Quote
Old 08-11-2015, 09:24   #82   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Toffe film. Het concept spreekt constant aan, voldoende fris gebracht en vooral Matt Damon speelt zijn rol prima - terwijl ik hem doorgaans weinig kan appreciëren. Ook de humor en pienter gemonteerde muziek deden veel goeds, net daardoor had ik geen standaard-Hollywood gevoel. Die typische receptuur had sowieso garant gestaan voor meer drama en een zeemzoete amoureuze subplot. Dat ontbreken droeg dan wel bij aan dat, soms te makkelijke, feel-good-gevoel, het was best verfrissend.

Hoewel ik het boek niet gelezen heb, viel het me inderdaad op dat de, hoewel verstandig en realistisch aangepakte, technische elementen soms wat onderbelicht blijven. Niet geheel onlogisch daar dit duidelijk een A-film voor een breed publiek moet zijn, wel een beetje jammer. Ik miste bijvoorbeeld hoe hij voor zuurstof kan blijven zorgen?
Old 08-11-2015, 14:05   #83   link
DaHitch
Resident Curmudgeon

DaHitch's Avatar

Quote:
Originally Posted by Potenza View Post
Ik miste bijvoorbeeld hoe hij voor zuurstof kan blijven zorgen?

De hab beschikt over een water reclaimer die overtollig vocht uit de atmosfeer kan halen, maar ook uit urine en afvalwater etc. Er is ook een soort HVAC systeem dat dat de luchtvochtigheid, temperatuur en kwaliteit van de atmosfeer regelt (zuurstof/stikstof concentraties). De laatste is de oxygenator die CO² uit de atmosfeer haalt en terug omzet naar zuurstof die dan word opgeslagen in 1 van de 2 zuurstoftanks van de hab.
Door de combinatie van oxygentator en de grote hoeveelheid reserve zuurstof in de tanks (die hij technisch gezien nooit moet aanspreken aangezien alle O² wordt gerecupereerd, bovendien voorzien voor 6 personen ipv 1) heeft hij meer dan genoeg zuurstof voorhanden om te overleven, zelfde voor water.
Hij moet gewoon water bij maken om zijn aardappelen te kunnen kweken, want voedsel is zijn enige limiterende factor om te overleven.

De rover en ruimtepakken maken gebruik van filters om CO2 te scrubben, in totaal had hij filters genoeg voor iets van een 1500 uur aan EVA's. Dit is ook de reden waarom hij de 3 voorgenoemde toestellen moet meenemen op zijn trip naar de ARES 4 landingssite omdat die trip iets van een 80 dagen in beslag neemt.

Lees het boek, het zit vol fantastische technische details.

I don't mean to sound bitter, cold, or cruel, but I am, so that's how it comes out.
Racing is life. Everything else is just waiting.
Racing, competing, is in my blood. It's part of me, it's part of my life; I've been doing it all my life. And it stands up before anything else.
Accelerated movement sharpens the senses, dulls reality, heightens perception, quickens the mind, slows time, purifies travel, transports my being into another world - the place I want to live.

Last edited by DaHitch; 08-11-2015 at 14:32.
DaHitch is offline   Reply With Quote
Old 08-11-2015, 15:04   #84   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

In de film vond ik ook dat ze daar nogal vlug (te vlug eigenlijk) over gingen. Maar dan zou de film 3u geduurd hebben en dat zal niet de bedoeling geweest zijn.
PS3, Wii U, Vita, 3DS XL
PSN: GeraltOfRivia86 | Battle Tag: JackRipper#1753 | Wii U: Reaper86
Jack The Ripper is offline   Reply With Quote
Old 08-11-2015, 19:35   #85   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Post Cinema: 'The Martian'

Wanneer een groep wetenschappers een missie op mars in allerijl moet afbreken laten ze botanicus Mark Watney (Matt Damon) voor dood achter. Watney ontwaakt echter ens telt vast dat hij zich alleen op de rode planeet bevindt, miljoenen kilometers verwijderd van aarde en het ruimteschip waarop zijn teamgenoten zich bevinden. Terwijl NASA Watney dood verklaart begint Watney na te denken hoe hij het zo lang mogelijk alleen op de verlaten planeet kan uithouden.

In 'The Martian' neemt Ridley Scott ons nog maar eens mee de ruimte in, maar wel op een heel andere manier dan dat we dat van hem gewend zijn. In deze survivalfilm zijn geen aliens te bekennen maar komt het gevaar van de onherbergzame, moeilijke omstandigheden waarin het hoofdpersonage tracht te overleven. Science fiction stond bij Scott steeds synoniem met angst ('Alien', 'Prometheus') en neerslachtigheid ('Blade runner'). 'The Martian' verrast dan ook door zijn opvallend luchtige, optimistische toets. Mark Watney is geen droefgeestige, steriele wetenschapper maar een gezellige, optimistische kerel die de problemen die hij voorgeschoteld krijgt vanuit een wetenschappelijke en probleemoplossende houding benadert.

Matt Damon gooit alle kwaliteiten die hij als ster bezit in de strijd om de film van een behoorlijk luchtige toets te voorzien. Damon draagt de prent. Hij geeft Mark Watney een sympathiek, menselijk gelaat en maakt van zijn personage een toffe gozer waar je je als kijker spontaan achter schaart. Het is een genot om Damon aan de slag te zien gaan om en patattenveld op mars aan te leggen, fascinerend hoe hij contact probeert te leggen met de aarde en gewoon geestig hoe hij terloops commentaar geeft op de muzieksmaak van zijn teamleden. Dat Damon de show steelt valt dan ook moeilijk te ontkennen maar het siert de rest van de cast dat ze ook de bijrollen met de nodige ernst invullen. Met o.a. Jessica Chastain, Chiwetel Ejiofor, Michael Peña, Kristen Wiig en Sean Bean kan je spreken van een mooie cast die meer doet dan alleen maar tweede viool spelen. 'The Martian' bevat gewoonweg solide acteerwerk met een uitstekende Damon op kop.

Dat Ridley Scott een uitstekend regisseur is die visueel episch spektakel kan inblikken als de beste zal niemand ontkennen. Of hij een grand cru aflevert hangt dan ook meestal af van het niveau van het script waarmee hij aan de slag gaat. Hoewel 'The Martian' niet tot zijn allerbeste werk behoort is het wel een verdomd entertainende prent die ondanks zijn vrij lange speelduur nooit langdradig aanvoelt. De bewerking van het boek van Andy Weir door Drew Goddard houdt de vaart er behoorlijk in en zelfs in de voor Watney donkerste momenten is er altijd een lichtpuntje aanwezig. De afwisseling tussen scènes op mars en op aarde houdt de vaart er goed in. Mars zelf ziet er erg mooi uit en ook de ruimtescènes overtuigen.

Bovenal is dit het type grootschalig, goedgemaakt escapisme waar Hollywood goed in is. Overdonderende vista's van mars, een hoofdpersonage om voor te duimen, een fijn tempo en dito spanningsboog zorgen ervoor dat 'The Martian' voorbij vliegt. Een van de genietbaarste stukjes entertainment van het jaar!

3 sterren op 4

Maniac is online now   Reply With Quote
Old 30-12-2015, 02:12   #86   link
Panzerschreck
Junior Member

voor mij beste film vant jaar , (bijna) perfecte combinatie van techniek , verhaal en humor

en matt damon - respect , ziet eruit als een blanke ambtenaar maar op 1 of andere manier kan die de onnozelste zaken met zoveel charisma uitvoeren dat je het geweldig vind

kijk al uit naar prometheus 2 (rumor = 2 davids/fassbenders in deze)
Panzerschreck is offline   Reply With Quote
Old 30-12-2015, 02:21   #87   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

uwe filmsmaak is letterlijk de slechtste van't jaar da ik ergens heb gelezen

proficiat
Old 30-12-2015, 02:51   #88   link
Panzerschreck
Junior Member

ge begrijpt toch dat uwe smaak qua lectuur dan ook van men kloten is
Old 30-12-2015, 02:54   #89   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

ok mercules
Old 30-12-2015, 03:02   #90   link
Panzerschreck
Junior Member

proficiat , jij bent meester van je domein zijnde deze hele webpagina
Old 30-12-2015, 03:49   #91   link
DaHitch
Resident Curmudgeon

DaHitch's Avatar

Burn!

I don't mean to sound bitter, cold, or cruel, but I am, so that's how it comes out.
Racing is life. Everything else is just waiting.
Racing, competing, is in my blood. It's part of me, it's part of my life; I've been doing it all my life. And it stands up before anything else.
Accelerated movement sharpens the senses, dulls reality, heightens perception, quickens the mind, slows time, purifies travel, transports my being into another world - the place I want to live.
DaHitch is offline   Reply With Quote
Old 30-12-2015, 04:53   #92   link
Pleun
blorp

Pleun's Avatar

Send a message via ICQ to Pleun
Kunnen we captcha's aanleggen bij registratie aub? Kwestie dat dergelijke klojo's niet meer binnengeraken.
Pleun is offline   Reply With Quote
Old 31-12-2015, 00:47   #93   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Klik hier om aan te geven dat je geen mercules bent.
kar is offline   Reply With Quote
Old 11-01-2016, 11:14   #94   link
Cage
Reetman

Cage's Avatar

Hmm, beetje dubbel gevoel bij deze film.
Hij is goed gemaakt, sterke soundtrack en cinematographie. Matt Damon doet zijn job eigenlijk altijd goed.

Ik heb echter het gevoel dat deze film niet zo goed weet wat hij exact wil zijn, een komedie of drama.
Ze hebben beide proberen te combineren waardoor ik nooit echt het gevoel had mee te leven met het hoofdpersonage, wat wel zonde is. De toon van de film is niet consequent plus het feit dat het hoofdkarakter te weinig emotioneel uitgediept is maakt het geen echte topper. Bijvoorbeeld, de overgang van alleen op Mars te zijn naar "let's do this" is veel te bruusk in mijn ogen of het feit dat zijn familie en achtergrond amper aan bod komen. Een gemiste kans daar.

Toffe, entertainende film waar veel meer in had kunnen zitten.
Cage is offline   Reply With Quote
Old 11-01-2016, 13:43   #95   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Send a message via MSN to blumcole
Kvond dat wel verfrissend eigenlijk. Eindelijk een hoofdpersonage dat positief, helder en realistisch blijft ipv te vervallen in depressieve en getormenteerde shit over hoe alleen hij wel is. Dat hebben we nu toch al genoeg gezien.

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 11-01-2016, 13:48   #96   link
Divolinon
Una

Divolinon's Avatar

Send a message via ICQ to Divolinon Send a message via MSN to Divolinon Send a message via Skype™ to Divolinon
Quote:
Originally Posted by Cage View Post
Ik heb echter het gevoel dat deze film niet zo goed weet wat hij exact wil zijn, een komedie of drama.
Het is een feelgoodfilm.
Old 25-01-2016, 15:56   #97   link
quantrias
Senior Member

quantrias's Avatar

quantrias is offline   Reply With Quote
Old 26-02-2016, 23:29   #98   link
wukedadde
Senior Member

wukedadde's Avatar

Net gezien.

Goed gelachen met die "duct tape scène".

Voor derest typische voorspelbare Hollywood kak.

Next
Old 27-02-2016, 22:28   #99   link
Dj El Marriachi
Senior Member

Dj El Marriachi's Avatar

Ook net gezien. 'k vond em wel ok. Entertainend, maar ongeveer even realistisch als Prometheus, ook al kwamen er geen aliens in voor. En idd, die typische Hollywood kak... ik vind het steeds moeilijker om nog van een Blockbuster te genieten.

Trouwens gezien hoe fucking gigantisch die basis was en hoe gigantisch veel materiaal daar lag? Voor een basis die eigenlijk maar bedoeld was om 31 dagen te gebruiken?

Last edited by Dj El Marriachi; 27-02-2016 at 22:32.
Dj El Marriachi is offline   Reply With Quote
Old 12-09-2017, 22:48   #100   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Net gezien en ik vind hem goed tot zeer goed . Misschien het boek eens proberen om nog meer te weten te komen over die techniek.

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

Thread Tools

Posting Rules